Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] BoaB – Solitary Fiends, Deel 3

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-7-2012 02:50:00

Welkom allemaal bij alweer het derde en laatste deel van de Building On A Budget-reeks waarin ik het Avacyn Restored Intro Pack ‘Solitary Fiends' verbeter, een deck dat draait om het hebben van exact één creature in play. In deel 1 en deel 2 heb ik al enkele veranderingen aangebracht. Vandaag de laatste veranderingen, potjes en op het eind het ‘adding money'-gedeelte.



De vorige keer ben ik geëindigd met 5 potjes waarvan ik er 2 verloor en 3 won dankzij Fettergeist en Demonic Rising. Deze kaarten ontpoppen zich toch wel tot de smaakmakers van het deck. Er zitten alleen ook nog een hoop kaarten in die mij een vieze smaak in mijn mond bezorgen en daar ga ik in de aanpassingsronde die nu volgt wat aan doen.

AanpassingenERUIT: 2 Undead Executioner
Het is eigenlijk een klein wonder dat deze er niet eerder zijn uitgegaan. Undead Executioner is net zo matig als dat hij eruitziet. Een 2/2 voor 4 is karig en z'n ability maakt dat niet helemaal goed, zeker niet in een deck dat niet goed kan controleren wanneer hij doodgaat. De ene kaart die dat wel kan gaat er hierna uit dus daarmee hebben de Executioners hun laatste beetje bestaansrecht in mijn deck wel verloren. Dat ze uiteindelijk nog zo lang zijn blijven zitten hebben ze vooral te danken aan nóg slechtere kaarten en aan het overschot aan reactieve spells waar ik eerst iets aan wilde doen. Voor 4 mana heeft Standard in ieder geval een veel beter creature te bieden dat ook dienst doet als removal. Rara, welke kaart ga ik straks toevoegen?

ERUIT: 1 Corpse Traders
Ik heb de ability van Corpse Traders in de afgelopen 20 potjes slechts één keer geactiveerd terwijl ik ‘m best wel vaak gespeeld heb. Dan is het dus in wezen een 3/3 vanilla voor 4 en dat is niet iets wat ik in m'n uiteindelijke lijst wil spelen. Zoals gezegd heb ik een ander creature in gedachten voor het 4-mana slot, eentje die ook 3/3 is maar wél een relevante ability heeft.



ERUIT: 2 Into the Void
Into the Void is een behoorlijk veelzijdige kaart in mijn deck. Je kunt twee creatures bij de tegenstander bouncen maar je kunt er ook één bij je tegenstander en één bij jezelf bouncen zodat je lonerkaarten zoals Homicidal Seclusion en Demonic Rising geactiveerd worden. In de praktijk is dat laatste niet erg vaak voorgekomen omdat ik inmiddels behoorlijk ben teruggegaan in het aantal creatures. Daarnaast hebben alleen de Mist Ravens een enters the battlefield-trigger om optimaal te kunnen profiteren van het bouncen. Laat ik straks nou net vier kaarten toevoegen die ook zo'n trigger hebben… Toch gaat Into the Void eruit, want de kaarten die erbij komen interacten ook met creatures van m'n tegenstander en daar moet ik er niet te veel van hebben zoals ik eerder al heb ondervonden.

ERUIT: 1 Swiftfoot Boots
Toen ik aan deze BoaB-reeks begon dacht ik dat Swiftfoot Boots wel eens de uiteindelijke lijst kon halen, misschien zelfs 2 á 3 stuks. Nu ik ‘m een aantal keer heb gespeeld ben ik toch niet zo onder de indruk. Eigenlijk is ie in maar één potje (game 11) van waarde geweest door m'n Fettergeist herhaaldelijk haste te geven, maar dat vind ik eigenlijk geen hele kaart waard. Zeker niet in een deck met relatief weinig targets. Het hexproofgedeelte van Swiftfoot Boots was die game niet eens nuttig omdat Johan met instants als Vapor Snag kon reageren op het equippen. Genoeg tegens om de Boots eruit te halen.

ERIN: 4 Skinrender
Daar is dan het 4-mana creature waar ik het over had. R. Neijenhuis raadde mij deze kaart aan naar aanleiding van het eerste deel. De motivatie daarachter was dat hij goed combineert met alle bounce die ik toen nog speelde. Nu is daar bijna niks meer van over, op 2 Mist Ravens na, maar toch denk ik dat Skinrender goed genoeg is voor het deck. Hij levert je bijna altijd een 2-voor-1 op en je kunt ‘m casten voordat je Demonic Rising of Homicidal Seclusion speelt. Een 6/4 body (dankzij Seclusion) block je niet zomaar dood, zeker niet als net daarvoor al een blocker door Skinrender zelf is weggehaald. Ik zie het wel zitten in deze kaart. Wel moet ik er nog steeds voor uitkijken dat ik niet te veel anti-creaturekaarten speel; 4 Fume Spitter, 4 Skinrender, 4 Doom Blade, 2 Crippling Chill en in mindere mate 4 Mana Leak is namelijk aardig wat.



ERIN: 2 Chimeric Mass
De toevoeging van Chimeric Mass is eigenlijk geen pure noodzaak maar ik vind dan ook dat er eigenlijk geen kaarten meer zijn die per se in het deck móéten. Chimeric Mass heeft prima synergie met de lonerkaarten: hij is een creature wanneer jij dat wilt en hij dodget sorcery removal. Handig als je bijvoorbeeld tegenover een Terminus komt waardoor kaarten als Demonic Rising normaal gesproken uitgeschakeld worden. Verder is Chimeric Mass lekker flexibel omdat je ‘m kunt casten wanneer je dat uitkomt. Wel is hij late game wat beter dus twee exemplaren lijkt me voor nu voldoende.

Door deze veranderingen komen we tot de volgende lijst:

Solitary Fiends v1.4 //Lands (24)
12 Island
12 Swamp

//Creatures
4 Fume Spitter
4 Fettergeist
2 Mist Raven
4 Skinrender
1 Lone Revenant

//Other (21)
2 Chimeric Mass
4 Ponder
1 Predator’s Gambit
4 Doom Blade
4 Mana Leak
2 Crippling Chill
2 Demonic Rising
2 Homicidal Seclusion

Eens kijken hoe het deck loopt zonder die lelijke Undead Executioners.

Game 19 t/m 23Game 19 tegen G/W Humans
Johan begint rap met 2 Avacyn’s Pilgrims en Gather the Townsfolk. Één Pilgrim Doom Blade ik en Fettergeist weerhoudt zijn tokens van aanvallen. In beurt 5 block ik met een Fume Spitter Johans Doomed Traveler waarna ik de Spitter sac op de overgebleven Pilgrim. Deze tapt hij nog snel voor mana zodat hij een Beast Within op zijn Doomed Traveler kan spelen. De Crippling Chill die ik vervolgens op zijn Beast token speel, levert mij een vijfde landje voor Demonic Rising op. Twee beurten later geeft Johan met 2 Fettergeists en een Demon token tegenover zich op want hij heeft dan nog steeds geen derde land gevonden en zijn 2 Avacyn’s Pilgrims heb ik weggehaald.



Game 20 tegen G/W Humans
Is Johan de ene game manascrewed, de andere game is hij flooded. In 6 beurten weet hij alleen een Doomed Traveler en Avacyn’s Pilgrim te casten. Ik schop hem in ieder geval hard omlaag met een Fettergeist met daarop een Predator’s Gambit én een Homicidal Seclusion in het spel. Hij trekt geen antwoord voor mijn 8/6 lifelinking intimidating flyer en scoopt al snel.

Game 21 tegen G/W Humans
Ik mulligan 1x en Johan begint weer eens met een Avacyn’s Pilgrim. Een Fume Spitter zorgt ervoor dat Johan niet kan tappen voor 3 mana in beurt 2. Een Silverblade Paladin die even later volgt vangt een Doom Blade. Ik dreig vervolgens achterop te raken door het missen van twee landdrops. Gelukkig weet ik Johans Hero of Bladehold te counteren met Mana Leak waarna ik een Fettergeist speel. Johan blijft threats spelen, dit keer in de vorm van Geist-Honored Monk. In mijn beurt baal ik dat ik een tweede Swamp voor Skinrender mis, die had de GHM namelijk uit kunnen schakelen. De GHM verdwijnt daarna meteen uit Skinrender-range door Increasing Devotion en een beurt later Increasing Devotion #2. Een Lone Revenant aan mijn kant doet dan niet meer zo veel. Toch krijg ik nog een kans om de game te winnen doordat Johan alleen met z'n Geist-Honored Monk blijft aanvallen. Een Ponder vindt mij een Predator’s Gambit voor op m'n Lone Revenant die dan inmiddels alleen is. Dankzij de ability van Revenant vind ik een Crippling Chill die mij nog wat meer tijd oplevert. In beurt 10 móét ik een Homicidal Seclusion trekken om te winnen, maar ik trek een Island. Johan eindigt op 2 levens.


So close!

Game 22 tegen G/W Humans
Ik mulligan 2x vanwege eerst een overvloed aan land en daarna een tekort aan land. Ik hou uiteindelijk een hand bestaande uit Ponder, Doom Blade, Skinrender en 2 land. Niet verkeerd voor een hand met 5 kaarten. Met Ponder vind ik een Mana Leak waarmee ik een Gather the Townsfolk counter. Een tweede Gather komt door, één Human token haal ik weg met Skinrender. Johan heeft ondertussen weer manaproblemen: in beurt 6 heeft hij nog steeds maar twee land tot zijn beschikking. In beurt 8 staat Johan op 7 levens dankzij mijn Skinrender, die geënchant is met een Predator’s Gambit, en een Homicidal Seclusion. Johan vindt dan een derde landje en Beast Withind mijn Skinrender (dag Gambit). Ik add insult to injury met een tweede Homicidal Seclusion. M'n 9/5 lifelinking Beast token wordt gechumpt door een Human token maar een beurt later scoopt Johan. Ik eindig op 33 levens.

Game 23 tegen G/W Humans
Ik besluit een risky hand zonder Islands te houden en dat pakt niet helemaal goed uit. In het begin van de game Doom Blade ik een Silverblade Paladin en 2 Skinrenders schakelen 2 Human tokens uit. In beurt 6 heb ik vier blauwe kaarten op hand die ik niet kan casten. Toch sta ik er goed voor dankzij m'n Skinrenders en een Chimeric Mass met 2 charge counters. Ik heb het geluk dat ik voor Johans Hero of Bladehold een Doom Blade trek. Naast dat ik colorscrewed ben, raak ik ook manascrewed want in beurt 8 liggen er nog steeds maar 4 Swamps voor me. Een Homicidal Seclusion die ik intussen op hand heb ziet er dan niet goed uit. Uiteindelijk vind ik wel een Island maar Silverblade Paladin en tokens van Increasing Devotion en Lingering Souls brengen mij naar 0 voordat ik terug kan komen.



3-2, en ik ben gematigd tevreden over hoe het deck loopt. Veel van de potjes werden beïnvloed door mana- en/of colorscrew dus het is lastig te zeggen hoe sterk m'n deck nu precies is. Ik zie in ieder geval nog een aantal verbeterpunten welke ik nu zal adresseren (is dat Nederlands? ).

AanpassingenERUIT: 2 Crippling Chill
Crippling Chill is een kaart die me eigenlijk enorm is meegevallen. Voordat ik aan deze BoaB begon dacht ik dat Crippling Chill de eerste column niet zou overleven maar hij koopt je toch aardig wat tijd én levert je een nieuwe kaart op, in tegenstelling tot Frost Breath. In een iets andere built had ik ‘m prima kunnen laten zitten maar ik heb al zo veel antwoorden tegen creatures dat ik er wel een paar kan missen. En dan is de Chill toch wel de minste van de bunch. Liever verwijder ik creatures permanent van het veld.

ERUIT: 2 Mist Raven
Mist Raven doet weinig verkeerd in het deck maar moet toch plaatsmaken. Het is een beetje appels met peren vergelijken maar Fettergeist is dikker voor minder mana en zoals gezegd is het bouncen in mijn deck minder belangrijk geworden omdat ik minder creatures speel dan in het begin. Bovendien denk ik dat ik met weer wat minder creatures af kan, 15 + 2 Chimeric Mass is redelijk veel voor een deck dat in principe maar één creature in play wil hebben.

ERUIT: 1 Lone Revenant
Het heeft even geduurd maar Lone Revenant krijgt uiteindelijk toch de bijl. Ik quote even een reactie van mezelf op deel 2: ‘Probleem van de Revenant is dat hij in het 5-mana slot moet concurreren met Demonic Rising en Homicidal Seclusion, en dat zijn kaarten waarvoor je eigenlijk al een creature in het spel wilt hebben. Verder ontbreekt het de Revenant aan evasion wat ‘m pas echt goed zou maken.' Die evasion kun je ‘m natuurlijk altijd nog zelf geven met Predator’s Gambit en dat dat een goede combinatie is, blijkt wel uit game 21. Toch ruim ik voor de Revenant geen slots in omdat hij een Gambit nodig heeft om echt uit te blinken en vanwege de eerder genoemde redenen.



ERUIT: 1 Predator’s Gambit
Normaal gesproken zijn creature aura's niet zo goed omdat ze je openstellen voor een 2-voor-1. Dit is ook wat er in game 22 gebeurde toen Johan een Beast Within op mijn geënchante Skinrender speelde (hoewel dat letterlijk gezien geen 2-voor-1 was vanwege de Beast token die ik ervoor terugkreeg). Ondanks dat heeft Predator’s Gambit in een aantal potjes voor flink wat unblockable schade kunnen zorgen. Ik zou deze ene copy er best in kunnen houden maar dat vind ik nogal random. Óf ik moet ‘m vaker spelen, óf ik speel ‘m niet en ik kies voor het laatste. Het deck heeft weinig targets wat creature aura's en equipment al minder goed maakt. In wezen heeft Predator’s Gambit dus slechte synergie met zichzelf: hij vraagt om één creature maar je deck moet wel voldoende targets hebben om de Gambit te laten renderen. Ik spendeer er daarom liever geen slots aan.

ERIN: 3 Mortarpod
Ik denk dat een aantal van jullie deze al een tijdje zag aankomen (ik hintte er in deel 2 ook al op bij het toevoegen van een tweede Demonic Rising). Mortarpod doet een aantal dingen voor het deck. Ten eerste kan hij een creature aan mijn kant alleen maken, ten tweede zorgt hij zelf voor een creature zodat bijvoorbeeld Demonic Rising geactiveerd wordt en ten derde laat hij me al die vervelende tokens, Avacyn’s Pilgrims en Mindshriekers afschieten. In het bijzonder hoop ik een bepaalde play te kunnen maken met Mortarpod en Demonic Rising. Dat gaat als volgt. Als er eenmaal twee Demon tokens liggen kun je nadat je aangevallen hebt er eentje sacrificen met de Pod zodat je aan het eind van je beurt een nieuwe, untapte Demon token krijgt die klaar is om te blocken. En ondertussen schiet je dus wat creatures af of ping je je tegenstander. Drie stuks lijkt me genoeg, aan meerdere tegelijk in het spel heb je namelijk niet zo veel.



ERIN: 3 Forbidden Alchemy
Dit was een lastige. Ik dacht eerst dat ik hier 2 Alchemies en één extra exemplaar van Homicidal Seclusion zou gaan toevoegen maar eigenlijk heb ik niet zo'n sterke behoefte aan een derde Seclusion. Vaak trek ik namelijk óf een Seclusion óf een Demonic Rising en meer wil je er dan eigenlijk niet hebben. De Rising trok ik de afgelopen 5 potjes tot mijn spijt alleen op het allerlaatst in game 21 via Lone Revenant. Op basis daarvan zou ik wel een derde willen toevoegen maar aan meerdere Risings tegelijk in het spel heb je niks dus dat lijkt me ook niet een heel verstandige keuze. Uiteindelijk heb ik voor 3 Forbidden Alchemy gekozen omdat het gewoon prima kaartselectie op instant speed is. De Alchemies kunnen me een creature vinden voor bij een loner enchantment of juist andersom. Late game kan ik ze nog flashbacken voor gas of antwoorden. Bovendien was het 3-mana slot nog redelijk onderbezet met alleen 4 Fettergeists. Dissipates hadden hier eventueel ook gekund maar ik wil er niet een te permission heavy deck van maken.

Hierdoor komen we tot de volgende lijst:

Solitary Fiends v1.5 //Lands (24)
12 Island
12 Swamp

//Creatures
4 Fume Spitter
4 Fettergeist
4 Skinrender

//Other (24)
2 Chimeric Mass
4 Ponder
4 Doom Blade
4 Mana Leak
3 Mortarpod
3 Forbidden Alchemy
2 Demonic Rising
2 Homicidal Seclusion

Benieuwd of de bovenstaande lijst kan doorgaan voor de uiteindelijke lijst.

Game 24 t/m 27Game 24 tegen G/W Humans
Ik hou een perfecte hand (zie foto hieronder) en start met een net getrokken Fume Spitter (ja, het kon nog beter). Een Germ Token van Mortarpod blockt even later een Human token van Gather the Townsfolk waarna ik ‘m sacrifice om een andere token af te schieten. Zoals in bijna elke game cast ik in beurt 3 een Fettergeist. Ponder vindt mij een Doom Blade voor Johans Hero of Bladehold. Een tweede Ponder vindt mij een landje want daar had ik er in beurt 5 geen meer van op hand. Johans Increasing Devotion beantwoord ik met een Mana Leak. Fettergeist en een Fume Spitter hebben Johan al naar 9 geschopt als Johan een Beast Within speelt op Fettergeist. Een Skinrender haalt in beurt 8 een Spirit token van Lingering Souls weg. De Hero of Bladehold die Johan daarna cast vangt een Doom Blade. Zo heb ik voor alles wat Johan deze game probeert wel een antwoord. In beurt 9 breng ik Johan naar 0 met Skinrender en een Beast token.


Keep! En ja, ik bijt nagels.

Game 25 tegen G/W Humans
In beurt 4 vindt de eerste echte actie plaats als een Skinrender een Human token van Gather the Townsfolk weghaalt. Johan antwoord met een Garruk Relentless van wie hij de eerste ability gebruikt zodat zowel Skinrender als Garruk van het veld gaan. Voor een Silverblade Paladin die volgt heb ik een Doom Blade. Beurt 6 zit het even mee want ik trek een Ponder terwijl ik 3 land op hand heb. De Ponder vindt mij een Demonic Rising welke ik meteen kan spelen en welke me meteen een Demon token oplevert dankzij een Germ Token. Nadat Johan een Hero of Bladehold heeft gespeeld valt m'n Demon token aan en voor het eind van mijn beurt sac ik de Germ zodat ik een tweede Demon token krijg. Deze token weet Johan in zijn beurt weg te krijgen door na combat een Garruk Relentless te spelen en z'n eerste ability te gebruiken. Geen nood want in de beurt daarop krijg ik gewoon weer een nieuwe. Johan probeert nog wat te forceren met Lingering Souls en Geist-Honored Monk maar 2 Skinrenders halen Spirit tokens weg zodat mijn Demons vrij baan hebben door de lucht. In beurt 10 is Johan deaud.

Game 26 tegen W/U Spirits
Ah, Spirits. Dat belooft weer een lange game te worden. In beurt 4 countert Johan een Skinrender waarmee ik m'n eigen Germ Token van Mortarpod wilde targeten (Johan had zelf nog geen creatures gespeeld). De Homicidal Seclusion die ik daarna probeer vangt een Dissipate. En de Demonic Rising die ik de beurt erna cast wordt geCelestial Purged. Gelukkig laten m'n topdeck skills me niet in de steek want ik trek gewoon een nieuwe Demonic Rising welke me wederom meteen een Demon token oplevert dankzij de Germ Token van Mortarpod. Waar zo'n Germ wel niet goed voor is. In de beurten die volgen kan ik de door mij zo gewenste play maken. Elke beurt sac ik nadat ik heb aangevallen één van m'n twee Demon tokens zodat ik Johan voor één ping en aan het eind van m'n beurt een nieuwe Demon token krijg. Helaas is er niks om te blocken maar ik weet Johan op deze manier wel voor in totaal 5 te pingen. De Demon tokens weet Johan lang op afstand te houden met 2 Feeling of Dread en hun flashbacks maar in beurt 13 is hij genoodzaakt te scoopen. Tussendoor probeerde ik trouwens nog een Chimeric Mass voor X=7, deze werd helaas geDissipate.



Game 27 tegen W/U Spirits
Deze game krijg ik eindelijk m'n Chimeric Mass in actie te zien. Johan weet m'n geactiveerde Mass die 3/3 is lang op afstand te houden met Vapor Snag en Feeling of Dread. In beurt 6 probeer ik een Demonic Rising maar deze vangt een Mana Leak. Een Fume Spitter, Mortarpod en een Skinrender die een Germ Token target komen wel door. In beurt 9 hardcast Johan een Terminus waardoor de Skinrender en Spitter van het veld gaan. De Chimeric Mass blijft liggen en trapt Johan verder naar beneden totdat hij opnieuw wordt geVapor Snagt en vervolgens geDissipate. 2 Skinrenders waarvan er eentje een Mindshrieker neerhaalt worden geTerminust. Uiteindelijk weten 2 Fettergeists in de loop van een beurt of vijf Johan naar 0 te brengen.

4-0, een prima resultaat met dito overwinningen. Helaas was er geen tijd meer voor een vijfde potje want Johan moest de trein van 0.06 uur naar Eindhoven halen om nog op een ‘schappelijke' tijd bij z'n vriendin te kunnen zijn (held). Maar door de laatste 4 potjes weet ik wel genoeg: dit deck is wel af. Het speelt eigenlijk precies als ik voor ogen had. Weliswaar zitten er technisch gezien nog maar 4 lonerkaarten in (2 Homicidal Seclusion en 2 Demonic Rising) maar vooral Demonic Rising domineert veel games, net als Fettergeist. Die kaarten zijn me echt ontzettend meegevallen. De drawback van Fettergeist zit je zelden in de weg waardoor het eigenlijk altijd een 3/4 flyer voor 3 is en een Rising wint je praktisch altijd de game (volgens mij heb ik elke game waarin een Rising resolvede gewonnen).

Als ik nog iets moest veranderen aan versie 1.5 dan zou ik misschien toch een extra Demonic Rising toevoegen ten koste van een Skinrender. Aan de andere kant, aan meer dan één Rising in het spel heb je dus niks en met 4 Ponder en 3 Forbidden Alchemy heb je al aardig wat kaartselectie dus deze verandering is absoluut geen noodzaak. Wordt er veel aggro gespeeld in jouw omgeving, laat de 4 Skinrenders dan vooral lekker zitten. De Doom Blades kunnen eventueel vervangen worden door Go for the Throats of je doet een split. Hangt wederom van je metagame af.

Om nog even terug te komen op de richtlijnen waar ik me bij elke Building On A Budget-reeks aan probeer te houden:
- Is het deck leuk om mee te spelen? Is natuurlijk persoonlijk maar ik zou zeggen check.
- Wint het vaker dan dat het verliest? Check.
- Is het deck budget? Dubbelcheck (duurste kaarten volgens NederMagic zijn Chimeric Mass en Ponder).
- Is het deck trouw gebleven aan het deckthema? Ik zou zeggen check.

Als de portemonnee het toelaat…Er zijn geloof ik niet bijster veel dure kaarten die het deck een stuk beter zouden maken. Maar als je dan toch wat extra bestedingsruimte hebt dan zou ik de volgende kaarten zeker overwegen:

Darkslick Shores & Drowned Catacomb
Je speelt twee kleuren en duals maken je mana base stabieler. Moving on.



Inkmoth Nexus
Deze kaart zou ik zeker spelen als je eraan kan komen of al tot je beschikking hebt. Hij combineert perfect met Homicidal Seclusion (3x aanvallen en je wint) en Demonic Rising (activeer at will). Als je 4x Nexus speelt zou ik de strategie een klein beetje omgooien en er nog meer een control deck van maken, misschien met Invisible Stalkers als enige creatures ernaast. Je bent dan in ieder geval beter bestand tegen removal dan de huidige lijst.

What's next?Tot zover de BoaB-reeks over Solitary Fiends. De kaartkeuzes waren wat minder voor de hand liggend dan bij de vorige twee maar al met al ben ik tevreden over het eindresultaat. Ik ben benieuwd naar wat jullie van de uiteindelijke lijst vinden en of ik nog bepaalde kaarten gemist heb waarvan jullie vinden dat ze erin hadden gemoeten. Ook als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt wordt een reactie gewaardeerd zodat ik een beetje kan inschatten of deze column goed gelezen wordt. Het is een behoorlijke tijdsinvestering dus feedback, in wat voor vorm dan ook, is prettig. Voor wat betreft de komende BoaBs: ik heb al 10 potjes gespeeld met het M13 Intro Pack ‘Sole Domination', daar kunnen jullie binnenkort dus weer een nieuwe column over verwachten. Ik kan alleen geen toezeggingen doen over wanneer deze precies online komt aangezien ik ook druk ben met m'n scriptie.

Overigens zoek ik nog steeds een flink aantal kaarten voor de komende BoaBs over de M13 Intro Packs. Kun je me dus aan een aantal kaarten helpen dan wordt dat zeer gewaardeerd. Dankzij een aantal lezers heb ik al een hoop wants weg kunnen strepen, dank daarvoor.

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (14)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-7-2012 09:51:00

"..heeft Johan nog geen target liggen voor m'n Skinrender dus ik target m'n eigen Germ Token van Mortarpod maar. Johan countert de Skinrender echter met Mana Leak."

Dat ging niet helemaal goed. Je kiest pas een target voor de Render als hij resolved - handig om meee te bluffen soms.

Ik moet zeggen, je schrijft echt goede columns! Ze zijn duidelijk, goed geillustreerd en ook voor beginnende spelers goed te begrijpen doordat je het T2 houdt. Een prima combinatie van allerlei belangrijke aspecten. Ga zo door, ik lees ze met plezier!

18-7-2012 11:00:00

Ik moet zeggen heb ze niet allemaal gelezen omdat ik daar niet altijd tijd voor had.


Maar deze is zeker weer top.
en cool om te lezen. Heb ze zeker met plezier gelezen.

Leuk deck trouwens.

18-7-2012 11:57:00

Denk dat je met een goed uitgedacht en strak deck bent geëindigd, ook al lagen de kaartkeuzes deze keer niet zo voor de hand. De interactie tussen Demonic Rising en Mortarpod is top.

18-7-2012 12:57:00

Bedankt voor de eerste reacties.

@ Crusifix: dat heb ik een beetje ongelukkig verwoord, ik bedoelde dat de Germ Token het enige target was voor Skinrender. De Germ heb ik laten liggen, een paar regels verderop kom je 'm weer tegen. Heb 't in ieder geval aangepast.

18-7-2012 15:52:00

Ik heb inhoudelijk weinig toe te voegen, maar ik wil even gezegd hebben dat ik alle columns met veel plezier heb gelezen! Bedankt voor het vele werk en als het aan mij ligt: keep it up!

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-7-2012 19:33:00

Ben het met de rest eens Huib: prima column weer! Knap hoe je al die opgeschreven info toch elke keer weer compact en behapbaar weet te maken/houden. En bovendien: je hebt naar mijn mening echt een leuke schrijfstijl.

Al die personal info had er van mij niet in gehoeven, maar ach. En je bent nog vergeten naar mijn kaart te linken

Johan

18-7-2012 20:09:00

Argh, dat 'grapje' wilde ik voor een latere column bewaren. Zal de volgende keer geen Boulevard-achtige dingen meer vermelden.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-7-2012 20:20:00

Ik had eigenlijk wel verwacht dat je de Lantern Spirit kan op zou gaan. Niet dat het momenteel niet leuk is hoor, op die manier blijft mijn variant toch anders dan de jouwe, wat natuurlijk ook goed is.

Leuke column weer. +1

19-7-2012 12:04:00

Zeker leuk column weer! Als het goed is heb je komend weekend mijn bijdrage aan de volgende columns binnen

20-7-2012 00:28:00

Bedankt voor de positieve reacties allemaal, houdt me gemotiveerd om deze column te blijven schrijven. Lantern Spirit vond ik een erg goede suggestie GH, alleen deed Fettergeist het zo goed dat ik geen reden zag die eruit te halen. Had ze ook naast elkaar kunnen spelen maar dan maak ik liever een keuze voor één van de twee. Verschil moet er zijn, dat is juist wel mooi inderdaad.

22-7-2012 22:30:00

Laatste upje voor deze column, binnenkort een nieuwe over één van de M13 Intro Packs.

30-7-2012 21:19:00

Ze blijven leuk om te lezen, keep up the good work!

4-8-2012 12:47:00

Wanneer komen die van de M13 Intro packs?

4-8-2012 12:59:00

Kijk eens hier.

Scroll: [boven|reacties|beneden]