Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hierbij helaas een topic na overleg met moderator over Lennaert ( hier ).
Ik had met hem een deal over een Cryptic Command van mij tegen onder andere een Extirpate van hem. Wij stuurde tegelijkertijd, en hij kreeg mijn kaarten de volgende dag binnen maar ik heb meer dan twee weken later nog niets van hem. Hij wil totaal niets ter compensatie sturen, en dat vind ik een beetje zuur. Vandaar dit topic als waarschuwing.
Hierbij de gedeeltelijk messagecyclus, ik mis helaas een paar berichten:
----------------------------------------------------------
Sorry daan,
maar ik denk toch echt dat ik wel een adres op een envelop kan schrijven.
1)Waarom ga je ervan uit dat ik iets verkeerd heb gedaan, tot nu toe heeft iedereen altijd alles gekregen wat ik heb verstuurd.
2) Hoe weet ik dat jij niet gewoon mijn kaarten hebt ontvangen en mij probeert op deze wijze een extra poot uit te draaien?
3) Leef je uit met moderators wat je wilt, I don't really care...
Nogmaals jammer dat het zo gelopen is, ga nu niet kinderachtig zitten doen.
Lennaert.
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hey Lennaert,
Sorry, maar ik kan er ook niets aan doen dat jij het verkeerd geaddreseerd hebt of iets dergelijks, dus ik vind niet dat ik daar dan 100% voor verantwoordelijk hoef te zijn. Dus ik denk dat ik maar hulp zoek bij moderators.
Mvg,
Daan
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hey Daan,
ik kan begrijpen dat het niet leuk is voor je dat je je kaarten niet hebt ontvangen, maar ik blijf bij het feit dat dat soort zaken gebeuren en dat dat een risico is wat je incalculeerd op het moment dat je trade via post.
Ik ben dan ook inderdaad niet van plan iets ter conpensatie te gaan sturen, sorry. Jammer dat het zo gelopen is, maar ik zie het niet als mijn verantwoordelijkheid.
groeten Lennaert.
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hey Lennaert,
Nog steeds helaas niet ontvangen. Het is al meer dan twee weken, dus ik denk dat ze niet meer gaan komen.
De algemene regel op nedermagic is dat de verzender verantwoordelijk is voor het goed aankomen van zijn post, maar ik begrijp dat jij niet bereid bent om iets ter compensatie te sturen?
Mvg,
Daan
---------------------------------------als reaktie op:-------
Nou,
ik vindt het natuurlijk heel vervelend voor je dat je ze niet hebt ontvangen, maar ik kan daar ook niet echt iets aan doen...
Het is in principe natuurlijk altijd mogelijk dat er iets mis gaat met de post, dat is een risico wat je neemt.
Als ik jou was zou ik toch nog even afwachten.
groeten Lennaert.
---------------------------------------
[Nee helaas niet, wat voor oplossing zou jij voorstellen?]
---------------------------------------
heb je ze nog steeds niet ontvangen?
groeten Lennaert.
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hey Lennaert,
Ik heb ze jammer genoeg nog niet binnen. Hopelijk is het langzame post en komt ie in de komende paar dagen.
Mvg,
Daan
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hoi, ja ik heb ze vandaag ontvangen
bedankt voor de throws ook!
Ik neem aan dat je ze morgen wel moet hebben.
groeten Lennaert.
---------------------------------------als reaktie op:-------
Hey Lennaert,
Heb jij mijn kaarten al binnen?
Van jou heb ik ze helaas nog niet.
Mvg,
Daan
Ik vind dat je erg beleefd bent in je messages, en ik denk niet dat je enigszins rare voorstellen doet, zeurt of op een andere manier naar doet. Dus zijn opmerking over kinderachtig doen vind ik een beetje ...euhm... kinderachtig. Daarnaast heeft hij uiteraard gelijk dat er wel eens iets mis kan gaan. Maar ik denk dat het de verantwoordelijkheid is van de verstuurder, en de verstuurder bij het niet aankomen van kaarten dus daarin moet compenseren. Dat is natuurlijk als de verstuurder niet te kinderachtig is. Is deze dit wel, sjah, je weet hoe het is met kinderen en verantwoordelijkheid...
Enfin, ik denk dat ie gewoon niet zo kinderachtig moet doen
Dingen kunnen niet kwijtraken bij de post, dit heb ik nog nooit meegemaakt met ongeveer 500 trades (250 trades van beide kanten opgestuurd). Nouja, ik heb het 1x meegemaakt toen ik zelf kaarten opstuurde, maar ik denk dat ik dat te danken heb aan mezelf aangezien ik het retour-adres er niet goed op had geschreven (dat wist ik toen nog niet). Ik denk dus dat het onmogelijk is dat er kaarten kwijtraken als de verzender het op de goede manier post. Hieruit volgt dat de verzender dan ook 100% verantwoordelijk is en naar mijn weten zou hij ook voor 100% van de kosten moeten opdraaien. Op Nedermagic is de regel volgens mij echter dat beide deelnemers van de trade voor 50% van de kosten opdraaien, dit lijkt mij dat op zijn minst zou moeten gebeuren.
Verzender is verantwoordelijk is mijn mening en post komt altijd aan(anders hoef je die CJIB acceptgiro's nooit te betalen omdat je ze niet ontvangen hebt, dat werkt helaas niet zo zegt de overheid).
Maar..... in de praktijk:
hier
lijkt mij simpel, 50/50. Lennaert zou de helft van de waarde van de verloren kaarten aan jou moeten sturen, dat is het eerlijkst. natuurlijk is het een risico dat je loopt, maar het is ook een kwestie van vertrouwen, en in principe blijft de afzender verantwoordelijk.
Dat had mij inderdaad ook het eerlijkste geleken. Het mooiste zou natuurlijk zijn als die kaarten veel vertraging hebben gehad ofzo en ik ze alsnog binnenkrijg.
"Verzender is verantwoordelijk is mijn mening en post komt altijd aan(anders hoef je die CJIB acceptgiro's nooit te betalen omdat je ze niet ontvangen hebt, dat werkt helaas niet zo zegt de overheid)."
Je spreekt jezelf tegen...als de post áltijd aan komt dan is er ook geen probleem betreffende verantwoordelijkheid en zou het CJIB/overheid niet druk hoeven te maken of het niet-ontvangen een excuus is voor het niet betalen..immers 't komt altijd aan. En als de verzender verantwoordelijk is dan is het niet aankomen van een poststuk wel degelijk een excuus om niet te betalen
Het CJIB stuurt na 2-3x nul op het rekest een aangetekende versie aan de hand van de gemeentelijke basisadministratie(zo vonden ze mij ook nadat ik verhuisd was ), al dan niet verstuurd door een incassobureau ofdeurwaarder...
Maar goed, @Daan
Als 't na 2-3 weken nog niet binnen is dan is het kwijt of nooit verstuurt, het is alleen een tikkeltje lastig te bewijzen welke van de twee het nu is...da's de reden waarom ik nog nooit eerder een bad traders topic heb ge-opend terwijl d'r wel ergens nog 2 duals van mij rondzwerven...je kan nooit bewijzen dat 't verstuurd is. (ik stuurde ook nog eens als eerste) daarom:
-Print het adres(=leesbaar handschrift)
-Print het retouradres(=leesbaar handschrift)
-Voeg je emailadres of telefoonnummer toe in de enveloppe, liefst (ook) die van de ontvangende partij.
-Controleer of een dergelijk adres bestaat/bewoond is
-Verstuur aangetekend boven een bepaald bedrag
Als iemand trouwens direct met compensatie aankomt zetten, zou ik dat ook een tikkeltje verdacht vinden...
Ik zal mijn stukje even iets duidelijker maken:
Verzender is verantwoordelijk is mijn mening. Lijkt me duidelijk
Post komt altijd aan(anders hoef je die CJIB acceptgiro's nooit te betalen omdat je ze niet ontvangen hebt) en dat werkt helaas niet zo zegt de overheid)."
CJIB enveloppen etc. komen dus altijd aan, je kunt dus niet zeggen dat je ze niet ontvangen hebt(tenzij je verhuist bent, maar dat zien ze dan inderdaad via bijvoorbeeld de GBA)
Normaliter kun je je dus niet beroepen op het niet ontvangen van post.
Hoe dan ook hoop ik voor Daan dat hij alles nog krijgt, maar gezien de lange duur ben ik daar bang voor.
@Daan Heb je bij de verzender gecheckt of hij zijn (retour)adres erop had staan en of hij al is gaan navragen op het postkantoor?
Als Lennaert er zich zo goedkoop van af maakt, dan zal hij vrees ik niet veel deals meer geregeld krijgen hier.
Om het in zijn bewoordingen uit te drukken : 'dat is het risico dat hij nu neemt'.
Niet echt voorbeeldig, jammer genoeg.
@ Rey,
Als iemand trouwens direct met compensatie aankomt zetten, zou ik dat ook een tikkeltje verdacht vinden...
Dat misschien wel, maar de reactie van Lennaert om simpelweg meteen een compensatie van de hand te doen, en het ook nooit willen doen is ook weer een ander uiterste . Die reactie alleen al vond ik het waard om een topic te laten openen hier.
btw, heeft iemand lennaert al laten weten dat dit hier staat . (zo niet, dan doe ik dat nu even)
Hey,
Ja ik heb het hem al bij het maken van het topic laten weten (geen reactie daar verder/na meer op gehad). En jullie hebben gelijk, ik zou het ook wel vreemd vinden als hij gewoon al die kaarten van de oorspronkelijke deal nog een keer zou versturen. Maar de complete "sorrie, niet mijn probleem" houding vind ik inderdaad toch wel een aanleiding voor een bad trader topic. Ik heb niet gevraagd of hij retouradres erop had staan, maar ik neem aan dat hij het dan nu wel terug zou moeten hebben? (Misschien zou je wel nog even op het postdepot kunnen kijken als je dit leest Lennaert?)
Oke, toch maar even een ractie van mijn kant:
Ik snap dat Daan dit topic heeft geopend, in zijn geval zou ik waarschijnlijk ook alle opties proberen die ik had.
Wat mij vooral dwars zit is dat als er inderdaad nooit post kwijtraakt zoals iedereen hier lijkt te zeggen dat Daan dan zijn kaarten niet ontvangen zou hebben.
Ik heb op dezelfde dag dat ik hem de kaarten stuurde drie andere mensen kaarten verstuurd en zij hebben allemaal gewoon hun kaarten ontvangen.
Bovendien heb ik de kaarten niet terug gestuurd gekregen, terwijl ik natuurlijk wel degelijk mijn retouradres op de achterkant van de envelop heb vermeld.
Tevens kan ik nergens ietsvinden in de regels over het ruilen op deze site dat het verplicht is om 50/ 50 schade pakken te doen. daarom vindt ik het ook jammer dat ik me zo hier in een topic moet gaan verdedigen.
Ik had een overeenkomst met Daan, niet met alle andere mensen hier op de site die het noodzakelijk vinden om hier even te spammen dat ik op z'n minst een 50/50 vergoeding moet geven.
Ik ben nog niet bij het postdepot gaan vragen of ze de envelop daar hebben. Is het gebruikelijk dat eventueel geretourneerde post daar wordt vastgehouden?
Ik hoop dat dit wat inzicht geeft in mijn kant van de zaak...
groeten Lennaert.
@lennaert
het is ook geen geschreven regel dat je 50/50 split in geval van kwijtraking, meer een ongesproken afspraak. de meeste mensen (let op: niet iedereen) doen dit wel, je bent niet verplicht.
@paar posts naar boven
waarom is het verdacht als iemand gelijk een vergoeding aanbied? alleen omdat het niet gebruikelijk is?
Ik ben blij dat je gereageerd hebt.
Het feit blijft dat er altijd ongeschreven regels zijn. Het is bijvoorbeeld bad trading als je kaarten in hele slechte staat stuurt "maar we hadden toch niets over staat gezegt" of veels te laat "er staat geen regel dat je het binnen een week moet sturen". Zo heb je voor het geheel niet aankomen voor post ook regels.
In een deal met een nm RV dual heb ik een MAAND gewacht. Op de dag dat ik ging voorstellen tot een oplossing te komen kwamen de kaarten alsnog aan.
Groetjes LennErt
"waarom is het verdacht als iemand gelijk een vergoeding aanbied? alleen omdat het niet gebruikelijk is?"
Omdat als je net je kaarten verloren hebt, je niet zit te wachten om daar bovenop nog eens 50% extra weg te moeten doen...
@ Rey,
Dat is natuurlijk onzin. Het is of 50% daarbovenop of 100%. Waar zou je zelf voor kiezen? En Daan vraagt niet gelijk om een compensatie, hij vraagt gewoon wat Lennaert in dit geval van na een tijd niks te hebben ontvangen hij voor zou stellen.
Pas na de reactie van Lennaert komt Daan met: "maar ik begrijp dat jij niet bereid bent om iets ter compensatie te sturen?"
Mvg,
Raymond
Maar weer eens een upje voor deze jongen die het niet zijn verantwoordelijkheid vindt dat zijn kaarten niet aankomen.
je hebt ze nog steeds niet ontvangen? ik zie je ook nooit meer op de chat how come
Aangezien deze trader nog steeds actief is een upje. Als iemand anders ook slechte ervaringen heeft met deze gebruiker ben je welkom om hier te posten.