Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Commander (EDH) Regels

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-10-2010 15:41:00

Het vorige topic was een beetje outdated, vandaar een nieuw topic met een linkje naar de regels:

Hoe werkt Commander (EDH)?

Daar kun je alle regels vinden en in dit topic kun je ook nog vragen stellen! Veel plezier met Commander (dat vroeger EDH heette), het beste formaat!

 Reactie plaatsen

Reacties 26-33 (33)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
1-8-2011 14:42:00

Ja dat kan gewoon. In het spel is het gewoon een creature alleen mocht hij dood gaan of worden geexiled mag je hem in je command zone leggen. Als iemand hem echt afpakt of door deck laat schudden of naar je hand stuurt mag dat niet.

1-8-2011 15:59:00

Maar het is wel gemeen!

1-8-2011 18:31:00

niet nu dat landje uit is waardoor iedereen control krijgt over zijn eigen permanents, vet saai!

1-8-2011 22:21:00

@ Michiel;

het is creatures, niet permanents; Homeward Path. Je Steal Artifacts en je Carry Aways zijn niet ineens compleet zinloos.

Al helemaal epic; Annex op Homeward Path, en dan een Cultural Exchange doen, jouw grote beesten omruilen voor andere grote beesten, die sacrificen met iets (Claws of Gix) en je eigen beesten terugroepen met je 'hondenfluitje'.

1-9-2011 23:57:00

Ik heb een vraagje:

Hoeveel mana kost Savra, Queen of the Golgari om vanuit de commanderzone te spelen na de volgende gebeurtennissen:
-Ik speel Savra, mijn commander vanuit de commanderzone voor de eerste keer voor 2BG.
-Een tegenstander burnt deze dood en ik laat haar naar de commanderzone gaan.
-Ik speel Savra opnieuw maar nu voor 4BG.
-Vervolgens destroyed een tegenstander haar, ik kies ervoor om haar naar de graveyard te laten gaan want ik heb nog een Reanimate
-Ik speel Reanimate en leg Savra opnieuw in het spel.
-Savra gaat opnieuw dood en ik kies er nu weer voor om haar naar de commanderzone te laten gaan.

???Kost Savra nu 4BG of 6BG???
(Het gaat er dus om of de reeks van +2 mana voor elke keer dat een commander vanuit de commanderzone wordt gespeeld, verbroken wordt of doortelt.

Bij voorbaat dank!

2-9-2011 00:06:00

Je hebt haar al een keer voor 4BG gecast. De keer daarop kost het dus 6BG, los van waar ze allemaal geweest is.

"While a Commander is in the command zone, it may be cast. As an additional cost to cast a Commander from the command zone, its owner must pay {2} for each time it was previously cast from the command zone. (ie: it costs 6WW to cast for the third time.)"

23-11-2011 01:05:00

Beste mensen,

Ik ben benieuwd wat jullie doen met de permanents die overgenomen zijn en de owner daarna dood gaat. Of omgekeerd iemand heeft wat van mij afgepakt en gaat daarna zel fdood. Komt deze dan terug onder mijn control, graveyard of is deze exiled?

GR NIEK

23-11-2011 01:23:00

Losing the Game

The ways you can lose the game don't change, but what happens when a player loses is very different. In a normal Magic game, when one of the two players loses, the game is over. In multiplayer, that isn't true. The player who lost leaves the game, and the game continues. There are two big issues here: What to do with objects a dead player owns or controls; and handling all the things a dead player could be asked to do.

1. Dead people don't own anything.

We spent a lot of time talking about what should happen to permanents a player owns and controls when that player leaves the game. We knew we wanted all objects a player owns to leave the game when that player left the game, because we wanted that player to be able to play another game straight away.


The next issue is all the objects a player might control, but doesn't own. There are several ways to control things you don't own, and we realized that we couldn't deal with them all in the same way.

For all "gain control" effects, the effect ends. So, if you've stolen your opponent's creature with Ray of Command or Persuasion, he or she will regain control of it.
For any other effect where you control an object someone else owns (such as using Bribery), there's no "gain control" effect to end, so we have to have those objects also leave the game.
The final issue is that we need to make sure that triggered abilities controlled by the dead player don't go onto the stack. To cover all our bases, we wrote rule 102.6b, which is a general rule to stop objects going where they shouldn't go.

Here comes the science:

102.6. If a player loses the game, he or she leaves the game. Likewise, if a player leaves the game, he or she loses the game.

102.6a When a player leaves the game, all objects owned by that player leave the game and any change-of-control effects which give that player control of any objects end. Then, if there are any objects still controlled by that player, those objects leave the game. This is not a state-based effect – it happens as soon as the player leaves the game.

102.6b If an object owned by a player who is not in the game would be put into any zone of the game, it leaves the game instead.


2. Dead people can't do anything.

If you're not in the game, you shouldn't be allowed to do anything that affects the game (this point is very important for Magic Online). But, choices still have to be made. So, we created the following rule to handle any choices that needed to be made:

102.6d If an object requires a player who is not in the game to make a choice, the controller of the object must choose a new player to make that choice. If the original choice was to be made by an opponent of the controller of the object, the controller must choose another opponent if possible.

Bron: hier

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2