Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hey beste nedermagicers,
Ik zag een deck op wizards, en ik moet zeggen dat ik het zelfs met de uitleg niet snap. Wellicht dat hier iemand licht op de zaak kan werpen.
hier is de link.
Dank,
Trisss
Dit is het deck in kwestie:
4x Chromatic Sphere
4x Chromatic Star
4x Conjurer’s Bauble
4x Edge of Autumn
4x Lotus Bloom
3x Manamorphose
4x Ponder
2x Pyrite Spellbomb
4x Reclaim
4x Reshape
4x Second Sunrise
1x Serum Visions
2x Spoils of the Vault
1x Sunbeam Spellbomb
4x Ghost Quarter
10x Island
1x Swamp
Waar is deze uitleg onduidelijk? Dan zullen we dat stuk toelichten
Here's how the deck works. You play your Ponder / Serum Visions to set up your hand and play a few artifacts to set up the combo. If you had a Lotus Bloom in your opening hand and can afford to wait until turn four, then wait for the Bloom. If you want to go off on turn three you need a Reshape, or a Spoils of the Vault to go get a Reshape. Reshape an artifact to go get a Lotus Bloom. Sacrifice artifacts one by one to draw cards and once you just have three mana left, play Second Sunrise and return everything to play. You continue going through your deck with cards like Spoils of the Vault, occasionally playing another Second Sunrise to keep going, until you draw your entire library. Once you have no remaining deck, you can start netting mana by sacrificing Lotus Blooms and using Ghost Quarter on your own lands (because Ghost Quarter and the land you destroy both come back into play untapped after Second Sunrise). You then use Conjurer's Bauble to put Second Sunrise on the bottom of your deck and draw it. You're now ready to start using Pyrite Spellbomb to deal 2 damage at a time to your opponent. You can keep returning the Pyrite Spellbomb with your Second Sunrise and deal infinite damage. You can also use your Sunbeam Spellbomb to gain infinite life. If your opponent has a response like Gilded Light or Angel's Grace, you can just deal them infinite damage on their upkeep; if they respond with another answer, you can just respond to that answer and deal them infinite damage again. If something really rough, like Runed Halo, turns off your Pyrite Spellbomb you can just gain infinite life with Sunbeam Spellbomb and use Reclaim to prevent yourself from being decked, your opponent will run out of cards first and will be forced to concede.
ok, ik zal proberen te verduidelijken
waarom gebruik je Ghost Quarter zodra je geen library meer hebt?
De Conjurer’s Bauble kan maar een kaart, dus of een secod sunrise, of een lotus, of een spellbomb weer naar je library brengen. hoe krijg je dan infinite schade en/of leven?
thx voor het snelle antwoord
Wat je met Ghost Quarter doet is een getapt land van jezelf slopen. Dan heb je de Quarter en dat land in je graveyard. Dan cast je Second Sunrise, en krijg je beide weer untapped terug, zodat je het land weer kan tappen voor mana en de Quarter weer om het land te slopen. Je zoekt niets in je library
En de Bauble legt de Second Sunrise op de bottom van je library...wat toevallig in dit geval ook de top is. Dus pak je hem meteen weer. En dan cast je hem, waardoor je de Bauble en al je Lotus Blooms weer terugkrijgt. Dan kun je de Sunrise weer casten, en weer onder/boven je library leggen met de Bauble, etc.