Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Deze kerel floris R. reageert wel iedere keer op mijn messages. Maar het is nu al zon poos geleden dat wij een deal hebben gesloten. En ik heb nog steeds niets ontvangen. Terwijl mijn kaarten na een dag al binnen had. Hieronder de messages. Krijg zwaar het gevoel aan het lijntje gehouden te worden
Ik raad mensen even niet met hem te traden of hem ten minste eerste te laten sturen zodat je dit niet ook overkomt.
Erg vervelend dit..
dat klopt
----- Herman schreef op 21-2-2011 10:14:00: -----
ik wacht maandag even af. Het is niet zo dat iets 2x bij de post verdwijnt.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 21-2-2011 10:09:00: -----
dat kan wel zijn, maar ten eerste hoor je vrij vaak dat brieven na een maand nog binnen komen, daarbij heb ik nou 2x al iets gestuurd dat is heel nadelig voor mij...
----- Herman schreef op 21-2-2011 10:05:00: -----
Ik vind het niet normaal 2 a 3 weken ergens op te moeten wachten. Er is iedere keer wat waardoor ik niets ontvang. Op een gegeven moment is het ook een keer klaar.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 21-2-2011 8:52:00: -----
waar slaat dat op ?
ik vind het echt niet leuk dat iets verdwenen raakt hoor ....
----- Herman schreef op 19-2-2011 17:43:00: -----
Hey als ik maandag niets heb maak ik een bad trader topic aan. Heeft nu lang genoeg geduurt.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 16-2-2011 20:37:00: -----
nvm heb hem not
----- Herman schreef op 14-2-2011 20:50:00: -----
Top! Adres is [edited out]
----- Floris_R (hengelo) schreef op 14-2-2011 19:54:00: -----
ja, ik heb er nog een [smile]
ben je adres wel kwijt...
btw ik heb griep, ik zal zeggen wanneer het gestuurd is
----- Herman schreef op 14-2-2011 9:48:00: -----
Heb je de BSZ al kunnen aanruilen zaterdag. Zou fijn zijn als we voor woensdag eruit zijn.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 23:34:00: -----
ok
----- Herman schreef op 9-2-2011 23:34:00: -----
oke probeer dat maar. Hoor ik zaterdag wel van je of dat gelukt is.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 23:33:00: -----
ik kan sowieso zaterdag aan een black sun's zenith proberen te komen,
anders moeten we wat bedenken
----- Herman schreef op 9-2-2011 23:31:00: -----
Hoe stel jij voor dit goed op te lossen dan>?
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 23:30:00: -----
op het moment weinig, ik heb t/m zaterdag geen bereik bij de local store en een heel groot deel van de verzameling is naar michiel...
ik kan dus alleen rares opsturen waar je wss niets aan hebt
----- Herman schreef op 9-2-2011 23:29:00: -----
Wat zou je evt ter compensatie kunnen aanbieden dan?
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 23:27:00: -----
ho, dat zeg ik ook helemaal niet ...
maar je komt nu wel ineens met de deur in huis, ten eerste is het net anderhalve week geleden, brieven duren wel eens lang
ten tweede heb ik de crusader niet meer en heb ik geen idee waar ik er zo snel aan 1 zou moeten komen
----- Herman schreef op 9-2-2011 20:21:00: -----
Zie je mijn referenties? Ik ga echt niet liegen om zo'n kaart. Jij hebt daarnaast gezien dat ik jou wel wat opgestuurd hebt.
Ik verwacht of mn mirran crusader terug of een BSZ anders zal ik hier bij de moderators moeten aangeven als bad trader.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 17:30:00: -----
dat is natuurlijk waar, maar daarintegen kan jij ook zeggen dat het niet is aangekomen, dat is net zo makkelijk
----- Herman schreef op 9-2-2011 17:16:00: -----
Ja dat is hoe het werkt hier op NM. Ik heb mijn postpakket goed verzonden en hij is netjes aangekomen. De TNT verliest niet zomaar iets. Het is mij 1x overkomen in alle 200 trades die ik gemaakt heb en ik heb die persoon ook gecompenseerd.
Het is niet mijn toedoen dat de brief niet aankomt en het komt van jou dus jij bent verantwoordelijk. Zijn meerdere bad tradertopics hierover.
Anders kan jij iets zogenaamd opsturen. En dan niets sturen en een kleine vergoeding terug geven en er dik beter op worden. Zo wordt rippen wel heel gemakkelijk gemaakt.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 16:56:00: -----
dat is wel heel nadelig voor mij, ik verlies de zenith, en bij jou gebeurt er niks
----- Herman schreef op 9-2-2011 16:29:00: -----
Ik wil geen vergoeding die niet van mijn wants is. Je kan evt de Mirran crusader terug sturen.
----- Floris_R (hengelo) schreef op 9-2-2011 15:56:00: -----
ik kan meerdere dingen doen :
vergoeding opsturen die niet iets is van je wants, of proberen aan nog een zenith te komeen
----- Herman schreef op 9-2-2011 11:49:00: -----
Nog steeds niets. Stuur je nog een BSZ op? Of hoe zullen we dit fixen?
----- Floris_R (hengelo) schreef op 7-2-2011 16:34:00: -----
ik stel voor :
wachten tot woensdag, daarna zal ik je iets nasturen bijv een nieuwe senith
----- Herman schreef op 7-2-2011 16:14:00: -----
Weer niets binnen. Hoe lossen we dit op?
----- Floris_R (hengelo) schreef op 5-2-2011 14:26:00: -----
ok
----- Herman schreef op 5-2-2011 14:19:00: -----
Vandaag niks binnen. Ik wacht tot maandag anders moeten we er op n andere kga nier uitkomen denk ik
----- Floris_R schreef op 4-2-2011 19:36:00: -----
ja,
ik heb jou crusader al wel trouwens ...
----- Herman schreef op 4-2-2011 16:48:00: -----
Ik heb nog steeds de BZA niet binnen. Heb je hem al wel verzonden?
----- Floris_R schreef op 31-1-2011 9:59:00: -----
hey,
ik heb hier nog een Black Sun's Zenith en ben wel geintresseerd in je Mirran Crusader laat het weten ! [smile]
Het klopt dat ik de trade heb gemaakt en dat ik de kaarten al binnen heb, maar ik heb nou al 2 Black Sun’s Zenith verstuurd, en ik vind het ook echt vervelend dat ze er niet zijn, maar ik ben nu de dubbele waarde kwijt....
groeten floris
Herman:
Als iets niet aankomt, word het naar mijn weten altijd fifty/fifty opgelost. Floris heeft ook nog eens de moeite genomen om een nieuwe Zenith te regelen wat toch al best netjes is.
Uiteraard zit Floris zelf ook een beetje fout. Als de eerste zending niet correct word afgeleverd ben je de 2e keer wat voorzichtiger en hou je daar natuurlijk rekening mee.
All in all. No offense. Maar denk dat dit makkelijk opgelost had kunnen worden zonder een Bad Trader Topic aan te maken, en anders voortaan gewoon ref-based sturen. Gelijk sturen brengt natuurlijk makkelijk te voorkomen risico's met zich mee.
Ik heb ook een deal gehad met FLoris, heb uiteindelijk wel de kaarten binnen gehad met vergoedingen dus...
Maar moet dan wel zeggen dat het verrekes lang duurde, en inderdaad dat het iedere keer iets anders was, dus heb ik gewoon gewacht en uiteindelijk alles ontvangen, hopelijk ontvang jij het ook.
Mijn virend Balcksoldiers misschien ken je hem wel, heeft ook lang moeten wachten, heeft uiteindelijk ook de kaarten binnen...
het klopt dat ik dit probleem vaker heb gehad, ik heb eigenlijk bijna altijd wel een vergoeding achter de hand ook,
maar het valt me wel op dat het bij nighthawk een tijd langer heeft geduurd (en bij blacksoldiers helemaal) en ik van hun geen backtradertopic heb ontvangen
Dit ziet er inderdaad zo doorzichtig uit als maar kan op het eerste gezicht.
Als hij daadwerkelijk gestuurd had, had hij in zijn posts al eerder moeten aangeven dat hij het raar vind dat Herman ze niet ontvangen zou hebben, maar geeft al snel toe door een compensatie te willen sturen.
Daarnaast is zijn berichtgeving over het algemeen ontwijkend en niet verklarend in hoeverre hij van zijn kant garant kan staan dat hij goed gehandeld heeft, dwz dan en dan verstuurd, etc.
Erg frappant is ook dat hij zelf voorstelt wel een tweede BSZ te willen sturen en hij hier zelfs nog wel wil proberen aan te komen (later alleen opeens moeilijk, moeilijk, maar goed), maar de Crusader terug sturen absoluut niet zit zitten en ook gelijk in zijn berichtgeveing van houding veranderd. Frapant, gezien hij een Mirran crusader terug sturen als eigen verlies ziet, maar zelf voorstelde een tweede BSZ te willen sturen (wat het verschil dan is, moge duidelijk zijn).
Het is wellicht niet perse uitsluitend, maar zijn berichtgeving geeft mij al wel aan, dat je met de betrouwbaarheid van Floris erg moet oppassen. Daarnaast ben ik wat bevooroordeeld, gezien Herman één van mijn beste vrienden is, maar weet daarom ook zeker dat Herman geen ripper is (durf al mijn refs er voor in te zetten).
Nou ik weet ook wel dat Herman geen ripper is want, anders is hij geen zilveren trader XD
Ik moet zeggen dat de laatste tijd de TNT ook echt ruk is.
akkefietje gehad met een zending net over de grens in duitsland. (Eerste komt niet aan) De persoon in kwestie stuurt nog een keer. Aangetekend. Duurt een week of 3 en dan ligt er een briefje van de TNT in mijn brievenbus dat er een pakketje ligt op een TNT afhaalplek, gericht aan dhr Jan Zeit. Het kipje van de supermarkt snapte er ook geen drol van. Mijn naam en adres stonden duidelijk leesbaar op de envelop.
Ik denk niet dat Floris R slechte intenties heeft. Zou gewoon rustig afwachten.
groet,
Jelmer
@ nathan, ik kan echt niet zien waar ik VOORSTEL een Black Sun’s Zenith op te sturen...
bovendien als je duidelijke antwoorden wil mag je er gewoon om vragen ...
daarbij kan ik ook wel een paar vrienden erbij halen die kunnen bevestigen dat ik geen ripper ben
de reden dat ik de mirran crusader niet terug wou/kon sturen, is omdat ik hem niet meer heb (zoals er ook in de cycle staat)
ho, er staat wel dat ik het voordtel ... maar ik heb hier blijkbaar niet echt over nagedacht
@iedereen hier boven.
Ik noem deze jongen in mijn eerste stuk (nog) geen bad trader. Maar ik probeer een waarschuwing te geven.
Omdat het toch wel heel vreemd is dat 2x iets niet aankomt. Daarnaast zijn er wat vaagheden in het stuk van Floris. Eerst kan hij er wel een opsturen meteen. Dan niet (mirran crusader is dan ook weg) dan moet hij wat regelen (in een gamestore). Vraag hem in te gaan op het feit dat hij een alternatief aanbod. Wil hij niet. Hij vind het oneerlijk hoe het gaat (50/50 is dikke bullshit, als bol.com mijn pakketje kwijt raakt wil ik ook de helft van het bedrag niet terug). Duurt lang. Is hij ziek etc etc etc. Kortom alles bij elkaar geeft geen prettig gevoel. Hopelijk veranderd dit snel.
En dat het bij anderen (in dit topic) ook zo lang duurt gaat nergens over. Bijna niemand op NM heeft dit probleem zo hardnekkig dat er zoveel gezeik is met TNT. Zelf stuur ik (bijna) altijd de dag van de deal en is het 99% van de keren de volgende dag bij de persoon in huis. Zo gek doet de TNT het dus niet. Vind ik altijd een dik ballen excuus.
Ik zou er voor zorgen dat Floris eerst stuurt.
Ik zal een update geven hoe het afloopt.
ik wou wel een alternatief bod, het probleem was alleen dat mijn verzameling op dat moment naar michiel ging ....
een verglijking met bol.com vind ik verder nergens op slaan ..
ik wou graag even wat zeggen omdat ik floris persoonlijk ken:]
ik heb verschillende deals (irl) met floris gemaakt en ik ken hem heel goed, ik zou mijn hele verzameling weg wedden op het feit dat hij gewoon geen ripper is. sterker nog hij had al een derde black suns zenith aangeruild om opnieuw te sturen. ik vind het sowieso een beetje raar, zo'n commotie om een mirran crusader, maar dat is mijn mening.
dus herman, ik kan je honderd procent zeker vertellen dat floris je niet geript heeft, ook al begrijp ik dat je je genaaid voelt.
@Herman
Ik snap niet dat je zegt dat 50/50 'dikke bullshit' is, want ik heb ook een keer mijn kaarten niet ontvangen. Toen advies gevraagd op een forumtopic + aan een moderator en die zeiden dat 50/50 normaal is. Dat heb ik dus ook gedaan en omdat er waarschijnlijk iemand bij de post zit die het achterhoud ofzo, heb ik het naar een ander adres laten sturen.
Waarom leg je meteen de schuld bij Floris?
Daarbij vind ik dat je ipv. een bad trader topic eerst met een moderator contact op moet nemen.
O ja, daarbij krijg je in principe niks terug op bol.com als je pakket verloren gaat (en het is niet aangetekend=veel meer verzendkosten).
Het is voor mij heel simpel. Hij heeft (volgens hemzelf) 2x wat gestuurd. En ik heb nog niets binnen. Noem mij "malle pietje" maar daar kan ik echt heel weinig mee.
Ik krijg ook nog kaarten van Rik (Breda) maar die stuurt mij een PM dat de kaarten weer naar zijn adres zijn terug gestuurd. Hij was zo slim zijn eigen adres op de achterkant te zetten. Verteld dit netjes en zorgt dat alles goed komt. Communiceert op een normale nette manier. Kaarten verdwijnen niet zomaar van de aardbodem!
Daarnaast is het zo dat bij een overeenkomst het zo is dat je allebei doet wat je beloofd. En hij is daarin nalatig. Als ik ergens iets bestel en het komt niet binnen dan is hij VERPLICHT volgens de Nederlandse wet om mij of het alsnog te geven of het geld terug te storten. Veel websites vertellen wel meer zaken die ze niet rechtsgeldig zijn.
En 50/50 is voor mij alleen de going rate bij mensen die zich bewezen hebben als betrouwbare traders. Dit is Floris R in mijn ogen NOG niet. Als je dat wel toestaat wordt rippen van betrouwbare traders door nieuwe traders wel heel simpel.
Daarnaast hoor ik nog niets van Floris R. hoe hij het wil oplossen nu er voor de tweede keer niks aangekomen is. Erg matig
Ik moet zeggen dat het bij mij ook al een keer gebeurd is, en dat is dan toch echt wel een stuk anders gelopen als hier.
Nette communicatie is gehouden, en na 2x was het verlies aan mijn kant zo groot, dat diegene maar besloten heeft dat het zo wel goed was. Zo kan je dus ook reageren, en dat is een stuk socialer. Met de Nederlandse Wet gaan dreigen is je volste recht, maar sociaal is het nou niet echt. En geef toe; het is maar een paar euro, en Magic is en blijft maar een spel.
Ik zeg niet dat ik voor Floris pleit, maar ik vind de manier waarop dit loopt nou niet echt de goede manier. Ook de manier waarop je reageert als iets fout gaat hoort bij traden.
"Ik krijg ook nog kaarten van Rik (Breda) maar die stuurt mij een PM dat de kaarten weer naar zijn adres zijn terug gestuurd. Hij was zo slim zijn eigen adres op de achterkant te zetten. Verteld dit netjes en zorgt dat alles goed komt. Communiceert op een normale nette manier."
Ik zet altijd mijn adres op de achterkant, als er iets bij mij terug was gekomen had ik het ook heus wel verteld...
over communiceren op een normale nette manier gesproken : ik ben niet degene die ging dreigen met een BadTraderTopic...
"En 50/50 is voor mij alleen de going rate bij mensen die zich bewezen hebben als betrouwbare traders. Dit is Floris R in mijn ogen NOG niet. Als je dat wel toestaat wordt rippen van betrouwbare traders door nieuwe traders wel heel simpel. "
het spijt me echt, maar je spreekt jezelf tegen ...
eerst zeg je dat je 50/50 "dikke bullshit" vind...
en nu is het alleen met mensen die meer dan X keer hebben getrade ??
dit begint een beetje op virtueel moddergooien te lijken.
(Kan best vermakelijk zijn als toeschouwer)
Maar ik denk dat niemand hier bij gebaat is.
Tijd voor een Mod om in te grijpen?
Nou Herman in plaats van hier to lopen piepen zou ik maar eens naar TNT gaan. Op mijn kachten reageren ze helaas niet.
Ik heb in korte tijd 2 bestellingen gedaan bij WINKELS en die heb ik ook nooit ontvangen. Ik laat het nu door sturen naar mijn broer en die ontvangt het wel altijd..
KMS: klagen bij TNT is zinloos als je de ontvanger bent. TNT houdt eigenlijk hetzelfde motto aan als wat ik doe (en ook ergens op de hulpdienst staat): Als verzender ben je verantwoordelijk voor je post. Punt uit, geen discussie. Als iets bij de TNT kwijt raakt moet de afzender dus klagen; klaag je als geaddresseerde dan krijg je een mailtje dat ze je klacht niet in behandeling kunnen nemen.
Maar dat motto zou hier ook van toepassing moeten zijn; als afzender ben je er verantwoordelijk voor dat je post aankomt. Komt je post niet aan dan zoek je als afzender naar een gepaste oplossing.
Ik heb totaal geen zicht op wat er nou wel en niet gebeurd is en of beide heren betrouwbaar zijn of niet, maar het bovenstaande moest toch even gezegd worden.
Herman dreigt niet met de wet. Hij wil aangeven dat hij zich slachtoffer voelt van een slechte trade en nogal gepikeerd is over het feit dat beide elkaar halverwege zouden moeten ontmoeten in een compensatie, ondanks het een minder grote deal betreft. Desondanks beschouwd hij allang zijn aandeel in de trade als verloren en gaat er niet meer vanuit dat hij ooit nog wat terug ziet.
Situatie voor hem is dat hij dus een trade aangaat, niks krijgt en niet wordt gecompenseerd.
Dan voel je aardig in de zeik gezet. Vooral wanneer je gecompenseerd zou worden, maar dan opeens toch niet. Natuurlijk zou post kwijt kunnen raken, maar als je het dan recht wil zetten door aan een tweede BSZ te komen, moet je dat ook doen.
Ik denk zelf dat er niet veel meer bereikt wordt dan er al bereikt is met deze topic. Herman heeft een slechte ervaring met deze jongen gehad, dit gedeeld en daarmee een waarschuwing afgegeven. Daarmee mag er van mij ook wel een slot op.
Wie er wat mee doet is aan diegene zelf
Even voor de goede orde. Ik heb niet lopen te dreigen met de wet. Dat was ter onderbouwing van mijn punt. Daarnaast heb ik niet met modder lopen gooien. Ik ben heel redelijk geweest in de verwoording van hoe dit alles verlopen is. Ik heb hem nergens van beschuldigd alleen de situatie uitgelegd. En uitgelegd dat er toch wel hele gekke dingen zijn in het verhaal (hij maakt een trade met mij net voordat hij zijn verzameling verkoopt ).
Daarnaast verwoord Nathan het helemaal perfect. Ik verwacht van Floris R. helemaal niets meer. Dit topic mag van mij open blijven, misschien hebben anderen er iets aan. Ik zal vermelden als ik toch nog iets van Floris R. binnen krijg (dus laat het hem daarom maar open). Dus als dat niet zo is dan mag iedereen zijn eigen conclusie aan het verhaal verbinden.
@Herman: Wat me opvalt als ik je posts zo lees is dat je zecht dat het vaker fout gaat met dingen die naar jou gestuurd worden, of begrijp ik dat verkeerd? Als dat zo is is het niet helemaal reeel om de schuld bij de verstuurder te leggen.
Op mijn vorige adress (in Den Haag) ging ook heel veel post verloren, met name post van Bol.com, (denk dat de bezorger een leuke cd collectie heeft opgebouwd met mijn bestellingen) Maar ook normale brieven en zelfs een keer Magic kaarten verstuurd door NederMagic.
Wat ik wil zeggen: als je adres vaker problemen geeft, is het openen van ee ntoppic als dit mischien niet de juiste manier...