Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Pure nieuwsgierigheid: hoe lang mag het binnen komen van kaarten duren totdat je aktie onderneemt?
Zelf heb ik de indruk dat binnen Nederland post altijd binnen maximaal 2 dagen aankomt. Voor Belgie durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. De ervaring van de afgelopen maand leert dat Priority post er ergens tussen de 2-7 werkdagen over doet.
Die in indruk heb ik ook, maar verder is er geen officiële termijn. Het is vooral nat vingerwerk, yingyang, en theeblaadjes lezen.
Er is uiteraard de kwestie van de snelheid van de postbezorging. Maar ook kan het zijn dat iemand gewoonweg vergeet op tijd de brief in de brievenbus te stoppen. En dan zijn er nog de poststukken die niet op tijd verwerkt worden en een dag later bezorgt worden. Zeker als je op zaterdag de deal afrond kan het tot dinsdag duren voor de kaarten binnen komen. Vanuit België kan het soms heel snel en soms heel traag komen. Andersom net zo. Ik weet dat iemand wel eens 3 weken op mijn kaarten heeft moeten wachten. Omgekeerd heb ik ook al wel eens 2 weken gewacht.
Ik ben een vrij geduldig persoon, dus ik zou zeggen, laat na een week even aan de ander weten dat je de kaarten nog niet binnen hebt. En als het post vanuit Nederland betreft onderneem dan na twee weken actie, vanuit België zou ik 3 weken wachten.
Maar goed, dat ben ik.
Vergeten de post op de bus te doen lijkt me geen goed idee. Indien je afspreekt tegelijk te sturen, dan vind ik dat op zijn minst slordig. Helaas is het onmogelijk om vast te stellen waar het fout gaat. Ik denk dat ik zelf niet nog een keer zou ruilen met iemand waarbij het verdacht lang duurt (om wat voor reden dan ook).
Ik begrijp natuurlijk ook wel dat er externe oorzaken kunnen zijn waardoor je niet op tijd kunt posten. Het lijkt me dan zeer verstandig dit even aan de ander te laten weten. Als je er al in geslaagd bent om een via dit medium een deal te sluiten, hoe moeilijk kan het dan zijn even een PM te sturen?
Misschien een beetje late reactie op een wat ouder topic maar ik wil toch even melden dat 't ook in nederland langer kan duren. Sinds TNT de boel heeft overgenomen doet het aankomen van mijn post er langer over dan normaal. Meestal 1-3 dagen maar als ik op bijvoorbeeld op vrijdag iets op de bus doe komt ie meestal pas dinsdag, woensdag aan.
1 keer is het me overkomen dat het 4 weken duurde voor mijn post aankwam. Gelukkig was de persoon waarmee ik de deal had heel geduldig en zelf ook druk bezig.
Zoals iemand eerder zei een beetje geduld met elkaar zal helpen en natuurlijk blijven communiceren met elkaar.
Dat het misgaat kan altijd gebeuren. Het belangrijkste is dat er gecommuniceerd wordt.
Ik heb trouwens een keertje gehad dat een pakketje er 3 maanden over deed om vanuit Engeland hierheen te komen. Pakketje was volledig naar de klote, maar de inhoud was piekfijn in orde. Soms verdwijnt er post in de limbo en moet je accepteren dat het er langer over kan doen.
Wat betreft het communiceren: mee eens.
Ik begrijp dat geduld opbrengen nuttig kan zijn. Helaas is dat vaak geen optie. De kaarten die ik erbij wil hebben, heb ik in de regel snel nodig. Mocht het daarom zo zijn dat het ruilen via de post naar mijn mening te vaak misgaat, dan zal ik overgaan op betalen voor kaarten (zoals van 2006 t/m 2010).
Ik ben benieuwd hoe dit straks met New Phyrexia gaat lopen. Die kaarten kunnen er echt niet meer dan 2 weken over doen. Dan zijn ze te laat en heb ik er helemaal niks meer aan.
Twee weken is wel vrij extreem, dat ligt vrijwel altijd aan de luiheid van de verzender.
Misschien is het een goed idee dat je bij potentiële ruilers op hamert dat je de kaarten subiet nodig hebt. En dat het echt heel erg belangrijk is dat het de volgende dag verzonden moet worden. Vaak is hierbij communicatie ook de key, gewoon scherp maken wanneer iets verzonden wordt.
Ja dat is heel vervelend zeker als je kaarten moet hebben voor een evenement of zo neem ik aan. De verzender kan daar ook niks aan in dat geval. De Nederlandse post valt onder bepaalde regelgeving. Ik dacht dat 't iets was dat reguliere post gewoon binnen 48 uur de bestemming moet bereiken. Als 'r vaak problemen zijn zou je er een melding van kunnen maken en bij frequente problemen een klacht. Maar of dat zin heeft...
Ik denk niet dat klagen zin heeft.
Ik hoop dat duidelijk maken dat het snel moet wel helpt. Mijn ervaring is dat de meeste mensen toch al zo snel mogelijk sturen. Stiekem ga ik daar ook wel vanuit. Misschien dat ik dan besluit alleen nog te ruilen met mensen die in het verleden (aan mij) bewezen hebben dat het goede en snelle traders zijn. Maar ja... nood breekt wetten.
Ik wacht meestal een weekje. Maar je moet je nooit laten belazeren, uiteindelijk heb je ook haar/zijn adres. Zou er gewoon op af gaan als het te lang duurt. Je werkt ook hard voor je geld / spaart voor geld om je kaarten te krijgen, moet je je nooit laten bestelen.