Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Je bent een potje casual Legacy aan het spelen tegen een vriend, die net een spiksplinternieuw deck heeft gebouwd. Jij begint met Swamp, go. Je vriend speelt Forest, Birds of Paradise, Memnite, go. Jij speelt nog een Swamp en zegt go. Je vriend speelt Misty Rainforest, kraakt die voor een Volcanic Island, speelt Grim Lavamancer en Tarmogoyf, en valt aan met de Memnite.
Jij hebt in je hand Go for the Throat, Doom Blade, Smother, Terror, Nameless Inversion en Last Gasp. Jij besluit nu een removal spell op een van zijn beestjes te gooien; welke spell speel je nu, en welk beest target je er mee? En vooral: waarom kies je hiervoor?
Je speelt een mono deck vol spotremoval, maar hebt geen massremoval; je wilt winnen op dikke beesten zoals Sheoldred, Skithiryx en andere gave bommen van ongeveer 6 mana. En zoals aangegeven: je speelt nu, op dit moment, een van je removal spells, ik hoef geen argumenten te horen waarom het beter is nog even niets te spelen
De winnaar krijgt 5 euro NM tegoed, en er is een bonusprijs van 2,50 euro voor originaliteit/creativiteit. De prijsvraag loopt tot en met woensdagavond 23.59 uur of tot er 50 reacties zijn, veel plezier en succes!
Greetz,
Dustin.
Ik zou een Doom Blade op de aanvallende Memnite gooien.
Aangezien ik toch een hand vol spot removal heb en m'n tegenstander een soort ZOO-achtig deck speelt (zijn kaarten zijn wel typische kaarten voor zo'n decktype wat ie op tafel heeft liggen).
Als ie toch ZOO(-achtig) speelt is een het slopen van een BoP nutteloos geworden na beurt 2, heeft toch wel genoeg mana nu voor z'n beesten/burn. En dooie BoP is voer voor Lavamancer(s)
Van de Grim Lavamancer hoef ik nu nopg niets te vrezen, het is dat ie kaarten moet exilen uit zijn eigen grafbak, dus daar is zijn Tarmogoyf niet echt happy mee zo vroeg in de game. desondanks dat ie nu al 4/5 zou zijn, kan ik altijd nog in zijn volgende beurt een aanval uitlokken met de tarmo en lavamancer.
In die aanval zou ik zeker de tarmo slopen met een Smother/Terror/Go for the Throat (geeft gerandeerde kill (-X,-X geven is nu nutteloos)
Okay, here we go.
Ik speel Last Gasp op de birds. Nu heeft hij 2 kaarten in z'n graveyard: Een land en een creature. En ik heb een instant in mijn graveyard. Tarmogoyf is nu dus een 3/4. Het heeft dus geen zin voor hem om de volgende beurt Grim Lavamancer te activeren, want dan wordt tarmo weer een 1/2 (er vanuit gaande dat er geen andere type kaarten de graveyard in gaan). Grim lavamancer is dus voorlopig een schattig nutteloos 1/1tje.
Die ene damage van Memnite pak ik wel, dat doet me niets. Bovendien wordt zijn tarmogoyf nog groter als ik memnite afschiet. het is immers een artifact en een creature. Ik heb er nu voor gezorgd dat hij de snelheid in zijn deck kwijt is (door BoP af te schieten), wat mij tijd geeft om land te sparen voor mijn fatties. Hij speelt niet voor niets BoPs in zijn deck (lees: hij speelt vast ook dure spells)! Damage nemen is niet zo erg. Het gaat er immers uiteindelijk om, dat je jouw tegenstander naar 0 leven schopt (of 10 poison counters!). Als ik op 5 leven sta als dat gebeurd, dan is dat nog steeds een win Bovendien kan tarmo de volgende beurt pas aanvallen, en ik heb geen beesten op liggen dus aanvallen is voor mij sowieso geen optie. Tarmo is dus pas zijn volgende beurt een gevaar.
De flavor van Last Gasp is ook toepasselijk. Het geeft natuurlijk altijd een rustig gevoel als je een BoP resolved. Zo kun je sneller opbouwen. "Allow me a moment to catch your breath." Dag rust! Welkom stress.
In zijn volgende beurt wacht ik af wat hij gaat doen. Is het een sukkel en activeert hij z'n lavamancer voordat hij aanvalt, dan gooi ik netjes een Terror op z'n klein geworden tarmo. Maar logischerwijs valt hij natuurlijk eerst aan met tarmo en memnite.
Als ik tarmo nu in reactie daarop afschiet met een Smother (die de weinige adem van de tegenstander misbruikt en z'n keel dichtknijpt), dan krijg ik 1 damage van memnite, en daarna 2 van de activatie van grim. Dan sta ik op 16 leven. Als ik grim lavamancer afschiet, heeft het voor hem geen nut om 'm te activeren in responce want dan wordt zn tarmo weer klein. Ik krijg dus 4 damage voor mijn koker en sta ik op 15 leven. Toch doe ik het laatste. Waarom? Ik speel zoveel spot removal dat hij enorm voordeel gaat halen uit het feit dat ik zijn graveyard netjes vul met voer voor zijn grim lavamancer. En dat gaat op den duur steeds meer pijn doen. Die tarmo schiet ik de volgende beurt gewoon af
Ik zou Terror op Birds op paradise spelen. Je wilt met een langzaam deck niet dat je wordt geraced.
Tarmogoyf is 1/2 op dat moment en lavamancer zorgt voor een heerlijke synergy met tarmo. Memnite wordt nooit groter dan 1/1 (net als lavamancer, die sowieso geen threat is tegen fatties). Allemaal geen threats dus (jammer dat tarmo na deze actie 3/4 wordt.) Maar die ruim je de volgende beurt op instant speed wel op met go for the throat.
De andere spells zijn beter in andere situaties. Terror heeft 2 restrictions terwijl go for the throat en boomblade er maar 1 hebben. Tevens is Nameless inversion goed op 3 extra dmg te doen met je eigen fatties en last gasp alle kleine dingen in zijn deck altijd dood kan maken.
Maar het meest belangrijke is dat de birds dood moeten. All bops are evil.
Ik zou de memnite door laten komen en een nameless inversion op de goyf gooien. Als je een ander creature destroyed dan de tarmogoyf, groeit de goyf naar 3/4 (land, creature, instant) en is hij niet meer te destroyen met een nameless inversion of een last gasp. Deze twee kaarten zijn naar mijn idee de slechste removal spells die je op hand hebt. Aangezien je verder geen creatures op hand hebt, is nameless inversion op dat moment slechter dan de last gasp.
Verder schopt memnite maar voor 1, wat het (nog) niet waard maakt om de memnite te destroyen.
Grim lavamancer is ook nog niet echt een bedreiging, omdat de graveyard bij je tegenstander nog bijna leeg is, en omdat je zelf nog geen creatures in het spel hebt.
Aangezien je tegenstander tapped out is, is het destroyen van de birds of paradise ook niet zinvol. Echter zou ik de birds of paradise wel destroyen in je eigen beurt. Je tegenstander heeft namelijk gefetched voor een volcanic island. Als de birds of paradise blijft leven tot de 3e beurt van je tegenstander, kan hij de 4 mana hitten en een jaceTMS droppen. Met een hand vol met alleen maar creature removal en zonder creatures zou dat een gameloss worden.
Ik was bezig met een vergelijkbaar verhaal als Sander, maar aangezien hij het al had gepost, bij deze dan maar een 'vote' voor hem. Met zoveel removal op hand moet je er vooral voor zorgen dat er geen dingen op tafel komen die wel eng zijn (Jace, Ajani Vengeant (goed tegen fatties), Humility, etc), dus die bop moet dood. Maar de goyf moet ook een keer dood, anders gaat hij al snel 4-5 dmg per beurt doen, dus kan je maar beter daar je slechtste spot removal op gooien zolang het nog kan.
ik zal mijn Smother op goyf gooien omdat ik hem haat, dus gewoon uit principe geen strategische overweging. gewoon omdat ik het niet mag.
Nameless Inversion op Tarmogoyf spelen terwijl er al een Misty Rainforest in de graveyard ligt, is alleen een goed idee als je hoopt dat je tegenstander zich ter plekke dood lacht... Ja, echt waar, Nameless Inversion is een tribal instant!
Ik gooi een Last Gasp op tarmo omdat ik niet in de nuts gekikt wil worden door een mormel van 2 mana wat veel te groot word en omdat m'n tegenstander z'n graveyard dan lekker 50 euro duurde word vooral daarom
Eerst: klik hier met je mousewheel en lees dan verder.
Laten we even de situatie bekijken:
-Je eerste bom komt op 5 mana. Je hebt geen landjes op hand en bent voorlopig volledig afhankelijk van je topdeck. Je hebt tijd nodig tot je bom komt en je moet zo lang mogelijk tijd rekken.
-Het deck van je tegenstander is splintern..pardon..spiksplinternieuw, dus je hebt weinig kennis vooraf over wat er nog in zijn hand kan zitten.
-Op het moment van aanvallen heeft de tegenstander 4 kaarten op hand.
-Op het moment van aanvallen is je tegenstander tapped out, MAAR er ligt een Volcanic Island. Verwacht een Daze of zelfs Force of Will.
-Je tegenstander speelt dus Rood Blauw Groen (RUG). Onlangs is NO RUG in opkomst (NO = Natural Order). Er zou zomaar een Progenitus kunnen komen in beurt 3. De Memnites zijn z'n secret tech om je vegenstander te terwarren.
-Je gaat deze beurt waarschijnlijk hooguit 1 damage vangen ; Memnite is een klok van 20 beurten ; voorlopig geen ernstige bedreiging.
-Je hebt geen mass removal, dus spendeer niet je kostbare pinpoint spells aan beesten die een relatief lage bedreiging vormen (e.g. Memnite).
-Op het moment van aanvallen is Tarmogoyf 1/2 (land). Afhankelijk van welke spell je speelt groeit Tarmogoyf. Activatie van Grim Lavamancer krimpt Tarmogoyf.
-Zelfs als er een Invigorate komt op de Memnite is het het niet waard om de Memnite te vernietigen. 1 life ruilen voor 1 kaart is dikke prima.
-Je bent enigszins op de hoogte van de regels en weet dat Nameless Inversion op Tarmogoyf spelen geen zin heeft. Op het moment dat de state based effects worden gechecked is Tarmogoyf al gegroeid naar 3/4 (Land,Instant,Tribal).
-Je tegenstander is intelligent genoeg en zal niet eerst Grim Lavamancer activeren en dan proberen aan te vallen met een gekrompen Tarmogoyf. Hij zal dit ongetwijfeld in omgekeerde volgorde doen. Van lavaman vang je dus hooguit 2 damage, van goyf kunnen het er 2 of meer zijn. We moeten dus eerst van Tarmogoyf af. Met de overige problemen dealen we in onze eigen beurt.
Here's the plan:
Je speelt je Last Gasp op Tarmogoyf, welke 2/3 wordt en daarna hopelijk zijn laatste adem uitblaast. Fingers crossed voor geen Daze of Force of Will.
-Komt die counter niet: Yes, we kunnen ons plan voort zetten.
Je untapt en raapt een kaart (we laten even in het midden wat dit is).
Nu speel je Terror op de Birds of Paradise.
Waarom Terror?
Terror heeft de meeste restricties. Je zou dus minder opties open houden door een andere removal spell te spelen.
Nameless Inversion is beter om zo lang mogelijk op hand te houden. Dit is anders een flinke groei kaart voor een mogelijke 2e Tarmogoyf.
Smother is waarschijnlijk de beste removal die je nu nog hebt, immers in Legacy is 95% van de creatures van converted mana cost 3 of minder. Aan de andere kant, dit is wel casual legacy, maar we hebben al een Tarmogoyf gezien dus je maat neemt het begrip 'casual' niet al te serieus.
Waarom de Birds of Paradise vernietigen?
Dit remt je tegenstander af. Door toe te staan dat hij meer en grotere threads gaat casten lopen de zaken alleen nog maar verder uit de hand.
Een slag van een Memnite en een schot van Grim Lavamancer kan je voorlopig nog wel hebben. Prioriteiten stellen!
-Komt die counter wel: bummer, Goyf groeit naar 2/3 (land instant).
Je wilt nu nog steeds van de Tarmogoyf af, en wel in je eigen beurt.
Niet wachten tot je tegenstander untapped en kijken wat hij doet ; je verliest prioriteit en birds en lavamancer vernietigen zijn geen optie meer.
Je tegenstander kan immers altijd reageren met schieten of het adden van mana. Bovendien, je tegenstander een kaart laten rapen vergroot alleen maar de kansen op nog een counter.
De Birds of Paradise vernietigen om te voorkomen dat er een grotere bom komt is ook maar een tijdelijke oplossing.
Bovendien laat het Goyf groeien naar 3/4 (instant, creature, land).
Je weet zeker dat Tarmogoyf je pijn gaat doen als je hem laat liggen.
Je weet niet zeker of er een grotere thread komt als je Birds of Paradise laat liggen. Pririteiten stellen, en slopen die Goyf.
.....Heck, who cares, het is casual.
Speel eens een beetje door of haal wat te drinken voor je tegenstander terwijl je nadenkt.
(En als die Natural Order dan toch komt: rage quit).
Goed, even de situatie bekijken:
-Wat valt er aan?
Een 1/1 Memnite.
-Wat ligt er verder nog?
Een Grim Lavamancer, Birds of Paradise en een Tarmogoyf.
-Hoe groot zijn die?
Grim Lavamancer: 1/1 - Birds of Paradise: 0/1 - Tarmogoyf: 1/2 (er ligt immers een landje in mijn tegenstander's graveyard).
Van de Memnite zal ik geen last hebben, een 1/1 is makkelijk kapot te maken in mijn deck, zeker met mijn hand.
Grim Lavamancer zal ook niet veel doen, daar houd je je Terror nog wel voor open.
Smother is DE Tarmogoyf-killer en dat is precies wat hij nu weer gaat doen. Ook al valt Tarmogoyf nog niet aan, hij kan akelig groot worden in a matter of seconds.
*Paf!*
Tarmogoyf ligt in de graveyard en jij hapt 1 schade van de Memnite.
-19-19-
Nu is het mijn beurt. Ik weet dat de Grim Lavamancer gevaarlijk kan gaan worden, die hoeft nou tenminste geen rekening meer te houden met Tarmogoyf.
Tijd om die weg te halen met een mooie Terror (Terror kan maar 4 van de 6 "kleuren" tegenhouden en zal dus het meest een dode kaart zijn: prima voor een Grim Lavamancer dus!)!
Mijn tegenstander kijkt niet blij, hij weet dat er nog veel meer afgeschoten gaat worden en zucht diep.
Ik speel Last Gasp en kijk daarna mijn opponent gaspend aan omdat die kaarten allemaal superduur zijn ! o.O
Crush the parasite, zegt hij dan
Edit: Ik ga dit nooit winnen xD
Allereerst, wat is er aan de hand? Mijn tegenstander speelt een potje Casual met een gloednieuw deck met kaarten als Volcanic Island en Tarmogoyf. Hij wil dus waarschijnlijk een Legacy deck uitproberen, en wil het opnemen tegen een andere Legacy deck, namelijk die van mij. Wat hij wil proberen is of bepaalde nieuwe kaarten in zijn deck passen. Hij zal dus uittesten of kaarten als Mental Misstep, Mutagenic Growth en Triumph of the Hordes werken in zijn deck.
Dan ik met mijn Legacy deck uitprobeersel. Ik houd rekening met Mental Missteps door alleen maar tweedrops (en Dismembers) in mijn deck te stoppen als goedkope spot removal, om van tegenstanders Mental Missteps dode kaarten te maken. Maar mijn tegenstander weet dat nog niet.
Een mogelijk speelplan van mij waar mijn tegenstander rekening mee moet houden is dat de removal die ik nu speel, gecounterd zal worden door een Force of Will. Vervolgens kan ik Surgical Extraction spelen om al zijn Force of Wills uit zijn deck te filteren zodat ik direct weet wat hij in zijn deck speelt. Maar die kan hij weer Mental Missteppen, en de vraag is dan of ik niet meer Surgical Extractions heb dan hij Mental Missteps heeft in de hand. Aangezien ik nog 6 kaarten in mijn hand heb en hij vier, is de kans groot van wel. En na de removal-Force of Will is het zelfs 5-2 in mijn voordeel wat kaarten in de hand betreft. Tenslotte kan ik de betere removal, Contagion, achter de hand hebben gehouden om in een keer twee creatures (de aanvallende Memnite en zijn Birds of Paradise) te voorzien van een -2/-1 counter.
Rekening houdend met al dat gebluf zal hij mijn eerste removal kaart wellicht niet counteren...
Ik speel dus mijn Terror op zijn Tarmogoyf. Ik kies voor de Terror omdat die het meest voorwaardelijk is, en hij kan zijn Tarmogoyf niet redden met een Mutagenic Growth. Hij moet dus of counteren als hij durft, of verliest zijn favouriete beest...
ik zou beginnen in zijn beurt met een Last Grasp op de tarmogoyf
reden is dat last grasp en nameless inversion beperking hebben om grote monsters te killen en nameless inversion kan hem niet doden
natuurlijk is smother dat ook maar die kan memnite of volgende tarmogoyf doden
en als deze spreuk gecounterd word zijn de rest van de kaarten in je hand zeker bruikbaar om tarmogoyf te killen (je wilt geen schop ontvangen van 3 of 4 schade )
als tarmo dood is dan in je eigen beurt zou de nameless inversion gebruiken op de lavamancer (anders toch tarmogoyf killen met een andere kaart. kaart keuze dan terror )
hij is 1/1 met een ability dus hij gaat voor memnite dood
reden van keuze van monsters :
tarmogoyf is sterker dan andere beesten dus dat is keuze1
als ik lavamancer zou laten leven kan die ability ook al zeker 2 schade doen
memnite komt door met 1 schade en volgende beurt ook omdat je al 2 dood hebt gemaakt die doet ook maar 2 schade maar die heeft geen ability
reden waarom ik deze kaarten koos zijn
je hebt nog 2 kaarten (smother en doomblade ) om memnite te killen dus genoeg outs als er iets geks gebeurd met de memnite
doomblade en terror en go for the throat voor grotere beesten
groot kans dat je niet tegen zwart speelt omdat je al groen , blauw en rood hebt gezien
op het moment dat hij announcet dat hij een Tarmogoyf gaat spelen moeten alle alarmbellen bij jou gaan rinkelen, je krijgt een tunnelvisie, al je zintuigen werken beter door die enorme adrenaline rush die door je lichaam heen raast. 3 woorden in je hoofd blijven zich herhalen
TARMOGOYF MOET DOOD! TARMOGOYF MOET DOOD! TARMOGOYF MOET DOOD! dat hij aanvalt met zijn memnite hoor je al niet eens meer.
wat je nu doet is vrij simpel je gooit je hand op tafel en zegt 'nou zoek er maar eentje uit, want die TARMOGOYF MOET DOOD!'
wat hij nu doet is natuurlijk de Nameless Inversion kiezen want dan gaat zijn tarmogoyf niet dood... en de TARMOGOYF MOET DOOD!
jij bent zelf niet gek dus je lacht en pakt de Nameless Inversion terug in je hand en laat hem vriendelijk weten dat je daar niet in trapt en laat hem opnieuw kiezen. hij kiest de nu de Doom Blade (omdat hij geen zwart speelt, want zwart is voor posers) want die kaart kan elke creature uit zijn deck weghalen dus wil hij die kwijt.
weer lach je lief en neemt ook die kaart terug in je hand en zegt dat je daar niet in trapt.
op dit moment begint hij na te denken, want dit gaat natuurlijk zo door totdat de beste kaart over is om zijn tarmo weg te halen, denk hij. daarom kiest hij nu de kaart waarmee hij het minst graag zijn tarmo weggehaald ziet worden, de Last Gasp, die kan nog net zijn tarmo weghalen maar is nutteloos als je te lang wacht of als er grote beesten liggen.
hij wijst hem aan in de hoop dat je die nu ook terug in je hand stopt. deze kaart speel je natuurlijk lachend op zijn tarmo.
Dit is het sleutelmoment waarop je tegenstander zijn eer moet redden en zegt iets in de trant van 'ja, dat wist ik wel, je wilde gewoon stoer je hand laten zien. Ik ben heus wel slim' bla bla bla.
dit is het moment waarop jij zegt 'owja... als jij zo slim bent, denk hier eens over na: het heelal is oneindig groot en toch zet het uit'
je tegenstander probeert deze opmerking te bevatten, maar het allemaal te veel voor hem, zijn mond hangt open en een sliertje speeksel loopt naar buiten.
...en nu moet je snel handelen, met een ferme klap tegen zijn hoofd sla je hem van zijn stoel en pakt snel zijn deck. hij probeert duizelig overeind te komen, hij nog niet snapt wat er net is gebeurd, maar geeft hem een duw, buigt over hem heen en zegt 'ca-su-al! doe normaal met je fetch into dual en je tarmos, onze vriendschap is over' dan doe je rustig je jas aan en loopt naar buiten met je splinternieuwe casual deck.
Ik zou In zijn beurt de Tarmogoyf proberen te slopen met Terror, de tarmogoyf is het meest bedreigende object is van je tegenstander. ik gebruik geen Last Gasp op dit moment om pomp spells te ontlopen.
(Als deze word gecounterd kill ik de tarmogoyf in mijn beurt.)
Ik mijn eigen beurt zou ik de Birds of Paradise slopen met een, Last Gasp. Hiermee zorg je ervoor dat je qua mana niet 2 beurten achter loopt.
De Nameless Inversion zou ik op hand houden, mocht je een infected dragon vinden, hoef je maar 2 keer aan te vallen.
last gasp op bop om te zorgen dat ie niet te manarijk wordt
is ook verstandig om te doen omdat je maar 1 spel kan spelen de volgende beurt tenzij je mana versnelling speeld en hij max 1 spel kan counteren op dit moment en je kan met de rest van de spells alles bijna ruimen
Last gasp op tarmogoyf,
een ander beest slopen zorgt ervoor dat goyf dikker wordt.
met last gasp op goyf houd je betere removal open voor andere beesten...
Ik zou het spelletje gewoon opdoeken en een stel leuke decks uit de kast trekken. Als hij zo nodig een deck uit wil testen, moet hij tegen echte legacy decks spelen, niet een of ander random killspell deck.
ik zou een go for the throat doen op zijn Birds of Paradise,
omdat ik dan zijn mana beestje hebt uitgeschakelt en nu heeft hij iets minder mana en weet nu niet wat er komt want het is nieuw
dus hoop dat ik de volgende beurt een leuk beestje trek die vliegt en hem wat damage doet
Kill goyf met een smother. nukan hij nog niet counteren (muv fow) en alleen goyf en fetch in zijn gy zal hem misschine nog eens laten nadenken om zijn grim te gebruiken.
Sowieso werkt goyf niet zo lekker met grim lavamancer maar goed.. swot..
smother is gewoon goede snelle kill tegen goyf. andere zijn wellicht goed tegen fatties en of combat tricks .
Daarnaast heeft hij dan een board met memnite, bop, 2 land en 3 kaarten op hand.
Jij nog 6kaarten op hand, 2land en wetend dat je beesten dikker zin dan die van hem.. lachen hoor
Last Gasp op Goyf. Mijn redenen hiervoor zijn de volgende: als ik Memnite destroy zou er een creature in de graveyard liggen, dat er voor zou zorgen dat Last Gasp dan niet meer werkt op Goyf omdat die dan 3/4 is (land, creature, instant). Smother is me meer waard dan Last Gasp, om zijn eventuele followup Goyf te destroyen in een volgende beurt. Die hou ik dus liever nog bij. Memnite is dan wel een verdacht beest, waarschijnlijk bevat zijn deck iets dat artifacts vereist (metalcraft? Mox Opal?), anders speel je die kaart niet. Toch kan ik op geen enkele manier Memnite doden zonder dat Goyf buiten bereik komt van mijn Last Gasp. Deze removal is dus de efficiëntste manier om in leven te blijven tot ik mijn dikke beesten in het spel kan brengen.
Ik ga toch even props geven aan alle bedenkers van die geweldige (soms iets te enthousiaste) verhalen, plays en visies. Ik lees dit nu voor het eerst (hoe zo een prijsvraag werkt) en ik VERBAAS me enorm over het enthousiasme van jullie allemaal (sommige uitgezonderd),
keep it up, thumbs up!