Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
@marin
"@Koen:
Tuck zorgt ervoor dat je enge generals niet 6x hoeft te slopen voordat je er vanaf bent, maar dat dit effectiever en sneller kan. Bedoel, ik word er niet vrolijk van als ik voor de 3e keer in een potje m'n removal spel moet gebruiken op bijv Seshiro van Martijn omdat hij er telkens maar z'n snakes mee blijft boosten en kaarten blijft pakken.
Door tuck zou dit dan niet hoeven. Ik vind je 'ze worden duurder' argument dan ook niet echt sterk."
Je weet hoe ik persoonlijk denk over tucken, en dat het me ook niet veel uit maakt. en dat ik zowel een voor als tegenmening over tucken heb. Echter vind ik het bovenstaande argument zwak, (vooral omdat het over MIJN Seshiro gaat). Vind je het in een casual format te rechtvaardigen om een generaal, de belangrijkste kaart van het deck permanent te laten verdwijnen. Het hoofddoel van EDH is een deck maken rond je generaal en EDH geeft je ook de mogelijkheid je generaal meerdere keren terug te halen. Met tuck effecten haal je die automatische mogelijkheid, en ook de essentie van Commander, helemaal weg. Ik denk niet dat een sterke generaal altijd tucken rechtvaardigt
Ik noemde Seshiro puur even als voorbeeld. Misschien is het inderdaad wel gemeen en tegen de essentie van EDH in om iemand z'n general helemaal weg te halen. Maar daarentegen, als je general echt zo belangrijk is voor je dan kan je hier wat tegen doen. Je wil dan ook niet dat iemand een Treachery erop speelt. Dus kan je bijv Lightning Greaves spelen om hem te beschermen. Of juist High Market zodat je altijd de mogelijkheid hebt om hem te sacrificen. En dan heb je ook meteen bescherming tegen tuck effects.
Nogmaals, ik begrijp volkomen je standpunt en ben het er opzich ook wel mee eens dat een general helemaal weg halen een beetje tegen het idee van EDH in gaat. Maar ik vind wel dat je je er prima tegen kan beschermen en dat hoeven echt geen speciale kaarten te zijn. Dat zijn kaarten die altijd nut hebben.
Wat volgens mij het belangrijkste punt is, is dat sommige decks keihard gebruik maken van het feit dat hun Commander *altijd* beschikbaar is. En soms is de enige manier om dat aan te pakken de Commander te tucken.
En daar zal die speler zich dan weer tegen gaan beschermen. Logisch toch?
Ik vind dat je een Commander niet moet tucken als dit niet nodig is. Maar soms is het wel nodig
Wat ik al wel zei. Ik ben niet tegen tuck kaarten. Ondanks dat commander een casual format is doet toernooigang en meer hardcore gamers het format goed, en daarbij horen de voor het format meer competetive effecten als tucken...
Generals zijn leuk, maar bij onze spelersgroep is bijna niemand zn deck afhankelijk van zijn general omdat je dit nog wel eens tegen komt.