Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo mensen hier op Nedermagic.
Jullie houden van Magic, dat lijkt mij nogal duidelijk. Anders zouden sommigen van ons hier niet uren zitten, en met trots posten dat ze kaart X als random hebben gekregen.
Met de prijsvragen zijn er vele orinele dingen naar voor gekomen, ook bij mijzelf. Ik ben daarom ook bezig een set te ontwerpen. Mensen die het leuk lijkt kunnen suggesties geven, links met art die er bij past (alles beter dan een leeg plaatje). Ook in namen verzinnen, en de storyline beter uitwerken is nog veel ruimte voor creativiteit.
Hier gaan vandaag nog de eerste links volgen naar kaarten, en een kleine inleiding.
Ik hoop dat we met heel Nedermagic een leuke set kunnen designen.
TO DO LIST:
Beter naam voor de plane. Ik vindt Gadorrin niks, maar was eerste wat in me opkwam.
Mechanic/keyword; We hebben dus Pash'nun kaarten, net als arcane bijv, maar we hebben ook nog wat andere abilities nodig.
Balancing; denk je dat een kaart ridicuul sterk is, geef argumentatie. Ik ben al helemaal hierin opgegaan, dus ik zal vast wel wat broken dingen missen.
Ik zat te denken aan een serie van ongeveer 200-250 kaarten. Maar eerst kijken wat onze creativiteit toelaat.
hier Puk the Rogue
hier Shazu, Doomsday Emperor
hier Kharratog, de witte Pash'nun
hier Tyrganoth, de blauwe
hier Godar'ni Fasul, de zwarte
hier Vash'Rikor, de rode
hier War'Shagoth, de groene
hier spoiler, maar om een of andere reden kloppen de kleurcategorieën niet.
Xanthias
Het heeft volledig geen zin om iets naar Wizards te mailen. Sterker nog, ze gooien dat weg zonder naar te kijken. Dat moeten ze zelfs, want anders kun jij zeggen dat ze een kaartdesign hebben gebaseerd op een ontwerp van jou en dat jij daar geld voor wil. Ook als je zegt dat je dat niet hoeft. Daar hoef je het dus echt niet voor te doen.
Hmmm, balen. Maar dan vind ik het nog steeds leuk om te doen. En ieder die dat ook vindt nodig ik gerust uit om mee te doen.
Daarbij komt dat iedereen die betrokken is bij het ontwikkeling van de sets en kaarten, absoluut zelf niet mag traden of spelen met de kaarten.... dus het lijkt me idd sterk dat ze van buitenaf suggesties aanvaarden/gebruiken...
maar desalniettemin leuk idee, dat wel...
Ik heb zelf tijden geleden ook veel Set-ideeën geprobeerd in MSE. ik wil je wel helpen zo af en toe, over het algemeen zit ik vol met ideeën voor zowel storyline etc als carddesign. Ook kan ik wel wat plaatjes plaatsen, maar een hele set hier met plaatjes lijkt me beetje rommelig.
Laat eerst maar weten wat en hoe je het wilt aanpakken.
Ik zat aan een opbouw te denken gelijk aan de Innistrad spoiler. En in het commentaar kan iedereen zijn steentje bijdragen.
Net zoals nu zal er waarschijnlijk een simpele to do list komen, meer een richtlijn eigenlijk, en even een vriendelijk verzoek dat men niet de hele thread gaat lopen spammen met onzin, of dingen als "Supertof man, dit ga ik ook doen, wanneer komt de serie uit". Daar hebben we niet veel aan.
Ik zit meer te denken aan posts als: "Supertof man, maar misschien is kaart X beetje aan de sterke kant en kan je beter zus en zo. Ook had ik nog een idee voor een linear cycle in blauw, met dit dat en derp. Wat vind jij ervan, en wat vinden anderen ervan"
Ik zal elke dag wel allerlei veranderingen doorvoeren, en eventueel discussies leiden. En natuurlijk sta ik altijd open voor messages.
Dat ligt nog redelijk open, waar de focus op komt te liggen. Ik zat zelf te denken aan een enchantment subthema (al heel lang niet meer gehad in MTG).
Ik had het idee graveyard hoofdthema, maar nu met Innistrad om de hoek wil ik juist iets anders. Multicolor heb ik altijd heel leuk gevonden (Me gusta Invasion, Ravnica, Alara). Tribal kan ook. Bijna elke kleur heeft al een hoofd-tribe. Humans voor wit-blauw, clerics wit-zwart, wizards blauw, Elven voor groen, Beasts in rood en groen, en zwart heeft dus demonen, natuurlijk wat horror, maar nog geen main-tribe.
Zelf ben ik geen fan van Vampires als tribe.
Zoals te zien lijken de tribes wel erg op Onslaught block.
De plane zelf wordt een beetje "standaard" plane, á la Otaria, Kamigawa. Wat steden, wat bossen. Niks te wild zoals Ravnica (alleen maar stad), of Zendikar (bijna geen beschaving).
Er lag wel 1 grote stad op, Sharrta, maar die is dus compleet verwoest door Shazu (mooie appearance van mezelf) in zijn poging om de wereld voor zichzelf te winnen. Althans dat denk hij. Want eigenlijk is hij een pion in het spel van de demoon Kor-Azzith.
De wereld is geschapen door een oerbeest tot nu toe zonder naam, die zich in 5 avatar's heeft opgesplitst, de Pash'nun. Kor-Azzith wil onafhankelijk zijn van die avatars, en probeert ze uit hun rustige omgeving te waken, om ze daarna OF af te maken, OF slaaf maken.
Zoals al gezegd, , de elven en humans zijn allies in een verbond om Shazu (onwetend dat hij werkt voor Kor-Azzith) te stoppen.
Ondertussen zijn de goblins een onafhankelijksheidoorlog aan het voorbereiden/voeren tegen de wizards, waar ze al jaren door onderdrukt worden.
De rest van het verhaal is op het moment zo, dat de goblins zich allierren met The Council , en de wizards, in de hoop macht te kunnen blijven houden in de wereld met Kor-Azzith. Zoals altijd zijn er ook mensen die het andersom doen. En dan wordt de strijd "Naya" tegen .
Ik ga voor een onderwater subwereldje dat aan het licht is gekomen met niet-standaard tirbes als jellyfish en fish en merfolk en homarids
Ik heb een soort van tribal schema uitgedacht. Het is wel Race en Class door elkaar. Misschien dat daar nog aan gewerkt moet worden.
Elf/Soldier
Human/Cleric
Wizard/Merfolk?
Goblin
Beast
En dan kunnen inderdaad Wizards van onbekende tribes zijn, misschien Amphibian?
Laat weten wat je er van vindt.
Was die vraag aan mij gericht?
Misschien moeten we anders maar via NederMessages oid verder gaan, want ander staat heel de laatste 50 vol met dit, beetje onhandig
ik kan misschien ook nog wel helpen om met wat kaarten te helpen. Helaas zit ik nu op een andere computer, waardoor ik niet mijn ontworpen kaarten erbij kan halen. Dus nog even geduld
oh ja nog een opmerking over die 6 rode mana kaart. Toughness moet je nog even veranderen (tenzij je dat al zelf had opgemerkt)
Waarom zijn ze allemaal random getimeshift enzo? jammer.
Misschien is het leuk om niet gewoon maar 8+ mana cost hoog/hoog hebben enzo, dat is zo simpel. Bedenk dan iets wat wat meer bij elke secte hoort.
Als je serieus ideeën wilt of weet ik veel wat, dan stuur je maar een berichtje
Vash'Rikor ( R)( R )( R )( R )( R )( R )
Legendary Creature — Elemental Avatar
Double strike, trample.
R: Vash'Rikor gets +1/+0 until end of turn.
I am the hatred of the Pash'nun.-Tomb Inscription
10/-2
Deze kan toch nooit overleven?
Als hij resolved is hij dan niet meteen dood aan SBE?
MVG Jan
Hij gaat inderdaad direct dood dankzij de SBE. Alleen is dit niet de eerste kaart met dat soort P/T. Als ik me goed herinner was er ook een groene kaart met 8/0 P/T. Een van de manieren om hun dus te pompen is door middel van static boosts. :] Gaea’s Anthem e.d
Hetgeen waar ik 5 minuten geleden ineens aan dacht xD
Komt ervan als je lang geen magic speelt...
MVG Jan
Dat was ook het idee achter de kaart.
Een bliksemstorm heeft wat magische hulp nodig om echt nuttig te zijn. Maar als hij leeft, dan kan hij ook heel makkelijk spelers one-shotten.
Ik ontvang graag messages met allerlei ideeën.
Dat ze allemaal Future shifted layout hebben is omdat ik dat zelf een hele mooie layout vindt. En Shazu is een foutje, zal ik zodalijk ff fixen. Puk te Rogue wordt ook nog aangepast naar maar dat kan pas als prijsvraag 11.0 is afgelopen. (de link in beide threads is namelijk dezelfde)
In die Pash'nun wil ik wel de essentie van elke kleur weergeven. Daarom is groen een dikke trampler, rood een super Ball Lightning, zwart iets wat je creatures uit de grafbak kan laten spelen, blauw een unblockable filtermachine, en witte een superengel die best lastig weg te krijgen is, maar niet superhard beukt. Zo heb ik ze ontowrpen. En omdat ze zo duur zijn kan ik ze niet 1/1 maken met een zieke ability, want dan sterven ze aan elek vorm van removal. Wat voor avatar ben je dan.
Ik ga proberen Enemy-color combinaties te stimuleren.
De engel kan wel power gebruiken ->
De zwarte heeft veel mana nodig (om te blijven casten) ->
De rode heeft toughness nodig ->
Nu alleen nog een manier zoeken om de blauwe te stimuleren rood te gebruiken, en groen stimuleren blauw te gebruiken.
Ik zou de Tribal Scheme dan ook volledig enemy-coloured maken. Wat we dan al hebben:
Goblins zijn
Clerics zijn
Iemand anders kwam al met het idee om een onderwaterwereld te maken met mogelijk amphibieen. Dat lijkt mij dan een prima tribe voor .
Dan hebben we nog twee kleurencombinaties over. De Soldiers zou ik maken: De Humans en Elves die voor he
"Grote Goed" willen vechten zijn dan wit, en de Goblins die zich vrij vechten zijn dan rood.
Wat dan moet worden weet ik niet precies. Misschien de Horrors, aangezien dikke groene monsters ook vaak eng zijn?
Wat de Enchantment subthema betreft, volgens mij is het niet lang geleden dat we dat nog zijn tegengekomen. In ieder geval had Rise of the Eldrazi en M12 een Enchantment subthema. En het lijkt erop dat Innistrad ook Enchantment-heavy is.
Als je het toch wilt houden, zou ik voor elke tribe een Enchantment in de set stoppen van beide kleuren van die tribe, die de hele tribe een bonus geeft.
En misschien ook een nieuwe Enchantment ability, die geeft dat als een creature in het spel komt, dat je de mana cost van het Enchantment mag betalen, en die komt dan in het spel attached aan dat creature. Op deze manier zou die 10/-2 Avatar dan in leven kunnen worden gehouden door een Aura die +0/+3 geeft.
Verder valt het me op dat je heel veel gekleurde mana symbolen hebt. En dat terwijl er een multicoloured thema in moet zitten. Het wordt dus lastig om alles te kunnen casten. Om daarbij te helpen, en om gelijk te representeren dat de vijf avatars samen een groot wezen vormen, ontwerp ik het volgende landje:
(naam weet ik nog niet)
Land
: Add one mana of any colour to your mana pool.
, Sacrifice Kharratog, Tyrganoth, Godar'ni Fasul, Vash'Rikor and War'Shagoth: Put a legendary 33/19 token with Indestructible, Shroud, Flying, Double Strike, Vigilance, Deathtouch and Trample onto the battlefield of all colours.
Dit is ook een idee wat ik heb bedacht:
Je zal het waarschijnlijk terugzien in prijsvraag 12.0.
--------------------------
Setmechanics.
De set heeft een nadruk op multicolor. Het subthema is tribal.
Zoals je in het verhaal ziet is het UB tegen RGW. RGW zal flinke legers oproepen, terwijl UB juist van enkele grote monsters afhangt, zoals demonen, horrors, en Leviathans.
Een van de mechanics wordt Conscription, op creatures. Als je een creaturespell cast, en je betaalt de manacost krijg je evenveel tokens als de power van het beest. Er zijn diverse mogelijkheden zoals: Elf Conscription geeft 1/1 elves. Deze ability zal veel meer in RGW zitten dan in UB.
-----------------
Voor de rest gaat het uitmaken welke kleuren een bepaalde kaart is, of welke kleuren mana je ervoor betaald hebt. Ook wil ik tegenstanders de mogelijkeheid geven om iets zwakker te maken als hij enemy-kleuren mana betaald.
Dat kleurenschema is erg mooi. Daar ga ik even mee kijken hoe we dat in de verhaallijn kunnen werken.
Dat landje is iets TE. Je hebt er pas wat aan als je 5 verschillende mythics in hebt liggen, en ze zouden je stuk voor stuk al moeten laten winnen als ik naar ze kijk. Omze allemaal op te offeren voor een 33/19? is raar. Sowieso heb je al heel veel moeite gedaan om Vash'Rikor te laten overleven.
Ik kan trouwens nu die Avatars "Reshapen" naar enemy color, en dan meer beesten maken met interessante abilites, dan gewoon hele sterke.
Het wordt iig allemaal even flink uitgesteld, want heb een HEEl HEEL HEEL druk weekend vanaf morgen.
Meer ideeën zijn wel welkom, natuurlijk.
Als ik dit zo allemaal lees denk ik bij mezelf.. wat verschrikkelijk ondoordacht allemaal.
Het begint al met een aantal bizar grote Yu-gi-oh creatures die me onder andere heel hard doen denken aan de Praetors uit New Phyrexia.
Daarnaast zie ik een verwijzing naar "Non-Human" dergelijke verwijzingen maken ze nu voor het eerst in Innistrad, omdat daarin de keus gemaakt is dat Humans als slachtoffers en niet monsters een grote rol gaan spelen in het verhaal.
En dan vervolgens nog allemaal dingen als "Ik vind element X gaaf in het spelletje, dus de set moet daarom draaien" Geef zulke elementen een reden anders dan "Ik vind het cool" en balanceer het met elkaar.
Ik heb de great designer search een beetje gevolgd waarin mensen ook een set moesten ontwerpen.. daarin heb ik veel betere concepten en ideeen flinke kritiek zien ontvangen.. ik zou zeggen, lees die coverage ook eens flink door voor je verder gaat met je set design.
Ja, je hebt wel gelijk. Ik heb denk ik het onhandig aangepakt vanaf het begin. Sowieso veel hooi op mn vork gehaald.
Binnenkort ga ik het ook heel druk krijgen met werk. Bijvoorbeeld na vanavond zit ik waarschijnlijk tot zondag niet meer achter een PC.
Ik denk dat ik ff pauze hiervan neem, en vanaf het begin begin, helemaal met een wit velletje papier.
Misschien dat mn Indonesiëreis me goede inspiratie geeft, en rustmomenten om na te dneken over een plan van aanpak.
Bedankt iig voor alle suggesties, en i.c.e. Motion voor het wakkerschudden en verwijzing naar die great designer search.
*Time-out*
Veel succes in ieder geval met het vinden van inspiratie. Als je dat niet lukt, heb ik nog wel een idee:
Het draait allemaal om een nieuwe Plane. Maar in deze Plane is er geen oorlog of dreiging van evil forces, maar een Grote Ramp die vroeg of laat moet plaats vinden, wat al het leven op de Plane(et) weg vaagt. Wat voor Ramp dat wordt, daar zijn de meningen over verdeeld.
Er zijn namelijk vijf 'goden', niet heel toevallig een voor elke kleur. Elke god probeert vat te krijgen op de belangrijkste tribe op de planeet, niet heel toevallig de altijd middelmatige Humans. Een van deze goden zal het lukken om controle te krijgen over de hele Plane, maar daarvoor moeten zij de Humans zien te overtuigen dat die ene god "de juiste en enige God" is.
De witte God lijkt een beetje op "onze" Christelijke God, vol met Priesters, Angels en dergelijken. Als die God wint, zal hij alle Gelovige wezens meenemen naar een paradijselijk oord.
De blauwe God lijkt een beetje op een alien, die voor loopt met technologie. Hij wil dat de Humans uiteindelijk in staat zijn te reizen naar andere planeten, waarvoor zij veel uitvindingen moeten doen. Als die God wint, vergaat de planeet (heel) veel later omdat de ster op brandt, maar dan zijn de Humans allang meerdere planeten aan het bevolken.
De zwarte God lijkt een beetje op een God van de onderwereld. Deze God belooft de mensen onsterfelijkheid, als zij zich opofferen en ontdoen van hun sterfelijke lichaam. De mensen die dat al gedaan hebben, beseffen hoe zorgeloos het voortbestaan is, zonder behoefte aan dingen als eten en voortplanten. Zij hebben dus alle tijd om andere Humans proberen te overtuigen hetzelfde leven te lijden. Als die God wint, offeren alle Humans zich op en wordt de planeet voortaan bewoond door onsterfelijke wezens die ooit als mensen geleefd hebben.
De rode God lijkt een beetje op een zonnegod. Deze God probeert de mensen ervan te overtuigen dat zij ooit sterren zijn geweest, en dat weer kunnen worden. Zij moeten zich dan volledig overgeven aan het vuur om bij het sterven weer een ster te worden. Als die God wint, gaat de planeet in vlammen op, worden de mensen een met de vuur en bereiken op die manier weer de status van een ster, schijnend over het hele universum.
De groene God lijkt een natuurgod. Volgens deze God zijn de mensen niet het einde van de evolutie, maar evolueren zij in plaats daarvan verder tot een nieuw en hoger soort wezens. Daarvoor moeten zij zoveel mogelijk op gaan in de natuur, zodat nieuwe instincten hun kans krijgen te ontwikkelen. Als die God wint, zullen er misschien nog Humans voort blijven leven, maar zij zijn niet langer meer de belangrijkste soort op de planeet.
Voor elke Grote Ramp die eventueel zou komen, wordt uiteindelijk ook een kaart ge(re)print die als mass removal of boardsweeper gezien kan worden (denk aan Armageddon en Evacuation.)
Ik geloof (ja, met kleine "g" ) dat hiervan wel een Plane met verhaal opgebouwd kan worden, mocht niemand een beter idee hebben...
ik vind je kaarten best aardig.
t/m blauw vind ik okay alleen er zitten wel heel veel gekleurde symbolen in. Ik denk dat je met 3 of max 4 hetzelfde doel bereikt.
Zwart vind ik overpowered, een permanente Ywill is teveel.
Rood vind ik vreemd, waarom een +1/+0 ability geven als hij al 10 power double strike heeft. Ik denk dat een dubbele ball lightning (12/2 trample haste) niet vreemd of undone is.
Groetjes