Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Natuurlijk speel je Magic voor de fun, de kick, omdat het zo'n mooi spel is, voor de gezelligheid en om nog talloze andere redenen, maar je wilt natuurlijk ook wel eens winnen. Magic kent een hoop manieren om te winnen, onder andere door de volgende State Based Actions:
*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)
Maar er zijn ook andere manieren om te winnen! Zo is er bijvoorbeeld de enchantment cycle uit Judgment waarmee je op een of andere manier in je upkeep kunt winnen (Battle of Wits, Test of Endurance, Mortal Combat, Chance Encounter, Epic Struggle), The Cheese Stands Alone a.k.a. Barren Glory en natuurlijk Coalition Victory.
Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
Deze prijsvraag gaat over alternatieve wincondities en dus niet over verliezen, en daarom een zeer toepasselijke prijs: een gealterde Platinum Angel!
De winnaar krijgt een gealterde Platinum Angel, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Ik ben toch altijd voorstander om kaarten te maken die al in een huidige set zouden kunnen. En wat ik altijd gemist heb aan de Rhystic set, is een zeer speciale Rhystic kaart waarmee je het spel zou kunnen winnen.
Vandaar dat ik hem hier nu post:
Vampire Hexmage en Cascade wrijven in hun handen bij sommige inzendingen...
Kaarten die niet broken te maken zijn, zijn altijd lastig om te maken zo.
Ik snap die Infectation niet. De tegenstander verliest met 1 poison counter in de plaats van 10? In een wereld waar je niet van die rotdingen af komt?
Jaja, hier is mijn inzending weer. Hij lijkt een beetje op Fiery Gambit, maar dan met nog meer risico's want.. we spelen zwart. En de Doomlord wil bloed zien. En geen Leyline of the Voids, waar alle lichamen in zouden verdwijnen.
Behold!!
@kevin: aha... k wist niet eens dat dat bestond... ik gebruik die naam al sinds mn zesde ofzo...
Victorious Quartet (2G)(2R)(2B)(2U)(2W) < (Zoals de shadowmoor symbolen, werken niet meer blijkbaar)
-Sorcery
Victorious Quartet can't be countered.
If you control 4 nonbasic land, nontoken permanents with the same name. You win the game.
"I swear a second ago there were only three..."
______________________
Kwartet hebben is altijd lachen, en best lastig. Ik denk niet dat deze kaart overpowered is (manacost hoog) ook al is hij niet te counteren, permanents weghalen kan altijd nog en kwartet krijgen is best lastig.
Waarom 5 kleuren? Sommige alternate wincons zijn duidelijk een kleur dat is deze niet, en velen gebruiken alle 5 de kleuren, dus hij past wel in die trend. Mocht je minder kleuren spelen dan word deze kaart duurder.
Qua plaatje moet je maar aan Clam Session denken
Realm of the Untouched
Enchantment
At the beginning of your precombat main phase, you win the game if you have 20 or more lives, seven or more cards in your hand, twenty or more cards are in your graveyard, you dealt fifteen or more damage and control eight or more lands.
------------------------------------------------------------------------------------
Elke kleur heeft een eigen ability:
Wit=Levens
Blauw=Kaarten
Zwart=Graveyards
Rood=Damage
Groen=Land
Alleen casual bruikbaar natuurlijk. Vast leuke truucjes mee te maken, maar erg kwetsbaar. De kaart ondersteund zichzelf ook niet om hem wat slechter te maken. Al bij al, een grappige casual kaart voor vijf kleuren decks lijkt me
Sil
Een leuke win-con voor multiplayer games. Ik kan toch niet winnen volgens mij, maar toch, als inspiratie!
Bribery (Not the Mercadian Masques One) -
Sorcery
Reveal cards from the top of your library until you reveal a nonland card. An opponent may add the last revealed card to his or her collection. If that opponent does, he or she loses the game.
"Perhaps you prefer a little music?"
Hoe ziet die alter er nou uit? Ik wil wel weten wat er dadelijk in mijn brievenbus ligt
Voor die scan ben ik afhankelijk van Michiel, maar er schijnt een probleem te zijn met de scanner Ik hoop dat iemand met een werkende scanner de prijsvraag wint en zo aardig is zijn prijs te scannen en hier te uploaden
Ik ga het toch weer keer proberen.
Game Keeper
Legendary Enchantment
Ability
If you control the most permanent of all types you win the game.
(types are: Artifact, creature, enchantment, land and planeswalker)
Flavortekst
There are more way's than one.
Dit leek me wel een kaart die nog keer geprint kan worden.
Eigenlijk beetje het tegenovergestelde van Barren Glory
EDIT: ben ook wel benieuwd naar de gealterde Platinum Angel
Utrechtia
Legendary Land
When Utrechtia comes into play sacrifice 5 lands. If you control more lands then any opponent, you win the game.
T: Add UBWGR to your manapool
''A magical place that inhibits so many female students (of warfare) that its worth sacrificing any connection with the outer world.''
Time Vortex 3
Enchantment
Whenever an opponent would win the game, he or she loses the game and you win the game instead.
Whenever you would win the game, You lose the game and chose an opponent that wins the game instead.
"All that is will become scrambled to become what was supposed to be" - Jace, the Timewalker
---------------------------------------------------------------------------------------
Een leuke verwijzing naar een eerdere post hier
kortom met jou kaart verlies je altijd.
Want je wint eerst en daarna kies je een andere speler die wint
wel leuk bedacht overigens.
Lol @ de kaart van jasper, had het eerst ook niet gezien en vond het wel leuk, nu is ie best slecht uiteraard.
Dat landje is super overpowered btw, ten eerste kan je het gebruiken als uber black lotus om turn 1 5 mana te krijgen. En ten tweede is het een ongelooflijk irritante oncounterbare wincon in commander.
The Flood of Ula
Enchantment
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, if it's an island, you may put a flood counter on target land. That land is an Island for as long as it has a flood counter on it.
At the beginning of each end step, if all lands on the battlefield are Islands, you win the game.
(WIP: Moet zorgen dat dit niet een auto-win is met een Mono-U tegen een ander mono-U deck.)
Grappig dat iedereen een nieuwe kaart bedenkt terwijl deze prijsvraag zich prima ontleed om met de spelregels zelf een keer te spelen.
Mijn inzending is dan ook geen kaart maar een nieuwe win-conditie in de vorm van een spelregel. De standaard win condities zijn:
*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)
De nieuwe toegevoegde win-conditie zal zijn als volgt:
*speel 30 spreuken
Een winconditie volgens het KISS princiepe (keep it simple stupid). Het lijkt zeer makkelijk te halen maar om dit te realiseren ben je toch al meestal door de helft van je deck heen. Het kent mogelijkheden om met combo te spelen net als alle andere win condities en geeft de mogelijkheid om kaarten mee te ontwikkelen in de toekomst. Deze winconditie wordt bijgehouden door bijvoorbeeld een eigen dobbelsteen. dus nu heb je naast je speelmat niet alleen een lifecounter maar ook een spellcounter.
-Stino-