Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Avacyn Restored is nu officieel beschikbaar, ik heb al enkele keren Sealed gejudged en zelfs een draftje gespeeld. De grootste tegenvaller is het complete gebrek aan removal, en de removal die er is, is erg slecht. Dat maakt het formaat volgens een hoop spelers die ik erover gesproken heb een stuk minder leuk... dus aan jullie de taak om common removal voor AVR te designen!
Design een common creature removal spell voor AVR.
*De kaart moet in Avacyn Restored passen; inmiddels zijn de mechanics van de set bekend, dus ga geen nieuwe mechanics verzinnen.
*Het effect van de kaart is dat een creature "onschadelijk" gemaakt kan worden; voorbeelden hiervan zijn destroy, exile, -x/-x, -x/-0, tap and does not untap, can't attack or block, et cetera.
*Het vernietigen mag een keuze zijn, zoals bij Shock of Thunderbolt.
*Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de andere common removal in de set.
*Kleur naar keuze, maar geen Artifact, colorless of multicolor.
*Kaart type naar keuze (instant, sorcery, enchantment, creature of land).
*Vermeld naam, mana cost, card type, eventueel subtype, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Audacious Cat –
Creature – Cat
Sacrifice Audacious Cat: Destroy target Angel.
3/2
De winnaar krijgt naar keuze 5 euro NederMagic tegoed of een pakketje removal:
Swords to Plowshares
Claustrophobia
Tragic Slip
Lightning Bolt
Prey Upon
De prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ. Ook is het zeer de moeite waard om de column van Peanut te lezen: Ontwerpen doe je zo!
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Hier mijn inzending:
Resticting Quiescence
Enchantment - Aura (common)
Enchant creature
Enchanted creature can't attack or block or be paired.
Toelichting:
Ik vind Pacifismachtige kaarten altijd er leuk en dit past zeker in deze set, omdat het geen instant removal is. Dat is namelijk niet zo leuk, omdat soulbond dat erg snel erg slecht wordt. Toch wilde ik een kaart maken die tegen soulbond werkte, maar dan niet op instant speed. Ik weet niet 100% of de bewoording zo juist is, maar volgens mij wel. De bedoeling is in ieder geval dat als een beest ge-enchant wordt door Resticting Quiescence hij niet meer kan worden gepaired, maar ook een eventuele pairing tussen dit beest en een ander beest meteen verbroken wordt.
hmm ik zal ook maar eens een poging wagen, hmm ik zie dat iemand al iets soortgelijks heeft gedaan, hmm
Sudden mistrust {B}
instant
destroy target paired creature
Avacyn might have turned them into wolfirs but i know he still cries to the moon.
Zwarts loner flavour slaat weer toe, dit keer door beste vriendjes tegen elkaar uit te spelen. Simpel en elegant, een beetje van het niveau Human Frailty, vaak zul je hem ook in je sideboard stoppen, maar met deze kaart kun je soms ook heel hard soulbounders de grond in stampen, en laat dat nou precies een van de grote problemen zijn met deze set
Divide and Conquer,
Instant
Unpair two target creatures paired with each other. Their controller choses and sacrifices one of those creatures.
"It is not our differences that divide us, it's how much we're alike."
Root of Evil 5B
Creature - zombie plant (common)
Unearth, Deathtouch, first strike
Root of Evil must attack each turn if possible.
Root of Evil must be blocked if possible.
1/1
Call to Defect
Enchantment - Aura
Enchant Creature
Enchanted creature gets +3/+1, has flying and "Whenever this creature attacks or blocks, it deals damage equal to it's power to a creature you control"
"Servitude is never a choice, always a demand."
Ik zie veel mechanics gebruikt worden, maar ik had nog niks gezien met DE mechanic van zwart... de loner mechanic. Zwart staat voor het individu, macht ten kostte van anderen, maar ook voor macht tegen elke prijs.
De aura kan gebruikt worden als enabler voor de loner mechanic, methodisch er voor zorgen dat er steeds maar 1 beest in het spel is: de enchanted creature. Of als removal, door je tegenstander moeilijke keuzes te laten maken voor aanvallen of blocken.
------------------------------
Blightfire
Instant
Target creature gets -4/-4 until the end of turn.
Miracle (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you draw this turn.)
"The time is now. Quick, kill it with fire!"
-Griselbrand.
------------------------------
Er was nog geen zwarte miracle kaart. Ik weet niet of dat een reden heeft? maar hier is er een. spreekt voorzich.
Boundbreaker
Sorcery
Exile target creature. If that creature is paired with another, put a +1/+1 counter on that creature.
"The soul of my brother is partly my soul"
Het tweede deel van de abilitie van de ability verwijst naar twee abilties uit Avacyn Restored, soulbound en undying. Soulbound lijkt me duidelijk. Undying kan voorkomen worden als het andere creature de +1/+1 counter krijgt. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt dat creature gewoon beter. Het kan twee kanten op. Het verdwenen creature voegt zich in ieder geval deels bij de ander.
Plaatje komt nog.
@Patrick Dat komt omdat zwart en wit de 'removal kleureb' zijn! In ieder geval de meest straight-forward removal hebben.
zucht..... ben ik in poging 2 de manacost vergeten..... dat is dan wel te lezen in poging 1. boehoehoehoehoe
Tracker's Ambush
Enchantment - Aura
Enchant creature you do not control
Whenever enchanted creature attacks you or a planeswalker you control, put a 1/1 white Human Archer creature token with reach onto the battlefield. It blocks enchanted creature if able.
Zorgt ervoor dat het creature je niet meer kan aanvallen omdat het altijd geblocked wordt. Onschadelijk genoeg, niet?
Beam of Sunlight
Instant
Destroy target non-Angel, non-Human, non-Spirit creature.
Witte tegenhanger van Victim of Night. Moest eigenlijk al in de set zitten, maar zit er niet in, dus bij deze. Slechts enkele zonnestralen om een demon, werewolf of vampire neer te knallen.
Guildmage of New Hope
When Guildmage of New Hope enters the battlefield tap target creature. If this creature is a Zombie or Demon it doesn't untap during its controller's untap step for as long as you control Guildmage of New Hope.
Creature - Human Wizard (common)
After being tormented for years, it is finaly time to show them our true divine power. - Tarius Selesnya Guildmage
3/2
Om wit maar eens extra te steunen.
Deze kaart is expres zo gemaakt dat hij minder effectief is tegen soulbond, als je deze op een soulbond beest speelt functioneert die als een enchantment die zijn bonus kan blijven uitdelen.
Als ontvanger van deze kaart krijg je een interessant vraagstuk voor je kiezen, wanneer is het meest profitabele moment om je creature voor het laatst in te zetten?
Hij was eerst mana en zei destroy, maar dat vond ik te zwart klinken dus had ik er exile van gemaakt en de cost verhoogt naar . MIsschien was ie toch interessanter als exile voor .
Taking you down with me
-Instant
Target player sacrifices a creature. Then Choose one:
1. Discard a card.
2. Sacrifice a creature.
3. You lose 3 life
Taking you down with me
-Instant
Target player sacrifices a creature. Then Choose one:
1. Discard a card.
2. Sacrifice a creature.
3. You lose 3 life
Typisch zwarte removal. Sterk initieel effect met een vervelende drawback. Net als de meeste zwarte kaarten in deze set moet je iets offeren om je beoogde effect te behalen. In dit geval is er ook keuze waar je de energie vandaan mag halen. De keuzes hebben ook weer te maken met het idee van de set:
1. Veel flashback (weliswaar in eerdere sets, maar voorgaand in het block)
2. Er wordt door de demons en vampires nogal veel geofferd, en dat zijn de zwarte beesten die een rol spelen
3. Je moet de kaart ook kunnen spelen als je aan de andere eisen niet kunt voldoen, van daar deze optie. 3 levens lijkt mij een prima prijs voor het effect. In het begin zijn de creatures namelijk vaak zwakker dan 3, dus is het duurder dan een "scaling" effect (Vendetta etc. En later in het spel heb je meestal dikkere, maar ook meer (!) Creatures, dus te sterk wordt hij niet, want de keuze blijft aan tegenspeler.
De naam van mijn kaart is dezelfde als die van mathijs, hopelijk vindt hij het niet al te erg en anders doe ik wel gewoon niet mee. De kaartnaam is gewoon heel flavourful, vandaar.
Sudden Mistrust
Sorcery
Target paired creatures fights the creature it's paired with.
Nogmaals, sorry voor de naam, maar toen ik 'm zag had ik dit idee erbij en ik wou het graag uitwerken.
Over de kaart. Makkelijk te splashen, maar wel situationeel. Dus hij kan echt de bom zijn, of juist heel erg tegenvallen.
Selfless Sacrifice
Instant
Exile an angel you control: exile up to two target creatures.
Even after just been set free, some angels still don't hesitate to return to the Hellvault if it means banishing the evil from Innistrad.
UITLEG
Deze kaart is weer thuis in het angel thema van AVC. Hij kan de balans van een game verstoren maar eist wel zijn tol aan jouw zeide van het veld.
@ Floris;
Lijkt me niet prettig jouw kaart 1 op de 3 á 4 boosters tegen te komen... Wellicht te complex/veeleisend op een common slot? Eerder een kaart die ik in een rare-slot tegen zou komen. Oftewel; hij voelt mij persoonlijk niet echt common aan.
@larsM
bravo briljante naam, oow wacht
tja de naam is natuurlijk wel erg flavourvol, en de kaart zelf is gewoon een redelijk standaard variatie van wat de meeste mensen in hun hoofd hadden. Ik vindt jouw versie eerlijk gezegd wel meer flavour hebben dan die van mij. bij die van mij, wordt een van de nietsermoedende gepairde creatures, aangevallen door een wantrouwende bond. Bij mij beginnen ze elkaar ineens te wantrouwen, iets wat eigenlijk wel beter past zeker als je bedenkt dat setontwerpers niet snel een kaarten met een vergelijkbaar effect CC, etc ( in dit geval {=human fratility}) in een set stopten. Dus kudo's voor jouw, en ik geloof absoluut niet dat je er in de problemen door komt, ik voel mij geenszins geplagiariseerd.
Ik heb bijna het gevoel dat Sudden Mistrust rood hoort te zijn. ;-P
Fight is namelijk een evergreen dat over het algemeen alleen in rood en groen thuis hoort. Living Inferno, Magus of the Arena, Blood Feud voor rood bevoorbeeld. En rood kan nou eenmaal zo emotioneel zijn dat rood een béétje tekeer kan gaan tegen zijn teamgenoten. ;-)
@Ibrahim Ayazalp: ik heb het idee dat jouw kaart niet Unearth, maar Undying moet hebben. Omdat dat a) logischer is en beter in de set past en b) je geen abilities die niet AVR zitten mag gebruiken.
De -variant van Griptide, maar naar deze set aangepast. Duurder dan Griptide en ook nog met een extra restrictie, maar je krijgt er wel een kaart voor terug. Blauw heeft soms moeite met removal, maar dit past wel.
Ik vind Soulbond ook erg leuk om mee en tegen te spelen, maar af en toe wel sterk. Ik heb geen probleem met instant removal om op die manier combat-tricks uit te halen, hoewel deze set er niet vol moet zitten. Trouwens, ze mogen het toch nog een keer proberen de ronde erna .
Hopelijk valt dit binnen regels.
Succes allemaal!