[COLUMN] BoaB – Angelic Might, Deel 1
Welkom allemaal bij mijn versie van Building On A Budget, de welbekende wekelijkse column op dailymtg.com. Ik ben al jaren een trouw lezer van deze column omdat ik zelf ook graag goedkope decks maak. Vorige week zat ik toevallig weer de artikelen van Jay Moldenhauer-Salazar (naar mijn mening de beste BoaB-auteur) terug te lezen en ik dacht: jammer dat we niet iets soortgelijks meer hebben. Hij begon meestal met een Intro Pack, verbeterde die stap voor stap en gaf daarbij goede argumenten met betrekking tot de kaartkeuzes, een heel contrast met wat de huidige BoaB-auteur Jacob van Lunen doet. Toen m'n tweelingbroer Max afgelopen weekend thuiskwam met alle 5 de Intro Packs van Avacyn Restored kreeg ik het idee om het zelf een keer op de JMS-manier te proberen. Vandaar deze column, hopelijk vinden jullie het wat!
Om nog even kort te schetsen wat de aanpak van deze column zal worden: ik begin met een Intro Deck, speel potjes tegen m'n broer en op basis hiervan pas ik het deck aan. Om een goede ‘feel' voor het deck te krijgen beperk ik me tot een beperkt aantal aanpassingen nadat ik telkens een potje of 5 gespeeld heb. Het doel is om uiteindelijk met een Standard legal casual deck te eindigen dat enigszins trouw is gebleven aan het deckthema, vaker wint dan verliest en budget genoemd kan worden. De term ‘budget' is natuurlijk subjectief en ik hou er niet van om me vast te pinnen op bepaalde kaartwaardes, maar denk in eerste instantie aan een maximum van ±3 euro per kaart. Als het nodig is wijk ik hier dus vanaf, maar niet te veel uiteraard. Kaarten die ik aan het deck toevoeg die ik niet zelf heb proxy ik trouwens, voor degenen die zich dat afvragen.
Rest mij nu alleen nog de keuze welk Intro Pack van Avacyn Restored ik ga aanpassen. Alle decks inclusief begeleidende tekst over wat het deck probeert te doen vind je hier. Ik heb uiteindelijk voor Angelic Might gekozen, a) omdat het de eerste lijst is en b) het lijkt me één van de leukere lijsten om aan te passen.
Om maar meteen te beginnen, de decklijst van Angelic Might (gesorteerd op mana cost):
Angelic Might v1.0 |
|
//Lands (25) 11 Forest 13 Plains 1 Seraph Sanctuary //Creatures (21) 2 Cathedral Sanctifier 2 Gideon’s Lawkeeper 2 Angelic Wall 1 Timberland Guide 3 Borderland Ranger 2 Emancipation Angel 2 Seraph of Dawn 1 Herald of War 2 Serra Angel 1 Goldnight Redeemer 1 Voice of the Provinces 1 Angel of Glory’s Rise 1 Archangel //Other (14) 1 Bladed Bracers 2 Righteous Blow 1 Scroll of Avacyn 2 Defang 2 Rampant Growth 2 Angel’s Tomb 1 Oblivion Ring 1 Triumph of Ferocity 1 Builder’s Blessing 1 Defy Death Het mag duidelijk zijn dat het thema van dit deck ‘Angels' is, maar ook Humans spelen een belangrijke rol. Met hen stall je je tegenstander totdat je genoeg mana hebt om je grote mannen (of beter gezegd, vrouwen) te spelen. Enkele kaarten die er voor mij uitspringen zijn de beide rares (vooral Angel of Glory’s Rise is vet in combinatie met de vele Humans), Triumph of Ferocity en Defy Death. Maar we zullen zien waar het deck uiteindelijk naartoe gaat… Zoals gezegd is m'n broer Max zo vriendelijk geweest om alle 5 de Intro Packs van Avacyn Restored te kopen dus aan hem heb ik een goed speelmaatje. We spelen eerst maar eens 5 games en dan ga ik wat aanpassingen doen.
|
Game 1 t/m 5 |
|
Game 1 tegen Fiery Dawn Dankzij Borderland Ranger curve ik lekker uit met een beurt 2 Timberland Guide, beurt 3 Borderland Ranger, beurt 4 Seraph of Dawn en beurt 5 Serra Angel. Max stelt hier een Moorland Inquisitor die een Angelic Armaments draagt en een Cathars’ Crusade tegenover. In beurt 6 heb ik ‘m naar 8 geschopt maar dan speelt hij een Thatcher Revolt (sterk kaartje!). De haastige Human tokens brengen mij van 18 naar 6 dankzij Cathars’ Crusade. Gelukkig heb ik een Scroll of Avacyn om te herstellen. Twee beurten later is het gedaan met Max want dan gaat hij dood aan een Emancipation Angel, Seraph of Dawn en een ontwaakte Angel’s Tomb. Die laatste bleef redelijk lang in m'n hand zitten. Ik eindig het potje met Angel of Glory’s Rise en Archangel op hand omdat ik geen zevende land vond. Het bijhouden van de games met pen en papier valt vies tegen trouwens, vooral als je een ongeduldige tegenstander hebt. Game 2 tegen Fiery Dawn Ik open met een Cathedral Sanctifier, m'n broer met Thraben Valiant. Deze vangt een beurt later een Righteous Blow. Weer heb ik een Borderland Ranger die voorkomt dat ik een landdrop mis. Max is mana screwed en ik speel nog een Borderland Ranger (lange neus) en een beurt later een Voice of the Provinces. De Voice wordt de beurt erop doodgeblokt door een Benalish Veteran die een Angelic Armaments draagt. Geen nood want ik had een Defy Death op hand om de dode Voice, vergezeld door een Human token, terug te brengen met twee +1/+1 counters erop (gaaf!). Helaas heeft Max een Pacifism. De beurt erop doe ik een suicide attack met m'n Humans en velen gaan dood. Maar dit was voorzien want ik had een Angel of Glory’s Rise! Twee Borderland Rangers en een Cathedral Sanctifier komen terug. Dit is Max te machtig en hij scoopt een beurt later. Dat ging lekker. Game 3 tegen Fiery Dawn Ik had graag tegen een ander Intro Pack gespeeld zodat ik beter achter de sterke en zwakke punten van m'n deck kan komen maar Max heeft nog niet gewonnen met Fiery Dawn dus hij wil nog niet van deck wisselen. Ik begin met een Angelic Wall tegen zijn 2 critters (prettig) en daarna volgt opnieuw een Borderland Ranger terwijl ik geen land meer op hand had. Max houdt de druk erop waardoor een Ranger en een Sanctifier bij mij doodgaan maar een beurt later heb ik een Herald of War. De volgende beurt speel ik voor 4 mana een Serra Angel, deze vangt een Pacifism. Max is gevaarlijk met een Riot Ringleader in combinatie met een Thatcher Revolt waardoor ik op een peniebele 2 leven kom te staan. Aan mijn kant blijft Herald of War aanvallen waardoor ik een Voice of the Provinces voor 4 mana kan spelen. Even later volgt een Scroll of Avacyn die me weer wat lucht geeft en Triumph of Ferocity. De beurt erop kan ik een Serra Angel voor 2 mana spelen en Defy Death op een Cathedral Sanctifier brengt me definitief uit de gevarenzone. Max kan niet op tegen mijn vliegende geweld en scoopt. Game 4 tegen Fiery Dawn Ik mulligan voor het eerst omdat ik Rampant Growth en Borderland Ranger op hand heb maar geen Forests. De mulligan betaalt zich uit want ik open sterk met achtereenvolgens Cathedral Sanctifier, Rampant Growth, Angel’s Tomb + Gideon’s Lawkeeper, Borderland Ranger en Voice of the Provinces. Max doet het ook niet slecht en speelt elke beurt wat. Wel mist hij een paar landdrops. Mijn Voice vangt een Incinerate maar gelukkig heb ik opnieuw een Defy Death. Deze beslist de game en ik eindig met een Emancipation Angel op hand. Game 5 tegen Fiery Dawn Als ik op deze manier doorga zie ik nooit een ander deck… We beginnen deze game beide redelijk traag. Beurt 3 speel ik een Emancipation Angel en neem een Bladed Bracers terug. Ondertussen word ik naar beneden geschopt door Elite Vanguard en Kruin Striker. Aan mijn kant volgen nog een Seraph of Dawn en Serra Angel maar als Max een Riot Ringleader speelt en vervolgens Thatcher Revolt word ik in één keer voor 21 aangevallen. Ik heb niet genoeg blockers om m'n vege lijf te redden. 4-1, niet slecht. Voor een Intro Pack werkt het deck verrassend goed. Het is jammer dat ik nog niet alle kaarten van het deck gezien heb maar na 5 games wil ik wel graag wat aanpassen.
|
Aanpassingen |
|
ERIN: 4 Avacyn’s Pilgrim Als één kaart voor de hand ligt, is dat wat mij betreft Avacyn’s Pilgrim wel. Llanowar Elves en Birds of Paradise zien met reden al jaren play. M'n Angels hebben het verschil al kunnen maken in de eerste 5 potjes maar als ik ze een beurt eerder kan casten dankzij Avacyn’s Pilgrim dan zullen ze dat al helemaal doen. Bovendien is de Pilgrim Human, wat relevant is voor Angel of Glory’s Rise. Easy 4-off, zoals ze dat zo mooi zeggen. ERIN: 1 Borderland Ranger Ook dit zal niet als een verrassing komen. In praktisch elke game heeft Borderland Ranger ervoor gezorgd dat ik elke beurt een landje kon spelen zodat ik uiteindelijk m'n Angels kon casten. Daarnaast trade hij vaak met andere creatures waardoor er een 2-voor-1 ontstaat. Wat mij betreft een logische toevoeging dus aan de 3 Borderland Rangers die het deck al heeft. ERUIT: 1 Builder’s Blessing Dit is één van de kaarten die ik jammer genoeg niet gezien heb in de eerste 5 potjes en hij lijkt me in sommige situaties zeker nuttig maar ik ben er vrij zeker van dat hij m'n uiteindelijke decklijst niet had gehaald. Castle is nooit een goede kaart geweest dus Builder’s Blessing zal dat ook niet zijn. ERUIT: 2 Defang Wederom een kaart die ik niet gezien heb, ook al heeft het deck er 2. Maar ik hoef ‘m niet gespeeld te hebben om vast te kunnen stellen dat ie in bijna alle gevallen slechter is dan Pacifism dus hier eindigt het avontuur voor Defang al. Ik moet wel even in de gaten houden of ik straks geen removal tekort kom aangezien ik Defang niet vervang door andere removal. ERUIT: 1 Scroll of Avacyn Scroll of Avacyn heeft me in 2 potjes op een gunstig moment wat levens gegeven maar goed kun je ‘m niet noemen. Praktisch gezien betaal je 2 mana voor eventueel 5 levens. Dat is niet iets waar ik een slot aan wil verspelen. ERUIT: 1 Timberland Guide Hij heeft enige synergie met Emancipation Angel en Herald of War maar een iets betere Grizzly Bears gaat m'n uiteindelijke deck zeker niet halen. Omdat groene mana nu iets belangrijker is geworden in het begin van het spel dan witte mana, maak ik de volgende aanpassing aan de mana base: ERIN: 2 Forest ERUIT: 2 Plains Waarmee we tot de volgende lijst zijn gekomen:
|
Angelic Might v1.1 |
|
//Lands (25) 13 Forest 11 Plains 1 Seraph Sanctuary //Creatures (25) 4 Avacyn’s Pilgrim 2 Cathedral Sanctifier 2 Gideon’s Lawkeeper 2 Angelic Wall 4 Borderland Ranger 2 Emancipation Angel 2 Seraph of Dawn 1 Herald of War 2 Serra Angel 1 Goldnight Redeemer 1 Voice of the Provinces 1 Angel of Glory’s Rise 1 Archangel //Other 1 Bladed Bracers 2 Righteous Blow 2 Rampant Growth 2 Angel’s Tomb 1 Oblivion Ring 1 Triumph of Ferocity 1 Defy Death Eens kijken of m'n mana nu nog gesmeerder loopt.
|
Game 6 t/m 10 |
|
Game 6 tegen Slaughterhouse Ik begin fantastisch met een beurt 1 Avacyn’s Pilgrim en beurt 2 Borderland Ranger, maar Max begint ook heel aardig met Butcher Ghoul, Goblin Arsonist en Blood Artist. Dan kom ik met 3 land en een redelijk nutteloze Righteous Blow op hand te zitten terwijl Max Bloodflow Connoisseur en een Harvester of Souls speelt, een dodelijke combinatie. Ik weet nog wel te stallen met Serra Angel en Seraph of Dawn maar als Max nog eens 2 Butcher Ghoul en Reassembling Skeleton als sacvoer speelt, begint het er somber uit te zien voor mij. Tevergeefs hopend op een Angel of Glory’s Rise speelt Max nog een Havengul Vampire die 12/12 wordt door alle sac shenanigans en een Demonlord of Ashmouth. Met het mes op de keel trek ik vervolgens een… Angelic Wall. Beter kon het bijna niet gaan bij Max. Game 7 tegen Slaughterhouse Max mulligant en ik open met Gideon’s Lawkeeper, Rampant Growth en Borderland Ranger. Aan de overkant van de tafel verschijnen Scroll of Griselbrand, Reassembling Skeleton en Soulcage Fiend. Terwijl ik in beurt 5 veel mana heb maar niks om te spelen is Max mana screwed. Gelukkig trek ik beurt 6 een Voice of the Provinces. Max antwoordt met Barter in Blood waardoor ik m'n Lawkeeper verlies die aardig wat tapwerk heeft verricht. Max heeft nog Demonic Taskmaster die met m'n Voice of the Provinces ruilt maar scoopt als ik Seraph of Dawn speel die hem in beurt 10 het laatste zetje zou geven. Game 8 tegen Slaughterhouse Ik begin met Gideon’s Lawkeeper en Angelic Wall tegen zijn 2 Goblin Arsonist. Een Borderland Ranger aan mijn kant en Butcher Ghoul aan zijn kant volgen. In beurt 5 heeft Max nog steeds maar 2 mana tot zijn beschikking terwijl ik een Herald of War speel. De volgende beurt val ik aan met m'n Herald en vervolgens speel ik een Serra Angel voor 4 mana en een Emancipation Angel voor 2 mana. In beurt 7 heeft Max nog steeds geen land bijgetrokken en scoopt hij. Game 9 tegen Slaughterhouse Ik mulligan omdat ik geen Plains op hand heb. Max begint vervolgens sterk met Goblin Arsonist, Butcher Ghoul en Bloodflow Connoisseur. Aan mijn kant verschijnen een Cathedral Sanctifier en een Oblivion Ring (eerste keer dat ik ‘m trek) op zijn Connoisseur. Liever had ik die beurt één van m'n twee Emancipation Angels gespeeld maar ik had geen tweede witte mana. Terwijl Max niet veel uitricht trek ik beurt 6 eindelijk een Avacyn’s Pilgrim die me de volgende beurt een Emancipation Angel laat spelen. Ik haal m'n Sanctifier terug en speel die vervolgens weer uit (ik had een Plains bijgetrokken) om 3 levens te gainen. De volgende beurt maak ik de Angel 4/4 flying, vigilance door middel van een Bladed Bracers. Max is wederom mana screwed en scoopt. Game 10 tegen Fiery Dawn Ik start met een Avacyn’s Pilgrim maar een tweede witte mana source laat vervolgens 2 beurten op zich wachten. Aan de overkant verschijnen Thraben Valiant en Angelic Armaments. Beurt 4 trek ik eindelijk een Plains waardoor ik meteen een Herald of War kan casten (nice). Max speelt vervolgens een Incinerate op de Herald (minder nice) en een Pillar of Flame op m'n Pilgrim (nog minder nice) waardoor ik witte mana tekort kom voor de Seraph of Dawn en Angel of Glory’s Rise die ik op hand heb. Gelukkig vind ik even later weer een Plains en cast ik beide Angels (helaas geen Humans in m'n graveyard voor de Angel of Glory’s Rise). Max heeft ondertussen een respectabel legertje Humans opgebouwd met o.a. Goldnight Commander. Een Thatcher Revolt vanuit het niets wint hem vervolgens de game. Dat is al de derde keer dat ik van Thatcher Revolt verlies! 7-3. Deze column is inmiddels al aardig lang geworden dus ik doe nog één ronde met aanpassingen voordat ik dit eerste deel eindig. Deel 2 en mogelijk deel 3 (afhankelijk van hoe snel ik tevreden ben) waarin ik het deck verder evolueer zullen later verschijnen. De te maken keuzes voor deze ronde zijn al wat moeilijker dan voor de vorige omdat er geen kaarten meer in het deck zitten die echt heel slecht zijn. Wel ga ik nu wat meer veranderen want 5 kaarten per keer gaat me eerlijk gezegd wat te traag.
|
Aanpassingen |
|
ERIN: 4 Fiend Hunter In een paar potjes heb ik toch wel wat removal gemist. Zo had ik graag wat aan Goldnight Commander, Riot Ringleader en eerder Harvester of Souls, Havengul Vampire en Bloodflow Connoisseur gedaan. Defang had me in die potjes niet veel geholpen, Fiend Hunter daarentegen wel. Verder is Fiend Hunter ook een Human en een degelijke blocker, wat goed in m'n strategie past. ERIN: 4 Nightshade Peddler Zoals gezegd doe ik dit keer wat meer aanpassingen. Nightshade Peddler is een kaartje dat ik nog niet eerder heb gebruikt maar het lijkt me een prima kaartje voor dit deck. Onschuldige Cathedral Sanctifiers en Borderland Rangers worden opeens een stuk gevaarlijker waardoor je tegenstander wel 2x nadenkt voordat hij/zij aanvalt. Dit geeft je wat extra tijd om aan de benodigde mana voor je Angels te komen. Bovendien was het 2-slot redelijk onderbezet (zie ook wat ik zo ga droppen) dus Nightshade Peddler vult dit gaatje mooi. ERUIT: 2 Angel’s Tomb Angel’s Tomb is helemaal niet zo'n slechte kaart vanwege de evasion en het immuun zijn voor sorcery removal maar ik wil kunnen blocken in mijn deck en dat kan een geactiveerde Angel’s Tomb niet. Hij past denk ik beter in een aggro deck. ERUIT: 2 Angelic Wall Angelic Wall is een paar keer best nuttig geweest maar over het algemeen is het een weinig indrukwekkende kaart. Voor 2 mana heb ik liever iets dat kan ruilen met de creatures van m'n tegenstander, zoals Nightshade Peddler. ERUIT: 1 Bladed Bracers Deze kaart doet gewoon te weinig… Silver-Inlaid Dagger en Avacyn’s Collar vind ik beter maar ook die wil ik op dit moment niet in m'n deck spelen. Daarom neem ik afscheid van Bladed Bracers. ERUIT: 2 Righteous Blow Righteous Blow heeft z'n waarde een aantal keer bewezen maar hij bleef ook wel eens in m'n hand zitten omdat er een stall was ontstaan. Daarnaast hou ik niet graag een mana open voor iets waarvan ik niet zeker weet of ik het kan spelen. De situationaliteit (mooi woord) van Righteous Blow bevalt me dus niet. Liever heb ik Fiend Hunter en Oblivion Ring die alles weghalen zonder een voorwaarde. ERUIT: 1 Triumph of Ferocity Deze kaart was het moeilijkste om eruit te halen. Triumph of Ferocity kan je veel kaarten opleveren in het juiste deck maar de zwakte van de kaart is dat je tegenstander er gemakkelijk omheen kan spelen. Ik beschouw mijn deck ook niet als het juiste deck aangezien alleen m'n Angels waarschijnlijk de creatures van mijn tegenstander overtreffen. En als ik die heb liggen is er een goede kans dat ik toch al aan de winnende hand ben. Triumph of Ferocity kan dus op zoek gaan naar een ander baasje, ook al vind ik het zoals eerder gezegd een interessante kaart. Tot slot wil ik nog even een kleine switch maken in de mana base. Seraph Sanctuary heeft tot nu toe weinig indruk op me gemaakt en bij een paar potjes kwam ik wat witte mana tekort dus Seraph Sanctuary maakt plaats voor een extra Plains. ERIN: Plains ERUIT: Seraph Sanctuary Als gevolg van bovenstaande aanpassingen ziet het deck er nu als volgt uit:
|
Angelic Might v1.2 |
|
//Lands (25) 13 Forest 12 Plains //Creatures (31) 4 Avacyn’s Pilgrim 2 Cathedral Sanctifier 2 Gideon’s Lawkeeper 4 Nightshade Peddler 4 Borderland Ranger 2 Emancipation Angel 4 Fiend Hunter 2 Seraph of Dawn 1 Herald of War 2 Serra Angel 1 Goldnight Redeemer 1 Voice of the Provinces 1 Angel of Glory’s Rise 1 Archangel //Other 2 Rampant Growth 1 Oblivion Ring 1 Defy Death Ik hou bijna geen non-creature spells meer over zie ik. Maar dat maakt niet uit want m'n Angel of Glory’s Rise wordt vrolijk van meer Humans en Fiend Hunters zijn natuurlijk removal op een stokje, net als Gideon’s Lawkeeper trouwens. Met het bovenstaande deck ga ik in deel 2 verder. Deze verschijnt waarschijnlijk na het weekend maar ik kan niks beloven. Hopelijk vonden jullie dit eerste deel interessant om te lezen. Laat weten wat jullie ervan vonden en wat er misschien nog beter kan. Huib
Reacties
(18)
Interessant om te lezen, ik vraag me alleen af of je Cathedral Sanctifier wel zou moeten spelen, ipv 3-4e Gideon’s Lawkeeper. Anderzijds, je hebt natuurlijk ook al O.Ring en Fiend Hunter, dus misschien juist andersom. Overigens lijkt me een 3e en 4e Emancipation Angel geen slecht idee over bijvoorbeeld Archangel. Zo haal je meer profijt uit ETB-effecten (Borderland, Sanctifier, Je dikke Engels), waar het deck toch al een groot voordeel uit haalt geloof ik. Al met al benieuwd naar de volgende
Ik ben zelf enorm fan van de oude BoaB columns (Jacob van Lunen zijn werk kan ik niet zo waarderen, het is soms niet eens echt budget te noemen meer ). Ook het idee van intropacks aanpassen, spreekt me erg aan. Zo ben ik vroeger zelf ook met Magic begonnen. De column is prima geschreven in begrijpelijk Nederlands, zonder onnodige uitweidingen en leest daardoor lekker weg. De enige vraag die wel bij me opkwam, is of je broer Max nou ook zijn intropacks aanpast? Er lijkt me namelijk wel een verschil in power van de decks te zitten als jij enkel je deck mag aanpassen terwijl hij zich moet redden met dezelfde lijst als daarvoor. Ik kijk nu al uit naar deel 2 en 3 van deze BoaB en hoop dat er daarna nog véél meer verschijnen, super gaaf !
Ik vind het tof om te lezen, Nog geen dure kaart erin gestopt. Ik ben benieuwd waar het eindigt... Wordt de tegenstand nog beter of blijven het pre-con decks?
Hmm het is een gokje, maar bij het deck van Max kwamen de leukere kaarten wel vaak voor (Goblin Arsonist enzo bijvoorbeeld). Zou inderdaad wat oneerlijk zijn, als dat onaangepast was, maar het lijkt of het ook veranderd is? Ik heb mijn eerste decks ook uit een pre-con gemaakt, zoals meerderen, lees ik al hierboven . Edit: Titel even gefixed
Haha, ik was het stuk aan het lezen in de veronderstelling dat Dustin het geschreven had. Ik vond dat testen met die broer al erg vreemd. Pas op het einde zag ik dat Huib het stuk geschreven had. Ik vond het een erg leuk stuk om te lezen! Ik kijk uit naar het vervolg.
Leuk om te lezen dit. Maar bij "budget" denk ik aan de totaalprijs van het deck. Jij (of je inspirator van BoaB) kiest voor max 3 euro per kaart, maar ik zou meer denken aan iets als max 60 euro voor het hele deck. Dat lijkt mij namelijk flexibeler, vooral als je toch het aantal rares in je deck beperkt houdt.
Bedankt voor de eerste reacties. Max speelde met nog onaangepaste Intro Packs, maar reken erop dat hij ze in deel 2 en 3 zelf ook sterker maakt of met één van zijn constructed decks gaat spelen. Wat betreft het budget hou ik natuurlijk ook de totaalprijs van het hele deck in de gaten maar als ik me beperk tot kaarten van maximaal 3 euro zal dat niet zo snel uit de hand lopen denk ik.
Oeps, en toen deden de plaatjes het niet meer omdat ik wat foutjes verbeterde... Dat wordt even wachten op Dustin.
Plaatjes zouden het nu weer moeten doen.
Best leuk om te lezen hoe onze potjes verliepen. Ik denk wel dat je Triumph of Ferocity te snel links laat liggen, dat is een prima draw engine voor dit deck. Persoonlijk zou ik Herald of War tot centerpiece van het deck maken en hem boosten met +1/+1 counters door middel van Increasing Savagery en Blessings of Nature zodat je snel veel Angels en Humans kan uitspelen. Aegis Angel is dan perfect om Herald of War te beschermen. De +1/+1 counters helpen je ook een kaartje te pakken met je Triumph of Ferocity.
Triumph of Ferocity is een prima draw engine als ik het deck daarop aanpas inderdaad, maar zoals het nu is niet. Wijsneus.
Ik zou de gemiddelde manacost van het deck eerder aanpakken. Het effect van de angels vs de manacost weegt niet echt op vind ik. (6 mana voor 3/3, 7 voor 5/5) Ik zou daarom ook iets doen als: -1 Archangel -1 Voice of the Provinces +2 Gideon’s Lawkeeper/Serra Angel Verders is net onder de 3 euro en een mega toevoeging tot dit deck: Angel of Jubilation is een Honor of the Pure op een stokje. Ook heb je veel groene kaarten met 1x groen in de manacost, maar witte kaarten met dubbel wit. Hier op zou ik de manabase bijstellen. -1 forest +1 plain Laat ook even weten wat je broertje aanpast in zijn decks. Verders top, ga zo door.
Bedankt voor de suggesties tot nu toe, ik neem alles mee bij de veranderingen die nog komen gaan.
Met die Nightshade Peddlers is Ulvenwald Tracker nog wel een idee? Geeft je weer wat removal opties, en al je vanilla humans inruilen voor dikzakken klinkt wel ok mvg Nahim
Coole column! Ik kijk uit naar meerdere!
Morgen gaat er waarschijnlijk weer verder gespeeld worden dus wil je nog suggesties doen, doe het dan nu.
|