Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De creatures worden steeds beter en de spells worden steeds matiger; als we naar M13 kijken, zitten daar weer een paar bizarre beesten in, een strikt slechtere Incinerate, en weinig countermagic. Specifiek mist Mana Leak, een kaart die erg dominant aanwezig is in de huidige blauwe metagame. Tja, niet zo gek als kaarten zoals Terror en Day of Judgment eigenlijk niet meer werken tegen de huidige creatures...
In AVR zaten erg weinig counters, en bovendien waren twee van de drie nog onspeelbaar ook (Second Guess en Geist Snatch), terwijl de derde (Outwit) goed is tegen burn, maar ook al niet tegen beesten. Jammer, want in AVR had best een engelachtige counterspell kunnen zitten die Avacyn helpt om de plane van monsters vrij te maken!
Design een common of uncommon counterspell voor
*De kaart moet in AVR passen, dus niet overpowered/unhinged.
*Het is geen multicolored set, dus houd het mono blauw!
*Probeer iets van de flavor van AVR in je kaart te verwerken
-> kan iets tegen monsters zoals weerwolven en Griselbrand doen.
*Mag het niveau van Mana Leak hebben, maar hoeft niet!
*Vermeld naam, mana cost, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
De winnaar krijgt een erg mooi gealterde Mental Misstep, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Is het misschien mogelijk om een scan van de Misstep te posten, Dustin?
Michiel heeft de kaart in huis, maar er zijn problemen met de scanner... waarschijnlijk zullen jullie het dus zonder plaatje moeten stellen Nu maar hopen dat de winnaar wél over een werkende scanner beschikt! - Dustin.
Wilde net het volgende posten toen ik zag dat Lars al iets soortgelijks had gepost maar ik denk dat er nog genoeg verschil in zit.
Monster Denial
Instant (Uncommon)
Counter target non-Angel, non-Human creature spell. If a Demon, Vampire, Werewolf or Zombie spell is countered this way, draw a card.
Niet strikt beter dan Essence Scatter en passende flavor.
Quiet Rejection
Instant
Counter Target spell unless its controller pays . If you control exactly one creature you may counter that spell instead.
-- Toelichting --
Ik ben een groot fan van de Loner mechanic in AVR. (Demonic Taskmaster, Fettergeist en Demonic Rising etc.), en het kan zeker een X aantal support kaarten gebruiken, vandaar dus ook deze counter.
Breakdown:
• Naam: Quiet Rejection. (Het thema van deze counter draait om 1, en een enkeling is vaak niet heel luid. vandaar dus de naam.)
• Counter Target spell unless . ( Loner mechanic = ) Dacht dat het favorwise wel passend zou zijn. Als ik een hogere tax had gemaakt was de Counter waarschijnlijk veel beter geweest dan Leak.
Jammer dat ik m'n post niet meer kan editten want ik realiseer me net dat Werewolves counteren niet gaat lukken als je geen Humans kunt counteren. De rules text moet daarom als volgt zijn:
'Counter target non-Angel, non-Human creature spell. If a Demon, Devil, Vampire or Zombie spell is countered this way, draw a card.'
Super. Ik zie nu dat iemand anders exact hetzelfde idee had en we op hetzelfde moment ons idee hebben uitgewerkt gezien het tijdstip.
De meest irritante counterspell uit het block vind ik zelf Lost in the Mist, want ookal kost hij veel mana... je raakt #!^$#@ alles kwijt in de bloody mist =P
Rolling Mist
Instant
Counter target spell unless its controller returns three permanents to his or her hand.
"I know what I was doing, but where am I?"
Blauw heeft in dit block niet zo heel veel harde counters, maar wel redelijk wat bounce achtige kaarten zoals Lost in the Mist, Grasp of Phantoms en Ghostly Flicker. Mana Leak is een goede counterspell omdat het een vrij harde counter is early-game, een makkelijke mana cost heeft en vooral weinig mana cost. Lost in the Mist vind ik leuk, maar is niet goed omdat hij 5 mana nodig heeft.. dus ik heb mijn counter ontworpen voor uncommon level, met een hogere maar nog steeds betaalbare manacost. En netzo als mijn favoriete counterspell uit de set, kan hij bloody annoying zijn omdat je moet kiezen voor je toffe spell.. of al je #$^!#$^ spul terug in je hand te doen =P
Vaak gedacht dat ik ook maar eens mee moest doen. Nu is het dan eindelijk zover
Tamiyo's Touch
Choose one - Counter target creature spell; or tap target creature. It doesn't untap during its controller's next untap step.
Tamiyo, the Moon Sage is een reizende planeswalker wizard die in alle rust de maan van Innistrad wil bestuderen en onderzoeken. Hier kan ze geen pottenkijkers bij gebruiken.
Ook weer een inzending.
Vond Remove Soul altijd al een misser in de laatste core-sets.
In Avacyn Restored gaat het allemaal om het samenwerken van de good guys. Soulbond, Mass Appeal, Battle Hymn (nice art), Craterhoof Behemoth, Cathars’ Crusade, etc.
Deze kaart was de meest elegante uitwerking van de flavor waar ik op mikte. Mensen werken samen om evil te stoppen. Getweeën kunnen ze Crypt Creeper tegenhouden, en als je een heel leger hebt kan je zelfs Griselbrand stoppen.
Ja haha klopt Unified Will was ook de perfecte naam geweest voor mijn kaart. Had eerst "Bonds of Will" maar Wizards wil liever niet een naam van een mechanic gebruiken zonder die mechanic, en toen "Unity of Will" en dat begon er toch awkward veel op te lijken =p
Qua mana cost en templating lijkt het er ook aardig op, had eerst een paar spells geprobeerd maar die waren underpowered, overpowered of clunky, dus ben uiteindelijk toch op dit design uitgekomen.
Bruna's Will
Instant
Counter target black or red spell, or return target black or red permanent to its owner's hand.
~It's as if the evil was never there.
Een counter die in maar in selectieve gevallen goed is, maar dan wel erg goed (een hoser if you will). Met inspiratie uit Blue Elemental Blast natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk Dustin. Avacyn kan wel wat countermagic gebruiken tegen de duistere krachten. En removal werkt ook slechter dankzij abilities zoals "Undying". Laten we iets aan die Zombies met Undying doen:
Spare from Darkness
Instant -
Counter target spell. If a creature with Undying is countered this way, return in to the battlefield under your control with a +1/+1 counter on it.
"Do you really think your fellow Zombies will remember you?"
(Hopelijk genoeg gebalanceerd en ja ik weet dat niet alleen Zombies Undying hebben )
Mental Typhoon
Counter target spel unless its controller returns an untapped land he or she controls to its owners hand.
"This magicial typhoon has not only vanquished evil. It has purified the lands itself." - Tarius Geistmage
Moet er per se "counter" op de kaart staan, of mag iets als Mindbreak Trap ook?
@Johannes: Remand en Mindbreak Trap tellen natuurlijk ook als counterspell, maar zorg wel dat het in AVR past!
Mooi! Er moet natuurlijk wel om Cavern of Souls gewerkt kunnen worden.
Geist Catch
Instant
Exile target spell and Geist Catch. If a non-spirit creature spell is exiled this way, put a blue 1/1 Spirit token with flying onto the battlefield.
"Only the spirit is important. The body may vanish."
Sommige spells kunnen dan weliswaar niet meer gecounterd worden, dit werkt nog altijd.
Om te voorkomen dat Snapcaster Mage dit kan misbruiken wordt de spell zelf ook geexiled. Zo wordt dit niet te aantrekkelijk voor Delver of Secrets decks maar is het wel een antwoord tegen het landje.
De naam doet natuurlijk denken aan de kaart die vervangen moet worden door deze: Geist Snatch.
Release Soul
Instant
Counter target creature spell, draw a card.
If a Demon, Werewolf or Vampire creature was countered
this way put a 1/1 blue spirit with flying into play.
De spell heb ik geprobeerd anti Demon/Werewolf/vampire te maken in combinatie met het thema van de terugkeer van hoop.
Hierbij draait het er natuurlijk om dat de kwade spirits geconvert worden na verslagen (gecounterd) te zijn. De naam van de kaart is natuurlijk een play op de bekende Remove Soul.
Ik ben helaas te moe om een goede flavour text te bedenken
edit: wow ik was deze kaart aan het uitwerken in een tekst bestandje en ik zie dat de persoon boven mij vrijwel hetzelfde idee heeft gehad. We hebben zelfs allebei een play op een naam van een eerdere counterspell!
Ok dit valt net buiten mijn edit tijd, maar de draw op mijn kaart hoorde er niet meer bij te staan. En er zaten wat kleine foutjes in de wording. Dus dan wordt het:
Release Soul
Instant
Counter target creature spell.
If a Demon, Werewolf or Vampire creature was countered
this way put a 1/1 blue spirit creature token with flying onto the battlefield.