Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De prijsvraag van deze week is geïnspireerd op een suggestie van Imahilus, waarvoor hartelijk dank!
We gaan terug naar een van de meest bizarre sets die ooit geprint is: Future Sight . In Limited was de Augur-cycle een erg interessante keuze tijdens het spelen: heeft die 0/3 blocker nog nut, of ga ik voor een mini-Overrun? Sla ik nog een rondje met mijn 2/2 flyer of kan ik winnen door het enorme tempo voordeel van Into the Void? Rood had een Goblin Piker met strikte upside, zwart had een Manor Skeleton die kaartvoordeel kon geven, alleen wit kwam er extreem bekaaid van af... een 1 power Tormented Soul die je kunt saccen voor slechts 4 leven, tja, dat schiet gewoon niet op. Dat kunnen we beter!
Design een nieuwe Augur il-Vec!
*De kaart had als common in Future Sight kunnen zitten, dus niet overpowered/unhinged.
*Mono wit met slechts één in de mana cost.
*Zorg dat je kaart thematisch in de cycle past.
*Creature – Race Class (bijvoorbeeld Goblin Shaman of Human Wizard).
*Vermeld naam, mana cost, creature types, rules text, P/T en alles wat verder van toepassing is.
*Heeft maximaal 1 ability (keyword of zeer korte en eenvoudige ability).
*"Sacrifice [cardname]: [effect]. Activate this ability only during your upkeep." Op de oorspronkelijke kaarten staat "play this ability", maar in Oracle is dit herschreven tot "activate"; je mag zelf kiezen welke woordkeuze je liever hebt.
*Net zoals alle andere kaarten in de cycle heeft jouw kaart flavortext... dit gebruik ik misschien als tiebreaker, maar is geen primaire beoordelingsfactor, zolang er maar íets als flavor text staat.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten. Let op: deze kaarten hebben níet het frame!
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Augur el-Sac
Creature – Human Wizard
Protection from Red
Sacrifice Augur el-Sac: Target creature gains protection from everything until end of turn. Activate this ability only during your upkeep.
3/1
Interpreting the omen is done with the soul.
Trouwens, vroeg jij je ook altijd al af wat een Augur is?
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Augur of Courage
Creature - Human Soldier
Sacrifice Augur of Courage: Put three white soldier creature tokens into play. Play this ability only during your upkeep.
"His courage inspired others even after death."
[1/1]
Augur of Waiting 1
Creature - Human Wizard
First Strike
Sacrifice Augur of Waiting - Exile target creature an opponent controls. Return that creature to the battlefield on that opponents end step. Activate this ability only in your upkeep.
There's time enough - Augur of Waiting
1/4
Nou ja, jullie snappen hem wel. Je kan hem saccen om tijdelijk een beest van de opponent weg te halen. Heb er op gelet dat je niet je eigen beesten kan gebruiken voor leuke truukjes, want dat zou eventueel te sterk kunnen worden voor een 2 mana drop. Om zichzelf een beetje te kunnen beschermen heeft hij First Strike.
Flavortext is dat er tijd genoeg is, we exilen toch beesten.
Benalish Augur
Creature - Human Cleric
Lifelink
Sacrifice Benalish Augur: Put a +1/+1 counter on target creature. Activate this ability only during your upkeep.
1/2
"He knows what luck the Moth will bring
And shows it when the children sing."
De kaart: Om zijn common slot op te vullen, moet hij 1/X voor 2 mana zijn, soms iets met lifegain doen en soms een damage meer door laten komen. Maar vergeleken met Augur il-Vec zijn de abilities omgekeerd, en hopelijk sterker zo. Daarom reduceer ik toch zijn toughness van 3 naar 2.
De flavor: De naam en de flavor text verwijst naar de flavor text van Goldenglow Moth , en de lifegain verwijst er ook naartoe. Dankzij zijn gift heeft hij "de kracht van Goldenglow Moth met een +1/+1 counter." Die +1/+1 counter geeft hij dan door.
Ja, dit was een ongebruikelijk late inzending van mij (meestal stuur ik donderdag al iets in), maar mijn gebrek aan feeling met Future Sight (ik was toen niet actief) zorgde ervoor dat ik veel bedenktijd nodig had.
@Patrick, de Olympische Spelen zijn begonnen: Meedoen is belangrijker dan winnen?
@Jasper, hoe sterk zijn jouw drie tokens?
Hahaha, nou ik wist eigenlijks niks better te verzinnen.
Maar de Olympische spelen duurt nog 13 dagen ongeveer
Ik krijg die Goud nog wel
Augur of the Claw
Creature - Cat Cleric
Lifelink
Sacrifice Augur of the Claw: Destroy target creature with power 4 or greater. Play this ability only during your upkeep.
2/2
"I'm not sure whether these claws are ment to heal, or to kill."
Ik was op zoek naar een ability die zo goed bij wit past als lifegain, maar wel meer invloed heeft op de bord positie. Omdat de typische "destroy target creature" niet gebruikt is voor de zwarte Augur lijkt de witte variant "with power 4 or greater" mij ideaal. Uiteindelijk lifelink toegevoegd als verwijzing naar de originele kaart.
Omdat in Future Sight weer rebels voorkomen, en ik helemaal fan ben van tribalkaarten ontwerp ik een rebeltribalkaart, namelijk deze:
----------------------------
Augur Martyr
Human Rebel Cleric
Lifelink
Sacrifice Defiant Augur: Regenerate each Rebel creature you control, use this ability only during your upkeep.
1/2
"I would end my life and for the lives of my enemies."
----------------------------
(de flavortekst is deels geïnspireerd op de originele Augur il-Vec, maar ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden mee)...
De prijsvraag was deze week erg pittig: een common moet simpel zijn, niet al te sterk, wel speelbaar in Limited, en ook nog complex genoeg om echt een keuze te bieden. Dat laatste was waar het originele design in faalde: het is eigenlijk nooit een relevante keuze om je 1 power unblockable man in te ruilen voor een magere 4 leven. Wel was de kaart speelbaar, zij het meestal als sideboard kaart: hij stopt prima al die kleine shadow aanvallers, mocht je tegenstander daarmee spelen. Maar 1 power unblockable was meestal niet genoeg reden om hem maindeck te runnen, tenzij je een lading equipment had. Kortom, echt een lastige opdracht!
Helaas waren een hoop designs op een van de vermelde punten ook onvoldoende; meestal was het probleem dat de kaart eenmaal in het spel geen relevante keuze meer gaf tussen saccen of bewaren; als voorbeeld wil ik de kaart van Jasper Buutfeld noemen: je sact hem áltijd zodra je kunt, tenzij je die beurt gaat winnen door een 1/1 man zonder summoning sickness op het battlefield te hebben in plaats van 3 1/1 mannen met summoning sickness.
Op naar de eervolle vermeldingen:
Bruxonn: lastige keuze tussen een first striker of een ander beest.
LarsM: altijd handig om enchantment removal achter de hand te hebben.
Sidney: wel heel erg sterk voor een common...
Jelle: prima kaart, maar voelt meer als een uncommon.
Dizzy: zeer relevant beestje, en bovendien erg goede flavor text.
De winnaar deze week is Tom van Uijen: een Blade of the Sixth Pride voor 1 mana meer is nog steeds een prima beater in witte aggro decks, ruilt met de meeste dikke beesten van je tegenstander, en beschikt over een ingebouwde emergency button waar ik graag iets meer voor betaal. Er zaten in dat block zat enge artichantments waar je wel graag een antwoord op wilde hebben, en deze kaart is een prima excuus om dat soort narrow removal main deck te kunnen spelen. Deze kaart zou ik graag tijdens een draft spelen: altijd een veilige keuze, en lastige opties als je tegenstander daadwerkelijk een artichantment speelt. Gefeliciteerd, de 5 euro tegoed worden op je account bijgeschreven!
Greetz, Dustin.
Gefeliciteerd Tom! Inderdaad een mooi, clean desgin met een awesome flavourtext! Kudos !!!
Bedankt! Ik vond het een leuke vraag deze week. Toch nog best lastig om een interessante common te maken die niet meteen de power heeft van een unc/rare.
Weer ns n vermelding.. ook leuk
Gefeliciflapaugurk tom
@Dustin: ik vind wel dat Patricks design ook wel een vermelding waard is
Oh wow ik was echt niet fris maandag, ik dacht dat ik had gekeken of mijn idee al was gesubmit, en blijkbaar was dat het al in de eerste post =$ Mijn excuses Bruxonn
Anyways, gefeliciteerd!
Hoewel het wel in de introtekst stond, stond het niet in de formele opdracht vermeld dat de common speelbaar moest zijn in limited. Mede hierdoor kwam ik er later achter dat de door mij ontworpen kaart het niet zou gaan redden. Beetje jammer . Ik denk dat mijn kaart wel speelbaar geweest was, zij het niet in limited (of althans minder goed).
Heh ook ik was schijnbaar niet helemaal wakker toen ik de eisen las, daacht dat het een common/uncommon mocht zijn net als de andere augurs
Ik had de kaart ontworpen als uncommon omdat je dan meer ruimte had voor ideeën maar ja volgende keer beter lezen dus.
Hoezo? Er staat toch gewoon: "...De kaart had als common in Future Sight kunnen zitten..." als eerste regel bij je opsomming van eisen ? Lijkt me behoorlijk expliciet. Of heb je dat net aangepast? I'm guessing you didn't.
Nope, I didn't - ik zou niet eens weten hoe je dingen hier kunt editen - Dustin.
Het staat er inderdaad duidelijk vermeld, ik lette gewoon niet goed op. Verder zijn alle augurs common zie ik nu. Ik dacht om een of andere reden dat de blauwe augur uncommon was..
Tijdens het uitkomen van Future Sight was ik ook niet actief bezig met magic =/