Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi iedereen, even een vraag aan de community.
Bij een bepaalde ruil zou ik mijn kaarten eerst sturen, zodat de ontvanger ze eerst kon inspecteren vooraleer hij zijn kant van de deal zou opsturen.
Nu is hij echter niet tevreden met een aantal kaarten, die hij niet als NM beschouwt. (volgens een wel erg strenge rating maar dat terzijde)
Van de 145 opgestuurde kaarten voldoen er 34 niet; ok, we spreken af dat ik een nieuwe brief opstuur met vervangkaarten. Echter vraag ik dan wel dat hij samen met de afgesproken kaart van de oorspronkelijke deal, ook de 'afgekeurde' kaarten weer mee opstuurt.
Maar hij wil er slechts 2-3 opsturen, wat binnen de goedkoopste postzegel valt (20g), aangezien het mijn fout is dat niet elke kaart er splinternieuw uitziet. En hij dus op geen enkele manier een eurocent extra wil betalen om mij de kaarten weer te bezorgen.
Tenzij ik hem 10 extra rares opstuur -bovenop de vermelde vervangkaarten- a rato van 8,5 eurocent om zo een extra postzegel te betalen.
Persoonlijk vind ik dit helemaal niet correct. Als iemand niet tevreden is met de gestuurde kaarten, is het m.i. zijn verantwoordelijkheid dat de andere partij zijn kaarten wel weer terugkrijgt; anders kun je gewoon zeggen "de kaarten waren niet NM" en ze dan gewoon gratis bijhouden.
Het klopt dat niemand wil opdraaien voor wat hij of zij beschouwt als een fout van de ander, maar ruilen doe je wel met z'n twee. En zelfs bij grote bekende bedrijven betaal je zelf de kost om een apparaat (binnen garantie!)weer naar de fabrikant te sturen ter vervanging of reparatie.
Anyway, de reden dat ik dit hier postte was dus omdat ik me afvroeg of mensen eerder gelijkaardige discussies hebben gehad, hoe ze evt. opgelost werden en wat de algemene mening over dit soort voorvallen is bij andere ervaren traders.
Diederik
ik zou idd. een clausule toevoegen aan je topic zodat de mensen weten dat je afgekeurde kaarten niet terugstuurd en dat je erg streng bent (ipv. gewoon een linkje)... Dan gaat dit hopelijk niet meer gebeuren.
ik krijg mijn kaarten gewoon terug -10 crappies voor de verzending... Kan ik mee leven.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden en zo snel mogelijk vergeten fzo XD.
@poesje ik geef je gelijk wat betreft de verpakking, maar het gaat hier om craprares... die ga ik echt niet allemaal speciaal verpakken ... kaarten met enige waarde buiten de pure fun ervan worden goed verzorgt
Tim
Ook bij craprares ben ik van mening dat de verzender ze zo moet inpakken dat ze heelhuids aankomen. Ik heb daarom ook zonder twijfel op MCM een neutrale referentie gegeven aan iemand die een 50cent foil common enkel in een penny sleeve verzond.
Waarde maakt voor mij niet uit. Ik wil een bepaalde kaart van jou, kopen dan wel ruilen, daar geef ik wat voor, dan mag ik ook verwachten dat jij je best doet om ervoor te zorgen dat deze onbeschadigd bij mij aankomt.
Even los van kwijtraken in de post etc.
Het is Diederik's topic, maar persoonlijk zie ik geen duidelijk antwoord op de vraag wie zou moeten betalen voor het terug sturen in het algemeen. Dat ik er met Diederik en Tim uit ben is verder daarvoor niet relevant.
Ik begrijp dat op gevoel het degene zou zijn die dan de kaarten heeft, ik kan daar tot op zekere hoogte ook wel in komen, maar is dat logisch gezien wel de juiste manier om het op te lossen? Wie zou je in deze gevallen verwachten dat voor de kaarten terug sturen betaald? (In alle gevallen mag je aannemen dat we niet een alternatieve oplossing vinden en de deal vastloopt, gelukkig voor jou stuurde ik eerst)
- Ik stuur een verkeerde kaart naar jou en wil deze graag terug.
- Ik stuur de juiste kaart naar jou, maar niet de juiste versie (bv stuur ik chronicles en beloofde ik arabian nights) en wil die graag terug.
- Ik stuur de juiste kaart naar jou, maar in mindere staat dan beloofd en wil deze graag terug.
- Ik stuur de juiste kaart kaart naar jou, maar deze komt niet in de juiste staat aan door externe invloeden (de onvoorzichtige postbode) en wil die graag terug.
Ik weet wat mijn antwoord zou zijn, maar hoe denken andere mensen op Nedermagic? Liefst met onderbouwing van je keuze.
ik stuur de verkeerde kaart terug na afspraak om een vergoeding te krijgen.
Als het overduidelijk een fout is van de verzender dan ben ik van mening dat diegene voor de kosten opdraait. Bijvoorbeeld het sturen van een verkeerde kaart of nalatig zijn met inpakken waardoor de kaarten beschadigen.
Als het een kwestie is van een meningsverschil over de grading en beide partijen moeten weer wat sturen (eentje terug en een nieuwe heen) dan ben ik van mening dat deze rekening voor beide partijen is.
Eens met Poesjuh. Wel een kleine toevoeging bij deze zin:
''Als het een kwestie is van een meningsverschil over de grading en beide partijen moeten weer wat sturen (eentje terug en een nieuwe heen) dan ben ik van mening dat deze rekening voor beide partijen is.''
De toevoeging: Dit is niet een fout van iemand, maar gewoon een verschil van perceptie. Daar niemand schuld draagt wordt het een kwestie van samen oplossen. Uitzondering op deze regel zijn dan wel weer kaarten die ZO overduidelijk van andere staat zijn dan aangegeven dat het niets meer met de aangegeven staat te maken heeft. Als iemand mij een gevouwen kaart op zou sturen en stellen dat deze NM is, dan heb ik ook wat moeite met postzegels vergoeden .
Zouden jullie antwoorden anders zijn als het gaat om een kaart van laten we zeggen 25 cent?
(Oftewel minder waard dan de verzendkosten)
Dat is namelijk zo'n beetje de situatie waar ik in zit, dat de kaarten die ik terug moet sturen vanuit mijn perspectief minder waard zijn dan wat ik er aan verzendkosten aan zou moeten besteden. (Dit natuurlijk naast dat op de hele kleine deals die ik doe die extra verzendkosten sowieso hard meetellen en heel gemakkelijk een leuke deal veranderen in verlies).
@Poesjuh, als ik sowieso al verstuur dan heb ik ook niet zo'n punt met het terugsturen, behalve wanneer dat de verzendkosten aanzienlijk verhoogt, in dat geval wordt het namelijk weer de bovenstaande situatie.
@R. Woutersen, ook als het minder duidelijk is dan een vouw denk ik dat grading een reden kan zijn. Natuurlijk, zelfs met mijn vrij duidelijke beschrijving van de verschillende condities is het goed mogelijk dat iets wat ik EX+ zou noemen door een ander NM- genoemt wordt, maar over het algemeen is het verschil tussen NM- en EX of zeker EX- heel duidelijk en minder een interpretatieverschil. Een paar van jouw kaarten hebben bijvoorbeeld grotere indrukken aan de rand of midden op de kaart. Dan is het toch moeilijk om die NM- te noemen. Iets wat ik overigens zelf blijkbaar ook wel eens een keer over het hoofd zie hoor.
Verder ben ik het natuurlijk met je eens dat bij een meningsverschil over grading waarbij duidelijk is dat de ander echt niet goed heeft gekeken de kosten bij die persoon zouden moeten liggen.
Crappies ruilen en verwachten dat alles in perfecte staat is, blijft vrij bizar.
Bovendien is een EX crappie vrijwel net zoveel waard als een NM crappie, namelijk geen drol
Als je trade om hier en daar wat winst te maken, dan moet je dus juist dit soort trades uit de weg gaan. En doe je dat niet en je weet dat je streng grade en crappies bijruilt, dan weet je dat je soms terug moet sturen en er dus rekening mee moet houden dat het qua verzendkosten soms inefficiënt kan uitpakken. Dat het je meer kost om iemands kaarten terug te sturen, dat hoort er bij.
Beter dus waardevolle kaarten traden, dat schiet veel meer op.
Aangezien de discussie hier meer is wie de verzendkosten zou behoren te vergoeden reageer ik even via Nedermessage op je.
ik vind dat er wel een mogelijkheid moet zijn om iets terug te kunnen draaien als het niet naar afspraak is.
Echter moet dit niet gebeuren bij craprares.
Uiteraard willen we allemaal meer geld en meer mint terug voor onze kaarten. maar realiteit is.. VAN RUILEN KOMT HUILEN..
als het om een redelijke waarde gaat vind ik dat er na mate van afspraak ook scans geleverd kunnen /moeten worden.
Tekst die hier stond verwijderd. ~ Marin
maar persoonlijk vind ik het ook erg triest dat mensen bij kaarten zetten dat ze deze als throws willen.. (alsof je ook nog keuze wilt bij iets wat je voor niks krijgt)
conclusie: de nederlander is te verwend.. tijd voor oude stempelwerk.. wil je wat, dan moet je maar investeren.
@Mipie: Over dat throw gedeelte:
Het is net zoiets als voor je verjaardag/sinterklaas/kerst of welke commerciële gefinancierde aanleiding tot het geven van cadeau's dan ook. Je maakt een lijstje met wat je leuk zal vinden als CADEAU waar je ook niet zelf voor betaald. Imho, vind ik het juist ontzettend handig als mensen het op hun profiel/wantslijst hebben staan dan kan je wat leuks als extra meesturen als je het toch hebt liggen.
Misschien dat ik je mening verkeerd lees, begrijp of wat dan ook, maar zelf vraag ik regelmatig wat mensen als throw willen (kleur/soort whatever). Nogmaals ik kan het verkeerd opvatten, maar dit zijn mijn hersen spinsels bij jou verhaal.
Edit: verder vind ik het van ruilen komt huilen wel goed gevonden xD soms loopt het even kut en baal je. Tja welcome to earth