Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Deze week weer eens wat anders dan een design opdracht; we gaan commentaar leveren op de designs van anderen! Wizards heeft met Return to Ravnica een fantastische set afgeleverd, maar natuurlijk kan alles beter. Daarom de vraag:
Welke kaart uit RTR hadden ze beter niet kunnen printen?
Alles draait om de toelichting, de kaart en de redenen die je aandraagt zijn geheel naar eigen inzicht. Is het de naam, het powerlevel, de flavor, de impact op Draft/Standard/Legacy, de art, schending van de color pie? Is de kaart te sterk, te zwak, stom om mee/tegen te spelen of is het een gemiste kans en hadden ze de kaart anders moeten uitvoeren? Welke kaart had je liever niet in RTR gezien?!
*Noem 1 (één) kaart, en gebruik {=linkjes}.
*Toelichting in maximaal 300 woorden.
*Wat is er mis met deze kaart?
De winnaar is diegene wiens argument mij het meeste aanspreekt!
Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Towering Indrik hadden ze niet moeten printen. Giant Spider zit al sinds mensenheugenis in de core set, was de core set survivor tot M12, en helaas hebben ze hem in M13 de bons gegeven. Dan is het kwetsend en ongepast om hem in RTR te reprinten, maar dan met een suffe naam. Arme reuzenspin... :'(
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Over de Utvara Hellkite: In de storyline zijn er drakeneieren gevonden in Utvara, dus hij zou daar in theorie vandaan kunnen komen. (En helemaal uitgestorven waren de draken toch al niet, dingen als Rakdos Pit Dragon bestonden ook nog).
Leven Wurmen veelal onder de grond? Verwar je ze niet met wormen? Daarnaast is het een verzetting van het probleem. Ten eerste, waar leven al die gigantische (maar echt, freakinge huge) wurmen onder de grond? Waarom storen ze de Golgari niet?
Omdat ze dieper zitten? Want daar is zoveel eten. En veel eten gaan ze nodig, ze zijn immers gigantisch. Waarom werden ze de eerste keer in Ravnica niet gezien? Anders dan {=authochton wurm} leven deze in het wild (niet verbonden aan een Guild), dus er moeten er voldoende zijn om een populatie in stand te houden. Bovendien is Ravnica vrij dichtbevolkt, dus freaking gigantische wurmen die bovenkomen zou moeten opvallen.
Wat betreft de draak, daar ben ik het ook niet mee eens. In het tweede boek vermeldt Zomaj Hauc, dat de drie drakeneieren in Utvara de laatste zijn. After that, no more dragons. En die drie draken zijn allemaal overleden en opgegeten.
Het Simic-experiment, ok. Waarom de draak dan rood is, is niet duidelijk. Maar de Simic waren in het bezit van Drakenbloed (hoewel ik me herinner dat dat gegeven was aan Experiment Kraj).
1. Wat is volgens jou het verschil tussen een wurm en worm? hier
2. Hij komt toch uit de grond om te eten...
3. Waarom zou er niet genoeg ruimte zijn onder de grond? Raar argument. Weet jij veel hoe die planeet is opgebouwd.
Kijk even IRL:
Je hebt behoorlijk grote honden die verdomt weinig eten en kunnen leven in een klein appartement, omdat ze gewoon niet veel doen. Voor de wurmen is er misschien wel een ondergrondse onontdekt grot of iets waar ze samenkomen.
Het kan allemaal nog duidelijk worden in de komende sets
1. Wurmen zijn het nageslacht van draken die hun vleugels zijn kwijtgeraakt. De meeste andere wurmen in Magic bevinden zich ook bovengronds (bv. Yavimaya Wurm). hier
2. Als ze uit de grond komen om te eten, waarom komt hij dan nu pas voor (en niet in RGD)? Daarnaast heeft zo'n beest een haast onmogelijke hoeveelheid eten nodig. Hoe kunnen er dan meerdere zijn, zonder eerder opgemerkt te worden?
3. Ja, tuurlijk. Er zal wel veel ruimte zijn. En ja, je kan altijd het "It's magic, you don't know what the world looks like"-argument aanhouden. Maar logischerwijze is er geen reden dat, dat de stadplaneet Ravnica zulke gigantische beesten herbergt.
1. There ya go, 'de meeste', dus niet alle. Er leven er genoeg onder de grond. Deze komt ook duidelijk uit de grond zetten. Wurmen leven ofwel puur onder de grond, of deels.
2. Slecht argument, niet elk beest of mens wordt geprint... Er zijn nog veeeeel meer 'nieuwe' creatures in RtR.
3. Inderdaad, het kan prima. Heck wij mensen weten misschien nog maar voor 10% wat er onder de grond zit.
1. Hoe concludeer je daaruit dat Wurms puur of deels ondergronds leven? Wurms worden naast wormen, ook wel eens met grote slangen vergeleken (hier) en die leven niet ondergronds.
En waarom zou het logisch zijn voor zo'n apex roofdier om zich onder de grond schuil te houden?
2. Dat was mijn punt niet. Ik nam een echte kaart als aansluitingspunt. Het punt was, dat er niet genoeg eten kan zijn om een populatie van die beesten te voorzien.
3. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat we een aardig beeld hebben van wat er onder de grond zit. Ik zal het vragen, ik ken enkele geologen.
4. Voordat we verder gaan, leg eens uit waarom Worldspine Wurm logisch is op Ravnica. Het is er:
a) drukbevolkt (het is 1 grote stad)
b) weinig natuur (nogmaals, 1 grote stad)
c) de andere grote creatures op Ravnica waren gedomesticeerd, en die waren een stuk kleiner
Nou nou, wat een discussie zeg...
4. Voordat we verder gaan, leg eens uit waarom Worldspine Wurm logisch is op Ravnica. Het is er:
a) drukbevolkt (het is 1 grote stad)
Let wel even op dat dit argument eigenlijk ook de 'te weinig te eten' argumentatie om zeep helpt. Een grote stad heeft ook een proportioneel net zo grote voedsel bron nodig. Een Worldspine Wurm of twee ten opzichte van 'zon hoeveelheid' hoeft nog niet eens veel te zijn.
b) weinig natuur (nogmaals, 1 grote stad)
Steden hebben fundatie nodig, dus dat is wel 1 punt voor david...
c) de andere grote creatures op Ravnica waren gedomesticeerd, en die waren een stuk kleiner
Tja...
Je kan ook de Worldspine Wurm in een dierentuin bezoeken =P
For all we know its an endangered species (15/15 en endangered... hehehe..)
Problem solved? =P
PS: What about the 6/7 Axebane Stag? vind die toch wat apperter te verklaren dan een Worldspine Wurm =P
Bovendien geeft die in zijn flavour ook aan dat er een woud is.
Whoops, het is Axebane Guardian die in zijn flavour het woud noemt.
My bad.
All in all, we krijgen geen kranten van ravnica.. wie weet houden ze een collumn bij van waar de Worldspine Wurms zich bevinden.
"The wurm is heading northwest right now, so we expect our canton to be the next to be destroyed. Better start packing people! Also, expect a slight drizzle, so bring your umbrella." - Izzet newscaster
@doyle: hier
@mel: Ghostway
@bob: Electrickery, Gelectrode, Gigadrowse, Goblin Flectomancer, Schismotivate, Teleportal. Izzet is DE guild van 'kinderachtige' namen.
Als ik alles lees denk ik:
Hoe dan ook de een houdt ervan de ander haat het. Hetzelfde is bij ons met spruitjes
Ok, een erg late reactie, maar toch. Op Imahilus:
a) - Die beesten zijn gigantisch. Ze zijn er niet van de ene dag op de andere gekomen. Ze moeten er al eeuwen zitten. Hoe kan een stad groeien op een plaats waar zulke Wurmen zitten?
b) - steden hebben fundering nodig. Dus is het logisch, dat we gigantische wurmen gigantische gaten laten graven onder onze gebouwen. Right, makes total sense. Zelfs dan roept het de vraag op, waarom ze de eerste keer in Ravnica niet gespot waren.
c) - Worldspine Wurm is niet in een dierentuin te zoeken. Er zijn geen groot genoeg kooien. En zonder kooi, graaft hij zich gewoon naar buiten. Bijgevolg kan die beest komen waar het wil. Hoe kan Ravnica dan als stad ontstaan? Aangenomen dat ze veel eten nodig hebben, komen ze af op plaatsen waar veel eten is (e.g. steden). Bijgevolg kan een stad niet ontstaan, want bij de eerste tekenen van groei krijg je een 15/15 Wurm op visite.
- De Axebane Stag kan je verklaren, door te stellen dat ze in de "bebostere" gebieden van de Selesnya leven.
Worldspine Wurm lijkt een overblijfsel van Zendikar (waar hij wel paste), maar werd waarschijnlijk weggelaten, vanwege de aanwezigheid van de Eldrazi. Daarover gesproken, als Worldspine Wurm logisch is op Ravnica, dan zouden logischerwijze de Eldrazi ook logisch zijn. Mee eens?