Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo prijsvraag-fanaten!
Dustin is weer eens het land uit om te judgen in Portugal, en ditmaal heb ik de eer om de prijsvraag voor een weekje over te nemen. Hopelijk vinden jullie het wat!
In Future Sight zaten een aantal kaarten, door Wizards "mix & match" kaarten genoemd, die keywords uit verschillende blocks combineerden.
Zoals je ziet komen hier verrassende interacties en synergie naar boven. Als je een kaart Cyclet kan je hem spelen met Madness. Convoke kan ook een Kicker cost betalen. Als je een kaart Buybackt kan je hem opnieuw spelen voor een hogere Storm.
De prijsvraag is dan ook:
Design een common of uncommon mix & match kaart!
* Heeft 2 bestaande abilities (keyword abilities of ability words)
* Hiervoor tellen alleen abilities van een block. Evergreen abilities zoals flying en first strike etc tellen niet
* De 2 abilities moeten samen iets leuks doen
* Daarnaast mag de kaart nog meer abilities hebben, hier zitten geen restricties aan
* Uiteraard wel power level, complexiteit en hoeveelheid text passend bij een common of uncommon. Denk eraan dat beide abilties met reminder text op de kaart moeten passen, dus let goed op hoeveel ruimte je over hebt voor extra abilities.
* Hoeft niet in een bepaalde set te passen
* Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text. Deze week is het weer verplicht om de kaart in tekstvorm te plaatsen, alleen een plaatje is niet voldoende!
* Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
* Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.
Ik kijk vooral of de 2 gekozen abilities leuk samenwerken, maar daarnaast ook naar de rest van de kaart.
Als referentie hier een lijstje met de Future Sight mix & match kaarten die ik kon vinden:
Gathan Raiders
Ichor Slick
Kavu Primarch
Marshaling Cry
Sprout Swarm
Haze of Rage
Mystic Speculation
Ravaging Riftwurm
Gibbering Descent
Welke abilities zouden jullie graag samen op een kaart zien?
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes,
Toby.
Nope werkt helaas niet. Hij gaat dood met een counter en komt dus niet terug.
Scrap Metal (Uncummon)
Artifact Creature - Scrap
Modular 2 (This enters the battlefield with two +1/+1 counter on it. When it dies, you may put its +1/+1 counters on target artifact creature.)
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
"Recycling is a powerfull tool."
0/0
Zeer nuttig beestje aangezien hij niet alleen terugkomt na dood te gaan maar ook nog eens 2x counters af kan geven.
@Bruxonn: Thanks for the heads up! (: Ik ben me er van bewust dat mijn inzending niet herrijst als hij niet leeg is gegraft, ik hoopte dat dat uit mijn uitleg duidelijk werd. Tja, het blijft een uncommon hè (: Ik had eerst een versie in gedachte met Graft 2 en Persist (dus dat hij begint met 2 en wanneer hij ook sterft terugkomt met 1 (want +1/+1 en -1/-1 counters heffen elkaar op als State-Based Action)), maar dan zou het spel kaduuk zijn zodra je vijand een Curse of Death’s Hold speelde (omdat je creature oneindig zou blijven sterven en herrijzen in één beurt). Dus hey, zie dit als een 2/2 voor 2 met benefits, iets wat terecht opgemerkt vooral in Limited waarde zou hebben (:
Succes iedereen!
Sorrowquencher
3(B/G)(B/G) (uncommon)
Creature-elemental
2/2
When sorrowquencher enters the battlefield, remove all -1/-1 counters from target creature. Put a +1/+1 counter on sorrowquencher for each counter removed this way.
evoke 2(B/G)(you may cast this spell for it's evoke cost. If you do, it's sacrificed when in enters the battlefield.)
unearth 2(B/G)(B/G)(Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at end of turn.)
Verder leuke combo's:
gravestorm en delve(sac permanents, speel deze kaart goedkoop voor de sacced permanents, en speel hem vaak omdat je permanents sacte!)
kinship en amplify(obvious dubbele tribalwoorden)
level up en proliferate(een level up 3U, en op level 2 proliferate voor 2U)
Toch vind ik de lorwyn elementals het leukst!
@Danny
Je had perist kunnen gebruiken met modular 2, dan had het wel gewerkt , maar wel leuk bedacht.
De undying heeft nu totaal geen zin omdat ie al begint met een counter.
@ bart en xbility, met een sac engine er naast heb je met dat beest infinite etb triggers en infinite +1/+1 counters. Beetje OP dus. Net als undying en persist op 1 beest. Dat is gewoon te goed.
@x4bilityx: Oh ja persist heb je ook nog. Haha had hem even snel gemaakt kan toch niet winnen. Gelukkig heb ik wss wel Bart geinspireerd.
@David:
Over die van mij: Ja het was bedoelt dat je zo oneindig veel counters kan maken, maar hij kost 2 mana en tegenstander kan hem EXILEN voor 6. Dus hooguit 4 en soms zelfs minder beurten last van. Tevens moet hij dan ook nog eens dood gaan. Echt OP vind ik hem dus niet.
Die van Bart wel aangezien die geen exile cost heeft.
@ David Haha, ik had het iets anders in gedachten. Op de een of andere manier dacht ik dat hij de eerste keer terug zou komen als 1/1 en daarna als 0/0. Zo is hij inderdaad wel erg overpowered.
Hoera, een prijsvraag waar ik aan mee kan doen! Zo'n unieke kans moet ik natuurlijk grijpen
Pack Ant (common)
Creature – Insect
Amplify 1 (As this creature enters the battlefield, put a +1/+1 counter on it for each Insect you reveal in your hand.)
Grandeur – Discard another card named Pack Ant: Put X 1/1 green Insect creature tokens onto the battlefield, where X is Pack Ant's power.
2/2
Valt me dan wel tegen dat je vergeet power/toughness te vermelden, dustin =P
Is het spawnen van X insects trouwens ook niet complex genoeg om hem uncommon te maken? (geen kritiek, simpelweg iets wat ik me afvraag)
Dat is een best zieke kaart Dustin, uitgaande van 1/1, met 2 in je beginhand is dat beurt 2 een 2/2 en 2 1/1's. Met 3 in je beginhand heb je een 3/3 en 6 1/1's.
Ik vind dat Dustin moet winnen, gewoon omdat hij anders nooit kan winnen (of hij moet gewoon vaker de prijsvraag uitbesteden ), maar ook dat hij gediskwalificeerd moet worden, vanwege het achterwege laten van de power/toughness (hoewel hij dat als mod natuurlijk bijzonder makkelijk kan verhelpen (maar dat zou zijn inner-judge dan weer nooit toestaan)).
Ik nomineer bij deze dus Dustin's inzending (<-- dus Dus.. in's inz... lol ) voor de winnende diskwalificatie !!
Oeps... het is natuurlijk overduidelijk dat hij 2/2 moet zijn, dat zijn alle creatures die kosten Heb dat toegevoegd, bedankt voor het melden!
In Constructed onspeelbaar, in Limited iets sterker dan Timberpack Wolf. Ben benieuwd wat Toby er van vindt!
En mocht ik Toby echt heel erg impressen, dan schuift vanzelfsprekend de prijs door naar #2
Onspeelbaar zou ik hem zeker niet noemen. In zijn eentje is hij misschien niet sterk, maar zodra je er meerdere hebt gaat hij krankzinnig hard. Open met 3 ants in je hand (wel een nutsdraw, maar toch) : 12 power op turn 2. Om nog te zwijgen over eventuele Raise Dead/Giant Growth shenanigans.
Helaas is Domain geen keyword, want ik had hem graag met Sunburst gecombineerd.
Chaos Storm
Sorcery - (FTSU)
Add one mana of a random color to your mana pool.
Storm (When you cast this spell, copy it for each spell cast before it this turn.)
Flashback (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
Cascade (When you cast this spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less. You may cast it without paying its mana cost. Put the exiled cards on the bottom in a random order.)
Met al deze remainder text gaat het natuurlijk niet op een kaart passen (daar zet ik gewoon "Cascade, Storm, Flashback " neer), maar op deze manier win ik woordruimte.
Zowel Cascade en Storm triggeren op het casten van het spel. De caster mag dus kiezen om eerst de Cascade af te laten gaan, om dan de extra gecaste Cascade kaart mee te laten tellen voor de Stormcount.
Hoewel een 4-manakaart die 1 mana geeft met Storm niet sterk lijkt, zou deze wel passen in Stormdecks; daarin bouw je de stormcount op met Mana Spells om dan bijvoorbeeld een Dragonstorm into vier Bogardan Hellkites te spelen. Deze kaart geeft extra keuzemogelijkheden; de Stormkaart is nu een mana generator, zodat je misschien kan Stormen into Emrakul, the Aeons Torn. Maar het is natuurlijk wel rood, dus moet er een random element in. Deze keer is dat de kleur van de mana, zodat een Progenitus toch lastig blijft...
De Flashback maakt het random element nog leuker; als je de juiste kleuren mana kan maken, kan de spell zichzelf Flashbacken voor nog een Cascade trigger en nog meer Stormcount.
EDIT: Ik kan kennelijk geen meervouden meer tussen haakjes zetten, want dan krijg je .
Omdat de 2/2 bij mijn originele uitzending nog niet was toegevoegd:
Unknown Assassin
Creature - Human Assassin
Transmute (, Discard this card: Search your library for a card with the same converted mana cost as this card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library. Transmute only as a sorcery.)
Madness (If you discard this card, you may cast it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)
2/2
"Don't worry when you see me. Worry when you don't."
Hier mijn inzending:
Ronin Cavalry (Common)
Creature - Human Samurai 2/1
Flanking (Whenever a creature without flanking blocks this creature, the blocking creature gets -1/-1 until end of turn.)
Bushido 1 (When this blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of turn.)
@Danny:
Het is dan wel jammer dat Dustin zijn kaart wel zwaar over de powercurve ligt wat betreft commons. Zijn kaart is een rare, zou hij in dit era geprint worden.
@Dustin:
Constructed onspeelbaar? Turn 2 een 2/2+ zonder draw back? Die tevens een leger voor je maakt indien je duplicates pakt? Ik vraag me af wat je daar onspeelbaar aan vind, en tevens, hoe is dat een common?
Ik zou zeggen dat hij juist in limited minder speelbaar is dan constructed. In Constructed kan je openen met deze in beurt 2. Rancor en pomp in beurt 3 aanvallen, grandeur gebruiken en beurt 4 overrun.
Het is geen broken kaart, maar iets te goed voor een common. Ik had er een unc van gemaakt, want laten we eerlijk zijn. Er zijn uncommons met een hogere power level.
Grappig dat nog niemand aan deze keywords heeft gedacht...
Incomplete Newborn
Creature - Spawn (UNC)
Morph
When Incomplete Newborn dies, flip it instead.
4/4
//
Unleashed Breakbone
Creature - Spawn
Trample
At the beginning of your next end step, turn Unleashed Breakbone face down.
8/8
Ik had er wel aan gedacht, maar had het idee om Morph met Transform te combineren. Maar ik mocht maar een inzending doen.
Morph en transform kunnen niet samenwerken:
711.6. A double-faced permanent always has the status "face up". Double-faced permanents can't be turned face down. If a spell or ability tries to turn a double-faced permanent face down, nothing happens.
Dus dat zou niet werken. Een kaart kan óf morphen, óf transformen. Maar niet allebei...