Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Heey heey
Ik speel net een maand magic, en ben vooral gefascineerd door Commander. Daarom heb ik een eerste commander deck gebouwd:
hier
Het is vooral de bedoeling dat het deck leuk is om mee te spelen, omdat je je strategie altijd kan aanpassen, omdat je veel verschillende winmethodes hebt en omdat het dus niet echt snel combo't. Natuurlijk is het geen perfect deck, en zitten er genoeg kaarten in die veelste zwak zijn of waar er betere versies van bestaan. Daarom zou ik graag wat hints willen hebben, welke kaarten not done zijn en vervangen moeten worden, zodat het een veelzijdig maar toch sterk deck kan worden.
Daarbij wil ik de volgende kaarten er ook bij gaan voegen:
Voor de mana ramp ed:
Nature's lore
Mana Reflection
Andere handige landjes:
Vivid Grak/Creek/Grove (voor snel kleurtjes te kunnen maken)
Command tower
Reliquary tower
Rushwood Grove
Sapprazan Cove
Voor win-condities op zich:
Genesis wave
Praetor's Council
Extra Durdle mogelijkheden en meer spell casting:
Time stretch (copy met riku en heb 4 beurten. wss haal je m in 1 van die beurten nog terug ook, en kan je gewoon infinite)
Cast trough time (rebound op time stretch. Nice nice)
Leyline of anticipation (in een deck wat graag adapt is deze handig, hoe later je de keuzes maakt hoe beter, lijkt mij)
Heb je deck nog niet gezien, maar wou even iets kwijt over Cast Through Time. Ik vond die ook echt geweldig en heb hem veel proberen integreren in een commanderdeck, maar het heeft bij mij nooit gewerkt. Hij was te duur om in het spel te brengen. Meestal betekende hij een verloren beurt om 'probleempjes te fixen' en werd hij nog redelijk snel weggehaald. Nu, dat kan aan mijn playgroup of aan mij liggen. Hebben anderen hier ervaring mee?
Edit: Rebound is natuurlijk wel leuk met Riku Wel jammer dat een gekopieerde gerebounde instant/sorcery verdwijnt zodra je ze exilet. (klopt toch hé?)
Hey
Ik heb ook een riku deck en ik kan je aanraden om er zoveel mogelijk beesten met come into play abilities erin te doen dan heb je meteen voordeel zodra je riku ligt en is het minder erg als ze verwijdert worden.