Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.2

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
27-12-2012 11:27:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Dimir
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-36 (36)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Umit (61) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 01:07:00

Mijn inzending. Zelfs al ben je dood moet je je schuld afbetaling met je ziel ^^

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 01:32:00

Hoi Umit, zo te zien heb je in het verkeerde topic gepost.

Hierbij mijn inzending voor de Dimir.
Wat mij het meest opvalt aan deze guild is dat ze niet op willen vallen. Ze proberen verborgen te blijven. Hoe zorg je daarvoor?
Door je te vermommen als een ander! Vandaar deze ability:

Copycat X (When you play this spell, choose up to X of the following to copy target creature's - Activated abilities; card types; color; name; power and toughness; and/or static abilities.)

Het idee is dus het kopieren van een ander creature. Nu zijn er binnen de Dimir natuurlijk de betere en minder goede leden en afhankelijk daarvan kunnen ze beter of slechter eigenschappen van een ander nabootsen.
Commons zullen dus een lagere X-waarde hebben, waar mythics aan de andere kant van het spectrum een creature zeer geloofwaardig na kunnen apen.

Dan de redenen voor deze kaartonderdelen:
- activated abilities kunnen nuttig zijn, zeker als ze normaliter niet ter je beschikking staan, denk aan een simpele Llanowar Elves' ability kopieren voor wat extra mana.
- card types kopieren kan handig zijn voor bepaalde kaarten die kijken naar bijvoorbeeld creature subtypes, tevens kan het goed samenwerken met het kopieren van naam.
- in de multicolor-omgeving van Ravnica kan een andere kleur zijn voordelig uitpakken. Als je Dimir speelt maar telkens rode removal vangt die non-red permanents target (extreem voorbeeld, maar goed), kan rood worden heel interessant zijn.
- zoals gezegd kan de naam kopieren goed samenwerken met het kopieren van card types. Deze combo kan ervoor zorgen dat vervelende Legendaries waar je geen antwoord op hebt toch het veld moeten ruimen (tenzij ze Hexproof zijn).
- een simpele aanpassing van de kracht kan ervoor zorgen dat het 1/1-creature met Copycat 1 een stuk peziger op tafel komt.
- static abilities, zoals bijvoorbeeld double strike, deathtouch of flying, kunnen zeer de moeite waard zijn om over te nmen.

De mechanic lijkt me redelijk fair, aangezien je tegenstander altijd hetzelfde tot zijn beschikking heeft als jij (tenzij jij meerdere malen (iets van) een zelfde creature copycat).
Maar daarnaast zullen bijvoorbeeld activated abilities niet altijd gunstig zijn om te kopieren in verband met de kleuren mana die ze kunnen kosten en hebben bij lange na niet alle creatures zulke abilities.
Bovendien houdt de copy ability op als het tijdens het casten getargette creature het veld verlaat, wat je qua tactiek scherp zou moeten houden. Flavorwise is het zo dat je niet iets kan kopieren zonder een voorbeeld te hebben.

Pre-releasekaart:

Master of Mimicry -
Creature - Spirit - Rare
Copycat 5 (When you play this spell, choose up to 5 of the following to copy target creature's - Activated abilities; card types; color; name; power and toughness; and/or static abilities.)
: Return Master of Mimicry to its owner's hand.
3/3

Deze kaart kan dus nagenoeg alles van een creature kopieren, en is tevens dusdanig bekwaam daarin, dat hij ook relatief eenvoudig andere vormen kan aannemen.

1-1-2013 00:41:00

Dodger
Legendary Human rogue

Dodger gets Hexproof until end of turn

Dodger gets shadow until end of turn

extortion (Whenever this creature deals damage to an opponent, that player exiles a card at random and taps all untapt land he or she controles. Add to your manapool mana of the appropriate collor and amount equal to the land tapt this way.Until end of turn you may play anny card exiled this way by pying its mana cost.)

1/1

1-1-2013 18:26:00

Dimir Keymaster
Creature-human wizard

Unlock 3
(Whenever another creature attacks, you may sacrifice this creature. If you do, up to three creatures become unblockable until end of turn)

2/3

2-1-2013 02:41:00

De eerste guild die ik ga beoordelen is Dimir, en daar ben ik niet blij mee: dit is denk ik de lastigste guild om voor te designen, maar ook meteen de interessantste. Jullie hebben de flavor er goed in weten te verwerken, mijn complimenten!

Imahilus: interessant mechanic, al lijkt het me dat het er meestal op neer komt dat een creature je mana teruggeeft. Klinkt niet erg interessant, tenzij je een mana sink hebt. Je promo rare maakt meteen duidelijk wat dat zou kunnen zijn: het typisch blauw-zwarte millen! Pijnlijke keuzes en een duidelijk beeld van een alternatieve winconditie, met een goede uitwerking van je flavor. Nice job!
Shazu: Infiltrate kan langzaam maar zeker de game overnemen. Ik weet alleen niet hoeveel kaarten je met dit mechanic kunt maken; als je er 3 hebt liggen die allemaal een activated ability hebben die Infiltrate, lijkt dat me erg redundant.
Johannes: millen en Clonen, zeker passend en synergetisch.
Bruxonn: zeer sneaky, en een goed geprijsde bomrare.
Jop: mooi idee, maar ik vrees dat dit tot vervelende game play leidt: ik wil deze kaart niet op beurt 3 spelen, maar pas op beurt 6 als ik daarna nog een spell kan spelen. Het voelt slecht als ik deze beurt 3 speel als vanilla 2/3 man, maar als ik beurt 3 een ander beest speel en daardoor beurt 6 na Circu geen ander beest meer kan spelen, voelt het ook slecht. Kortom: ik vrees dat dit leidt tot een slecht gevoel tijdens het spelen, zelfs al kan het mechanic erg sterk zijn.
Bastiaan&Carina: typisch Dimir, en goed dat het ook nog nut heeft als je tegenstanders hand helemaal leeg is.
Mipie: heel naar en frustrerend mechanic, typisch Dimir! Goed uitgewerkt door de kaarten naar de bottom te sturen, waardoor het eigenlijk niet erger is dan millen (maar wel veel erger voelt!)
Kjell: detain hoort bij Azorius, niet bij Dimir; Specters hebben jouw genoemde discard ability, en zijn meestal mono zwart, niet zwart en blauw, en bovendien is discard 3 wel extree sterk...
Toby: het kostte even wat moeite om precies te formuleren wat je bedoelde, maar dan heb je ook wat Bluffen en verbergen wat je in petto hebt voor je tegenstander, voortdurend dreigen maar niet per se iets doen of hebben, dat is wat Dimir doet. Zelfs MaRo heeft overwogen om morph het mechanic van Dimir in Gatecrash te laten zijn! Het oneerlijke aan jouw mechanic is dat je tegenstander er niets tegen kan doen... Suspend is zichtbaar en er zijn zelfs manieren om ermee te interacteren, een Morph kun je altijd proberen af te schieten met een removal spell, een Seal zie je en kun je dwingen op een slecht moment te gebruiken door een Disenchant, maar Mask is een Damoclisch zwaard waar je niets tegen kunt doen, behalve lijdzaam afwachten. Maar ja, misschien is dat wel precies waar Dimir voor staat! Zwart en blauw zijn ook de kleuren met de meeste spells (en relatief weinig creatures), dus dit is het perfecte guild voor dit mechanic.
Dark Jjay: het probleem met infect op oude kaarten was dat je tegenstander vaak dood ging aan gewone damage voordat hij 10 poison counters had; hetzelfde probleem dreigt voor kaarten die combat damage doen én millen, maar jij hebt dat op de promo rare mooi opgelost door (net zoals bij infect) de combat damage te laten vervallen en uitsluitend te millen. Mill 8 is echter wel heel sterk in Limited...
Tom: P/T switch is typisch blauw, maar wat heeft dit met Dimir te maken? Wel een erg vervelende promo: doet bijna altijd 5 damage óf eet een creature op.
Stijn: sneaky mechanisme, ik moest meteen aan ninja's denken!
Patrick: klinkt als Dimir, maar weet niet of dit geschikt is als leidend mechanic van een guild. Totale onzichtbaarheid is mooi, maar ook frustrerend; ik weet ook niet zeker of dit regeltechnisch werkbaar gemaakt kan worden.
Luc: een erg lineair mechanic; zeker als blauw card draw tot zijn beschikking heeft, kan dit compleet uit de hand lopen, zonder dat de tegenstander een eerlijke kans heeft er iets tegen te doen.
LotZ: Dimir houden van stelen en kopieren, en deze kaart is meteen een antwoord tegen het Impersonaten door je tegenstander.Het probleem is dat je na de eerste Impersonate spell (nagenoeg) perfecte informatie hebt over wat je tegenstander in zijn deck heeft, en dus precies weet welke bommen je wilt verwijderen en kopieren. Kan een erg vervelende en oneerlijke race worden.
Leroy: goed gevonden dat je de kaarten mag casten voor kleuren mana die je zeker tot je beschikking hebt!
CryptoRedentor: ouch, dit gaat wel heel hard... als je 3 creatures hebt met Intel, je valt aan met 5 creatures waarvan er 4 niet worden geblocked, dan krijg je 3*4 = 12 triggers... dus kun je al je mana gebruiken om je tegenstanders hand compleet leeg te maken en zelf nog wat kaarten te pakken. Was beter geweest als hij alleen op zichzelf zou triggeren.
Patrick Saadhoff: dit mechanic is geheel redundant, het heeft geen meerwaarde om meerdere van dit mechanic te hebben.
Umit: zoals Johan al zei, verkeerde topic, dit was voor Dimir
Johan: leuk bedacht, maar niet printbaar: het wordt chaos als je van elke copycat kaart moet onthouden wat hij precies is, en met alleen wat dobbelstenen kom je er ook niet uit.
Lars vS: omdat mana burn niet meer bestaat, zul je nooit mana genereren met deze ability.
Ivan: het suicidale van zwart met het ninja-element van blauw, cool en interessant om mee te spelen!

Het moge duidelijk zijn wie de winnaar is van deze mini-prijsvraag: Toby, gefeliciteerd! Morgen verder met Simic

Greetz, Dustin.

2-1-2013 10:47:00

"Lars vS: omdat mana burn niet meer bestaat, zul je nooit mana genereren met deze ability."

ok? kan iemand mij dat uitleggen?

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2013 11:03:00

Niemand zal ze land laten tappen door jou, omdat ze in respons op jou trigger zelf hun land zullen tappen

2-1-2013 11:03:00

Je kaart maakt op dit moment mana in de combat step, wat betekend dat je de mana die je maakt alleen in die step kan gebruiken. Je kan de kaarten dus alleen casten als het instants zijn, wat denk ik niet je bedoeling was .

2-1-2013 11:14:00

ah check
Ben weer eens veel te oude school
Of moet dit soort dingen gewoon niet doen om 00:30 nieuwjaars dag.

2-1-2013 13:30:00

Gefeliciteerd Toby! (: En bedankt Dustin voor de uitvoerige feedback! Alle anderen: succes met de komende prijsvragen!

3-1-2013 16:46:00

Thanks!

Ik ben het oneens met dat Dimir de lastigste is om te designen, die eer gaat naar Orzhov maar dat heb je zelf nu ook gezegd =p

Ja dat Mask niet interactief is, is misschien wel een te groot probleem. Eldrazi spawn werden pas leuk toen het 0/1 creatures werden ipv permanents die niks doen. Vraag me af hoe je het zou kunnen fixen zonder het te wordy te maken. Het grote probleem is dat instants/sorceries nooit op de battlefield mogen komen dus je kan er geen permanents van maken... Timer eraan, dat ie na zoveel beurten terug na je hand gaat als je m niet cast? Dat je masked kaarten moet revealen als je damage krijgt of getarget wordt?

Daarnaast wil ik ook nog even vermelden dat ik achteraf niet blij was met mijn promo kaart, veel te weinig Timmy, te wacky.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2