Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.3

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
27-12-2012 11:29:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Gruul
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-30 (30)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
4-1-2013 18:54:00

Shazu: mana denial en/of landjes die hun controller damagen? Dat klinkt meer als Rakdos dan als Gruul. Tegen de tijd dat jij je kunt permitteren de extra mana te betalen, heeft je tegenstander waarschijnlijk ook land zat om jouw detainde landjes te negeren, of hij heeft en bom en betaalt graag 1 leven om hem te kunnen castem.
Bram: Brawl klinkt cool: je beesten worden sterker als ze aanvallen, en dat is iets wat Gruul toch al van plan was. Je promo is én Mythic én Legendary, dat was niet helemaal de opdracht... maar hij is wel gaaf!
Bruxonn: mooiste samenvatting van waar Gruul voor staat: "Het idee achter de Gruul is dat er geen idee achter zit." Wat, je gaat blocken? Nou neem een kamikaze aanval tot je. Goede combinatie van groene creatures en rode burn.
Huib: opruien is een mooie vondst, het past inderdaad bij de bloeddorstige Gruul, en je hebt dit erg netjes in een passende ability vormgegeven. De promo is ook typisch en erg aansprekend om mee te gaan spelen. Nice job!
Coniunctio: de agressieve versie van detain! Wel jammer dat het mechanic in de mirror match helemaal niets doet.
Johannes: nee, dit is niet leuk. Gruul vallen gedachteloos massaal aan, want vechten is leuk; jij verbiedt aanvallen, dat is zeker niet iets wat Timmy wil.
Imahilus: landjes opeten is meer iets voor rood dan voor Gruul; het probleem is dat dit mechanic beperkte reikwijdte heeft, je kunt maar een beperkt aantal landjes per game saccen. Positieve is wel dat als je late game een landje topdeckt, het geen nutteloze kaart is, maar een potentiële Sylvan Might. Ik kan me voorstellen dat dit interessante game play oplevert. Je promo geeft trouwens meteen een antwoord op het genoemde probleem, goed ontworpen!
Bastiaan&Carina: leuk idee, heel gave promo die ik graag als "losse" coole rare in de set zou zien, maar het keyword is te gevaarlijk omdat het stackt; als je er een paar van hebt liggen, kan een Wasteland opeens 50 extra power opleveren... (5 creatures die allemaal Reckless hebben geven 2*5 = 10 counters op elk van die 5 creatures). Bovendien stimuleer je hier heel erg Landdestruction mee, en dat zijn ze juist extreem aan het ontmoedigen.
Jop: Firespout als mechanic! Klinkt gaaf voor een enkele rare, maar hiermee heb je dus massremoval op een helehoop commons... Daarnaast hebben Gruul kaarten nagenoeg nooit flying, dus zul je er vooral je eigen weenies mee killen.
Toby: zie de flavor text op Manabarbs , die past perfect bij jouw mechanic en bij Gruul. Het is dat je al bij Dimir hebt gewonnen, anders had je zeker ook deze gepakt.
Luc: voor de mensen die niet alles hebben gelezen, bij deze nogmaals de beschrijving van Luc: Charge! We'll see what happens next. LOL! Erg leuk mechanic met het random element van rood, maar je promo is wel erg sterk, een 6/6 voor 4 makkelijke mana met flinke upside.
Jan: goed idee, maar Spoil is een ability word, geen keyword, zoals Toby al zei.
Jelle: Evoke, maar dan ook nog met gratis combat step. Leuk, elegant en erg veelzijdig, hier kun je veel kanten mee op.
Kjell: lekker agressief, zelfs je landjes willen beuken! Ik vind je promo wel overpowered, 6/2 trample mannetjeszijn insane.
Mipie: je mechanic werkt helaas niet; als een creature aan het begin van de declare attackers step geen haste of rush heeft, mag het niet aanvallen. Dus als je met een rusher aanvalt, krijgen je andere beesten wel haste, maar daar hebben ze niet zo veel meer aan (afgezien van activated abilities met het symbool). 12 power met trample voor 6 mana is, ehm, minstens mythic, zie bijvoorbeeld Armada Wurm.
Stijn: landdestruction als guild mechanic? Zodat als je een keer screwed bent, je ook geen enkele kans hebt om terug te komen? Nee, sorry, dat is niet leuk.
Dark Jjay: lijkt erg sterk op de inzending van Imahilus.
CryptoRedentor: je idee spreekt me erg aan, maar ik denk dat het this creature in plaats van target creature had moeten zijn. Afgezien van mass removal en racen (beide erg moeilijk in Sealed) zijn er geen antwoorden op je promo.
Leroy: de mana van Plunder kun je dus alleen gebruiken voor instants (nadat de combat damage is gedaan, dus meestal nutteloos) of activated abilities. Kan prima werken als er voldoende creatures met Plunder en/of activated abilities in de set zitten, maar klinkt best narrow.
Johan: straft weenies wel heel erg af, en wordt ingewikkeld met conflicterende eisen als jij veel taunters hebt liggen en je tegenstander weinig blockers. Flavor is erg sterk, maar het mechanic is crippling.
Lars vS: Bezerk focust zich helemaal op aanvallen, en doet dat ook goed: een bezerker moet je doorlaten of chump blocken, een eerlijke ruil is bijna onmogelijk. Geeft spannende potjes tegen snellere decks: ben je op tijd om met jouw duurdere en dikkere beesten je tegenstander dood te meppen voordat jij zelf dood bent?
Tom: een soort Bloodthirst, maar in plaats van een +1/+1 counter krijg je korting op de mana. Leidt tot erg agressieve decks, en maakt het moeilijk om terug te komen als je eenmaal achter staat. Maar ja, dat is het idee van een beuk-guild als Gruul!
Patrick: chumpblocken is voor mietjes Ik vraag me alleen af hoeveel dit in de praktijk gaat doen: je tegenstander zal ofwel niet blocken, ofwel zodanig blocken dat jouw beest dood gaat. Meestal zal Smash dus iets doen als het creature blockt... en dat is nou juist iets wat níet in de stijl van Gruul past, creatures horen aan te vallen en niet te worden achtergehouden als blocker.

De eervolle vermeldingen gaan naar Huib en Jelle Zwaan, maar de hoofdprijs is voor niemand minder dan Imahilus! Een agressief mechanic dat zowel early als late game werkt, en eerlijk omdat het triggert op declare attackers, en dus niet nog na blockers gedaan kan worden. Je moet dus een risico nemen, head first aanvallen en maar zien wat er gebeurt, oftewel: GRRRR, ik bedoel: Gruul.

Laatste guild is Boros, tot morgen!

Greetz, Dustin.

4-1-2013 20:15:00

Gefeliciteerd!

Maar, rood is helemaal niet cruel! hier

4-1-2013 20:31:00

Ja ik las te laat dat het een normale rare moest zijn. Maar ik vond m vet, dus ik heb m niet meer veranderd, anyways gratz voor de winnaar

-Bram

4-1-2013 21:24:00

Whoop, had deze niet aan zien komen =)
Had hogere hoop voor dimir en simic =P
Still, cool! Vond gruul veel goede inzendingen hebben, dus komt echt uit het niets =)

6-1-2013 13:04:00

Een ander probleem dat Raze heeft is dat het anti-parasitair is. Omdat het saccen van landjes een finite resource is wil je niet teveel raze creatures hebben. Het probleem zit m niet in de mechanic (zoals Dustin zegt die is interessant) maar dat het een keyword is, deze ability zou eerder bestaan als losse text. Als Selesnya drafter ben je altijd blij met meer Populate, maar stel dat Raze de guild mechanic zou zijn, na een paar kaarten met Raze wil Gruul er eigenlijk geeneen meer oppakken.


Btw, als 12 power met trample voor 6 mana minstens mythic is, wat is 15 power met trample en haste voor 6 mana dan? =p Want dat is wat Rising of the Gruul eigenlijk geeft

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2