Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.4

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 11:29:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Orzhov
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (31)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 13:28:00

De Orhov houden van belasting. En van geld kunnen ze iedereen omleggen die ze geen geld heeft gegeven.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 14:51:00

Ze steken hun voet tussen de deur, hoe wil je je zondes betalen?

Orzhov Witness

Creature - Human Cleric [Rare]

Doctrine 1 (When this permanent enters the battlefield, you may put a sin counter on up to one target creature. As long as that creature has a sin counters on it, its controller sacrifices it at the beginning of his or her upkeep unless he or she pays 1 life.)

Creatures with a sin counter on it get -1/-1.

3/3



Het paste er allemaal net op, maar dan heb je ook wat

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 15:03:00

NEE! Typfout! Wat lelijk >.< Het is: As long as a creature has a sin counter(zonder s!) on it.

OPNIEUW:

27-12-2012 15:49:00

Orzhov Lawyer
Creature - Human (rare)
1/5

Debt 2 (when this creature comes into play, you may put a Debt counter on up to two creatures)

Creatures gains -2/-0 for each Debt counter on them.



Debt: sta je in de schuld bij de Orzhov, dan kun je al snel een stuk minder tegen ze doen je kunt hiermee heel veel, zoals creatures defender laten worden, ze helemaal overnemen (meer iets voor n Mythic)
Poeh, alleen de Simic prijsvraag nog, maar daar heb ik nu geen tijd voor

27-12-2012 19:43:00

Ik zag dat de vorige mechanic van orzhov Haunt was. Een toffe ability. Ik zou het beschrijven als 'waakzaam', en 'alles zient'.

Watchful: As this card comes into play, name a card. You may use this ability when the named card is played.

Eyes of Orzhov
Creature - Spirit - rare
Unblockable
Watchful; : Put X 1/1 black bat tokens with flying into play, where X is the named cards converted mana cost.
: Put a 1/1 white spirit into play. Use this ability only when Eyes of Orzhov is untap
3/3

Tja, het is vollop keuze met deze dude.
Je zou er mee aan kunnen vallen, of juist achter de hand houden voor zijn abilities. Het is maar net wat je nodig hebt.

27-12-2012 20:38:00

Orzhova, Between Heaven and Church

Legendary creature - Human Spirit
4/4

Lifetax (whenever you gain life, you may have target opponent lose 1 life)

Creatures you control have Lifelink.


De ability past bij Orzhov omdat het lifegain en lifeloss gerelateerd is.

27-12-2012 21:26:00



"Absolvers release followers from their sin, usually in exchange for some lavish gift or favor." Hier heb ik het keyword vandaan gehaald. Als iemand je aan wil vallen, wat een zonde! Hier moet diegene voor boeten, ofwel door middel van mana ofwel door middel van leven. Verschillende instances van Absolve stacken, waardoor de tap ability van deze gargoyle nog interessanter wordt.

28-12-2012 14:50:00

Vizkopa debtcollector

Creature – Human Cleric

Intimidate

Collect (Whenever a creature an opponent controls dies, put a 1/1 Spirit token with flying into play under your control, then exile that creature from the graveyard).

Sacrifice three white creatures: Destroy target creature, it can't regenerate.

2/3

"Your contract does not end with your death, we'll find a way for you to repay us"

28-12-2012 17:20:00

Orzhov hier, Orzhov daar!

Mechanic:
Blaspheme X; Whenever a creature your opponents controls dies, you may cast this spell from your graveyard for its Blaspheme cost. Then exile it.

Promo:

Unhallowed Mass 4BW

Sorcery [Rare]

Return target creature in a graveyard to the battlefield

Blaspheme 2BW

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 19:37:00



Betray: When this creature enters the Battlefield put a Betray counter on one target creature each opponent controls. These creature's have hexproof. This creature can only be blocked by creatures with a Betray counter on it.

28-12-2012 20:18:00

Resurrection Master

Creature - Spirit

Deathtrade (When this creature dies, return target creature card with converted mana cost less than this creature's converted mana cost from your graveyard to the battlefield.)

Whenever a creature enters the battlefield from your graveyard, you gain 1 life and target player loses 1 life.

5/5

Uitleg: wat wit en zwart gemeen hebben is dat ze creatures vanuit de graveyard direct in het spel kunnen brengen. Voorbeelden zijn Rise from the Grave, Zombify, Breath of Life, Resurrection en natuurlijk Unburial Rites. Deathtrade verpakt dit in een ability. Om het niet totaal overpowered te maken kunnen er alleen creatures teruggehaald worden die minder kosten dan het creature dat sterft. Wat de kaart zelf betreft: de triggered ability werkt goed met andere creatures met resurrect en de life gain/life loss is typisch wit-zwart.

28-12-2012 21:20:00

Mechanic Corpse: Whenever this creature dies you may search your library for a creature card with converted manacost less than this creature's cost. If you do, reveal it and put it into your hand, shuffle your library.

Corpse Blesser
Creature - Zombie Cleric
Lifelink
Corpse
Corpse Blesser attacks each turn if able.
[5/3]
~Once celebrated in life, now celebrating death.

29-12-2012 10:34:00

Orzhov Guildthieve

Creature - Human Rogue

Lifelink

Bribe X (You may have target opponent gain
X life instead of paying Orzhov Guildthieve's
mana cost)

Orzhov Guildthieve has bribe X where X is
your life total

6/6

__________________________________

Dit leek mij een leuk mechanic voor een guild
dat draait op de handel van levens/ zielen. natuurlijk
zouden er dan ook kaarten zijn met een bribe 8
of bribe 5, maar voor de promo heb ik voor bribe X gekozen.

29-12-2012 14:56:00

Orzhov in het originele Ravnica had een mechanic met erg veel potentie, maar erg slecht uitgewerkt. Haunt is enorm flavorful, maar de timing van de triggers was super awkward waardoor het met heel veel mixed feelings werd ontvangen. Dit is DE kans om hier verbetering in aan te brengen, or else it will always come back to haunt Wizards =p

De eerste verandering is dat Haunt nu meer dan alleen creatures kan haunten. Net zoals je Affinity for Artifacts en Affinity for Islands hebt, en Champion a Goblin en Champion a creature, heb je meerdere soorten Haunt:

Haunt a creature (when this creature dies, exile it haunting target creature.)
Haunt a permanent (when this creature dies, exile it haunting target permanent.)
Haunt a player (when this creature dies, exile it haunting target player.)

De haunt effecten kunnen dan van alles zijn, bijvoorbeeld:

"Haunted creature gets +1/+1" voor witte kaarten, en
"Haunter creature gets -1/-1" voor zwarte kaarten.
"At the beginning of haunted player's upkeep, that player loses 1 life"
"Whenever haunted permanent becomes the target of a spell or ability, destroy it"
"Whenever haunted permanent becomes tapped, destroy it"
etc.

De promo kaart:



Net als dat Corpsejack Menace je stimuleerde om Unleash kaarten te spelen, werkt deze lekker met Scavenge en Cipher. Op een leeg bord is dit gewoon een beatstick, maar in het geval van een creature stall doet deze wat Orzhov het best doet: bleeden.

30-12-2012 13:16:00

Orzhov: de morbide/spirituele schuldmaffia! Hier is mijn inzending:

Mechanic:
Life Debt X (When this permanent enters the battlefield, choose a player and that player loses X life. When this permanent dies, the chosen player gains X life.)

Promo als afbeelding:



Promo als tekst:
Small Print Lich

Creature - Spirit Advisor (Rare)

Life Debt 5 (When this permanent enters
the battlefield, choose a player and that
player loses 5 life. When this permanent dies,
the chosen player gains 5 life.)

Whenever the chosen player gains life,
you may pay . If you do, you gain
that much life instead.

[3/8]

Toelichting mechanic:
Dit lijkt voor nieuwe spelers misschien een beetje vreemd: een ability die 'per saldo niets doet'. Immers, je vijand verliest X leven en krijgt het daarna weer terug. Om te illustreren dat hier toch zeer een zeker een guild op kan worden gebaseerd, licht ik twee punten toe.

Ten eerste: omdat de ability 'niets doet', kan je hem heel goedkoop printen. Beeld je dus het volgende scenario in:
Turn 1: speel een [1/1] common met Life Debt 3
Turn 2: speel een [0/4] uncommon met Life Debt 4
En kijk eens aan, in beurt 2 staat je opponent op nog maar 13 leven! Neem daarbij nog eens mee dat veel Life Debt X-kaarten met een 'curse'-effect kunnen worden gemaakt zoals de promo, en plezier staat te wachten: alleen Orzhov kan een vijand doodmaken met enkel schulden!

Ten tweede: ervaren spelers zullen het al hebben gezien, maar deze mechanic is cheatbaar als de pest. Want wat gebeurt er als je een Life Debt 3 speelt en er vervolgens Cloudshift op speelt? Juist, de creature sterft niet maar entert wel opnieuw. Dus zette je met Life Debt 3 je opponent eerst van 20 naar 17, dan zet je hem met Cloudshift van 17 naar 14, en als hij sterft, gaat het terug naar 17: de eerste 3 leven blijven verloren! Beeld je maar eens in wat er kan gaan gebeuren in Conjurer’s Closet-decks...

De lifegain van wit met de lifeloss van zwart maakt de lifeschuld van Orzhov!

Toelichting promo:
Met een toughness van 8, is er een goede kans dat deze promo wel blijft liggen tot het eind van het Sealed-potje, en dat je tegenspeler zijn 5 leven nooit meer terugkrijgt. Daarnaast is het natuurlijk een erg potente blocker in turn 5, en goede blockers is wat je nodig hebt om te stallen tot je genoeg Life Debt-permanents hebt liggen. En het belangrijkste nog: deze promo heeft een 'curse' die het cheaten nog veel makkelijker maakt, want sterft een van je andere Life Debt kaarten, dan kan je voor 2 mana al het leven krijgen dat je tegenspeler hoort te krijgen! Vandaar ook dat het een Small Print Lich is, een echte Orzhov-magiër die je op de kleine letters van je contract neerhaalt...



Veel succes iedereen!

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2012 15:32:00

Okee. Nummer 2: Orzhov.

Ik ben benieuwd of t iets is, maar ik begrijp dat het lifeloss en lifegain gerelateerd is, en vooral dingen doen met het reanimeren van dingen.

daarbij dus de volgende ability, die niet alleen maar in dit block hoeft te fungeren maar heel goed kan combineren met andere tokendecks. Echter de synergy is binnen het block goed genoeg om standard ook bruikbaar te zijn.

Mechanic: Respark (Whenever a non-token creature dies, put a 0/1 white and black undead soldier with sacrifice this creature: target player either loses 1 life or gains 1 life)

Waarom is het een leuke mechanic? Hij stackt. Net als bijv Exalted. Daarom kan het gauw lekker los gaan, wat token-decks exact horen te doen. Het past goed op de commons, ook al is het een gigantisch goed effect, Maar dan moet je vooral denken aan het feit dat de mechanic zelf wel minstens 1/2 colored mana op zich waard is. Om het niet helemaal wacky te maken is het maximaal een chump-blocker en geen attacker.

Promo:

Orzhov's Advisor

legendary creature - human cleric (rare)

All creatures you control have : this creature gains an additional Respark

: All creatures you control have undying until end of turn

2/2

Waarom deze promo leuk is?

1. Hij maakt Respark nog veel sterker omdat hij creatures lekker veel respark kan geven door hard te pompen.
2. Hij kan creatures undying geven dus je kan je tokens 2-maal saccen.
3. voor een 4-mana drop kan hij nog genoeg doen in het spel, omdat Respark nou eenmaal een explosieve ability is. Zie er maar eens tegen te vechten, zelfs control heeft er moeite mee.

30-12-2012 17:17:00

Promo:



Mechanic:
Deal X (When another creature enters the battlefield you may have its controller gain X life. If you did, when that creature leaves the battlefield its controller loses twice as much life and you gain that much life)

Motivatie Mechanic:
The Orzhov staan erom bekend om middels leningen macht en rijkdom te vergaren. De mechanic speelt hierop in. Je leent leven uit en krijgt hiervoor het dubbele terug wanneer het creature dat het leven geleend heeft, dood gaat. Dan komt ook de prijs voor de controller. Die is dan plotseling het dubbele leven kwijt.

Motivatie Promo:
De promo maakt gebruik van de mechanic en speelt handig op de lifegain en de lifeloss in door het effect te versterken.

30-12-2012 18:18:00

Orzhof is flavorwise een guild die van rijkdom en belastingen houdt. In Magic wordt dat doorgaans gerepresenteerd door mana. Maar dat zit niet in deze kleuren, terwijl Orzhof mechanisch meer een lifegain/lifepoint manipulatie guild is. Gelukkig heb ik beide in een mechanisme weten te creeren:

Lifetax X (Whenever an opponent gains X or more life, he or she may pay . If he or she doesn't, that player loses 1 life and you gain 1 life.)

Dit mechanisme is dus sterker naarmate X kleiner wordt. En past goed bij witte kaarten die iedereen levens geeft.
En met een heleboel Lifetax permanents wordt lifegain zelfs nadelig voor tegenstanders...

Mijn promo rare kan dan ook levenspunten uitdelen voor een prijs:

Orzhof Assassin
Creature - Assassin
Lifetax 1 (Whenever an opponent gains 1 or more life, he or she may pay . If he or she doesn't, that player loses 1 life and you gain 1 life.)
, : Destroy target creature. Its controller gains life equal to its toughness and you lose life equal to its power.
4/4

Umit (61) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 14:12:00

Orzhof houd van hun geld ,als iemand ze wat verschuldigd is betaald die persoon het in dit leven of de volgende vandaar mijn mechanic. De ziel van de persoon vecht voor hun tot hun schuld afbetaald is.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 14:56:00

Bij de Orzhov moet ik denken aan de kerk ten tijde van de Middeleeuwen. De simpele burger kon toen zijn zonden afkopen door middel van aflaten. En dat is een van de redenen dat de kerk zo ontzettend rijk is geworden.

Om hier een twist aan te geven is het idee om de levenden meer mogelijkheden te geven, maar o wee als ze sterven en geen aflaat hebben betaald!

Indulgence [cost] (When this creature dies its controller loses life equal to its power, unless its Indulgence cost was paid.)

De mechanic is enigszins gebaseerd op Haunt, in dat het ook afgaat wanneer een creature sterft, maar het idee hiervan is dat de Orzhov jou als planeswalker early game sterke/goede creatures leveren om het spel wellicht snel over te kunnen nemen. Maar wanneer dat niet lukt, zul je daar voor boeten. Immers, voor niets gaat de zon op en zeker niet in deze kerk.

Een voorbeeld zou een 3/3 creature met trample kunnen zijn voor . Wanneer je maar betaalt of overeenkomt dat te doen, kunnen de Orzhov alles voor je regelen, ook abilities uit andere kleuren.

Dat brengt me bij de pre-releasekaart:

Precursor of Penance -
Creature - Thrull - Rare
Lifelink
, : Target creature you control with Indulgence gets Indulgence until end of turn.
: Target creature spell gains Indulgence X. Use this ability only if a creature spell an opponent controls is on the stack.
3/5

Deze kaart kan ervoor zorgen dat de drawback van je Indulgence creatures weggehaald kan worden, maar met mate. Daarnaast kan zijn lifelink de nadelen ook enigszins counteren.
Bovendien kan hij je tegenstander ook aanpakken, door zijn creatures een drawback mee te geven als ze gecast worden.

1-1-2013 00:38:00

Azrann the Evangelist
Legendary spirit clerc

Other spirits get +1/+1

Absolve 3 (when this permanent comes onto the batlefield you may put an Absolution counter on target non spirit creature an aponent controles. If a creature with a Absolution counter on it enters the graveyard remove the counter and put it in to play under your controle.It is now a spirit in adision to its other creaturetypes)

2/3

3-1-2013 13:06:00

Ik zie het nu pas...
De activated ability van mijn rare moet luiden:
, : Destroy target creature with converted mana cost X...

3-1-2013 13:45:00

Orzhov, het guild van schuld en boete, van wetten en orde... maar dan wel op hun eigen voorwaarden. Rechtvaardigheid, maar of het allemaal eerlijk is? Het grootste probleem bij jullie inzendingen voor Orzhov is dat veel abilities leuk zijn op een enkele kaart, maar compleet uit de hand lopen als er veel van dat soort kaarten in een set zitten; het keyword moet op meerdere commons voorkomen om als guild mechanic te kunnen werken, dus zeker in Limited is het zeer aannemelijk dat je grote hoeveelheden ervan op het battlefield krijgt (stallende games en nagenoeg geen massremoval).

Shazu: unblockable als je tegenstander Gruul of Boros speelt, en min of meer unblockable als je voldoende beestjes hebt; klinkt niet erg leuk als mechanic waar een hele guild op draait.
Luc: je tegenstander elke upkeep weer voor een pijnlijke keuze stellen. Maar ook hiervoor geldt: jij doet een eenmalige investering, je tegenstander blijft maar betalen, lijkt me niet geschikt om een heel guild omheen te bouwen.
Bruxonn: klinkt gaaf, de Orzhov hebben ongetwijfeld een heel arsenaal aan martel methodes om schuldenaren te laten boeten. Die nare abilities kunnen erg snel stacken, maar omdat de ability niet aan de counter maar aan de bron verbonden is, zijn er wel antwoorden op. Min of meer eerlijk, zeer zeker Orzhov!
Imahilus: klinkt onpraktisch: je moet elke game van elke kaart bijhouden wat er mee is genoemd, en zeker early game is het een wilde gok.
Bastiaan&Carina: je tegenstander leeg drainen is typisch voor deze guild, maar dit klinkt wel heel erg sterk. Als je 5 creatures met Lifetax hebt waaronder deze promo, dan heeft je tegenstander onmiddellijk verloren: val aan met 5 creatures, elk creature doet damage (ongeacht of het wordt geblocked of niet, Fog-effecten uitgezonderd) dus je gaint 5 keer leven, er gaan 5*5 = 25 triggers de stack op, en je tegenstander verliest 25 leven...
Coniunctio: het al eerder genoemde probleem van stacken: Norn’s Annex is nog net acceptabel, maar als je 5 creatures met Absolve hebt liggen, betekent dat simpelweg dat je tegenstander niet kan aanvallen; 10 mana of 5 leven is gewoon niet op te brengen.
Kjell: same story: leuk idee, maar gaat veel te hard als je er een paar van hebt liggen. Je tegenstander kan zich niet meer permitteren dat er een beest dood gaat als jij daarvoor 5 1/1 flyers terug krijgt...
Dark Jjay: flashback, maar dan slechter en met meer flavor... tja, kan best werken, maar ik word er eerlijk gezegd niet erg enthousiast van.
Mipie: soort van evasion die vooral erg ingewikkeld klinkt, en slechter wordt naarmate je meer creatures met betray speelt. Een anti-lineair mechanic?!
Huib: dit kan op dezelfde manier chainen als Cascade, alleen heb je er hier veel meer controle over. Early game niet erg boeiend, maar late game steeds sterker omdat het steeds meer card advantage gaat genereren. Mooi idee om je op het graveyard recurral thema van zwart en wit te richten, maar wordt op dure creatures al erg snel erg sterk.
Tom: waanzinnige card advantage, zeker omdat je hiermee kunt chainen (zie commentaar bij Huib hier boven).
Stijn: mooie flavor, maar "gratis" spells hebben de neiging snel broken te worden. Ik wil best een potje spelen waarin mijn tegenstander op 40 leven begint, maar ik beurt 1 een 6/6 lifelink heb... als hij niet beurt 2 een antwoord heeft, heeft hij een groot probleem.
Toby: goede verbetering van Haunt en een erg interessante en veelzijdige promo, maar in Gatecrash zitten alleen nieuwe mechanics...
CryptoRedentor: gaaf idee, sluit perfect aan bij de flavor van Orzhov! Lijkt me ook erg leuk en geschikt voor Limited, maar gaat in Constructed compleet broken combo decks opleveren.
Leroy: sluit prachtig aan bij zowel het lifegain/lifeloss als het token thema, maar ook dit mechanic stackt te erg; als je er 5 hebt liggen en jouw beest ruilt in combat tegen een beest van je tegenstander, dan is dat meteen een life swing van 10.
Patrick: met een paar van deze beestjes op het battlefield kan je tegenstander realistisch gezien geen creatures meer casten; als je in totaal Debt 10 hebt, is het spelletje snel voorbij.
Johannes: erg goed uitgewerkt mechanic qua flavor, maar de werking is afhankelijk van je tegenstander: als hij geen life gaint, doet je mechanic niets. Dus zul jij je uiterste best moeten doen hem te dwingen life te gainen, wat ik niet snel zie gebeuren in een gewone set; het lijkt me niet waarschijnlijk dat Orzhov naast dit thema nog voldoende kaarten over heeft om je tegenstander te dwingen life te gainen (afgezien van een enkele rare of myhtic). En dan nog werkt je mechanic alleen als je meer creatures met Lifetax hebt dan dat je tegenstander aan levenspunten gaint... Gaaf idee, maar ik zie niet voor me hoe je dit werkend kunt maken.
Umit: ik neem aan dat Soulsnare een triggered ability met een cost is? Whenever a nontoken creature dies, you may exile it and pay [cost]; if you do, put a 1/1 white (?) Spirit token onto the battlefield. Of wil je juist dat het stackt en je van 1 dood creature meerdere Spirits kunt maken? Lijkt me niet, dat past dan weer niet bij de flavor. Dan lijkt het mechanic me redundant: het heeft geen meerwaarde om meerdere creatures met Soulsnare te hebben, je kunt per gestorven creature maar één Spirit maken en je kiest altijd de goedkoopste optie. Mooie flavor, maar klinkt niet spannend om mee te spelen.
Johan: briljante flavor: verkoop je ziel aan de duivel en krijg hier op aarde (het battlefield) een aantrekkelijke deal. Ik zie het al voor me: dump snel je hand op tafel, je tegenstander speelt een Wrath of God of Damnation, jij kunt niet betalen en je bent meteen verdoemd... geniaal! Omdat dit mechanic schaalbaar is (je kunt een 5/5 trample voor 3 mana maken, mits hij Indulgence 10 heeft), kun je er ook een guild omheen bouwen. Je hebt het risico grotendeels zelf in de hand, tenzij je tegenstander opeens removal blijkt te hebben. De enige reden dat je deze prijsvraag niet wint, is dat dit mechanic leidt tot een all-in wheenie rush; dat past wel erg goed bij de kleuren (White Weenie en Black Suicide), mar niet bij het guild Orzhov, dat draait om langzaam dood martelen en drainen. Yup, dit is een eervolle eervolle vermelding ^^
Lars vS: leuk als bomrare, maar niet geschikt om er veel van in een set te hebben: als je op genoeg creatures een Absolution counter weet te leggen, kan je tegenstander het zich niet meer permitteren iets dood te laten gaan, te blocken of aan te vallen.

OK, laat ik eerlijk zijn: blijkbaar was dit een erg moeilijke guild om voor te designen. Bijna iedereen kreeg hetzelfde commentaar: leuk mechanic, maar het stackt veel te snel en wordt daardoor stom of overpowered. Het in Gatecrash gebruikte Extort stackt ook, maar daar zit een natuurlijke rem op: het kost mana om te gebruiken.

De winnaar was weer makkelijk aan te wijzen: het Debt mechanic van Bruxonn is een van de weinige mechanics waarvan ik me kan voorstellen hoe ze geprint kunnen worden. Geef bijvoorbeeld de commons alleen Debt (waardoor ze een creature een Debt counter kunnen geven), laat de uncommons de Debt counters iets doen (-2/-0, defender, can't block, et cetera), rares (zoals jouw promo) doen beide. Daarmee lijkt dit mechanic op Populate: je hebt de goede mix van tokens en populate spells nodig om het deck te laten werken, waardoor het erg uitdagend is om te bouwen en te spelen.

Volgende guild: Gruul!

Greetz, Dustin.

3-1-2013 13:59:00

Goede en uitgebreide onderbouwing weer Dustin, petje af.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2013 14:39:00

W00t, een eervolle eervolle vermelding .
Toch, om met de woorden van Bruxonn uit de Simic-thread te spreken: "So close..."

Desalniettemin weer briljante feedback en petje af voor de beoordeling inderdaad! En Bruxonn gefeliciteerd natuurlijk met de nu wél behaalde overwinning (zoals je ook hoopte)!

Dat designen voor Orzhov lastig is bleek zelfs binnen WOTC, die er ook een tijdje mee in de haren zaten, zoals in dit artikel te lezen: hier.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]