Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.5

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 11:30:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Simic
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (30)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 13:00:00

Een misschien iets te ingewikkelde ability, maar zeker interessant in limited. De Krajian Mutant.

27-12-2012 16:34:00

Deze spreekt volgens mij wel voor zich.

27-12-2012 17:19:00

Hurrdurr, uitleg vergeten.

Met Spawn neem je beesten die je al hebt liggen weer terug op hand omdat ze deels opgaan in een nieuwe levensvorm. Ze sterven dus niet. Simic is altijd aan het bioengineering en mutanten en hybride levensvormen aan het maken. Of zoals zij ze zelf noemen; Krasis.

27-12-2012 17:45:00

Wise Selkie

Creature - Merfolk Wizard

Cunning (At the beginning of each opponent's upkeep, untap this creature.)

, : Draw a card.

1/3

Uitleg: de Simic zijn innovatief en tricky. Cunning (= sluw, slim, gewiekst) is vooral dat laatste. Untappen is echt iets groens en blauws, denk aan Seedborn Muse en Murkfiend Liege. Het untappen combineert goed met allerlei tap abilities die in impact kunnen verschillen afhankelijk van de rarity.

27-12-2012 18:36:00

Goed simic gooit vaak counters op dingen (graft enzo) dus nu een soort flip achtige mechanic met counters want dat leek me eigenlijk gewoon erg vet om mee te spelen.

Sprout of doom
Creature - plant mutant (rare)
evolve (this creature is evolved when it has one or more +1/+1 counters on it).

While sprout of doom is evolved it has +3/+3, trample, shroud and has at the beginning of your upkeep put a +1/+1 counter on sprout of doom.
2/2

27-12-2012 19:22:00

Simic, groen blauw...
Ik heb me verder eigenlijk niet ingelezen in wat deze guild inhoud, wat hun motivaties zijn en watvoor beesten er eigenlijk onder vallen.
Maarr... het is groen blauw. Dus ik denk aan fluid bodies, graft heb ik wel van gehoord en is makes sense. Dus op deze fundatie heb ik mijn design gebasseerd.
Groen is van grote beesten brouwen, blauw van shortcuts, cheats en control.

Incubate - As this permanent enters the battlefield, you may exile a card face down from your hand. When this permanent is put into the graveyard from play, you may play the exiled card without paying its casting cost if it is a creature card with a converted mana cost less than this cards converted mana cost.

Ik vind dit een heel groene ability, maar ook blauw omdat het best wel een aura van deceptie genereerd. Ik vind het heel simic klinken in ieder geval.

Bloat Toad
Creature - Frog - Rare
Incubate: As this creature enters the battlefield, you may exile a card face down from your hand. When this creature is put into the graveyard from play, you may play the exiled card without paying its casting cost if it is a creature card with a converted mana cost less than .
Increase the converted mana cost of creatures you control by for each +1/+1 counter on it.
Sacrifice a creature, : Put an amount of +1/+1 counters on target creature equal to the power of the sacrificed creature.
3/3

---

Chub Toad wants more friends.
Voor de kaart mag je wel de art van chub toad inbeelden =P

27-12-2012 20:24:00

Simic is een guild wat draait om het voortgaan van de evolutie. Dus waarom zou ik nog een creature casten als "de natuur weet wat de verbeterde versie daarvan is?" Om dat te representeren, creeer ik de mogelijkheid om creatures te casten als iets sterkers:

Upgrade (you may cast from your graveyard a creature card of exact the same color(s) as this creature by discarding this card as additional casting cost.)

Dit past ook een stuk beter in mijn Turboskaab deck, en laat Ash Zealot in dit block passen.
Ook is lategame een random 2-drop geen dode draw meer.

Mijn rare heeft synergie met dit mechanisme door een relevante bonus te geven bij het casten uit de graveyard, zonder een Enchantment te zijn:

Mentor of the Evolution
Creature - Merfolk Druid
Hexproof
Whenever you cast a spell from your graveyard, you may put a +1/+1 counter on target creature.
2/2
"Evolution never ends."

27-12-2012 21:43:00

Ohrin, Simic's Alchemist

Legendary creature - Snake Wizard (rare)
2/2

Flash, Proces (Whenever a creature deals combat damage to a player, you may draw a card)

: Target creature you control gains Deathtouch until end of turn.
: Target creature you control gains Hexproof until end of turn.


/ draait voor mij om draw, combat tricks, control en dat ze lastig weg te halen zijn. Op zich geen nieuwe nieuwe abilities, behalve dat je bij Proces ook een kaart mag pakken als je tegenstander combat damage aan jou doet.

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 22:17:00




Simic kent na mijn weten tochwat manipulatie omtrent counters. vandaar de ability "Restrain". Kleine beestjes zorgen nu voor mat meer uithoudingsvermogen en ik denk dat late game decks nu iets meer kans hebben tegen snellere decks.

Restrain x: whenever this creature blocks a creature with a higher power, prevent all combat damage dealt to attacking and blocking creature, then put X +1/+1 counters on attacking creature.

27-12-2012 23:22:00

Whoops, beetje stom dat ik mijn incubate ability laat refereren naar de kaart zijn CMC als threshold, terwijl die gewoon bij de ability opgegeven kan worden...
Zou meer print mogelijkheden creeren.. zoals een goedkope artifact met hoge incubate bijv.

Incubate zou dus moeten zijn:
Incubate X: When this permanent enters the battlefield, you may exile a card from your hand face down. When this permanent is put into the graveyard from play, you may cast the exiled card without paying its mana cost if it was a creature with converted mana cost X or less.

My apologies for the errata, dustin!

28-12-2012 04:39:00

Groen en blauw zijn de meest slome kleuren. Ze gaan allebei over groei, en dat is een lange-termijnvisie. Of het nou gaat over de evolutie van groen of de tabula rasa van blauw, beide kleuren willen invulling geven aan het verdere verloop, niet zozeer aan het nu. De Simic ability moest dan ook iets zijn dat dit uitbeeldt. Vandaar Development:

Development (At the beginning of your upkeep, put a Develop counter on this.)

Dit is een zeer brede, open ability waar je van alles mee kan. De counters kunnen +1/+1 geven, abilities geven, mana genereren, een threshold bereiken. Elke individuele kaart doet weer iets anders, net als elke kaart met Graft iets anders deed met +1/+1 counters. Gemeenschappelijk is dat alle creatures met Development groeien met de tijd.

Develop zit ook precies in het midden van de natuurlijke evolutie van groen en de artificiële modificatie van blauw. Zowel natuurlijke wezens als wetenschappelijke processen kunnen zich Developen.

Als promo card een creature dat develop counters gebruikt om dingen te verdubbelen, van zichzelf of van anderen:



De eerste ability is om leuk te combineren met andere kaarten, en de tweede ability is er als 'backup' zodat ie niet niks doet als je geen andere development kaarten hebt.

28-12-2012 13:34:00

Het is natuurlijk een ability die ook op lands, artifacts, enchantments gebruikt kan worden. Dus "gemeenschappelijk is dat alle -permanents- met Development groeien met de tijd."

28-12-2012 14:47:00

Gyre Clade engineer

Creature- Cephalid Mutant Wizard

Mutate (You may sacrifice this creature whenever another creature enters the battlefield under your control that shares a creature type with this creature. If you do, search your library for a creature card with converted mana cost equal to the sacrificed creature's converted mana cost plus 1 and put that card into you hand, then shuffle your library).

When Gyre Clade engineer enters the battlefield, target creature you control gains Mutate until the end of turn.

2/4

"Develop mighty my fellow guild brothers, nature intends only little help"

28-12-2012 16:36:00

Als toegewijd Simic-trekkie, ben ik blij dat ik iets heb kunnen bedenken waar ik toch een beetje trots op ben! (:

Mechanic:
Disperse (, Sacrifice this creature: Distribute X +1/+1 counters among any number of target creatures, where X is this creature's toughness.)

Promo-afbeelding:



Promo-tekst:

Biomass Propagator

Creature - Plant Construct (Rare)

Disperse (, Sacrifice this creature:
Distribute X +1/+1 counters among any
number of target creatures, where X is this
creature's toughness.)

Whenever you disperse another creature,
you may put a 0/1 green Plant creature
token onto the battlefield.

[2/7]

Toelichting mechanic:
De Simic, of althans de oude Simic, waren heftige onderzoekers van biologie en het leven. Ze schroomden zich niet om mutanten te bouwen van het een en het ander. Flavorwise kan je Disperse zien als volgt: wanneer de creature niet meer nodig is, oogsten ze alle 'biomassa' om te hergebruiken in een andere creature. Het 'ontleden' van een creature naar counters heeft natuurlijk beeldrijm met Graft.

En gameplaywise? Je kan creatures met Disperse salvagen! Misschien heb je ooit een tactisch voordeel om een creature te dispersen om een andere creature sterker te maken, maar wat natuurlijk vooral de kracht is van deze mechanic is dat je een creature kan dispersen wanneer hij sterft, wordt geexiled, of zelfs wordt gePacifismd! Maar alleen als je niet tapped out bent, natuurlijk, anders wordt het wel iets te sterk...

Ik heb gekozen om Disperse naar toughness te laten kijken, omdat groen meestal gelijke P/T heeft maar blauw meestal een hogere toughness. Geen variable disperse cost, het feit dat een creature kan dispersen wordt meegerekend in zijn eigen casting cost.

Toelichting promo:
Deze promo maakt plantjes om op te dispersen: heb je een Disperse 3/3, dan kan je wanneer je hem disperset hem 'vervangen' met een 3/4 Plant! Of je krijgt gewoon een 0/1 chumper, ook altijd welkom. Of een 1/2 plant, en de andere twee counters op de promo? Wie weet! Je kan altijd nog je promo dispersen voor 7 power: misschien disperse je een 3/3, maak je een 3/4 Plant en disperse je de promo om het een turn 5 10/11 Plant te maken?

Overigens besef ik me dat Constructs normaal alleen artifact creatures zijn, maar ik wou geen multicolor artifacts designen buiten Esper.



Vooral op de mechanic ben ik erg trots. (: Succes iedereen deze week!

28-12-2012 18:36:00

Mijn mechanic: Inquiry (whenever this creature deals combat damage to a player, you may prevent that damage. If you do, draw cards equal to half the damage prevented this way rounded up.)

De promo:
Whywolves
Whenever you draw a card Whywolves get +1/+1 until end of turn.
Whywolves fights target creature.
~Possessed by the spirit of inquiry and bloodlust.
[3/3]

Uitleg: Adventure Time FTW!

28-12-2012 19:28:00

Simic Cameleon
Creature - Beast (rare)
4/4

Adapt 2 (whenever a creature that doesnt share a creature type with this creature enters the battlefield under your control, put 2 +1/+1 counters on it.)



De Simic zijn redelijk gevarieerd. Ook willen ze het beste van de natuur combineren in een organisme. Vandaar dat je met vreemde creature types voordelige eigenschappen kunt doorgeven aan beesten die er al zijn.

29-12-2012 10:30:00

Simic Adapton

Creature - Ooze

Whenever Simic Adapton enters the battlefield pick
one of the following three combinations

3/3 deathtouch
5/3 trample
2/7 defender, reach

: Evolve Simic Adaptation (Whenever you
evolve this creature, pick another of the possible
combinations when it entered the battlefield)

*/*

__________________________________________

Een moeilijke mechanic, maar wel leuk lijkt mij.
Hier moet je dan natuurlijk enchantments bijdenken
die iets zeggen als ;'whenever you evolve' bla bla bla.
Het is een mechanic dat voor mij echt de researchers van
simic beschrijft die telkens proberen levensvormen
te veranderen/ verbeteren.

29-12-2012 18:18:00



Mechanic: Improve

Iedere keer dat de mechanic gebruikt wordt, krijgt een creature een extra creature type en +1/+1 counters voor elk creature type boven op het eerste creature type.

Dit sluit perfect aan bij de drang van de simic om hunzelf en andere levensvormen door te blijven ontwikkelen en als het ware te groeien en daardoor continu aan te passen aan de immer veranderende omgeving.

29-12-2012 23:27:00

Hoplakee!

Mechanic:
Ruminate - At the beginning of your upkeep, you may put a +1/+1 counter on this creature. If you do, choose draw step, main phase, or combat phase and skip each instance of the chosen step or phase this turn.

Promo:

Higher Biomancer 1UG

Creature - Faerie Wizard

Flying

Ruminate (At the beginning of your upkeep, you may put a +1/+1 counter on this creature. If you do, choose draw step, main phase, or combat phase and skip each instance of the chosen step or phase this turn.)

Remove a +1/+1 counter from a creature you control: Draw a card. Use this ability only once each turn.

2/2


Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2012 11:56:00

Harvest X (When this permanent enters the battlefield, move a +1/+1 counter from up to X target permanents you control onto this permanent. Then put a +1/+1 counter on X target permanents other than this one.)

Oogst van een permanent om zelf sterker te worden, daarna kan je zaaien om dingen sterker te maken of om te zorgen dat je het later weer kunt oogsten. Natuurlijk moet je ook op land kunnen zaaien



Fertile Spawn

Creature - Elemental [Rare]

Harvest 2 (When this permanent enters the battlefield, move a +1/+1 counter from up to two target permanents you control onto this permanent. Then put a +1/+1 counter on two target permanents other than this one.)

T: Put a +1/+1 counter on target permanent without a +1/+1 counter on it.

[2/2]

30-12-2012 17:22:00

Mijn vorige post kan verwijderd worden. De inzending blijft hetzelfde, maar ik wil mijn inzending iets beter presenteren. Dat maakt het voor Dustin wat makkelijker en die arme jongen heeft het er maar druk genoeg mee straks.

Promo:



Mechanic: Improve (You may have this creature gain a creature type in addition to its other creature types, then put a +1/+1 counter on it for each creature type beyond the first.)

Motivatie mechanic:
Iedere keer dat de mechanic gebruikt wordt, krijgt een creature een extra creature type en +1/+1 counters voor elk creature type boven op het eerste creature type.

Dit sluit perfect aan bij de drang van de simic om hunzelf en andere levensvormen door te blijven ontwikkelen en als het ware te groeien en daardoor continu aan te passen aan de immer veranderende omgeving.

Motivatie promo:
De promo haakt hier op in door de mechanic zelf te gebruiken, maar ook te kunnen gebruiken op andere creatures. Flavorwise zoeken biomancers in het guild naar manieren om het leven te verbeteren.

1-1-2013 00:38:00

Simic Morphling
Creature - Shapeshifter

Reach, Defender

Simic Morphling gets trample until end of turn
Simic Morphling loses Defender and gets flying until end of turn

Modular 8 (when this creature comes in to play put 8 +1/+0 or +0/+1 counters on it. at the beginning of any upkeep you may redistribute these counters.)

*/1

1-1-2013 20:10:00

Ik zie nu pas dat mijn inzending monogroen is. de echte mana cost is

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-1-2013 20:58:00

Er is iets fout gegaan met mijn afbeelding geloof ik, het is Dark Jjays kaart

Ik weet niet hoe dat gebeurt is maar hier is de link naar mijn kaart.

Daar ging inderdaad iets mis... ik moest van jullie allebei de afbeelding bewerken omdat hij niet goed werd weergegeven, en toen is er bij het editen iets mis gegaan, waardoor jij de afbeelding van Dark Jjay kreeg, en zijn afbeelding onzichtbaar was. Goede plaatjes staan nu bij de juiste personen! - Dustin.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-1-2013 23:34:00

hee hee

hier mijn vijfde inzending, beetje laat maar ach:

Mechanic: Preserve X

whenever another creature sustains lethal damage, you may choose to preserve. If you do, put X +1/+1 counters on that creature. Then put a preserve counter on that creature and on this creature. Creatures with a preserve counter have defender.

Uitleg: De simic willen graag de natuur intact houden en vormen naar eigen wil. Daarom vond Goltrav (een nieuwe mage, dus nog niet bestaand) het preserve mechanisme uit. Het zorgt er voor dat beestjes in leven kunnen blijven als ze dood dreigen te gaan, maar zijn daardoor uit angst te bang om aan te vallen.

Promo:

Goltrav, the Savior

legendary creature - human wizard

: remove a preserve counter from target creature

: target creature gains flying and trample until end of turn

: target creature gains flying, trample and: "this creature can attack as though it didn't have defender"

2/2

Deze nieuwe mage is een meester in het shapen van creatures en kan dus hun angst weghalen, hij kan ze flying en trample geven, de ability's die echt blauw en groen zijn, en hij kan ze ook nog eens permanent aggresief maken, waarbij die preserve counters niet meer uitmaken.

Waarom is dit mechanisme nou echt goed en niet OP?

Simic, oftewel groen/blauw, is vooral een late-game guild in mijn ogen, en dus is het de bedoeling dat ze vooral late-game goed zijn en dan ook echt kunnen losgaan.

Door middel van preserve counters, en de +1/+1 counters, zorg je dat je zowel defensief gaat spelen, als een goede stevige basis hebt.

Je common creatures zullen 3 mana 1/1 preserve 1 hebben bijvoorbeeld, waarbij je al snel met 2 van deze beestjes een goede basis op kan bouwen. Ze kunnen elkaar preserven. Je uncommons kunnen ofwel 2 mana 1/1 preserve 1 zijn of bijv 4 mana 2/3 preserve 2 zijn, zodat je op turn 4 jezelf klem kan gaan zetten, iets wat je in RTR ook veel tegenkomt bij bv Golgari.

Natuurlijk zal een echt aggresief deck hier wel doorheen komen, maar de kans is groter dat je gewoon kan uitbouwen tot je je Goltrav gevonden hebt, om vervolgens je creatures lekker aggresief te kunnen maken.

(Misschien zelfs een mythic sorcery die voor 5 mana 3 1/1 tokens met preserve 1 maakt )

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]