Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dimir is een lastig guild: het scoorde slecht op de Prerelease, en het heeft de minst duidelijke identiteit. Ja, het heeft het keyword Cipher, maar hun winstplan lijkt half mill, half agressie te zijn. De flavor van Cipher spreekt me wel aan: Dimir doet sneaky dingen, je weet nooit waarvandaan ze nu weer aanvallen. Een Cipher spell komt uit het niets: er is geen mana getapt, geen kaart uit de hand fysiek op de stack gelegd, zomaar opeens prikt iemand je in de rug en krijg je een spell voor de kiezen. Vanzelfsprekend zijn de spells relatief duur voor wat ze doen, aangezien je geacht wordt die spell later nog herhaaldelijk gratis te kunnen casten. Toch zien de meeste spells er verre van aantrekkelijk uit...
De promo foil voor Dimir was Consuming Aberration; een kaart die millt en die goed samenwerkt met Cipher, omdat je daardoor voortdurend spells cast en je tegenstander dus efficiënt uit kunt millen. Maar was het niet veel cooler geweest als de promo een Cipher spell was geweest?!
Design een rare Cipher spell als promo voor Dimir!
*Moet geprint kunnen worden in Gatecrash
*Is een rare sorcery met Cipher
*Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de andere promo foils
*Maakt zo veel mogelijk speler types enthousiast om Dimir te gaan spelen op de Prerelease of tijdens draft (denk aan Timmy, Johnny, Spike)
*Past flavorwise bij Dimir (meer info: hier )
*Vermeld naam, mana cost, rules text, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Rooftop eyes
Sorcery
choose a card in any graveyard, target player reveals the top 10 cards of his library and exiles al copies of the chosen card. then shuffle that players library.
Cipher
@freek inderdaad, er zijn zat programma's waarmee dat kan,
ik geloof zelfs in magicworkstation
ik kom idd vrij veel materiaal en sites tegen... niet alles is even gebruiksvriendelijk.
Tot nu toe alleen programma's voor pc en helaas niet voor mac...
Ik blijf zoeken en anders is photoshop ook een leuke bezigheid.
Dimir is in mijn ogen inderdaad een zwakke guild. heb r vandaag mee gespeeld op de gptrial in utrecht omdat het het enige was wat ik uberhaupt leek te kunnen spelen, maar ondanks dat dimir er krachtig uitzag qua kaarten deed t niks. Dimir is te inconsistent, maar wat wil je dan ook als underground guild. Het is dus best een uitdaging een goede kaart te designen. Zelf vind ik dat dimir te weinig antwoorden heeft.
Dimir's horrifying
Choose one: put a 1/1 blue and black horror token with flying onto the battlefield ; or put a 0/1 blue and black rogue spirit token onto the battlefield with: sacrifice this creature: counter target spell.
cipher
encoded creature has hexproof
Waarom is dit nou een goede promo?
Promo's moeten iets bijzonders doen met de mechanic, Fathom mage heeft een superevolve ability, treasurythrull maakt extort makkelijker, rubblehulk maakt beesten echt echt groot met bloodrush, foundry champion was flavorwise gewoon iets wat battalion beter maakte, je hebt al veel beesten, dus doe je veel schade.
consuming aberation deed ook wel wat met de mechanic, cipher was een ability enabler voor hem, maar omdat cipher lastiger speelbaarder is dan de andre mechanics is het dus een best slechte ability, qua guild combi, deze kaart maakt cipher echter leuk om te spelen, je encoded beest gaat lekker niet weg, en je kan m spelen zonder support. Misschien is ie iets overpowered, maar je komt nog steeds niet makkelijk door, daar heb je andere tools voor nodig
Oh ja, je moet de kaart die je revealed in je hand stoppen... Het leek te zelfsprekend, sorry Timmy en de rest
Dit weekend druk bezig geweest met het verven van m'n nieuwe woning! Maar ook nog even tijd vrij gemaakt voor de prijsvraag, natuurlijk (: Hier is 'ie:
Afbeelding:
Tekst:
Memento Mori
Sorcery (Rare)
Target opponent puts the top X cards of his or her
library into his or her graveyard, where X is the
number of creature cards in that graveyard. If X is
three or more, you may destroy target creature.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on
a creature you control. Whenever that creature deals
combat damage to a player, its controller may cast a
copy of the encoded card without paying its mana
cost.)
Toelichting:
Millen is blauw, graveyard-tellen is zwart, killen is Dimir! Deze promo creëert een wisselwerking tussen millen en killen en lijkt me (daar hij geëncode moet worden op een Dimir-whimp) niet meer gamechanging dan Consuming Aberration. Een regelmatige millMurder is sterk, natuurlijk! Maar in prijsvraag 82.0 is gebleken dat Dimir ook best een flinke promo kon gebruiken
Voor de cost heb ik even gegokt dat waar Clone kost, het effect van Stolen Identity zonder Cipher zou hebben gekost. Uit die gedachte heb ik geprobeerd een eerlijke prijs voor dit Cipher-effect te kiezen. Ik had gedacht het te balancen door het 'destroy target nonblack creature' te maken, maar dat leek me een beetje suf in een golden block. Dus ik hoop dat de conditie 'if X is three or more' zijn werk doet; zo niet, dan is het in elk geval een mooie knipoog naar hoe 3 het magische getal van de Dimir is (zie hier, sowieso een wonderlijk artikel).
Veel plezier en succes nog iedereen deze week! (: Ben benieuwd wie het deze week gaan worden!
Beestje millmill-auw
Sorcery rare
If target creature deals damage to a player you may pay life. If you do you draw cards and that player puts the top cards of his or her library in his or her graveyard.
Cipher
Gooi deze maar op een opgepompte lifelink beestje en het komt wel goed. Dit is echt het maximale aan inspiratie wat ik heb. Best weinig voor mijn doen
Het blijkt erg lastig om een gebalanceerde cipher-kaart te maken: omdat je het effect meerdere kere krijgt, is het al snel overpowered of unfun. Een sorcery die zegt destroy target creature is al erg sterk, maar als je hem 2x kunt casten in dezelfde beurt is het al erg snel totaal oneerlijk. Mill 10 is een bekende Dimir rare, maar als je er 2 van in 1 beurt kunt spelen, is het spelletje snel daarna over. Hoe maak je dan toch een aansprekende, werkende en eerlijke cipher-spell?
Huib: zoals je zelf al zegt, een clean en simpel design, typisch Dimir. Goed geprijsd ook!
Toby: beloont het spelen van meer cipher spells, perfect voor een promo.
Purple-One: Mill met Storm! Ook weer goede synergie met meer cipher.
Johannes: interessant, moeilijk in te schatten powerlevel.
Peanut: een rare Charm, en dan ook nog eens erg sterk... heel erg sterk.
Nygel: dit triggert vooral de Johnny in mij, gaaf wat je hier allemaal mee kunt doen!
Tom: vet, dit is de achterbakse chaos die ik van Dimir verwacht.
Relatief weinig eervolle vermeldingen deze keer, ik zal meteen bekennen dat ik de opdracht zwaar onderschat heb. Nee, ik zou zelf ook geen acceptabele inzending weten te produceren... Dimir spreekt me niet zo aan, ik weet niet wat ik er mee aan moet, en ik weet niet hoe ik het moet raten. Erg lastig dus om er dan meteen een prijsvraag mee te doen!
De kaart die mij het meeste zou overhalen om weer een keer Dimir te proberen, is Confusing Vapors van Tom van Uijen; de kracht van de tegenstander tegen hem gebruiken, geen sporen achter laten, en vooral zorgen dat je tegenstander niet meer weet wat hij nu moet doen: geen beesten meer spelen, twee goede beesten tegelijk? Hoe verdedig je je tegen de Dimir?! Gefeliciteerd, het tegoed wordt op je account bijgeschreven!
Morgen een mislukte prijsvraag... ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden!
Greetz, Dustin.
Wacht maar af tot hij online staat, dan mag je nog een keer kijken of je die prijsvraag mislukt vindt
Weer eens gewonnen, nice. Het was inderdaag lastig om een effect te bedenken wat zowel in de vorm van een sorcery als een aura interessant zou kunnen zijn zonder meteen broken te zijn.
5 euros gaan binnenkort naar iets leuks.
@dustin
"Het blijkt erg lastig om een gebalanceerde cipher-kaart te maken"
een gebalanceerde kaart zou mij niet overhalen dimir te gaan spelen, wat voor mij de prijsvraag al tegenstrijdig maakt,
maak daar de volgende keer weer gewoon "dustin overhalen dimir te gaan spelen" dan is de prijsvraag al een stuk gemakkelijker
Tsss... wat een lage grap! Nee, mijn foto blijft voorlopig even ongemoeid; nou ja, je zou deze week iets kunnen doen waarbij mijn nobele voorkomen de art van de kaart is, al heb ik helemaal geen flauw idee hoe je dat wilt connecten aan het thema van deze week