Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
In RTR en GTC zitten 5 enchant land aura's, om het stad thema te benadrukken (nee, verzin ik niet zelf, het flavor team heeft dit een keer geschreven). Vreemd genoeg zijn alle aura's mono-colored, terwijl ik me juist kan voorstellen dat een guild bezit neemt van een bepaalde stadswijk. Daarom deze week de vraag:
Design een enchant land voor een bepaalde guild!
*Moet in Return to Ravnica of Gatecrash passen
*Enchantment - Aura met Enchant Land
*Common of uncommon (Underworld Connections was de enige rare in deze cycle)
*Heeft exact twee kleuren, geen hybride mana
*Geeft de flavor van dat guild goed weer
*Hoeft geen powerhouse te zijn, maar wel erg thematisch; laat je inspireren door de commons uit Gatecrash
*Vermeld naam, mana cost, rarity, rules text, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Battleground
Echantment - Aura
Uncommon
Enchant land
: Enchanted land counts as an attacking creature. It can't be blocked and doesn't recieve or deal damage.
Activate this ability only during your declare attackers step.
"This land belongs to the Boros"
Spreekt voor zich lijkt me, een landje dat meedoet in de "Battalion" ability.
@Mipie hierboven:
Je kan iets geen Populate geven. Populate is een actie (Put a token onto the battlefield that's a copy of a creature token you control.)
Simic Studyhall Uncommon.
Enchantment: Aura
Enchant Land.
Enchant land has: , remove a +1/+1 counter from a creature you control: put a +1/+1 counter on target creature you control.
Een handig kaartje met evolve en het +1/+1 counter gepruts van huize Simic lijkt mij zo
Zie ook de Planeswalker's Guide voor meer over de Debauchery Clubs: hier
Het "must attack" gedeelte staat voor hoe mensen worden aangetrokken door deze cubs en hun begeerten niet kunnen weerstaan. De power pump because they're pumped up.
Dat laatste gedeelte was meer nodig voor de gameplay, omdat Unleash ervoor zorgt dat je aanvallende creatures niet altijd kan blocken, dus op deze manier is het ook interessant om je eigen creatures te targetten, net als recente kaarten als Furor of the Bitten en Guise of Fire.
De moeilijke "if it attacks" bewoordig zodat je niet je eigen blocking creatures sterker kan maken of tot het laatste moment kan wachten met wie je pompt als je meerdere attackers hebt.
Pas nadat ik de kaart had gemaakt kwam ik erachter dat ik eigenlijk Act of Treason aan het maken was qua flavor, tot aan de flavor text aan toe... maarja, vind het coole flavor die een landje verdient.
Golgari's Slaughterhouse
enchant land uncommen
enchanted land has: Exile a creature you control: put a number of +1/+1 counters equal to its power on target creature.
Play only as a sorcery.
"Time is running short, I can't wait till they're dead!"
-Golgari
Scavenge maar dan op een speciale manier
Steam Turbine
Enchantment - aura - common
Enchant Land.
: Add or to your mana pool. Steam Turbine deals 1 damage to you.
"The izzet are great benefactors, they even got all the children in the orphanage a job!" - Skrag, goblin contractor
In gatecrash zit al Verdant Haven die mana geeft. Maar izzet kunnen altijd meer mana gebruiken. En een stad zoals ravnica gebruikt vast ook wel stroom voor verlichting e.d. Het is dan ook niet verwonderlijk dat izzet met al hun Steam Vents ergens een turbine hebben staan om hier stroom van te maken.
Zon powerplant zit natuurlijk ergens in de stad, het heeft immers best wel wat grond nodig om op te staan. Vandaar dat het een enchant land is. Maar de mana productie van het enchantment staat los van het land; het maakt niet uit of de powerplant midden in een selesnyan forest staat, op de Transguild Promenade of waar dan ook, hij doet zijn ding wel. De damage die er vanaf komt is.. naja.. het is izzet... who cares about safety... MOAR POWER!
Imhamalus, Ik zou er eerder van maken. : add to your mana pool. [Card] does 1 damage to you.
Anders tapt hij maar voor 1, en dan ook nog een keer voor 1 damage. Dan tap ik die basic land liever voor de mana die hij sowieso al kan maken.
Denk dat je dit ook bedoelde.
Garden Sanctuary -
Enchantment - Aura -
Enchant Land
Enchantend land has ", Sacrifice Garden Sanctuary: Put a token onto the battlefield that's a copy of target creature you control."
Een goedkope, maar eenmalige, tokenmaker. Kan early game voor wat meer aggro zorgen en late-game voor een extra fatty.
Nop, bedoelde het echt zoals het er staat
Je kan het land apart tappen voor mana, zonder dat je damage krijgt. Het is een vrij goedkoop enchantment om in te leggen (wel met lastige mana.. maja). (let op: de tap voor mana ability van dit enchantment zit op de enchantment zelf, je kan dus zowel land als enchantment tappen voor mana).
Zowiezo zijn blauw en rood niet van de mana ramp, dus vind het voor een common wel goed zo.
Deranged Assistant maakt geen gekleurde mana, en heeft er ook nog eens een 'nadeel' op (naja, hij is bedoeld voor een skaab deck.. waar dit in principe een voordeel is, maar goed, het maakt de mana generation veel meer niche).
Weet zo niet eens een rode mana ramp.
Bedankt voor je opmerking though
Volgens mij tappen enchantments zelf nooit, maar is het juist de bedoeling dat ze het landje een (tap-)ability geven. Dus dan lijkt je kaart nog niet helemaal te kloppen.
Het is al eerder geprint: Second Wind
Dus kwa dat kan het, zo gezegd, ze hebben de deur al ingetrapt voor deze mechanic =P
Nou doet mijn tap ability niets met wat hij geenchant heeft.
Maar wie weet, mischien komt er eens een landje die meer doet als hij ge-enchant is. We hebben al beesten die deze abilities hebben.
Plus, als je het landje molt.. gaat de plant ook kapot. Dus ook iets makkelijker te removen.
EDIT: klopt helemaal! Het is niet gebruikelijk, maar zeer goed mogelijk. - Dustin.
Een nuttige kaart voor Limited en voor de zwakste Guild, Dimir. Een soort Recoil effect. Uncommon en best een handige kaart!
Boros land-updater
enchated land (uncommon)
enchanted land has:
: As long Boros land-updater is attached to a gate, put three 1/1 red and white knight token onto the battlefield tapped and attacking. If Boros land-updater is attached to a basic land put a 1/1 red and white knight token onto the battlefield tapped and attacking.
play this ability only during the combat phase.
"boros land-updater is an unexpected enhancement for boros, not very strong... but boros is happy with it"
Gruul's ruins -
enchant land - commen
enchanted land has 'tap: deal 1 damage to target non-green creature'
De Golgari nemen verlaten gebouwen en districten over met hun fungus en ondoden. Dan is het natuurlijk zeker voor te stellen dat ze soms ook gebeiden, zoals een Selesnya Tempel gewoon met plantaardig geweld overnemen. Voor alles wat er bij die strijd doodgegaan is gaat de Golgari weer nieuwe brandstof geven voor nieuwe slijm-en-schimmel-legers.
Uncommon, want de kaart is net iets te complex voor een common. Met wat werk, bijvoorbeeld in EDH kan je uit een landje behoorlijk wat mana halen. Limited ook als je bijvoorbeeld 1-drops kan ruilen.
Golgari doet veel met de graveyard via (het dure) scavenge, maar heeft verder geen kaarten die deze ability echt beinvloeden. Vreemd, want de hele Golgari economie is gebaseerd om dood en rot. Vandaar deze kaart.
Daarnaast leek het me gewoon tof dat de Golgari voor practische redenen een heel district besmet hebben en de Azorius nu de boel (flavorwise) onder controle proberen te houden.
Orzhov's Protectorate
Echantment - Aura
Enchant land.
Enchanted land has ": Spells your opponents cast costs an additional 1 life to cast this turn".
"You are on Orzhov's domain now so pay your dues!"
Een beetje de maffia / belastingheffing van de Orzhovs onderstrepen zonder zichzelf in de weg te zitten. En je zult het toch altijd met je leven moeten bekopen als je met de Orzhovs te maken krijgt.
De wijken in het Dimirgebied zijn schimmige wijken waar je 's nachts (en overdag) liever niet alleen wilt lopen. Duistere figuren, heimelijk gefluister, en dubieuze handelswaren die aangeboden worden bepalen het straatbeeld. Voor dieven zijn dergelijke schaduwrijke wijken juist ideaal om achtervolgers van zich af te schudden óf om onschuldige slachtoffers te besluipen.
Dark Alley
Enchantent - Aura (Uncommon)
Enchant Land
Enchanted land gains "T: Target creature gains hexproof and is unblockable until end of turn.".
Chapel of Atonement
Enchantment - Aura [Uncommon]
Enchant land
Whenever enchanted land produces white mana, you gain 1 life.
Whenever enchanted land produces black mana, each opponent loses 1 life.
Sluit mooi aan op Extort. Orzhov regeert een deel van de stad vanuit deze kapel. Alles wat hier gebeurt is of ten goede van de guild, of slecht voor zijn tegenhangers. Ik heb expres niet gekozen voor "you may...", want denk je nou echt dat Orzhov je zelf keuzes laat maken?
Inspirational Bubble
Enchantment — Aura [U]
Enchant land
Whenever enchanted land is tapped for mana, its controller adds to his or her mana pool, Spend this mana only to cast instant or sorcery spells.
Weer eens wat anders dan selesneya of golgari aura's, simpele doch beperkte mana acceleration voor izzet.
Collapsing Waterworks
Enchantment - Aura
Enchant Land
Enchanted Land has , , sacrifice enchanted land: each opponent reveals cards from the top of his or her library until he or she reveals a land card, then puts those cards into his or her graveyard.
Whenever a land enters the battlefield under your control, if Collapsing Waterworks is in your graveyard, you may return Collapsing Waterworks from the graveyard to the battlefield enchanting that land.
--------------------------------------------
Toelichting. In mijn keuze voor een guild heb ik besloten mijn recente favoriet - Dimir te kiezen. Andere guilds waardeer ik meer voor kracht dan voor flavor dus vond ik het leuker om voor dimir te schrijven dan voor Selesnya of ORzhov. Ook Izzet kwam als optie voorbij, maar daarbij werden mijn gedachten iets TE creatief.
Het millen van je opponents naar t/m een landje is toch wel echt een Dimir-actie, dus besloot ik dat het doel van mijn kaart te maken. Helemaal leuk dat het je zelf ergens ook een landje kost, maakt het ook sneller een common/uncommon in plaats van rare. Om het nog een beetje van fatsoenlijke kracht te maken, heb ik besloten om een variatie op landfall te gebruiken om de enchantment terug te laten keren naar de battlefield. Het deed me een beetje denken aan de denizen cycle dus vond ik het nog best toepasselijk voor de set.
In het geheim zit er ook nog een truukje in. Als je deze kaart zonder hem door de battlefield te laten gaan in je graveyard weet te krijgen, kan je al vanaf beurt 3 dit ding gebruiken. Lekker jezelf millen of op de een of andere manier discarden.