Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 86.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
21-2-2013 20:49:00

In RTR en GTC zitten 5 enchant land aura's, om het stad thema te benadrukken (nee, verzin ik niet zelf, het flavor team heeft dit een keer geschreven). Vreemd genoeg zijn alle aura's mono-colored, terwijl ik me juist kan voorstellen dat een guild bezit neemt van een bepaalde stadswijk. Daarom deze week de vraag:

Design een enchant land voor een bepaalde guild!
*Moet in Return to Ravnica of Gatecrash passen
*Enchantment - Aura met Enchant Land
*Common of uncommon (Underworld Connections was de enige rare in deze cycle)
*Heeft exact twee kleuren, geen hybride mana
*Geeft de flavor van dat guild goed weer
*Hoeft geen powerhouse te zijn, maar wel erg thematisch; laat je inspireren door de commons uit Gatecrash
*Vermeld naam, mana cost, rarity, rules text, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (81)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 11:00:00



mijn poging.

Enchantment - Aura (Uncommon)

De een z'n dood is de ander z'n brood. Volgens mij iets dat goed tussen de series past.

25-2-2013 11:25:00

Bury the Dead

Enchantment - Aura
Uncommon

As an additional cost to cast Bury the Dead sacrifice a creature.

Enchant land

: Reduce the casting cost of a scavenge ability by


Maakt de scavenge ability betaalbaarder en ook een mogelijke scavenge ramp is dan haalbaar.

25-2-2013 11:46:00



Control land is niet nieuw. Annex is ooit als uncommon geprint in the ninth edition. Deze variant heeft een zelfde soort ability als soul ransom, maar is iets eenvoudiger. In tegenstelling tot soul ransom mag de controller van soul ransom geen kaarten trekken. De naam slaat op stukken land in het bezit van derden om een bepaalde partij al dan niet dwars te zitten. De discard en het controle element passen goed bij de Dimir en vandaar ook de keuze van de kleuren.

25-2-2013 16:56:00

zou iemand bij mijn kaart even combat phase neer willen zetten?
in de plaats van attacking face...
alvast bedankt.

Graag gedaan - Dustin.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 17:11:00

Wildrage Basin
Enchantment -
Enchant land.
Enchanted land has ": Target creature you control gets +2/+2 and gains trample until end of turn."

Heb het maar simpel en schoon gehouden omdat het om een common/uncommon gaat. Het is een throwback naar Skarrg, the Rage Pits, maar dan net iets anders.

25-2-2013 17:26:00

De monocolored kaarten zijn common. Om aan te geven dat multicolored kaarten dan buiten de cycle vallen, moeten ze een andere rarity hebben. Gezien de regels voor deze prijsvraag moet het dus een uncommon zijn:



Het land is "enchanted" door het feit dat het door Borborygmos is geclaimd als zijn achtertuin. Daarin laat hij allerlei voedsel verbouwen (door de slaven die de uitdaging om Borborygmos te verslaan hebben verloren maar overleeft) om zijn clan mee te voeden. Iemand die zijn buik(je) rond heeft gegeten, is dan tijdelijk wat sterker en krijgt dan +1/+1 en trample.
Ik heb de mana keuze op gezet, want 4 mana vond ik te duur om de aura speelbaar te maken, en 2 mana vond ik te sterk voor een Enchant Land uncommon.

Het plaatje bestaat (afgezien van de lucht) volledig uit voedsel.

25-2-2013 19:30:00

Eh Freek, je weet dat je nu infinite gaat met je land als er een beest is dood gegaan. Was dat ook de bedoeling

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 20:20:00

@ maarten, geen idee wat je precies bedoelt, maar de bedoeling van mijn kaart was dat als er een beestje dood gaat en het enchante landje getapt ligt, je dat landje weer mag untappen.
Maar gezien je reactie is dat niet hetgeen wat er nu gebeurt zeker?

Edit: bij nader inzien had ik er misschien bij moeten zetten dat het untappen maar 1 keer per beurt mag gebeuren... Als er nu 10 beestjes doodgaan in een epic battle heb je een hoop land

25-2-2013 20:32:00

Ze hebben me nog steeds geen internet geleverd in mijn nieuwe huisje, dus deze week een iets minder uitbundige inzending: jullie zullen het zonder plaatje moeten stellen! Hier is mijn Aura:

Plaxcaster Habitat

Enchantment – Aura

Enchant land
Enchanted land gains ": Target creature you control with a +1/+1 counter on it gains hexproof until end of turn."
---
"Some of Vig's creations were nimble enough to escape the downfall of the Combine. I'm certain they'll serve the new Simic well."
— Speaker Vegus

Ik hou van +1/+1-counters en ik hou van hexproof. En al helemaal houd ik van de Simic Combine! Hoewel deze kaart gebaseerd was op Sapphire Drake en Crowned Ceratok, ontdekte ik dat het wel heel veel beeldrijm had met Plaxcaster Frogling, dus heb ik de flavor er maar naar aangepast. Aura op je Island, Burst of Strength in de hand: kom maar op!

Veel succes en plezier iedereen nog in de laatste uurtjes! (:

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 20:46:00

@Freek: Als er nu 1 beestje dood gaat heb je al infinite land. Als hij namelijk tapped voor mana en daardoor untapped is er nog steeds deze beurt een beest doodgegaan, dus kun je hem weer tappen en untappen zolang het dezelfde beurt is.

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 21:34:00

@ luc: daar zit t in dus... shit, ik had t dus anders moeten opschrijven. Zoiets van "for each creature died this turn, add 1 mana of the color enchanted land produces to your mana pool". Dat was dus de bedoeling...

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2013 21:54:00

Het blijft lastig om dit soort dingen te voorzien, laat toch maar weer zien hoe goed ze bezig zijn bij Wizards

26-2-2013 00:55:00

Ik denk dat Dustin het op zich wel snapt, zeker met deze discussie erbij.

26-2-2013 02:00:00

Nou ik dacht dus dat het bedoeld was om 1 extra mana te geven als een creature dood was gegaan, niet 1 extra mana voor elk creature dat dood was gegaan.

26-2-2013 09:44:00

Just to add confusion:
Ik dacht dat het bedoeld was met de tekst
Whenever a creature dies, you may untap enchanted land.

Oftewel, een extra mana per dood beest. Heeft wel meer uses dan een mana van de kleur die het land kan produceren. (de goeie ouwe Squirrel Nest =P )

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2013 09:58:00

Ja tis de bedoeling dat je het landje weer untapt als er een beestje doodgaat. zodat je het weer kan tappen voor land. Het zou daarna wel klaar moeten zijn met het tappen. Dus voor elk beestje 1 keer gebruikend.
Je mag het effect wel voor meerdere beestjes toepassen...
pfff... als ik wat meer ervaring zou hebben gehad ik het maken van kaarten zou ik dit beter hebben kunnen verwoorden...

26-2-2013 10:27:00

Lol, zie nu pas de inzending van GH boven de mijne. Great Minds think alike?

26-2-2013 12:40:00

@Freek: naja voor de prijsvraag is het niet zo erg als je bewoording niet helemaal correct is. Zelf zoek ik altijd op Gatherer naar vergelijkbare kaarten als ik de card text schrijf.

ESKan (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2013 19:55:00

Static Redoubt -
Enchantment - Aura
Enchant Land
Enchanted land has ": This land deals 1 damage to target player."
Whenever you cast an instant spell, untap enchanted land.

Als dit niet puur Izzet is weet ik het ook niet meer.

26-2-2013 20:25:00

Het is tevens puur izzet om iets te laat in te zenden (omdat het kan! )

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2013 22:29:00

Izzet real? your comment?

27-2-2013 00:46:00

@Freek: zoals beloofd, doe ik niet moeilijk over de exacte bewoording; Engels is al lastig, en Magic Engels is helemaal een ramp. We maken in de regels een onderscheid tussen if en when, terwijl dat in het Nederlands allebei vertaald wordt als "als".
Ik snap dat je bedoelde "whenever a creature dies, untap enchanted land". Dus per dood beest kun je aan mana extra maken, en met Verdant Haven zelfs 2 mana extra. Dus dat is de manier waarop ik je kaart lees en beoordeel, no worries!
Dit aura zet dode beesten om in mana; dat lijkt me een typische ability voor Golgari, maar niet voor Orzhov: dode beesten kunnen geen belasting meer betalen en zijn moeilijk af te persen.

27-2-2013 01:56:00

Dit leek me een erg lastige en narrow prijsvraag, maar het blijkt maar weer eens hoe creatief jullie zijn. Erg veel inzendingen, en ook van erg hoog niveau. Ik heb veel gave ideeën gezien, de flavor van de guilds is goed over gekomen. Deze week weer flink wat eervolle vermeldingen, en dan nog de lastige opgave voor mij om daaruit een winnaar aan te wijzen...

Arjan: typisch Simic, maakt combat math er complex, dus terecht een uncommon.
Toby: gaaf idee, maar ik weet niet zeker of de regels deze werking supporten (maar ik begrijp wat je wilt).
Imahilus: je toelichting maakt hem helemaal af!
Peanut: reusable Recoil, precies wat Dimir nodig heeft!
Bas: dit was precies de bedoeling van de prijsvraag; speelt helemaal in op een bepaald mechanic, flavorvol, narrow, maar kan best sterk zijn. Ook een skill tester: hoeveel scavenge heb je nodig voordat deze kaart speelbaar wordt?
San: nice, de Orzhov hebben weer eens een nieuwe vorm van belasting verzonnen... als je je extra mana niet nodig hebt voor extort, dan verzin je wel een andere manier om je tegenstander te treiteren.
Wackywong: lekkere finisher, goede synergie met cipher.
Luc: prima verlengstuk van extort.
Harmloos: complexe en riskante kaart, maar kan Dimir net die extra grind opleveren die ze in een race nodig hebben. Ook erg goed uitgewerkt dat het saccen niet gratis is, om een te snelle combo finish te voorkomen.
Jasper: spannend! Kan een matig evolve deck redden, en kan erg leuk zijn in Commander.
Sander: briljant, dit is iets wat bij Simic past en wat Simic ook prima kan gebruiken: sneller je dikke beesten opgooien om je evolvers sneller te laten groeien.
Nick: duur, maar loopt snel uit de hand. Ik hoop dat het een uncommon is
Johannes: een kleine Skarrg Guildmage, cute.
CryptoRedentor: lekker Simic, en mogelijk erg irritant; door de restrictie van de +1/+1 counter niet OP.

Uit al deze inzendingen waren voor mij 3 kanshebbers op de hoofdprijs: San, omdat deze ability erg goed aansluit bij de flavor van Orzhov, zonder een verlengstuk van extort te zijn. Harmloos, omdat cipher weliswaar de keyword ability van Dimir is, maar millen natuurlijk hun échte wapen is, en dit mooi combineert met self mill. Sander, omdat dit erg outside the box gedacht is; eigenlijk een erg slechte Fertile Ground, maar perfect passend in deze set, zeker door de mutatie naar Gate. Absoluut geen powerhouse, maar wel erg thematisch en creatief, en daarmee precies volgens de opdracht. Felicitaties dus voor Sander Verkerk!

Donderdag gaan we weer flink rekenen, maar daarbij krijgen jullie hulp uit onverwachte hoek...

Greetz, Dustin.

27-2-2013 02:11:00

Ja ik was een beetje lui =p De correcte template zou waarschijnlijk zijn:

Enchanted land has ": Target creature attacks this turn if able and gains "whenever this creature attacks, it gets +1/+0 until end of turn" until end of turn."

Maar dat leest niet zo lekker weg. Een beter alternatief:

Enchanted land has ": Target creature gets +1/+0 until end of turn and attacks this turn if able. Activate this ability only before combat."

Of gewoon het hele +1/+0 weglaten en de kaart lekker simpel houden. Misschien had het wel moeten zijn:

Enchanted land has ": Target creature gains trample until end of turn and attacks this turn if able."

Heb je toch dat je het op je eigen beesten kan activeren, de flavor blijft simpel en elegant, en je hoeft niet zulke moeilijke/lelijke templating te gebruiken. Als art moet je dan een soort van discotheek/bar laten zien waar mensen aan het dansen/stampen zijn. Vandaar de trample =D

27-2-2013 03:40:00

Verder natuurlijk gefeliciteerd!

Zaten idd een heleboel leuke kaarten tussen. Ik moet toch niet te sloppy worden merk ik =p

Ben het niet met Dustin eens dat een reusable Recoil iets is dat Limited nodig heeft als uncommon. Het is in principe een Capsize voor evenveel mana die ook nog eens laat discarden...

En Borborygmos' Backyard doet me natuurlijk eerder denken aan Skarrg, the Rage Pits dan aan Skarrg Guildmage =)

Oh ja, die dus... helaas ken ik niet alle 12.000 bestaande kaarten uit mijn hoofd; ben erg blij dat ik niet deze functionele reprint als winnaar heb aangewezen! - Dustin.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]