Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi allemaal,
Deze week zit Dustin in het verre Utrecht om op de GP te judgen, vandaar dat ik, Dark Jjay, het weer een weekje overneem
In het oorspronkelijke Ravnica block had je een cycle guild champions, en Mark Rosewater heeft al door laten schemeren dat deze in Dragon's Maze terug komen. Ik ben benieuwd hoe deze er uit zouden kunnen zien! Elke guild heeft in RTR of GTC al een Guild Leader gekregen, een mythic creature in de guild kleuren. Maar nu is de vraag:
Design een Champion voor een van de tien guilds in Dragon's Maze!
*Moet in Dragon's Maze passen, dus niet overpowered of Unhinged.
*Het creature moet rare en legendary zijn.
*De power en toughness van het creature moet lager zijn dan die van de 'Guild Leader'.
*Heeft beide guildkleuren, geen hybride mana, geen andere kleuren
*Het creature moet een soort bonus geven of krijgen van creatures en/of spells in de kleuren van zijn of haar guild.
*Vermeld naam, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text
*Zorg dat de kaart echt als een Champion aanvoelt
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.
*Speciaal deze week (geen nieuwe blijvende regel): zend je kaart ook in tekstvorm in, alleen een plaatje volstaat niet!
De kaarten uit het oude Ravnica block binnen deze cycle zijn: Agrus Kos, Wojek Veteran, Circu, Dimir Lobotomist, Grand Arbiter Augustin IV, Lyzolda, the Blood Witch, Momir Vig, Simic Visionary, Savra, Queen of the Golgari, Teysa, Orzhov Scion, Tibor and Lumia, Tolsimir Wolfblood en Ulasht, the Hate Seed.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dark Jjay.
Dris Damihow, Dimir Shadow
Legendary Creature - Human Rogue Wizard (Rare)
Whenever you cast a blue spell you may return target permanent to it's owner's hand.
Whenever you cast a black spell you may have target player discard a card from his or her hand.
"I have no name, I have no face,
Never the same, without trace."
- Dimir encryption
2/2
Toelichting:
Ik had hem graag 2/3 gemaakt (net zo als Circu, Dimir Lobotomist)
Maar de Guildleader is een 3/3, en regels zijn regels.
Zijn manacost heb ik wel overgenomen, maar voor een 2/2 was dat nog best hoog.
Ik heb ter inspiratie gezocht naar een blauw zwarte kaart die een typisch blauwe en een typische zwarte abilitie heeft, die opgesplitst kan worden in 2 delen.
Ik kwam uit bij Recoil, bounce is typisch blauw, discard typisch zwart.
Het is een commen, dus een herhaaldelijk effect is mogenlijk op een rare.
Ik heb er nog aan gedacht of permanent misschien te sterk zou zijn, maar het aanpassen naar creature zou de flavor aantasten.
Daarnaast is zijn p/t voor best laag (in Shock range) dus kon hij deze powerup wel gebruiken.
Ik wou dan ook dat het een Recoil op een stick was.
Het lijkt misschien dat zijn abilities niks met Cipher te maken hebben,...
Maar zijn abilities worden ook getriggerd door Cipher!
Ik heb geprobeerd hem aan te laten voelen als een champion door meer aandacht aan de flavor te geven.
Omdat zijn abilities maar 2 lijnen zijn heb je ruimte genoeg voor een flavor tekst, dus daar wou ik ook iets mee doen.
Het is een gedicht dat de geheimzinnigheid van de Dimir laat zien.
Dimir encryption, een manier om de boodschap te verbergen voor buitenstanders (hier)
Dimir is dan ook een guild van geheimen, daarom een easter egg in zijn naam.
Het is een anogram van zijn titel, want zijn echte naam mogen we natuurlijk niet weten.
Dris Damihow <-> Dimir Shadow.
(275/300)
Leonyth, Overseer
Legendary Creature - Elf Cleric
Other creatures you control get +0/+1
Tap an untapped creature you control:
- If this creature is white: you gain 2 life,
- If this creature is green: put a +1/+1 counter on it.
Tap or untap target creature (use this ability once per turn)
1/4
Deze kaart zorgt voor een betere defence.
Langzaam aan groeien je creatures en krijg je meer life.
Daarbij kun je ook nog een creature tappen of untappen.
Libria, Lila & Libia - Rare
Legendary Creature - Spirit Druid
(w/b) Remove the top card of a graveyard from the game, put a 1/1 black and white spirit token with flying into the battlefield.
1/1
Qoute: We are looking for our sister, the lost soul ~ Libria, Lila & Libia
Denk dat dit wel het een sterke champion is niet OP en werkt goed in de Orzhov Guild
Leuke prijsvraag deze week. Ik kan helaas nog niet winnen.
Gunther, Ambush Commander
Legendary Creature - Human Soldier
First strike, haste
When Gunther attacks, put a 1/1 red and white human soldier token onto the battlefield, tapped and attacking.
~The frontline isn't drawn in the sand but is on the edge of your blade.
[3/2]
Werkt natuurlijk lekker samen met de Battalion mechanic van Boros maar doet het ook goed met de Relentless Assault van Aurelia, the Warleader.
Daar gaan we dan.
Filarin, Beak and Claws
Legendary Creature - Griffin [Rare]
Flying, vigilance
Whenever a white creature you control blocks, you may tap target creature.
Whenever a blue creature you control blocks, you may draw a card.
[2/5]
"I never thought I'd be so glad to see two tons of beak and claws bearing down on me at the speed of an arrow."
Flavor van Dramatic Rescue
In de lore worden griffins wel gewaardeerd bij Azorius. Maar waarom zie je ze op kaarten dan alleen maar als vervoersmiddel voor knights? Het is tijd dat er ook op de kaarten is duidelijk wordt hoe belangrijk en inspirerend ze zijn voor de guild!
Daarom een legendary griffin die ervoor zorgt dat als je tegenstander zijn creatures een keer niet gedetained o.i.d. zijn er alsnog voor zorgt dat jij de controle hebt. En jij kan lekker met je vliegertjes eroverheen.
@ Tom, volgens mij ligt de token er helaas te laat om battallion te triggeren
Als plaatje:
Als text:
Bambi, Selesnian Ultimate Pet
Legendary Creature - Elk
Reach
Whenever another nontoken green creature enters the battlefield under your control, put a 3/3 green Centaur creature token on the battlefield.
Whenever another nontoken white creature enters the battlefield under your control, put a 1/1 white Bird creature token with Flying onto the battlefield.
1/3
Bambi kennen wij natuurlijk allemaal van de Walt Disney film. Maar in Ravnica vond Selesnya een middel om hem nog veel meer te laten groeien, zodat je in zijn gewei een boomhut kan bouwen en er iemand kan wonen.
Als iemand dus nieuw op de battlefield verschijnt, hoeft hij dankzij de hert zich dus gelijk geen zorgen meer te maken over zijn woning. Hij kan dus gelijk al een huisdier meenemen, hetzij een centaur (voorzover die zich tot huisdier laat temmen), hetzij een vogel. En soms ook allebei.
Bambi's power slaat dan ook op de power van de vogel.
Zijn toughness slaat op de toughness van de centaur.
En de reach slaat op dat hij controle kan houden over 1/1 vliegers.
Dit maakt hem meteen zwakker dan Trostani, want die is 2/5.
Marlad, Golgari Necrolord
Legendary Creature – Elf Shaman
Black creature cards in your graveyard get +1/+1.
Green creature cards in your graveyard get +1/+1.
Sacrifice another creature: Regenerate Marlad, Golgari Necrolord. (The next time this creature would be destroyed this turn, it isn't. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)
Flavor:
"Give me your life, and I will give you strength."
—Marlad, Golgari Necrolord
[1/1]
------------------------------ Omschrijving ------------------------------
Ik ben deze keer gegaan voor een coole creature die past binnen de guild. Ik ben niet zo thuis in de verhalen, dus voor het type creature en dergelijke heb ik goed gekeken wat er al gemaakt is door Wizards en de wiki over Golgari van MTGsalvation.
De eerste twee abilities boosten "Scavenge". Deze ability zegt namelijk dat je counters mag plaatsen op een target creature equal to its power. De tweede ability is een mooie outlet om je "Scavenge" creatures te sacrificen en kan ervoor zorgen dat Marlad op de battlefield blijft liggen.
De Golgari Necrolord is dus een champion die de battlefield beheerst door andere creatures te doden voor zijn eigen leven en ze daarvoor beloont door ze sterker te maken in hun "leven na de dood". Vandaar de flavor.
Salruid, master biomancer
creature - elf wizard
Salruid enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each creature you control.
Creatures you control have evolve (multiple instances of evolve stack).
@Marco: Ik neem aan dat de casting cast 3 moet zijn?
Edit: dat denk ik ook, heb 't even aangepast. -Huib
Mijn inzending:
Vasyl, Nightveil Envoy
Legendary Creature - Human Rogue
Unblockable
Whenever Vasyl, Nightveil Envoy attacks, return target creature with power 2 or less to its owner's hand.
If that creature was black, target player discards a card. If it was blue, you draw a card.
1/2
Dimir is van voornamelijk van het "Incremental advantage at every turn" (zie de bijzonder interessante column van MaRo van vandaag: hier ).
En het voordeel ligt voor Vasyl inderdaad om elke hoek.
Ten 1e heeft hij evasion (heel erg Dimir!) in de vorm van unblockable. Dit maakt hem natuurlijk een dankbaar target voor alle cypher-kaarten van Dimir.
Ten 2e kan hij een vervelend klein (utility?/chump?) beestje van de tegenstander verwijderen.
Of (ten 3e) natuurlijk iets interessants van jezelf bouncen met bijvoorbeeld een leuke ETB.
Ten 4e kan het iemand iets laten discarden. Bij jezelf omdat je iets per se in je graveyard wilt hebben (mooie luitenant voor Lazav toch?) of bij een tegenstander (kan ook fijn zijn voor Lazav, bijvoorbeeld het creature dat net gebounced is (als het tenminste is)).
Ten 5e is card-draw nooit weg en dat zit sowieso in en is uitermate Dimir.
Zijn naam heeft een Oost-Europese afkomst, net als Szadek en Lazav. Nightveil is één van de Dimir-districten.
Vasyl gaat dus om voordeel. Heel veel voordeel. Als je aan allerlei voorwaarden voldoet. Ingewikkeld, net als alles wat Dimir doet…
Oei, ik begin nou toch heftig te twijfelen. Mijn huidige inzending heeft een P/T van 3/2, waar Lazav, Dimir Mastermind een P/T van 3/3 heeft. Echter, de kans bestaat voor Lazav dat zijn P/T binnen aanzienlijke tijd hoger wordt, maar het kan ook lager worden. Mijn vraag is dus: wordt mijn inzending met deze P/T gediskwalificeerd? De discussies zouden suggereren van wel, maar ik hoop dat men kan begrijpen dat ik het even navraag...
Mocht mijn inzending inderdaad een te hoge P/T hebben, kan deze dan nog bijgesteld worden naar 2/2?
@Crypto: Ik jureer hem als 2/2.
@Nico, Imahilus, Gerben, Bruxonn, Kenny, Patrick Saadhoff, Tom van Uijen en Marco:
Jullie entry is op dit moment niet conform aan deze regel:
*Het creature moet een soort bonus geven of krijgen van creatures en/of spells in de kleuren van zijn of haar guild.
Jullie krijgen tot 12 uur om hem aan te passen.
Agrus Kos, Spirit of Boros
Legendary Creature – Spirit Soldier
Flying, haste
When Agrus Kos, Boros Champion enters the battlefield, put two 1/1 red and white Soldier creature tokens with haste onto the battlefield.
Battalion – Whenever Agrus Kos, Boros Champion and at least two other creatures attack, attacking red and white creatures you control get +1/+1 until end of turn.
2/2
Toelichting: ik was net bezig met de battalion ability toen ik zag dat Tom van Uijen al een soortgelijke inzending heeft ingestuurd. Dit blijkt dus een vrij logische gedachte voor een Boros champion te zijn. Mijn champion – de inmiddels overleden Agrus Kos – verschilt in ieder geval van die van Tom in zoverre dat hij een Spirit is, meteen battalion activeert en zelf ook een battalion ability heeft. Deze maakt niet alleen je andere creatures groter maar ook hemzelf, waardoor hij in combinatie met z'n flying minder snel doodgaat. Dus dan kun je er de volgende beurt waarschijnlijk nog een keer mee aanvallen.
"We come from the Worldroot, we return to the Worldroot."
In de Golgari lore is de planeet één groot organisme dat constant levensvormen aangroeit (life) en tot zich neemt (death). Urul is hier de belichaming van. Zijn wortels strekken zich ondergronds uit over heel Ravnica en hij voedt zich met alles dat terugkeert naar de aarde.
(not the official lore)
Urul, the Worldroot
Legendary Creature - Plant Fungus
Whenever a black card is put into your graveyard from anywhere, put a mold counter on Urul, the Worldroot.
Whenever a green card is put into your graveyard from anywhere, put a mold counter on Urul.
, remove X mold counters from Urul: Return target creature card with converted mana cost X from your graveyard to the battlefield.
0/3
Voor het verzamelen van mold counters heb ik gekozen voor any card en niet alleen creature card, omdat juist ook kaarten als Grisly Salvage goed werken samen met deze en het dan lekker is als die ook 2 counters geeft.
SPOILER SPOILER SPOILER
@Huib: niet dat het iets afdoet aan je design, maar Agrus Kos is inmiddels (volgens de storyline van het vorige block) de grens met het hiernamaals overschreden. Spirit Soldier zou dan misschien een betere creature type zijn geweest (bron: bijv. hier ).
Overigens is Agrus wel zo ongeveer DE champion van Ravnica ...
Edit: dat wist ik niet Jan, heb 'm er even op aangepast. -Huib
Het idee achter de mechanics van Urul is dus de cycle van life and death uit te beelden. Er gaan constant kaarten naar de graveyard en er komen constant kaarten uit.
En om lekker samen te werken met Dredge =)
Maar geven kaarten als Grisly Salvage niet echt een hele hoop mold counters.
Salvage geeft er zelf 2, stel je gooit 2 Lotleth Troll weg, dan heb je er al 6, beurt erna een 6 CMC beest terug, of nog wel meer.
En die Agrus kos is voor 5 mana 7+ power, flying, haste... een beetje sterk dunkt me?
Mijn inzending komt zo nog.
Edit: ik had nog niet gecorrigeerd voor de flying, was eerst first strike namelijk i.v.m. Human-zijn. -Huib
N.A.V. het bericht aangepast conform de regels zodat hij nu een bonus geeft aan instant/sorceries conform de kleuren van Izzet.
Bedankt voor de heads-up
_________________________________________________________
Izzet Experiment #100
Legendary Creature - Dragon
Flying
: Draw a card and deal 1 damage to yourself. If the drawn card is a red and blue instant or sorcery card, you may reveal it to have no damage dealt to you by this ability.
: Discard a card from your hand and deal 2 damage divided as you choose among one or two target creatures and/or players. If a red and blue instant or sorcery card is discarded this way, deal 3 damage instead.
: Pay 5 life to put a 2/2 red and blue Izzet Experiment token with flying and haste on the battlefield. This ability may only be used once per turn.
"For my 100th experiment I decided to administer the power and knowledge myself. Success proved imminent." - Niv-Mizzet, Dracogenius
3/3
Kennis en kracht, twee kenmerken van Izzet danwel Niv-Mizzet. In zijn honderdste experiment samengekomen tot een van zijn nieuwste creaties die, vanwege de kracht van Dracogenius, zelf ook enige experimenten kan proberen d.m.v. zijn laatste ability. Champion-waardig is hij zeker, aangezien de abilities boven andere experimenten uitsteken maar niet overpowered zijn door het gebrek aan haste. De tokens zijn slechts 2/2, maar door flying + haste een kracht om rekening mee te houden.
@Jjay: doet hij dat dan nniet via de scavenge bonus? Er stond immers niet dat de creatures in play moesten liggen, of dat alle creatures een bonus moesten geven...
Aleria, Isperia's Successor
Legendary Creature - Sphinx
Flying
Whenever you cast a blue spell you may look at each opponents hand and draw a card.
Whenever you cast a white spell, you may name a non-land, non-Planeswalker card.
Players can't cast cards named with Aleria, Isperia's Successor.
2/3
Geen hexproof, gewoon in Lightning Bolt range. Een leuke kaart, die Azorius uitstraalt, want je tegenstander gaat gelimiteerd worden in alles wat hij doet.
Wilde hem ook eerst in sideboards laten kijken, maar dat is meer Dimir en ook iets meer voor een Mythic. Gezien de prijsvraag vroeg om rare heb ik dit niet gedaan. Tegenwoordig zijn de meeste (nadruk op meeste) legends echter Mythic, maar goed.
@Shazu: Ja dat klopt, dat maakt de kaart juicy =)
Wat hem fair houdt is de mana investering.
Voor 6 mana reanimate je 1 beest, dat is niks om over naar huis te schrijven.
Voor 9 mana reanimate je er 2, dat is Unburial Rites
Voor 12 mana reanimate je er 3, nou begint de value te komen. Passend bij Golgari reward deze kaart de grindy long game.