Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi allemaal,
Deze week zit Dustin in het verre Utrecht om op de GP te judgen, vandaar dat ik, Dark Jjay, het weer een weekje overneem
In het oorspronkelijke Ravnica block had je een cycle guild champions, en Mark Rosewater heeft al door laten schemeren dat deze in Dragon's Maze terug komen. Ik ben benieuwd hoe deze er uit zouden kunnen zien! Elke guild heeft in RTR of GTC al een Guild Leader gekregen, een mythic creature in de guild kleuren. Maar nu is de vraag:
Design een Champion voor een van de tien guilds in Dragon's Maze!
*Moet in Dragon's Maze passen, dus niet overpowered of Unhinged.
*Het creature moet rare en legendary zijn.
*De power en toughness van het creature moet lager zijn dan die van de 'Guild Leader'.
*Heeft beide guildkleuren, geen hybride mana, geen andere kleuren
*Het creature moet een soort bonus geven of krijgen van creatures en/of spells in de kleuren van zijn of haar guild.
*Vermeld naam, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text
*Zorg dat de kaart echt als een Champion aanvoelt
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.
*Speciaal deze week (geen nieuwe blijvende regel): zend je kaart ook in tekstvorm in, alleen een plaatje volstaat niet!
De kaarten uit het oude Ravnica block binnen deze cycle zijn: Agrus Kos, Wojek Veteran, Circu, Dimir Lobotomist, Grand Arbiter Augustin IV, Lyzolda, the Blood Witch, Momir Vig, Simic Visionary, Savra, Queen of the Golgari, Teysa, Orzhov Scion, Tibor and Lumia, Tolsimir Wolfblood en Ulasht, the Hate Seed.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dark Jjay.
Njah bedenk wel dat sphinx's revelation best wel veel play ziet en dit betekent wel dat UW control vaak veel mana op tafel heeft en veel kaarten op hand. In 1 keer jouw kaart, plus een trigger of twee is dus niet heel onrealistisch en dat wordt echt wel snel te overpowered. al helemaal als je bedenkt dat je niks anders met het deck hoeft te doen dan ruimte maken voor jouw kaart.
UB heeft geen disenchant, maar Recoil tegen een lege hand zorgt daar wel voor. Dat is 1 van de mogelijkheden van multicolor. Je combineert 2 abilities van de kleuren die samen iets doen dat de kleuren zelf niet kunnen. Dat is emergent gameplay. Dus unblockable in RG kan.
Qua power level zullen er inderdaad meningsverschillen zijn. Mij lijkt Aleria, Isperia's Successor ook te sterk, vooral omdat de blauwe ability ook nog kaarten pakt wat niet essentieel is voor de mechanic.
Zo lijkt me ook Dris Damihow, Dimir Shadow undercosted, omdat repeatable bounce echt heel sterk is.
Wat betreft Golgari en graveyard, het probleem is dat alle enablers in de vorige set zitten (Mulch, Tracker’s Instincts, Faithless Looting, Forbidden Alchemy etc) dus in standard kan je een Golgari graveyard deck maken maar de guild zelf in Ravnica is daar minder mee bezig. Dus ik snap de kritiek al ben ik het er niet mee eens.
Nog bedankt voor de extra toelichting! Daar kan ik zeker wat mee, nu snap ik ook wat je precies bedoelt
Suggestie voor de volgende keer: Misschien kun je net als Dustin wat minder kaarten eruit pakken en daar wat uitgebreider je mening over geven. Dat is voor jouw misschien minder druk en (voor mij in ieder geval) interessanter om te lezen
Is het trouwens mogelijk om een URL te maken naar een post binnen een topic? Dat zou helemaal handig zijn om bij elke naam/kaart die je beoordeelt de snellink naar de post te zetten waar deze in staat (al wordt dat misschien iets te veel werk).
Het zullen mijn docent genen zijn, maar de reden dat ik niet zoals Dustin maar een paar kaarten uitlicht is omdat ik graag iedere kaart van Feedback wil voorzien. Ik vind het zelf altijd prettig om te weten wat ik verkeerd heb gedaan of waarom ik niet heb gewonnen, en daarom wil ik een ieder dat privilege wel gunnen :3.
@Harmloos en RegStar: zoals is gezegd, er zullen altijd meningsverschillen zijn over de kaarten, net als over mijn jurering. De regel zegt inderdaad dat de kaart in Dragon's Maze moet passen, maar ik vind dat de champions buiten het theoretisch vacuüm waarin ze horen te opereren ook een functie horen te hebben. We kunnen nu aannemen dat er Scavenge in Dragon's Maze zit, en daar zal Jos z'n champion inderdaad goed mee werken, maar dat betekend niet dat hij enkel met het guild mechanic hoort te werken. Als je kijkt naar de kaarten in Dustin z'n post dan kan je zien dat die kaarten eigenlijk niets doen met de abilities van de Guild (Lyzolda heeft zelfs anti-synergie), maar gewoon grote grom beesten zijn met coole effecten. De opdracht was om deze kaarten te emuleren.
@RegStar: Sidenote, ik stel het eigenlijk niet zo op prijs dat je mij er eigenlijk van beschuldigd dat ik mij laat leiden door mijn voorkeur aan speelstijl. Ik heb nog nooit UW control gespeeld en zal dat waarschijnlijk nooit doen. Shazu heeft gewonnen omdat zijn kaart goed ontworpen was, niet omdat ik ermee wil spelen. Daarnaast is Jarad het enige creature in Return to Ravica Golgari die direct voordeel haalt uit het hebben van een volle grafbak. Lotleth Troll is enkel een enabler, en Deathrite Shaman heeft zelfs anti-synergie met dit plan. Ik denk dat wij beide kunnen zien dat dit op geen manier vergelijkbaar is met de manier zoals dit in het originele Ravnica block is gedaan. Zie Life from the Loam of zelfs Golgari Thug voor vergelijking.
Ook goed! En als de studenten dan willen weten waarom ze de opdracht niet hebben gehaald, komen ze vanzelf wel langs voor wat extra uitleg
Jared's eerste ability heeft zelfs anti-synergy met Scavenge. De tweede ability heeft er dan wel weer synergy mee.
Ik ben ook erg blij met de feedback, dan weet ik waar ik op moet letten.
Ik doe de volgende keer weer mee, hopelijk gaat het dan al beter.
Bedankt dus voor het beoordelen van mijn kaart en de andere natuurlijk!
Shazu nog gefeliciteerd!
Oftewel, de strategie van Golgari is in principe wel een boel kaarten de graveyard in krijgen, maar ze daar niet perse houden. Alleen Jarad wil een grote graveyard houden. Scavenge, Deathrite Shaman en Treasured Find houden er allemaal van om die graveyard weer leeg te maken.
Wait what ik ben jouw punt aan het tegenspreken hoe kan je daar 'exact' op zeggen? =p
Het probleem is dat we het hier allemaal over net verschillende dingen hebben. Een paar mooie voorbeelden:
1. "Wat deze kaart voor mij tegenhoud is dat Golgari deze set niet direct bezig is met kaarten in de graveyard krijgen"
(Dit gaat dus specifiek over kaarten in de graveyard krijgen)
2. "En golgari niet met graveyard bezig? Wat doet jarad dan met 1.. oh nee 2.. ohnee al z'n abilities?"
(Dit gaat over graveyards in het algemeen dus kan overal over gaan)
3. "Daarnaast is Jarad het enige creature in Return to Ravica Golgari die direct voordeel haalt uit het hebben van een volle grafbak."
(Dit gaat specifiek over het hebben en behouden van een grote graveyard)
4. "Scavenge, Deathrite Shaman en Treasured Find houden er allemaal van om die graveyard weer leeg te maken."
(Dit gaat specifiek over het gebruiken van de graveyard als resource)
Mijn #4 was bedoeld om aan te geven dat ik Dark Jjay's #3 een non-argument vind, ook al ben ik het eens met zijn #1.
Dj: ieder heeft recht op een mening en ik ervaar het zo. Hoe anders kan ik voor mijn bevatting verklaren dat een kaart zoals de winnaar zulke overpowering abilities heeft die je noooooit samen op een kaart zou zien kan winnen, het is leuk bedacht maar als 1kaart is t veels te veel, kunt zien wat er komt en dezelfde kaart stopt elke threat ook nog eens. Allemaal op een kaart.
Ik probeer, en kan nog steeds niet vatten, hoe die gruul champ overpowered zou zijn en deze niet
@RegStar, 2/2 Wolf token B s [helaas kan ik niet gewoon "wolf token" typen, dan krijg je de 1/1 Deathtouch Wolf token ] zijn zoo Innistrad! Kun jij mij ook vertellen waarom zij flavorwise in de Ravnica plane horen?
@Discussie hierboven, ik heb nog nooit een 3/3 unblockable voor 3 mana gezien. Hooguit een 3/1 voor 3 mana (Latch Seeker), maar alle andere Unblockables hebben tot nu toe een lagere power dan hun converted mana cost. Ik denk dat deze statistieken een 3/3 unblockable voor 3 mana overpowered maken.
@RegStar: een 5 mana 2/3 die een sterke controllende rol heeft, maar opzet nodig heeft is naar mijn mening niet OP. Een 3 mana 3/3 die zelf unblickable is en al je andere beesten evasion geeft zonder verdere kaartinvestering is te sterk.
Ik wil daarnaast deze discussie graag beëindigen. Ik zie geen verder scenario waarin wij het allemaal eens worden, dus nog verder discusseren is zinloos, me dunkt. Houdt vooral je verdere mening.
@Regstar: wat betreft "samen op 1 kaart is te veel", zie dingen als de Praetors, de Eldrazi, Iona, Shield of Emeria. Wizards is de laatste tijd heel erg bezig de grenzen aan het opzoeken hoe absurd ze een creature kunnen maken (dat de helft hiervan gebanned wordt in Commander geeft voor mij aan dat ze hier in doorslaan maar dat terzijde) De kaart van Shazu was misschien 10 jaar geleden ondenkbaar maar in het huidige landschap kan het best.
Wat betreft power level, zie ook kaarten als Consecrated Sphinx, Hero of Bladehold. Creatures die niet een onmiddelijk effect op de game hebben (EtB abilities, haste, static abilities) zijn stukken krachtiger geworden de laatste jaren.
@Johannes: Tolsimir Wolfblood en Watchwolf, Selesnya kan best wolf tokens maken. Het antwoord stond zelfs in de openingspost =)
Maar Watchwolf is 3/3, de andere is Legendary, en beide zijn ze ook wit. Ik ben dus nog niet overtuigd van monogroene 2/2 Wolven (of wat voor type dan ook.) Ja, Ooze tokens kunnen 2/2 zijn, maar zijn over het algemeen */*.
Maar hoe dan ook, het is hooguit een verklaring waarom mijn kaart niet de gewenste power level heeft. Ik kan me in ieder geval vinden in de winnaar, zeker omdat de jureerder een kaart heeft laten winnen waar hij zelf een hekel aan heeft.
Het gaat erom dat Wolves flavorwise bij Selesnya passen. De Centaurs van het originele Ravnica block waren ook niet 3/3.
Prijsvragen komen altijd donderdag online; meestal al in de middag, maar soms 's avonds laat. Ik ben nog nooit te laat geweest met een prijsvraag dat ik hem pas op vrijdag neerzette, en heel soms voor een speciale prijsvraag zet ik hem al iets eerder online. Maak je geen zorgen, hij komt zeer spoedig, nog een laatste keer doorlezen op foutjes ^^
En bij deze nogmaals mijn dank aan Dark Jjay, ik vind het gaaf dat er zoveel inzendingen waren en er een goede discussie op gang kwam