Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
In RTR en GTC zitten al een helehoop dubbellandjes: de guildgates en natuurlijk de shockduals. Daarom is er door Wizards voor gekozen om in Dragon's Maze niet nog meer nieuwe duals te printen, maar een random landje van de al bestaande toe te voegen aan de booster in plaats van basic land. Maar natuurlijk is er nog een hoop mogelijk om het land thema verder uit te werken... Denk aan kaarten zoals Crackling Perimeter, Gateway Shade, Hold the Gates en het nieuwe mythic landje uit Dragon's Maze dat al hier gespoild is. Wat kunnen we nog meer doen met de Gates?
Design een kaart die interactie heeft met Gates!
*Moet in Dragon's Maze passen
*Gebruikt expliciet het woord Gate of Gates in de rules text
*Uncommon of rare; licht je keuze toe!
*Kaarttype naar keuze, bijvoorbeeld creature, enchantment of instant/sorcery (let op, Planeswalkers zijn mythic en passen dus niet in deze prijsvraag)
*Flavor is belangrijk, zorg dat deze kaart op Ravnica past
*Hoeft geen powerhouse te zijn, maar wel erg thematisch; laat je inspireren door de uncommons uit Gatecrash
*Vermeld naam, mana cost, rarity, rules text, eventueel flavor text, et cetera
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
@J. Buutfeld: De vraag is alleen. Willen echt weer een 2-card combo rondom Squirrel Nest?
Souvenir Collector
Creature - Human
1/1
: For every color of mana any gate you control could produce, add one mana of that color to your mana pool. If would be added to your mana pool, add to your mana pool instead.
"Been there. And there. Oh, and there too..."
Gates zijn natuurlijk een hele bezienswaardigheid. Daarom komen mensen ernaartoe en nemen wat leuks mee als souvenir. Heb je ze allemaal? Dan ben je natuurlijk helemaal goed bezig
De kaart maakt het dan misschien mogelijk om in beurt 4 dertien mana te hebben, maar hiervoor moet je wel toevallig alle kleuren in je gates hebben, iets wat niet gemakkelijk is.
De kaart is een rare, al is het maar omdat hij mogelijk nootjes gaat, uncommons maken namelijk geen 10 mana in beurt 4...
Nu al een eervolle vermelding, dat is snel. Ik was inderdaad vergeten dat ik voorlopig niks meer kan winnen. Dan zal ik mijn designs niet meer posten, maar gewoon genieten van andere designs, om designspace zo groot mogelijk te houden.
En dan nu een zin met niet 3x het woord 'design' erin.
staat mijn inzending
Gate to Nowhere
Enchantment
Whenever you tap a gate, target player reveals cards from the top of his or her library until he or she reveals a land card, then puts those cards into his or her graveyard.
"who said gates lead to cities?"
-----------------------------------------------------------------
Deze kaart geeft een boost aan mill lief hebbers en past goed in de Dimir setting. Niemand weet waar de Dimir zich schuil houden en dan zie je een gate en denk je dat je er bent, maar kom je bedrogen uit.
Gezien het naar mijn mening een sterke enchantment is heb ik er daarom voor gekozen hem rare te maken.
@ G Soratami: Ja? Nee, dat was ik natuurlijk niet vergeten, maar earthcraft is sowieso een betere combo card voor met Squirrel Nest. Deze kaart heb ik specifiek gemaakt voor Dragon's Maze en niet squirrel nest, omdat hij daar naar mijn idee goed in zou passen.
Azorius Sentry
Enchantment - Uncommon
Enchant target Gate an opponent controls. Whenever target Gate becomes tapped, Azorius Sentry becomes a 1/4 White Soldier Creature until end of turn.
As long as Azorius Sentry is a creature, it has Defender, and "Whenever this creature blocks, sacrifice it at end of combat."
As long as Azorius Sentry is an enchantment, it has "Sacriice Azorius Sentry: Destroy enchanted Gate."
Gezien dit dus een éénmalige blocker is, vind ik het zeker geen rare. Ik vind het qua flavor in de Azorius passen, aangezien Azorius toch het Guild van orde en rechtvaardigheid is. Dus zodra de Gate gebruikt wordt, duikt er een bewaker op. Je kan ook voor die 3 mana een landje slopen. Wat vrij duur lijkt, maar aangezien Land destruction normaliter niet wit is, lijkt me de hogere prijs gerechtvaardigd.
Een soort van Amulet of Vigor voor potentiële Gate-decks ivm de nieuwe Mythic land en bijvoorbeeld dingen als Crackling Perimeter.
Gates zijn belangrijk voor de desbetreffende guild. Maar hoe verdedig je die het beste? Is de aanval de beste verdediging? Dit zou kunnen gelden voor guilds als Boros en Gruul. De andere guilds kiezen wellicht eerder voor een andere optie. Met de volgende kaart geef ik de optie voor Dimir, een sneaky optie met tactische potentie.
Gate Illusion
Artifact Creature - Wall
Defender
Whenever you cast Gate Illusion, name a Gate card. Gate Illusion enters the battlefield as the chosen card except it's still a 0/4 artifact creature with defender in addition to its other types.
0/4
Dimir gebruikt Gate Illusion ter verdediging van haar eigen gate. Het is een illusie voor aanvallende guilds. Wie verwacht er nu een Consuming Aberration achter een Boros Guildgate? Verrassing!
Deze kaart is ook een knipoog naar het nieuwe mythic landje. Rare lijkt me de juiste keuze gezien de bijzondere trigger. 1 mana is gepast want Gate Illusion komt tapped in play en kan pas de volgende beurt gebruikt worden ter verdediging en voor mana.
Komt die dan, hé!
Alley-rat Disease
Enchantment - Uncommon
Whenever a gate enters the battlefield under your control, target creature gets -X/-X, where X is the amount of gates you control.
Uitleg:
R&D maakt graag uncommons die een niche draft strategy kunnen vormen met één van de belangrijke mechanics van de set. Voorbeeld: Burning Vengeance en Secrets of the Dead uit Innistrad block voor Flashback. Meestal zijn dit Enchantments.
Als Shazu dan niet meer kan winnen, moet Dark Jjay maar winnen.
Ik was nog vergeten te vermelden dat mijn inzending Rare is omdat Mass Removals dat meestal zijn. Vooral als ik er nog upsides aan geef.
Maar 3 mana voor Land Destruction is tegenwoordig al weinig (@Brian Keeman.) En dan al helemaal in wit.
City Wall
Creature - Wall
Defender
City Wall can block an additional creature for each gate you control.
0/6
--------------------------
Simpel, maar passend. De logica erachter: hoe meer poorten in een muur, hoe groter de muur. Dan houdt die muur ook vast wel meer mannetjes tegen. Uncommon omdat eigenlijk voornamelijk de defenders die ook offensieve mogelijkheden hebben rare zijn.
Wat ik denk bij Dragonmaze is een grote ondergrondse hel die opengaat en Ravnica gaat vernietigen. In mijn kaart zien we de opstanding van een nieuwe guild die in het geheim heeft geleefd (ja, nog geheimer dan Dimir) en probeert alle guilds te verenigen om Ravnica in stand te houden. Het lijkt mij wel een mooie verhaalwending
Elke guild heeft wel een 1/1 en anders wordt de gate een 1/1 voor die guild en kan die meevechten voor het bestaan van Ravnica.
Dit is zo prijsvraag waara je zoveel mee kan doen, zoveel ideeén. maar dan moet je hellaas kiezen met elke je gaat.
_________________________________________________________
Path to the Gate's - Rare
Enchantment
Whenever you tap a Gate for mana, it produces one additional mana of any color.
Qoute: Each path start with a journey, and it all ends at the heavenly Gates
_________________________________________________________
Toelichting: Ik denk dat iedereen wel de moeite heeft dat je in deze block vaak met draft 3 kleuren moet spelen, daarom heb ik besloten deze Enchantment in te sturen, omdat je dan vrij wel veel better kan spelen. sneller jou kleuren combi kan doen, maar dan alleen met Gates
Backstreet Market
Land
: Add to your mana pool.
, Pay 1 life: Add to your mana pool one mana of any type that a Gate you control could produce.
"I will aid anyone... For a small price"
—Unnamed Ravnica merchant
Ik heb geprobeerd de kaart te balanceren tussen Tarnished Citadel, Grand Coliseum en City of Brass. Hij kan beter zijn dan Tarnished Citadel, want je verliest maar 1 leven in plaats van 3, maar zijn any-color ability is situationeel. Hij kan beter zijn dan City of Brass, want je kan ook 1 colorless mana zonder levens te verliezen, maar zijn any-color ability is situationeel. Hij kan beter zijn dan Grand Coliseum, want hij komt niet de battlefield in tapped, maar zijn any-color ability is situationeel. Hij kan beter zijn dan nog een extra gate spelen, want hij komt niet de battlefield in tapped en als je verschillende Gates hebt zal hij minstens 3 verschillende kleuren mana kunnen produceren.
De flavor gaat over de markten op het grote volgebouwde Ravnica. Elke Gate representeert welke guilds er te vinden zijn dichtbij jouw market. Voor een kleine prijs zal de onbekende verkoper je van een van deze guilds iets leveren.
Het introductieverhaal en ook de spoiler geeft (volgens mij) aan dat alle landjes al bekend zijn, maar in de regels staat dat het een kaart moet zijn die goed zou passen binnen de serie. Daarom heb ik voor deze kaart gekozen.
In hart en nieren zal ik altijd een Timmy blijven en zal groen mijn kleur zijn. En dat betekent "Groot!" en dus "Duur!" (duur om te casten, niet om te kopen ).
Gelukkig is groen altijd erg goed geweest in mana rampen en mana fixen. Vandaar dat ik kaarten als Fertile Ground en Elvish Guidance altijd erg fijn heb gevonden.
Jammer genoeg is Verdant Haven me een beetje tegen gevallen. Dus dat moet in Dragon's Maze beter kunnen. Vandaar mijn entry:
In een vacuüm was de kaart een common geweest, maar met zoveel Gates in Dragon's Maze is uncommon een logischere rarity.
Shifting Fortress
enchantment (Uncommon)
Sacrifice an untapped gate: Prevent all combat damage that would be dealt by target unblocked creature this turn.
: Return target gate card from your graveyard to the battlefield. Activate this ability only once each turn.
"What?, Where did that wall come from? - Libuse, Boros sergeant"
Achterliggende flavor: Door een betovering (enchantment) kunnen de gates bewegen en creatures van de tegestander blokkeren. (vandaar de naam shifting fortress). Ook kunnen de stenen bewegen waardoor stukgeslagen gates weer opgebouwd worden.
Untapped in ability 1 is om te voorkomen dat de gate een dubbele functie heeft met bv Crackling Perimeter.
Ability 2 mag maar één keer per beurt omdat hij anders broken zou zijn (ik had ook naar de hand kunnen returnen. Maar ik wilde niet in de weg komen van de landdrop). Bovendien komen gates er tapped in dus heb je er twee nodig om één creature iedere beurt tegen te houden.
Hij werkt goed met 1 gate. 2 maakt hem veel sterker. Meer gates maken hem wel sterker, maar niet extreem omdat je er maar één per beurt kan terughalen. Vanwege die afvlakking heb ik gekozen voor uncommon (met grote twijfel. rare valt ook wat voor te zegggen).
@Johannes, het is dan ook vrij limited Land Destruction, namelijk alleen op Gates. En je kan hem niet direct in andermans beurt spelen, dus echt ermee verrassen, kun je niet.
Custodian of Shazu's Master Key
Creature - Vedalken Rogue
Gatewalk
"Shazu makes wonderfull keys. I'll collect any mind who has access to those" -Mirko Vosk
2/2
Gatewalk is een feature die we niet gezien hebben maar wel simpel is en flavor heeft.
Het is een leuke conditionele unblockable beestje voor Dimir.
Ik moest alleen nog wat flavor en lore toevoegen
Had misschien een common kunnen zijn maar omdat het een soort van gate matters set word is het voor limited toch beter een unc te maken.
Ik vind persoonlijk de inzendingen van Jos van Schijndel en van San erg sterk, al vind ik de naam van de "Gatewalker" niet erg sterk
Gate Guard
Creature - Human Soldier
Defender
At the beginning of the combat phase if you control more gates than your opponent.
You choose which creatures attack this turn.
You choose which creatures block this turn and how those creatures block.
1/3
"Only so many attackers can go through a gate at once"
een rare net als de kaart die me inspireerde.
ik wilde eigenlijk gaan voor een wit creature met defender en tap an untapped gate you control; tap target creature maar ben tog gegaan voor Master Warcraft in een creature omdat:
1 ik Master Warcraft een van de beste rares uit het orginele ravnica block vind en hem graag terug zie en past tog weer beter in ravinca dan een Ensnaring Bridge achtig mechanic.
2 het idee dat je zelf meer gates moet hebben dan je tegenstander om het effect te krijgen sprak me aan. zo kan je enkel de combat bepalen als je zelf de meeste gates heb "verovert" zo niet dan zit er toch een gat in je verdediging en vice versa als jij meer gates hebt kan je makkelijker dat gat in je tegenstanders verdediging uitbuiten. simpel gezegd als je strijd in een stad als Ravnica win je wanneer je de meeste gates on jou controle hebt.
Na lange tijd meelezen op het forum hier - en het bekijken van de design challenges, dan toch maar een eerste post, met ook meteen een entry.
Dimir Locksmith
Creature - Rogue
: Target player reveals the top X cards of his library, where X is equal to the amount of gates you control.
You choose 1 of these cards and remove it from the game. That player then puts the other cards revealed this way on top of his library, and shuffles his library.
"Nobody will get through this door now... luckily i know him very well..."
plaatje:
Uitleg/idee:
De dimir guild - mocht ze al bestaan - opereert natuurlijk vanuit de shadows, stealthy en onopvallend vergaren ze hun informatie en doen ze hun ding.
Deze locksmith zou maar zo een kopie van de sleutel, of informatie over een weakness van de gates (van andere guilds) door kunnen spelen waardoor het voor de guild mogelijk wordt om eens even een kijkje te gaan nemen en informatie mee te nemen en vervolgens vernietigen.
Gekozen voor unc omdat een 1/1 voor 1 niet bepaald sterk, maar wel speelbaar, is en de ability eigenlijk pas echt goed is bij bezit van meerdere gates - "mill" 1 voor 2 mana en een tap is niet echt indrukwekkend - maar met een aantal gates, of in een lange game is het toch een aardige ability.
Mijn inzending:
Gatekeeper of Zameck
Creature - Mutant Wizard
Whenever a Gate enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on Gatekeeper of Zameck.
Whenever Gatekeeper of Zameck deals combat damage to a player, you may return a Gate you control to its owner's hand.
1/3
Creature dat gemaakt is om te verdedigen (1/3) en steeds sterker wordt hoe beter je verdediging (gates) is.
Als hij aanvalt wordt je verdediging tijdelijk wat minder (1 gate minder), maar Gatekeeper of Zameck zal er uiteindelijk wel weer sterker van worden.
Rare omdat ik de ability te ingewikkeld vond voor een uncommon.