Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Bron: wizards daily hier
If you've cruised around this wonderful Internet of ours lately, you may have noticed that information about Magic 2014—Duels of the Planeswalkers has begun to spread. Of course, a major part of that game is the Magic 2014 Core Set, so information about those cards has also begun to spread. So, with M14 on the horizon, it's time to go over some of the rule changes and new templates debuting with that set. This isn't a complete list. Each set has maintenance tweaks that are largely invisible to most players, and the Magic 2014 Core Set is no different. But this article will review the major changes and how they may impact you.
Let me begin by making one thing clear: these changes take effect on July 13, the date of the Magic 2014 Core Set Prerelease. On Magic Online, the changes will go live on or around July 29, the date of the Magic 2014 Core Set build. From now until then, the current rules are still in effect.
De toelichting vanuit R&D perspectief kun je hier lezen.
Dit topic is natuurlijk geheel open voor discussie, argumenten en emoties!
Juistem, dat zijn de veranderingen die weinig mensen hadden zien aankomen denkik.
Denk dat het allemaal niet o heel veel verandert, dus vind het wel best.
Maakt het voor judges/advisors ook weer iets makkelijker uit te leggen dat indestructible wel gewoon verdwijnt, net als bijna alle andere dingen die staan op een kaart.
Zoals altijd wordt duidelijk toegelicht waarom het allemaal gebeurt. Dus ik kan er achter staan: als ze zelf meer dan een jaar met de aangepaste regels hebben gespeeld in de FFL dan vertrouw ik het in principe wel.
@Shazu,
Toch wel verandering, zeker rule's mbt legendary en planeswalkers. Regelmatig werd dit gebruikt als removal.
Persoonelijk vindt ik het dom dat ze verandert hebben, dat maakte het juist leuker om om jou tegenstanders heen te spellen als ze de zelfde deck hadden, of zelfe legends/planewalker gebruikte.
Dat ze mana-burn weg gegooit hadden vondt ik ook jammer, maar nu heb ik zo misschien ook wel goed, maar dat ze dit nu zo doen.
Ik betwijvel of dat goed uit pakt. Maar dat zien we vanzelf
En dat was juist het probleem: creatures kill je met een Doom Blade, niet met een Clone; een Planeswalker remove je door hem schade te doen, niet door hem een spiegel voor te houden. Ik vind de nieuwe regels wel meer flavor hebben, ze passen beter bij wat ik denk dat het verhaal van Magic is. Maar zoals altijd als er iets veranderd wordt, breekt er een storm van kritiek los, Magic gaat dood, et cetera, en een jaar later is iedereen gewend. Hoe vaak hoor je nu nog mensen verzuchten dat combat damage op de stack zou moeten gaan? Inderdaad, nagenoeg nooit meer.
Planeswalkers worden hierdoor wel een stuk sterker, blauw verliest een beetje aan kracht, en verder valt het allemaal wel mee. In Limited gaat dit sowieso nauwelijks verschil maken ^^
En wat betreft dat indestructible gebeuren: eindelijk, dit hadden ze eerder moeten doen!
Maar hoe pak je Uril, the Miststalker of Progenitus dan aan nu? Het word allemaal wel wat anders om EDH te spelen nu. En zeg aub niet 'Diabolic Edict' want iemand 9/10 keer heeft iemand meer dan 1 creature on the board.
Wat deze rules voor mij betekenen is dat het meer een single player game word. Ik heb mijn Legendary/Planeswalker cocoon en wat er in iemand anders zijn cocoon gebeurd interesseerd mij niet zoveel.
Dus:
Speel Liliana of the Veil, laat je opp een beest saccen, heb je nog een Liliana of the Veil in je hand en heb je de mana om hem te casten, speel de 2de. sacrifice de eerste en laat je opp nog een beest saccen met de 2de? Heb ik het zo goed?
Das wel erg kewl, dit geld dus ook voor de discard outlet van Liliana of the Veil
Eerlijk gezegd verdwijnt er wel wat van de uniekheid van een planeswalker/legendary creature.
2x jace beleren op het veld, alsof hij gewoon 2x bestaat in een match en per ongeluk aan beide kanten staat. Ook een legendary creature is opeens 2x aanwezig in een gevecht zonder dat dit raar is...
Denk dat de pw change toch wel wat gaat betekenen voor Legacy play aangezien Jace 2.0 vaak gekilld wordt door gewoon een eigen Jace te spelen. Nu denk ik dat BUG/ Esper decks echt ambetante match ups gaan worden.
De nieuwe Legend rule haalt het hele 'THERE CAN ONLY BE ONE!' idee van EDH weg. De H staat niet voor niets voor Highlander.
Maakt de voltron edh decks wel een stukje sterker, weer een goede manier minder om Sigarda, Host of Herons te mollen. Ik zal men Phantasmal Image Genesis engine missen! Of Spitting Image en enemy generals killen door gewoon land te dissen.
Spel logica en spelplezier gaan wat mij betreft altijd boven 'there can only be one' flavor gedoe.
Alleen maak ik me inderdaad ook zorgen over Jace 2.0. Die wordt nu 3x zo goed en vermoedelijk ook nog duurder.
@ Cedric: Ik vond dat zelf altijd een erg flauwe manier van generals opruimen, zeker omdat je het kan blijven herhalen en theoretisch iemand z'n general dus niet meer kan spelen.
Spelplezier neemt hierdoor ook af, hoor. Iedereen heeft een Avacyn, woopdiedoo, hoe gaan we dit oplossen?
Het is in ieder geval heel erg flauw totdat iemand die {=final judgement} speelt.
Shazu, niet iedereen speelt een wit EDH deck. Kleuren als blauw hebben bijna geen harde removal en weinig goede manieren om van degenerate dingen af te raken zoals uril's die op z'n voltrons helemaal untouchable is.
Ehm, Path to Exile Swords to Plowshares etc. etc. Er zijn zat oplossingen te bedenken hoor . Sacrifice effecten werken ook prima, bouncen kan ook nog. En daar heeft blauw genoeg toegang toe.
Quasi iedereen speelt Lightning Greaves wat alle targeted removal al nutteloos maakt. Dus moet je rekenen op untargeted removal die genegate wordt door een Darksteel Plate ofzo dus volgende optie bounce everyone wat je een beurt geeft en dan?
Legend rule heeft flavor en logica + geeft je extra opties wat niet slecht is in een game als Magic, zeker omdat het een logisch gevolg is van Legendary zijn als permanent.
Hoe komen we nu nog van Erwins Multani, Maro-Sorcerer af ?!?!?
quote: "Quasi iedereen speelt Lightning Greaves wat alle targeted removal al nutteloos maakt."
Is niet helemaal waar. Nadeel van Lightning Greaves is dat je het creature op sorcery speed shroud geeft.
Ik vind de nieuwe legendary regels echt een klap in het gezicht van alle EDH spelers... dezelfde planeswalkers of legendary beesten langs beide kanten? wat is er nu nog legendary aan? pff... hetzelfde voor de clone effecten, die waren echte goede removal in blauwe decks...
Ik twijfel ook echt over de legendary rule changes. Ten eerste wordt elke planeswalker nu beter, zal wel weer een prijsstijging mee gepaard gaan. Ik vind planeswalkers gewoon echt nog steeds stomme dingen, ik bezit er uberhaupt maar 2 momenteel. Ten tweede was mijn clone nooit gamebreaking, alleen maar een poging om een tegenstander weer een beetje terug te brengen. Om certain death te voorkomen zeg maar. Ik vraag me heel sterk af of het veel hogere powerlevel en de grotere hoeveelheid mass removals die daarop zal moeten volgen in EDH mijn spelplezier zal vergroten. Ik denk dat het geen positieve bijdrage zal zijn, want ook mass destruction staat wel een beetje op mijn haat-lijst. Clones deden goed werk en dat gaat nu keihard verloren. Om maar niet te spreken van de flavor van ieder zn eigen universum.
De andere changes, allemaal dikke prima.
ja, klopt, maar volgens mij heeft elke kleur nog steeds wel kaarten om van dikke voltron-generals met hexproof af te komen.
Wit: Final Judgment, Renounce the Guilds misschien.
Blauw: Counter het, Cyclonic Rift overloaden, Evacuation. Sowieso is blauw een redelijk broken kleur, dus het mag toch best dat ze één ding niet kunnen
Zwart: laat alles maar saccen.
Rood: Apocalypse, of een Chaos maken met Warp World werkt ook vaak.
Groen: Kan meestal alles wat aan zo'n general zit wel slopen, en dan groot genoege beesten voor gooien.
Ik krijg de indruk dat mensen gewoon aan het klagen zijn dat Clones geen removal-spells meer zijn. Clones waren nooit bedoeld als removal-spells, dat was een "toevallige" bijkomst. Daarnaast zitten Clones vooral in , by far de beste kleur in Magic. Is het nou zo erg dat die nu eens wat verliest? Tevens kan nog altijd alles counteren (Thrun, the Last Troll inclusief, heeft nog altijd Time Stop of Mindbreak Trap).
En vervolgens klagen over de flavor van Legendary's slaat ook nergens op. Wat is de flavor van een Legendary die doodgaat door Clone? Hij schrok zo van zichzelf? Waarom ging de Clone dan dood?