Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Waar halen Judges en Rules Advisors nou al hun kennis vandaan? Alle regels van het spel staan in de Comprehensive Rules, een enorm document met daarin werkelijk alle regels die van toepassing zouden kunnen zijn. De meeste mensen lezen hem nooit helemaal, maar nu het vakantie is heb ik tijd om weer eens flink te gaan studeren. En zo kwam ik terecht bij zo'n piepklein subregeltje:
205.3g Artifacts have their own unique set of subtypes; these subtypes are called artifact types. The artifact types are Contraption, Equipment (see rule 301.5), and Fortification (see rule 301.6).
Equipment kennen we allemaal, daarvan zitten er in elke moderne set wel enkele. Contraptions zijn blijkbaar Artifacts die door Steamflogger Boss gemaakt worden, en dan hebben we nog Fortifications, of eigenlijk Fortification, want er bestaat slechts één artifact met dat subtype: Darksteel Garrison.
Hier ligt dus nog een enorm stuk onontgonnen design space! Wat is er allemaal mogelijk met Fortifications? Een Fortification kan aan een landje vastgemaakt worden, net zoals een Equipment aan een creature kan worden vastgemaakt.
Design een Fortification!
*Hoeft niet in een specifieke set te passen; mag wel, geef dan aan in welke bestaande set je hem wilt inpassen
*Zorg dat het anders voelt dan een global enchantment of een aura
*Doet iets bijzonders, probeer de flavor van een versterkt grondgebied weer te geven
*Niet overpowered of Unhinged, moet printbaar zijn
*Vermeld rarity, naam, mana cost, fortify cost, abilities, eventueel flavor text
*Zorg dat alles op de kaart past
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
okey mijn eerste zelfverzonnen kaart en prijsvraag ooit, ik hoop dat het iets is geworden
Iets met land en verbeteringen toebrengen... er kwamen een hele hoop ideeën bij me op, land kan je op vele manieren benutten en grondstoffen uithalen, maar je kan er ook dingen in stoppen voor later
P.S. Geen idee hoe je afbeelding in een post kan zetten
@Tropical Ted: Dat doen de mod's hier voor je. Service van NM (waarvoor hulde) zullen we maar zeggen xD
Sacred Vault for Mana
Artifact - Fortification
Spells cast with Fortified land can't be countered by spells or abilities.
Fortify
"This land is sacred! We build temples to honor it and give our lives to defend it" - Random Monk
Ik wil een iets meer inzetbare kaart dan Cavern of Souls en wat beter counterbaar dan een landje. En daarmee krijg ik deze inzending.
set dragon maze
land of gate's
Artifact-Fortification
Fortified land is a gate
target land becomes a gate until end of turn.
fortify 2 (2: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)
@Dustin:
Zou je mijn plaatje aub kunnen veranderen in de goede (onderstaand)
In de eerste level upgrade staat de tekst er 2 maal in, niet zeker hoe dit gebeurd is maar was natuurlijk niet de bedoeling.
Bij het nieuwe plaatje is dit aangepast zodat de tekst er maar 1 keer instaat.
Alvast bedankt.
Greetz
Geen tijd deze keer voor een plaatje, dus alleen tekst:
Mystical Graveyard
Artifact - Fortification (rare)
Whenever Mystical Graveyard becomes unattached from a land, remove all charge counters from Mystical Graveyard.
Whenever a creature dies, put a charge counter on Mystical Graveyard.
When fortified land becomes tapped, add mana of any color combination of your choice to your mana pool equal to the number of charge counters on Mystical Graveyard.
Fortify
Een mystieke begraafplaats waar nog mana valt te tappen van de dode magiers. Hoe meer doden, hoe meer mana, maar als de begraafplaats verplaatst wordt, moet je weer opnieuw opbouwen.
Ik kom er nu pas achter dat mijn kaart met deze wording een boardwipe is... Ik bedoel natuurlijk dat de rest van de gekozen beesten gedestroyed moet worden.
Ik lag denk ik half te slapen bij het lezen van de prijsvraag... Sla volkomen de plank mis! Heb het hele gedeelte van fortify cost en dat het een soort enchantment moet worden compleet gemist
niet echt speciaal gemaakt voor een set. Gewoon leuke kaart die sterk kan uit pakken. Het gaat om het terug trekken van je creatures , soms word je terug gedwongen, deze kaart laat dat mogelijk zijn, en nog steeds terug kunnen slaan de Flavor geeft het ook aan. voor de rest heb ik er een mooie plaatje van gemaakt, weet dat niks extra's geeft. maar toch leuk om tegen iets moois aan te kijken.
+ dat hij EDH Redelijk waardig is, Speciaaal in Doran EDH, en voor white weenie is deze kaart ook zeker niet slecht.
Line of Defence
Artifact - Fortification - uncommon
Creatures you control gets +0/+4, and if this artifact is Fortify, creatures you control Gain Vigilance.
Fortify (3: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)
Into the castle, we will hold them from there, and then strike back !!
Edit: Zie dat ik kleine fout gemaakt had, op de kaart, dus de Tekst inzending klopt
Een fortification designen is nog een pittige uitdaging, omdat we zo weinig vergelijkingsmateriaal hebben. Het mooie van equipments is dat ze herbruikbaar zijn als het creature sterft, en dat je vaak 2 beestjes in 1 beurt er een bonus mee kunt geven: val aan, equip vervolgens aan een beest waarmee je wilt gaan blocken. Maar bij landjes kun je meerdere in een beurt een bonus geven... en dat kan uit de hand gaan lopen. Als voorbeeld neem ik de inzending van Itachi: als je hem eenmaal op Level 6 hebt, heb je daarna een global enchantment liggen dat zegt: : put a 3/3 colorless Myr creature token onto the batlefield, activate only as a sorcery. En dat voelt niet meer als een fortification... maar wel een gaaf idee om level up op een fortification te doen!
Franz: dit is heel letterlijk een versterking! Erg sterk equipment dat alleen op manlandjes kan, en daardoor terecht undercosted.
Sander: gave flavor, een sterk maar eerlijk geprijsd en niet te misbruiken effect.
Bruxonn: knap om de flavor en de werking van de Hunger Games zo mooi in een kaart te vangen.
Imahilus: roofbouw plegen op een land geeft korte termijn voordelen, maar put het land wel uit.
Patrick: troll!
Shazu: nice, een passend gebruik van tribal
Coniunctio: je art beschrijving vind ik mooi, verder een goed passende uitwerking
San: mooi, maar wel erg sterk... er is een reden dat Cavern of Soulszo'n gelimiteerd gebruik heeft.
Ik vond het deze week erg lastig om een winnaar aan te wijzen, aangezien de designs zo totaal verschillend zijn en er weinig referentie is voor wat een fortification nou precies doet. Uiteindelijk ben ik voor Franz gegaan: je versterkt echt het land, maar dat merk je pas als je het land animeert. Kan in casual decks een enorme push geven, en zou ten tijde van Worldwake met kaarten zoals Celestial Colonnade een absolute staple zijn geweest. Simpel en clean, en daarmee een terechte winnaar, gefeliciteerd!
Greetz, Dustin.