Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hey,
Wie heeft dit spel al in zijn bezit en kan me meer hierover vertellen? Ik heb paar dingen gelezen wat er veranderd is op internet, maar hoor het liever van iemand hier dan van een verkooppraatje xD
Wat ik bijvoorbeeld wil weten:
-Zit je weer vast aan decks of kan je nu echt zelf wat bouwen?
-Wat voor decks zitten er tussen? Standaard of leuke tribal decks?
Ofwel vuur je mening hier even af en dan kan ik beslissen of ik het vind xD
Ik heb het gisteren gekocht en een paar keer gespeeld. Alleen singleplayer dus weet niet hoe de multiplayer is.
Van wat ik heb gezien kan je zeker je eigen deck bouwen. Tenminste, met de sealed play kon ik het. Uiteraard alleen maar met de nieuwste series (waar ik zelf wat van baal, gezien ik liever alle series wil gebruiken).
Meer kan ik er nog niet over zeggen, maar andere gebruikers vast wel.
Ok dat klinkt al veelbelovender dan 2013 was. Nog meer meningen zijn welkom
Ik heb het spel ook gekocht.
Heb tot nu toe alleen nog singleplayer gespeeld:
De campaign vond ik erg kort.
Ik heb het met een deck gedaan en heb nog steeds niet alles unlocked van dat deck.
De rest van de decks heb ik nog niet echt bekeken.
Je kan zelf decks bouwen in sealed mode inderdaad.
Alleen je kan dat maar 2 keer doen.
Als je het vaker wil doen moet je die extra keren kopen.
Er zitten ook weer challenges bij.
Deze vond ik nogal simpel in vergelijking met de vorige games.
Er zat er geen een bij waar ik echt lang heb moeten zoeken.
Dus ik vond de singleplayer nogal tegen vallen helaas.
Maar misschien moet ik gewoon wat meer (en andere decks) spelen.
En uiteraard de multiplayer nog.
PS
Ik heb bij sealed 2 keer een Door to Nothingness geopend.
Heb nu een deck met 2x Door to Nothingness, landjes en allemaal removal/delay spul XD.
Het is mij helaas nog niet gelukt om een keer te winnen .
Ik heb em in totaal nu 25 uur gespeeld. Nog niet multiplayer (ja, 2HG vs AI). Alle vorige versies heb ik ook redelijk veel gespeeld.
Paar punten op een rij:
DotP-algemeen:
- Weet dat DotP vooral is gericht op een doelgroep die MtG wil leren spelen. Ik hoor dus totaal niet bij de doelgroep (speel een jaar of 15, wat Grand Prix meegedaan, etc etc), dus ik kan al snel vinden dat de AI te laag is. Dit is mijn probleem: niet die van DotP (uiteraard speel ik op de hoogste moeilijkheidsgraad).
- Weet dat je in DotP nooit helemaal je eigen decks zou kunnen bouwen. Dat doe je maar met papier of mtgo.
Single Player campaign:
Er zijn 10 decks (die je stuk voor stuk moet unlocken dmv spelen of kopen)
- Chandra (mono rood burn-control)
- Garruk (dikke groene mannen, wat removal in de vorm van fight-kaarten)
- Jace (Illusion based agro-control)
- Ajani (cat based auras)
- Liliana (zombies)
- Innistrad-block based (humans+Angels) mono wit aggro
- Naya coloured Sliver deck (alleen met de nieuwe m14 slivers)
- Jund Devoour
- Ravnica based Dimir tempo-deck
- Zendikar based mono-green ramp
Er zullen met de dlc nog een stuk of 10 decks bij komen.
Net als de vorige versies heeft elk deck 30 kaarten die je kan unlocken (wederom dmv spelen of kopen) (komen er wel weer 10 per deck bij met promocodes), waarmee je je deck aan kan passen. In tegenstelling tot de vorige versies is het nu mogelijk om je manabase aan te passen. Dus als jij meer of minder land wil spelen in je deck, dan kan dat. Als je heel zwart uit je Jund deck wil gooien, dan kan dat ook.
De campaign ziet er als volgt uit:
- Je begint met 1 deck (tenzij je deckkeys wil kopen. mijn tip: niet doen) (dat van Garruk). Daar moet je eerst 3 'encounters' mee oplossen. Een encounter is een tegenstander met een stacked deck: hij zou dus bijna altijd dezelfde plays maken en dezelfde kaarten rapen. Als je er 3 hebt gedaan, dan kom je tegen een 'eindbaas'. De eerste is het witte innistrad deck. Als je hiervan wint, unlock je het deck en ga je naar de volgende sequentie van 3 encounters en 1 boss-unlock. Voor elke sequentie die je verslaat, krijg je de mogelijkheid om tegen 1 van de planeswalkers te spelen, om zo hun deck te unlocken (oftewel, je doet garruk als laatst).
- Doordat 60% van de matches die je MOET doen om verder te komen encounters zijn, zit er minder variatie in de potten die je speelt.
Sealed deck:
- Er zit een Sealed deck campaign in. Je krijgt 6 boosters en hiermee man je een deck bouwen. Je moet tegen 5 near-constructed mono coloured decks, (elke coreset planeswalker moet je 1x verslaan) en om de 2 duels krijg je een extra booster om je deck mee aan te passen. Daarna is er nog 1 willekeurige eindbaas wat een herhaling is van 1 van de eerdere 5, met een net iets betere versie van zijn vorige deck.
- Deze campaign kan je 2x doen: Er zijn 2 slots, daarna kan je extra slots bijkopen. en kan je zo vaak een sealed deck campaign spelen als je wilt. Mijn tip: niet doen.
Voor de rest zitten er weer een paar optionele challenges in: puzzles die je op moet lossen (win deze beurt). Ik vond ze een stuk makkelijker dan die van de vorige versies en ik vond het er ook wat weinig .
Wat algemene negatieve opmerkingen:
- Ik heb het gevoel dat de AI nog wat dommer is dan in de voorgaande jaren.
- De AI cheat (hebben ze altijd al gedaan). Het komt voor dat je 'opzettelijk' manascrew/flood krijgt (ok, dit hoort nou eenmaal bij magic), de AI speelt meestal om de truukjes die in je hand zitten, en zou ook veel vaker topdecken dan wat jij zal doen.
- Er schijnen wat problemen te zijn met de chatbox, maar dat heb ik nog niet zelf ervaren.
- Er schijnen wat regeltechnische glitches in te zitten, maar die ben ik ook nog niet echt tegengekomen.
- Random game-coding bugs, zoals elke game. Ook hier heb ik niet heel veel ervaring mee gehad.
- Ik wil niet al te veel weggeven, maar de eindbaas is de slechtste van alle DotP series, zowel qua flavour, als qua game/deckdesign.
Wat positieve pluspunten:
- Er zijn erg veel achievements te behalen. Ik vind dat altijd wel leuk.
- Bij de pc en android versies krijg je dr sowieso een Scavenging Ooze bij.
- Sommige kaarten hebben een erg gave animatie in de art. Hierdoor ben je geneigd om op elke kaart in te gaan zoomen.
Eindoordeel:
Als je voor een tientje erg veel MtG plezier wil hebben, zonder dat je altijd maar een tegenstander moet hebben, is het best een leuke game. Als je wat vrienden hebt die het ook hebben, kan je ook 2HG spelen, wat ook best vermakelijk is, zelfs tegen de AI. Trap niet in alle 'extra kosten' voor '10 heb je meer dan genoeg: koop geen deckkeys, of foil-conversions, of extra sealed-slots. Enige wat zeker de moeite waard, zijn de extra decks die nog uit moeten komen. Voor pak em beet 18 euro (dit is dus incl de deck-dlc), ben je waarschijnlijk tussen de 150 en 250 uur zoet om alle decks, kaarten en achievements te unlocken. Dat is ook wat ik in beide vorige delen heb gestoken.
Als het je echt gaat om het decks bouwen, is DotP niet voor jou en dat zal het ook nooit worden. Wat ik ook als tweede punt heb genoemd: ga dan met de echte kaarten aan de slag, of Magic Online.
@Sander en Merrin: Bedankt voor uitgebreide review.
Ik snap dat het nooit 100% zelf bouwen zou worden en daarvoor speel ik dan ook met vrienden. Ik ga hem toch maar halen en dan ben ik (zoals Merrin al zei) voor een tientje weer lekker bezig deze zomervakantie.
Ben wel benieuwd geworden en voor het geld zijn de minpuntjes te verwaarlozen
Ben er nu mee bezig en moet toegeven dat ie mooier is dan D13. Decks zitten leuker in elkaar omdat je zelf iets kan sleutelen met hoeveelheid land. Sliver deck had ik alleen meer van verwacht, maar dat kan nog komen heb pas 10 kaarten vrijgespeeld ofzo