Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 105.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
4-7-2013 14:03:00

Het is al weer bijna tijd voor M14, een nieuwe set, nieuwe kaarten en nieuwe regels. Maar in plaats van vooruit te blikken, kijken we deze week naar het verleden, naar M0, de allereerste set: Limited Edition Alpha !

Richard Garfield had een heel flavorvol spel verzonnen, een magische wereld waarin van alles mogelijk is. Draken, ridders, magische amuletten die toverkracht geven... maar bovenal het idee dat een enkele spreuk de gehele zichtbare wereld kan veranderen.

In Alpha zaten enkele kaarten die we tegenwoordig eerder in Unhinged zouden verwachten, maar die wel een heel gave en natuurlijk aanvoelende flavor hebben: kaarten zoals Raging River, Word of Command, Camouflage. Tegenwoordig zouden we die kaarten niet meer printen, maar als je je indenkt dat twee tovenaars een leger aanvoeren en een strijd hebben, kun je je voorstellen dat je zo'n spreuk maakt.



Dus, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is: deze week mogen kaarten die eigenlijk Unhinged aanvoelen! Niet overpowered alsjeblieft, een kaart die zegt "you win the game" of een Mega Black Lotus die tapt voor 100 mana zijn niet leuk.

Design een bizarre kaart voor Alpha !
*Had destijds geprint moeten kunnen worden
*Niet overpowered, Unhinged mag
*Geen creature, Planeswalker, equipment of tribal
*Doet iets unieks, verandert de spelregels
*Heeft flavor van een (middeleeuwse) magische strijd
*Als dit een van de eerste Magic kaarten is die ik zie, moet k hierdoor geprikkeld raken om meer van het spel te leren, en moet ik voor ogen hebben hoe zo'n strijd er ongeveer uit ziet
*Vermeld rarity, naam, mana cost, abilities, eventueel flavor text
*Ten tijde van Alpha werd gewoon de lettergrootte aangepast als de kaart te veel tekst bevatte... dus ook deze eis vervalt voor deze week!
*Naar keuze Alpha-speak en/of moderne Oracle, maar wees consequent in je taalgebruik
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (26)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
4-7-2013 14:46:00



Doel van de kaart is om beesten met specifieke abb. zwakker te maken en tegelijk beesten zonder abb. sterker te maken.

Kaart is niet te sterk maar past wel in het power level van Alpha, ook veranderd het de spel regels voor de desbetreffende beesten.
In casual is het nu nog speelbaar en het grootste voordeel is dat je het in iedere kleur kunt spelen, je zult er alleen een beetje omheen moeten bouwen

Als je het midieval bekijkt kun je het zien als een gevecht tussen het leger van de koning en de boeren van het land, waarbij de wizard van de boeren magie gebruikt om zijn tegenstander zwakker te maken en zijn eigen sterker.

Ook het plaatje klopt er wel bij zoals je ziet is dit King Kong maar dan omgekeerd

4-7-2013 17:10:00

Hmmm, mooie prijsvraag dit.

Mijn inzending:

=============

Labyrinth - 2GG
Enchantment (Rare)

Attacking non-flying creatures must either be assigned blocked by a creature defending player controls chosen at random, be assigned with no blockers at all, or be buried. Choose one at random. All blocks must be legal. For example, a normal non-flying defender cannot block any flying attackers. Non-flying creatures who are not assigned as a defender in this way cannot block this turn. Choose before defenders are chosen.

=============

Alphaspeak is nog best lastig.
Bij deze een uitleg want de tekst is wel erg wollig. De labyrinth is groen omdat ik het voorstel als een grote groene tuinheg en het idee is dat je de labyrinth ingaat en er drie dingen kunnen gebeuren: of je komt een willekeurig persoon tegen, of je komt helemaal niemand tegen maar weet wel de uitgang te vinden, of je komt niemand tegen en je vindt de uitgang niet (en gaat vervolgens dood van de honger ofzo).

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2013 17:26:00

Burn the Woods
Enchantment (alpha rare)

When Burn the Woods enters the battlefield, put a burn counter on each land with the basic land type forest.
At the beginning of each players upkeep, Burn the Woods deals X damage to that player, unless he or she sacrifices X lands, where X is the number of burn counters on lands he or she controls.

4-7-2013 22:01:00

Mijn inzending:

5-7-2013 11:57:00



Magic taal is nogal vervelen voor mensen zoals ik ^^!
Deze kaart zal passen, omdat het iets doet naar mijn mening, wat in alpha had kunnen zitten. Door het Ability dat zegt: alles een beurt later pas gebeurd, als het zal gaan om een creature Terroren of wat voor Permanent dan ook die gesloopt word.
Mana cost een 7 gegeven omdat die anders te makkelijk in play zal zien. en dat te sterk maakt.

5-7-2013 14:06:00

Mind Pilfer
Sorcery
Draw two cards at random from your opponents hand.
"A lunatic is one whose most genius ideas are used against themselves."


Alpha had nog geen multi-colour kaarten, en sommige kaarten gingen net wat uit de colour pie zoals we die nu (of toen) ken(d)nen.
Deze set stond naar mijn mening bekend om nodeloze complexe kaarten, simpele kaarten die een vrij simpel effect hebben wat in de praktijk immens sterk is (Ancestral Recall anyone? kaarten rapen is vrij simpel toch? =P ) en kaarten met een grappige verwoording zoals Rock Hydra.
Blauw is van mind manipulation en kaarten rapen. Waarom zijn ze dan eigenlijk nooit die lijn gepasseerd van kaarten uit je tegenstander zijn hand of library te rapen?... waarom kies is voor de hand en niet de library? puur vanwege flavour. Je steelt de cruciale component van je tegenstander zijn plan. Magic is war! Je moet vooruit denken, maar ook kunnen aanpassen. Blauw is van strategy en manipulatie.. iemands plannen tegen hem gebruiken past zooooo goed ^.^

5-7-2013 16:15:00

Choas Portal

Mono Artifact

Return random summon form play to your hand. Then put a summon into play if it would cast.

(Errata: :Return a creature you control to your hand. then put a creature form your hand into the battlefield.)

5-7-2013 21:59:00

Counter Attack
Instant
Your creatures that were not assigned as blockers this turn may attack the active player this turn. The active player may assign blockers to these attackers. Play this card only if attackers have been assigned, after blockers are assigned and before damage is dealt.
~It were the fires of their homes that ignited the fires in their hearts

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-7-2013 08:47:00

pff lastig hoor dit... een poging:

Exile Strategy
Artifact - Rare

: Put a creaturecard in your hand outside of the game. At the beginning of your upkeep, you may choose to put a +1/+1 counter on that creature or you may put a creature that was removed from the game by Exile Strategy onto the battlefield if it has at least 2 +1/+1 counters on it. If you choose to put a creature on the battlefield, it deals damage to an opponent where is the same amount of +1/+1 counters on it.

- Life was always a matter of waiting for the right moment to act. So is war. -

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2013 15:23:00

Ik kan wel niet meer winnen maar heb me voorgenomen om te blijven meedoen
Old druid 2 colorless mana en 1 wite snow mana

creature human druid uncommen

At the beginning of each players turn he or she choses summer or winter and if it's winter all snow creatures get +2/+2 if it's summer all non-snow creatures get +2/+2 until end of turn

"I have seen many winters and summers"

1/2

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2013 16:04:00

effjes vergeten dat snow nog niet bestond in alpha

Old druid 2 colorless mana en 1 zwarte

creature druid uncommen

At the beginning of each players turn he or she choses summer or winter and if it's winter all blue creatures get -2/-2 if it's summer all red creatures get +2/+2 until end of turn

"I have seen many winters and summers"

1/2

7-7-2013 18:56:00

Ik doe ook enkel mee voor de eervolle vermelding hoor =P
Volgens mij doen de meesten dat wanneer ze even niet meer kunnen winnen.

En niet om de spoil sport te zijn, maar naast dat snow pas in ice-age verscheen, vraagt dustin ook specifiek naar een non-creature, non-equipment en non-tribal inzending
Oftewel: sorceries, interrupts, enchantments en basic artifacts.

7-7-2013 19:48:00

Dus zelfs landjes mogen niet?
Gelukkig bedacht ik:



Met als het aan mij ligt de volgende errata:

Field of Love
Enchantment
Whenever a creature would deal combat damage to a player, instead its controller gains life equal to that creature's toughness.
Whenever a player has an amount of life larger than or equal to twice its starting life total, that player wins the game.

In plaats van dat creatures dus schade doen gelijk aan hun power, geven ze liefde/leven aan hun controller gelijk aan hun toughness, onder invloed van de op het liefdesplantage geoogste magische liefde. En als dat een effect heeft vergelijkbaar met lethal damage (dus de starthoeveelheid leven bij jou erbij in plaats van bij de ander eraf), wordt dat dus de winconditie.
En de winconditie is dus afhankelijk van het starttotaal, want het moet wel leuk blijven in Doran, the Siege Tower Commander decks.

7-7-2013 22:17:00



Oracle:

Final Charge

Sorcery

Cast Final Charge only during your turn, before attackers are declared.
Creatures you control get +X/+0 until end of turn, where X is their power, and attack this turn if able. At the beginning of the end step, you lose the game.

Nog een keer vol in de aanval voordat je verliest.
Ik hoop dat de oracle tekst correct is, maar ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is.

jve (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2013 23:27:00



ik kwam op het idee toen men sprak over middeleeuwse spreuken, een kaart die sterk is in het spel, waarbij je moet overleven om vervolgens de genadeklap uit te delen,

het vervelende van deze kaart(waardoor die wat eerlijker is) s dat ie ook je eigen creatures vernietigd verder kost het ook steeds iets duurder waardoor het moeilijker wordt om soms/vaak sterkere creatures te vernietigen

ik vind hem in alpha passen, en het middeleeuwse in deze kaart komt van een betoverde mythische boog die met zijn pijlen meerdere slachtoffers velt in de strijd.
(sorry voor de spatie tussen 1 mana en cost)

7-7-2013 23:42:00

Goede johannes, landjes ben ik vergeten aan het lijstje "toegestaan" toe te voegen.. *slaps head*
Maar in alpha zaten qua land enkel dubbellands erin.
Nou als het om arabian nights ging... dan hadden we grappig land zoals Desert =P
Er was zelfs een beestje meende ik dat specifiek geen last van de ability van desert had =P

2 zelfs: Camel en Desert Nomads! - Dustin.

8-7-2013 01:35:00

Eye's of the damned
sorcery (rare)
target opponent must reveal his or her hand, this turn you may play cards from there as thoug they were in your hand. opponent may ante two cards from top of his or her deck to counter this effect.

"I see what you did there"

8-7-2013 13:06:00

Ik neem aan dat je Eye's of the Damned van de game moet removen voordat die begint, als je niet voor ante speelt?

8-7-2013 16:42:00

Decoy duplicates is iets heel archetypisch voor fantasy. Misschien niet zozeer middeleeuws en meer Japans van origine (Naruto, Dragonball) maar je ziet het overal terug komen (X-men, Game of Thrones, League of Legends)

Magic heeft wel clones voor creatures, maar niet echt voor spelers. Nu met Planeswalkers komt het in de buurt, maar dat had wel in alpha mogen zitten!

9-7-2013 01:00:00

Het bleek erg lastig om een originele kaart voor Alpha te verzinnen... of is iedereen op vakantie? Slechts 15 inzendingen deze week, maar gelukkig wel een paar erg mooie!

Itachi: een zeer krachtige bezwering, goede uitleg van de flavor, maar waarom is dit een artifact? Voelt veel meer als een Enchant World.
Wackywong: heerlijk wollige kaart met veel te veel tekst voor een vaag, maar erg flavorvol effect dat een beetje doet denken aan Raging River. Maakt aanvallen voor je tegenstander onaantrekkelijk maar niet onmogelijk, stimuleert jou om vooral flyers te spelen. Deze kaart had best Dragon's Maze kunnen heten
Jop: voelt nog al zwak aan naast Tsunami, maar wel goede flavor.
Jos: grappig effect en zeker en enorme buiging van de spelregels.
Johannes: toffe kaart met een heel bijzonder effect, maakt de toch al sterke Healing Salve nóg beter!
Jve: erg passend, een wel heel speciale magische boog die een flinke terugslag kan geven
Daniël: gaaf, maar lijkt wel heel erg op Word of Command.
Toby: heel vet bedacht, mooie flavor en vaag genoeg om in Alpha te kunnen zitten, maar wat doet die kaart nu eigenlijk? Voor zo ver ik begrijp eigenlijk niets, je dubbelganger vangt wat damage voor je op, maar dat kostte jou half je leven. Waarom zou je deze kaart spelen?!

De winnaar van deze week is Wackywong, gefeliciteerd!

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

9-7-2013 10:34:00

Het is ook een soort van Ivory Mask dus erg handig tegen dingen als Mind Twist of die Channel/Fireball combo.

9-7-2013 11:30:00

Wackywong, gefeliciteerd!

Onder invloed van mijn kaart wordt Healing Salve dus net zo sterk als Lightning Bolt.
En die kaart van Toby verliest elke keer ook maar een token, al komt er een Force of Nature op je af.

9-7-2013 19:47:00

Gefeliciteerd Wackywong!

@Dustin: Omdat zover ik weet Enchant World nog niet bestond in Alpha
En dus leek Artifact mij het beste

9-7-2013 19:58:00

Chaosphere zegt dat het idd een enchant world zou kunnen zijn. Maar alsnog, waarom artifact boven enchantment? 'creature reversal' klinkt als iets magisch, een artifact is juist een fysiek ding. 1 van de 2 klopt niet.

9-7-2013 22:36:00

maar die kaart komt uit mirrage (later als Alpha), voor zo ver ik kon vinden zijn enchant worlds alleen geprint in Mirrage, Legions, Homeland en Visions...

En jah Enchantment was denkelijk ook wel beter idd.
Achja weer wat geleerd voor volgende keer

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]