Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Met nog slechts 3 weken te gaan tot de Prerelease van Theros, staan ook weer de spoilers van de nieuwe set voor de deur. Een uitgelezen moment om nog eenmaal terug te keren naar het prachtige Return to Ravnica block!
Ik heb afgelopen week voor de eerste keer een 2HG RTR block booster draft gespeeld, waarin meteen duidelijk werd dat sommige mechanics in dit formaat compleet anders werken dan in "gewoon" 1 vs 1. Orzhov is overduidelijk de beste guild, omdat extort alle tegenstanders 1 leven laat verliezen; dat betekent dat in 2HG 1 extort trigger het vijandige team 2 levens kost en jouw team 2 levens oplevert, dus een swing van maar liefst 4. Het formaat is ook iets trager, waardoor Debt to the Deathless opeens belachelijk wordt: voor 8 mana verliezen je tegenstanders allebei 8 leven, dus zij verliezen er 16, jullie gainen er 16, een swing van 32. Wow! En dan hebben we het er nog niets eens over wat er gebeurt als je de 10 mana hit...
Een kaart als Skull Rend is opeens een 4 voor 1 die ook nog eens 4 damage doet, en zo zijn er wel meer verborgen juweeltjes in de set. Vooral Orzhov wint aan kracht, maar de Bloodrush van Gruul kan opeens ook op je medespeler. En heb je al eens goed gelezen wat Battalion doet? Er moeten 3 creatures aanvallen, maar die hoeven niet allemaal van jou te zijn, die van je teamgenoot tellen ook mee!
Sommige guilds profiteren helemaal niet van het 2HG formaat (Izzet, Simic), andere worden zelfs slechter doordat het andere team meer beesten en dus meer blockers heeft (Azorius, Dimir). Valt jou ook op dat dit allemaal blauwe guilds zijn die eronder lijden?!
Design een nieuw mechanic voor een blauwe guild dat beter wordt in 2HG!
*Moet in RTR, GTC of DGM passen, niet overpowered of Unhinged
*Past bij een blauwe guild: Azorius, Dimir, Izzet of Simic, geef aan welke guild je kiest
*Is speelbaar in 1 vs 1 (Limited en Constructed!), maar is "toevallig" beter in 2HG
*Beschrijf je mechanic zo duidelijk mogelijk (ik reken je niet af op technische details)
*Maak me enthousiast om jouw guild mechanic te spelen, wees origineel!
*Geef een voorbeeldkaart met je mechanic, die een bom rare is in 2HG Limited
(naar keuze blauw, de andere kleur, beide kleuren of hybrid)
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Growing bloom
Creature - rare
Trample, Grow - whenever this creature deals combat damage to a player, it gets three +1/+1 counters on it for each player other than you
4/4
Het is een simic kaart . Ik denk dat het erg handig is bij 2hg omdat er dan drie andere spelers zijn . Dus dan is de mechanic veel beter. Van 3 counters naar 9.
3BUR
Geyser spell
Sorcery –uncommon
As an additional cost to cast Geyser spell , discard 3 cards from your hand
For every player, draw 3 cards
Geyser spell deals damage to each opponent for each card drew this turn.
Black zorgt voor de extra kosten, om de kaart minder waarde te geven als je 1 vs. 1 speelt
Blue zorgt voor kaarten pakken, voor elke speler(jij telt ook mee!!!)
Red zorgt voor de damage die gedaan wordt naar elke vijand
In 1 vs. 1 doet deze kaart 3 damage en maak je 0 kaarten winst
In 2 vs. 2 doet deze kaart 18 damage en maak je 9 kaarten winst
Het kaarten pakken kun je trouwens ook manipuleren!!!!!
een zeer goede kaart dus, maar uncommon omdat je meerdere spelers moet hebben om deze kaart uit te laten blinken
anders was ie rare geweest
Van de 3 inzendingen voldoen er al 2 niet aan de opdracht
De bedoeling is een nieuw mechanic te designen voor een guild (dus twee kleuren, niet drie) en als voorbeeld daarbij een rare in te zenden. Zie de inzending van Sang Hun voor een goed voorbeeld hiervan!
Azorius Butcher
creature - Human Soldier rare
Whenever Azorius Butcher attacks, fatten up to x target creatures your opponents control.
Where x is the number of creatures attacking this turn.
(those creatures can't block until your next turn, put a +1/+1 counter on each of those creatures).
3/3
Fatten kan zeer handig zijn voor een "final blow" te geven aan jou opponents, wat met 2 spelers al flink wat damage in 1 beurt kan zijn.
En nog een voordeel van de Azorius Butcher is dat je met 2 spelers al meer kleinere creatures hebt liggen om de creatures die sterker geworden zijn mee te blocken of meer kans op combat-tricks zoals fog ofzo...
Sorry was met meerder dingen te gelijk tegen zodoende las daar over heen als je de mijne weg haald wil nog proberen om een goeie mechanic te maken.
Laat ik maar voor een Dimir-gerelateerde mechanic gaan.
Shared Torment - [Cost]. (At the beginning of you upkeep, sacrifice *this card* unless you [Cost]. If you do, each opponent [Cost].)
Je kan natuurlijk costs bedenken die niet beter te zijn in 2HG. Bijvoorbeeld 'Shared Torment - Draw a card' is alleen maar beter voor je tegenstanders in 2HG. Maar, zoals de naam impliccert, is het de bedoeling dat deze mechanic voornamelijk wordt gebruikt met negatieve effecten: 'Discard a card', 'lose 2 life', 'sacrifice a creature', enz. Maar voor de voorbeeldkaart ga ik maar voor een typisch Dimir-voorbeeld.
Creature from Beyond
Legendary Creature - Horror
Rare
Shared Torment - Put the top card of your library into your graveyard for each time counter on Creature from Beyond.
Whenever a player puts a card into his or her graveyard, if it is the third card put into that players graveyard this turn, put a timecounter on Creature from Beyond.
2/7
Dit zou de reminder text zijn als die op de kaart zou passen:
(At the beginning of your upkeep, sacrifice Creature from Beyond unless you put the top card of your library into your graveyard for each time counter on Creature from Beyond. If you do, each opponent puts the top card of his or her library into his or her graveyard for each time counter on Creature from Beyond.)
Mijn inschatting van hoe goed deze kaart is in:
-Limited: matig (voor een rare), maar speelbaar.
-Constructed: een must voor ieder modern/standard/extended milldeck
-Casual Multiplayer: Iedereen haat je. Verwacht niet dat je hem een ronde in het spel kan houden.
-2HG: Supertof, zeker als je ally hem kan beschermen in de beurt dat je hem speelt. Binnen twee beurten komt hij op gang en dan gaat het hard. Een paar extra mill-kaarten in je deck (wat niet moeilijk hoeft te zijn als je Dimir-kleuren speelt) en de winst is binnen.
time counter moest natuurlijk age counter zijn....
en er moest "at the beginning of your upkeep, put an age counter on Creature from Beyond" bij....
@Purple-One: helaas, hier moet ik consequent in zijn, ik kan je geen nieuwe inzending laten doen. Kleine aanpassingen zijn altijd mogelijk, maar een geheel nieuwe inzending zou niet eerlijk zijn naar de andere deelnemers toe...
@Toby: dat was mijn tekortkoming, ik had dat niet duidelijk genoeg geformuleerd. Ik heb de opdracht aangepast naar "moet een bom zijn in 2HG Limited", want dat was het idee!
srry voor de spam, wou ietsvragen maar had niet goed naar de andere reacties gekeken
Ik ga ook voor dimir.
Dimir Courtisan
Creature - Human Rogue - rare
Intrigue - When this creature dies, for each opponent destroy target non-zombie creature that player controls and that player puts a 2/2 black zombie creature token into play.
Sacrifice a creature: return Dimir Courtisan to play. Use this ability only anytime you could cast a sorcery and only when Dimir Courtisan is in your graveyard.
"When she died, her lovers died with her. Their bodies might still be alive, but their minds are as dead as that of any corpse."
4/1
Ok, de naam van de ability heeft toelichting nodig.
Ik zat met dit woord in mijn hoofd, evenals de naam van het beestje. Dus hoe combineer je de twee om met het guild samen te werken.. lastig.
Maar goed, here goes:
Intrige, zoals geformuleerd door urban dictionary "A complicated plot or scheme, often secret, intended for a purpose by some form of deception; a conspiracy."
Het is een ability word, dus komt voor op meer kaarten van de guild. Het effect? mensen gaan dood en worden vervangen. Of in het geval van deze dame, omdat zij dood is gegaan sterven een aantal mensen diep van binnen. Maar welke dimir agent sterft nou zonder een backup plan te hebben... Mortus Strider bewijst maar weer dat voor dimir de dood een alternatieve evasion methode is.
Het teruggeven van zombie tokens vond ik wel zo eerlijk. Maar goed, daar zouden kaart abilities weer dingen mee kunnen doen!
Bom in limited? het is re-usable removal.. maar dan wel 1 die je niet uit zichzelf kan hergebruiken. Desondanks een 4/1 beater doorlaten is ook niet je van het, dus vind het een leuk probleem wat je je tegenstander voorlegt!
Overigens heb ik van dimir de thema's 'death won't stop us' en 'assassins supreme' gepakt, en niet zozeer 'hidden secrets' en 'mill / instanity' wat hun cypher mechanic gebruikt.
@Dustin Geen punt mischien dat ik aan het eind als nog kaart doe waar dan graag feedback op ontvang of het een leuke of slecht inzending was maar de 5 nedermagic te goed laat ik gewoon schieten mijn fout en niet erg. Doe mee omdat ik het leuk vind en om de prijs.
Wizards zelf telt "Mythic Rare" als "Rare"
Wat best gek is als je bedenkt dat "Un Common" niet telt als "Common" =p
Voor Dimir heb ik de ability debrief bedacht. Debrief houdt in: "Each opponent loses one life for each card that was drawn thius turn".
Het is een ability die zowel bij blauw (kaarten pakken) als bij zwart (life loss) past en ook nog eens 4x zo hard schopt in 2HG (bij alleen een kaart pakken in de draw pahse verliezen je tegenstanders al 2x2=4 leven ipv 1 leven).
De ability werkt zoals populate. Dat kan dus bijvoorbeeld een effect op een kaart zijn (bijvoorbeeld: draw a card, then debrief), een triggered ability of een activated ability.
Mijn bom in 2HG is:
Voorbeeld: Je hebt 6 mana liggen, daarmee laat je iedereen twee kaarten pakken, vervolgens debrief je. Er zijn in totaal 4x2+2 = 10 kaarten gepakt (inclusief draw phase). Je tegenstanders krijgen dus 2x10 = 20 life loss.
Mijn mechanic is voor de azorius-guild. De Gerechtelijke guild, met agenten en al, en als zij dus hun taak uitvoeren kunnen ze
assistentie vragen. Dit wordt voorgesteld door een assist-cost die wordt betaald. Natuurlijk is t raar als niet iedereen je kan
helpen met je rechtvaardige acties, dus vandaar dat iedereen kan betalen. Dit zorgt niet alleen voor leuke effecten in THG maar
in ieder multiplayerformaat. Nadat de assist-cost een X aantal keer is betaald wordt dit vervolgens in de spell gebruikt als een
versterkend effect.
Assist [cost] ( When you cast this spell, any player may pay the assist cost for any number of times. )
Mijn voorbeeld-bomrare in limited THG wordt de volgende:
Sudden Supporting
Instant -
Assist or
Each player that paid an assist cost puts a 1/1 white soldier token with lifelink
into play blocking a creature of his or her choice, for each time assist was paid.
Exile those tokens at the end of combat.
target creature gains +0/+3
Uitleg:
Hij is instant, maakt blockers, en is awesome. Eigenlijk heeft ie niet veel uitleg nodig en spreekt t gewoon voor
zichzelf wat hij doet in multiplayer. Je maat en jij kunnen beiden lekker veel blockers krijgen op instant speed, enige voorwaarde is
dat je al een beestje nodig hebt om m te spelen zodat hij niet overpowered is.
Ook in free-for-all is deze btw toepasbaar want je mag ook beestjes blocken die jou niet aanvallen, want je declaret ze niet als blockers.
EDIT: Assist vor ook mogelijk, omdat anders niet blauwwitte spelers t niet zouden kunnen betalen
De meeste abilities van de guilds werken redelijk samen met de abilities die de guilds hadden in de vorige ravnice
Dredge+scavenge
overload+replica hebben een beetje hetzelfde idee
populate+convoke
hellbent+unleash zijn allebei redelijk "all in"
Daarom wilde ik ook een azorius mechanic maken die samen werkt met de vorige ravnica's ability.
Foresight: in plaats van de spell te spelen mag je hem voor je foresight cost spelen --> houdt de kaart op hand en doe een verminderd effect van wat die kaart zou doen als je hem gewoon zou casten.
Hier ben ik op gekomen: Gain (At the beginning of your upkeep if you have more cards in hand than an opponent this ability triggers)
Voorbeeld kaart
Oathsworn judge
Creature: Vedalken Wizard
Gain (At the beginning of your upkeep if you have more cards at hand than an opponent this ability triggers): Gain control of target creature with converted mana cost less than or equal to this creatures converted mana cost.
2/3
Static Charge geeft Izzet een soort van Rude Goldberg Machine flavor. Je moet gaan puzzelen in welke beurt je explosief wilt zijn en dat vind ik erg goed bij Izzet passen. Je kan creatief doen met kaarten zoals Cremate en Faerie Impostor, en dat is wat het huidige Izzet mist. Een typisch Izzet deck ook in limited zou moeten draaien om crazy card combinations.
De meeste kaarten zullen Static Charge 2 hebben en een aantal 'mechanic fillers' met Static Charge 1 (vergelijkbaar met kaarten als Gatekeeper of Malakir en Stoic Rebuttal). 3 is echt een uitzondering voor splashy kaarten op hogere rarities.
Storm is leuk in limited, proberen om 2 of 3 copies te krijgen. Het probleem in constructed is dat het geen upper cap heeft, je kan je deck zo maken dat je genoeg copies hebt voor een instakill. Static Chargeheeft wel een cap. Op normale spells (zonder X) met Static Charge heb je na een aantal spells max value.
De voorbeeld kaart zou de allereerste kaart met een cost zijn, en dat past perfect bij de Mad Scientist feel van Izzet. 3 in de cost, 3 X gebruikt in de rules text, en een Static Charge van 3. Deze kaart wordt niet gebroken zoals storm vanwege de middelste X, je moet genoeg targets hebben dus je hebt niet zoveel aan een X van 20. Als kaart is het een throwback naar Invoke the Firemind, dit is de "on steroids" version.
In 2HG heb je natuurlijk een teammate die jou kan chargen door spells te casten, wat deze mechanic op een subtiele manier stukken beter maakt in 2HG zonder gek te lezen in normaal 1v1.
Deze kaart specifiek wordt beter in 2HG omdat je meer geschikte targets zal hebben voor de middelste X.
Het viel niet mee om een mechganisme te bedenken die past, zich aan de New World Order houdt, nog leuk blijft als er vijf kaarten met dit mechanism liggen, en sterker wordt in two-headed giant. Maar dit is mijn poging:
Test Subjest (at the beginning of your end step, if more than one card is drawn this turn, you may put a +1/+1 counter on this creature.)
Want in Simic moet je eerst de kennis hebben, voordat je succesvolle experimenten op jouw creatures uit kan voeren. Maar in two-headed giant trekt je teammate ook een kaart, dus wordt aan de voorwaarde automatisch voldaan. In gewoon limited of constructed kunnen dit sort creatures goed combineren met cantrips. Mijn bomrare is er zo een:
Simic Laboratory
Sorcery
Put X green and blue 1/1 mutant creature tokens with test subject on the battlefield (they have "at the beginning of your end step, if more than one card is drawn this turn, you may put a +1/+1 counter on this creature." )
Draw a card.
P.S. Volgens mij heeft Izzet met zijn Overload toch wel een two-headed giant vriendelijke mechanic.
Alley Stalker
Creature - Human Rogue [Rare]
Slip (Whenever another attacking creature isn't blocked, this creature becomes unblocked.)
: Target creature is unblockable this turn.
[3/3]
Een leuke mechanic voor Dimir, als goed oplet kan je degene die langs je tegenstander zijn creatures glipt gewoon volgen en kom je er zo ook langs. Of je gebruikt de afleiding die degene die langs alle blockers rent veroorzaakt om zelf langs jouw tegenstander(s) te glippen.
Deze mechanic wordt beter in 2HG omdat de kans dat een creature niet geblocked wordt groter is met 2 spelers, maar ook omdat de kans groter is dat een van jullie een unblockable/protection/intimidate creature heeft liggen. Het wordt helemaal leuk als je allebei met een Dimir Slip deck speelt, dan hoeft er maar een creature door te komen en zijn ongeveer al jullie creatures unblocked.
@Johannes
Overload is een beetje 50/50 voor 2HG. Het is mooi dat je 2 tegenstanders raakt met 1 spell, maar met positieve effecten help je je teammaat niet, en met negatieve effecten raak je je teammaat even hard als de tegenstanders.
let's not be serious
Enchantment rare
Contraire (if an opponent plays a spell counter it unless he/she pays
for each creature with contrair you control)
'Au contraire your spell goes'
Zoals de naam al zegt. Ik ben niet bekend met de guilds, want ik heb RTR geskipt. Ik zou zeggen een guild die wat meer voor control gaat xD