Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Het triumviraat van de mini-prijsvragen (MaRo, Toby en ik) hamert altijd op het belang van de color pie: elke kleur heeft zijn eigen filosofie, unieke sterke en zwakke punten, en dat maakt Magic zo'n mooi en gebalanceerd spel. Soms mag een rare of mythic en beetje "bloeden", en soms besluit R&D de color pie een beetje te verschuiven en iets anders in te richten.
Zo is "looten" van blauw naar rood verhuisd, maar dan wel met de twist dat blauw eerst drawt en dan discardt, terwijl rood dat andersom doet. Daarnaast is deze rode looter agressiever ingesteld dan zijn blauwe origineel. Dat past ook beter in de flavor: blauw plant en kijkt vooruit, rood gooit een expandable weg en hoopt dat er toevallig wat beters voor in de plaats komt.
Ook het manipuleren van combat is de afgelopen coresets verschoven van blauw naar rood, maar ook deze keer weer met een rood tintje: blauw bedenkt rustig wat het optimale plan is, rood roept gewoon keihard ATTACK!!!
En ook wat betreft de removal zien we een ontwikkeling: direct damage had nooit in blauw gemogen, dus dat is gefixed, en nu hebben we een nog veel thematischer burn spell voor rood.
Kortom, rood heeft nog al wat geleend en overgenomen van andere kleuren, maar dan wel met een aanpassing om die kaart of mechanic beter in rood te laten passen.
Design een rode kaart voor M14 die een gefixede variant is op een oudere kaart!
*Rarity naar keuze, card type naar keuze behalve Planeswalker en Tribal, mono rood
*Geef aan wat het {=origineel} is, en waarom jouw aangepaste versie wél typisch rood is
Zoals in de 3 voorbeelden hierboven
*Past in M14, dus verzin geen nieuwe keywords en gebruik alleen evergreen keywords
(natuurlijk mag je wel in tekst iets nieuws en unieks doen)
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden
Ik heb duidelijk voor ogen wat ik bedoel, maar vind het nog best lastig dit goed in een beperkt aantal eisen te verwoorden. Als iets niet duidelijk is, vraag het dan alsjeblieft! Er is een kans dat ik tussendoor de eisen iets herschrijf; niet omdat de opdracht verandert, maar omdat ik door feedback en inzendingen beter zie hoe ik het plaatje in mijn hoofd moet verwoorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Overrun is typisch groen: trample en pomp zijn groene manieren om de tegenstander in mootjes te hakken, en niets is vervelender dan dat je tegenstander met een legertje stomme tokens jouw geweldige beesten tegenhoudt.
Rood heeft een soort van Overrun met Falter, ehm, ik bedoel Seismic Stomp, maar dat had nog veel vetter gekund! Rood creëert evasion met effecten zoals Two-Headed Sliver en Madcap Skills, dus dat combineert samen tot de volgende kaart:
Intimidation
Sorcery - Uncommon
Until end of turn, creatures you control get +3/+0 and can't be blocked except by two or more creatures.
Coole kaart Dustin, mooi voorbeeld. Ik zou hem alleen even hernoemen. Intimidation bestaat namelijk al. En dat is verdorie een zwarte kaart, terwijl het heel duidelijk een rood woord is .
Oei en ineens besef je dat je meer had moeten verdiepen in m14
Even kijken wat daarin zit en of ik een oude kaart weet die in dezelfde richting denkt...
Wat rood ook een beetje van blauw heeft over genomen is het "overnemen" en dit is op z'n roods met haste en until end of turn. Zoals Act of Treason of Zealous Conscripts etc. Het leek mij leuk als er een kaart zou zijn om een creature permanent mee over te nemen en er op een andere manier iets roods aan toe te voegen. De originele kaarten zijn Mind Control en Tahngarth, Talruum Hero en dan kom ik uit op het volgende:
Convert to Chandra:
Enchantment: aura
Enchant creature -Uncommen-
You control enchant creature
Enchant creature has: Enchant creature deals damage equal to its power to target creature. That creature deals damage equal to its power to enchant creature.
Blauw heeft vaak de neiging om landjes te flooden, zoals Aquitect’s Will, Sea’s Claim, Spreading Seas en zelfs Theros' Sealock Monster. Het is vaak bedoelt om blauwe creatures naar de overkant te kunnen laten zwemmen (al heb ik nooit helemaal begrepen hoe je een mountain flood). Over het algemeen past landmanipulatie niet bij Blauw.
Gezien Rood (zeker in Magic) de kleur is van branden, lijkt landjes afbranden mij prima hierbij passen. Forests, Plains, Island, Mountains, en zelfs Swamps zijn prima tot de grond af te branden.
Meestal gooit Rood alles wat hij heeft om het land helemaal te vernietigen ( Volcanic Awakening, Molten Rain), maar als je je krachten genoeg weet te verspreiden, kan je je tegenstander misschien beter "cripplen".
Mijn concept is voornamelijk gebaseerd op het gebruik van counters in Aquitect’s Will, maar dan met iets meer flavour in het aanbrengen van de counters.
Scorch The Earth
Sorcery - Uncommon
Until end of turn, whenever a creature you control deals combat damage to an opponent, you may put a burn counter on a basic land that player controls. Each of those lands can't produce colored mana and has ": Add to your mana pool." for as long as it has a burn counter on it.
"Of all the things that can be taken, home is the most precious."
Mijn kaart is geïnspireerd op reanimate effecten uit zwart!
Typscih rood is het dan wél weer om het effect random te maken en maar voor 1 beurt
Rage of the dead
Sorcery - Uncommon
Put a random creature from a graveyard into play under its owners control, it gains haste. At the end of its owners turn, exile it.
Drawing cards (knowledge en wizardry) hoeft niet altijd van blauw/magie te komen. Ancestral Recall, het orgineel, heeft alleen niet echt een "rode sfeer". Rood staat bij mij voor instinct, woede, vurigheid etc. Een mens krijgt, als hij op de rand van de dood staat, "flitsen" voor zijn ogen over dingen die hij of zij in zijn leven heeft meegemaakt; hopend om iets voor je ogen te zien dat je op dit moment van de dood kan redden. Met deze informatie moet de kaart voor zichzelf spreken.
@ Shazu, je moet 2 van die kaarten in 1 beurt spelen bedoelt Kevin volgens mij. Dus niet die kaart + een random kaart . Tof ontwerp, alleen dat verhaal van 5 of minder levens had best weg gemogen. Voegt weinig toe en maakt de kaart complexer dan nodig is.
Het is Kees, maar ik begrijp dit:
"Draw four cards, and you have to play one of those 4 cards this turn or you lose the game at the end of this turn. Oh, if the situation is dire then you may even cast this for free and any time you want."
Dus in een burndeck speel ik beurt één een mountain en een bolt.
Beurt twee speel ik nog een mountain, raap 4 kaarten voor en in die 4 kaarten zit nog wel een 1-mana burnspell.
Dat is volgens mij behoorlijk broken, ook buiten burn.
Als ik een ding altijd raar heb gevonden, hoe meer ik erover nadenk, in de color pie dan is het de verdeling tussen rood en blauw. Veel effecten delen ze, terwijl ze enemy color pairs zijn: looting, controle krijgen over andermans kaarten. Misschien is dit net zo bij andere color pairs, alleen vind ik het zelf niet zo in het oog springend: wat hebben blauw en groen gemeen?
Het is te verklaren, blauw is de doordachte kleur die alles vooruit plant en rood is de kleur van temperament, emotie en onberekenbaarheid staan centraal. Echter als k dit naar de kern van Magic vertaal, de cardtypes, dan komen de sorceries mij over als doordacht (blauw) en de instants als verwachter, wilder (rood). Blauw heeft het grootste deel van Magic om instants gegeven, en zo nu en dan ook om sorceries of artifacts. Rood heeft meer met sorceries, en landjes, vooral de nonbasics, komen op de tweede plaats.
Countermagic zit solide in blauw, dus ze mogen wel wat instants hebben, maar het zou misschien meer sieren om blauw de sorceries te geven en rood meer aandacht voor instants. Een ander voorstel is om ze allebei evenveel om beide spells te laten geven, het verschil rest dan in dat er voor rood een onberekender of aggresievere tint aan moet zitten dan blauw. De ultieme rode kaart voor mij zou Mind’s Desire zijn: te wild voor blauw, perfect voor rood. Natuurlijk een verouderd voorbeeld.
Blauw is berekend en weet dus heel exact met een Archaeomancer de specifieke instant of sorcery terug te halen die beter zijn voor hun plannen. Rood wil gewoon iets hebben om te doen en daarom utiliseren zij deze bende:
Gebaseerd op Snapcaster Mage. Als ze geluk hebben kan het bizar worden, maar het blijft kans.
My point exactly Het is gewoon een Ancestral Recall, en die staat op een baar banlijstjes
Op zich is het idee wel goed, sterker nog heel tof en heel , maar of er moet worden gediscard, of er moet een (behoorlijke) mana-prijs bij, en waarschijnlijk allebei nog wel.
Een interessante prijsvraag!
Toen ik op zoek was in mijn collectie naar kaarten om in een emmer rode verf te gooien kwam ik Convalescent Care tegen. En ik dacht bij mezelf, vreemd eigenlijk dat deze kaart alleen iets doet op 5 of minder leven. De flavor van kaarten die sterker worden als je bijna dood bent past eigenlijk perfect bij de rode mage, die (net als vuur) weigert in zijn eentje te sterven!
Mijn inzending deze keer is dus gebaseerd op Convalescent Care en kaarten met het fateful hour mechanic (die ook voornamelijk wit zijn).
Final Fury
Enchantment -
At the beginning of your upkeep, Final fury deals 1 damage to target player.
If you have 5 or less life, Final fury deals 2 damage to that player instead and you draw a card.
"I may be close to being death, but that doesn't mean i'm close to being done!"
Snel vraagje, is het doel van de prijsvraag om een kaart te fixen (e.g. een volgens jou kleur-correcte versie ervan te maken) of is het de bedoeling om rode variaties op bestaande kaarten te verzinnen?
De regel bovenaan zegt het een, maar Dustin's kaart lijkt mij meer een geval van mijn tweede optie, aangezien Overrun niet echt buiten groen past.
Ik zit ook met een dergelijke vraag. De introductie tot deze prijsvraag suggereert het omzetten van een mechanic/thema naar iets roods, maar de opdracht is om een rode kaart te designen die geinspireerd is op een bestaande kaart in een andere kleur.
Zo lijkt Prey Upon ook nergens op geinspireerd, maar bracht het wel creature removal naar groen.
De bedoeling is een bestaande niet-rode kaart te verbouwen tot een typisch rode kaart, zoals in de opdracht staat en in mijn voorbeeldinzending. De kaarten aan het begin zijn een toelichting op hoe ik tot dit idee kwam ^^
Overrun is typisch groen, mijn kaart Intimidation (waarvan de naam anders had moeten zijn, maar dat is een irrelevant detail) is een typisch rode kaart, maar je ziet wel waar hij vandaan komt.
Het is dus NIET de bedoeling van Psionic Blast een Char te maken, of Char te fixen tot Chandra’s Outrage!
Gebaseerd op lifegain van voornamelijk groen en wit. Alléén rood heeft niks wat levens geeft! Maar als we daar een risico aanhangen waardoor de kaart soms helemaal niks doet (zoals rood vaker heeft met bijvoorbeeld flip a coin), dan is dit misschien toch wel te verkopen? Originele kaart is Sacred Nectar. Weer voor de eervolle vermelding!
(In simpel Nederlands: Je krijgt 4 levens. Als vóór jouw volgende beurt er ook maar iets is wat jou schade doet, dan krijg je 4 schade (in andere woorden, je raakt je 4 levens weer kwijt en de kaart heeft dus niks opgeleverd).)
Haha, ja inderdaad, hij is wat OP. Maar het ging in dit geval meer om het concept dan om de kaart zelf.
Er staat al veel leuks tussen, keep up the good work iedereen!
De Voidmage Husher is de origineele versie van deze kaart, de ability is zowel rood als blauw beschikbaar.
Ik heb door de oude coreset's gekeken en vondt Deflection, ik dacht: ook dat is goed voor rood.
duss heb ik in combinatie deze kaart bij elkaar gestelt dit is dus mijn einde resultaat.
Heb deze kaar snel gemaakt omdat ik van af morgen niet meer op NM kan komen omdat ik dan op vakantie ben.
Duss succes en hf! * de kaart hier onder*
Ik heb altijd gevonden dat rood meer temporary clones moet krijgen. Kiki-Jiki, Mirror Breaker is een awesome kaart en daar is zoveel meer mee te doen.
Maar aangezien dit een core set is, hier een basic card die de rode tegenhanger van Clone is:
Lekker aggresief (attacking) en tijdelijk (until end of turn), typisch Rood.
Er zijn al enkele counter-kaarten in blauw-rood maar ik wou een (toffe) pure rode counter ontwerpen...
(hoe krijg ik de kaart via deze manier toonbaar zonder op die link te moeten klikken?)
Dat staat in de FAQ; users kunnen plaatjes niet zichtbaar maken, maar als je een link post maak ik je plaatje zichtbaar voor je. - Dustin.
In Urza's Saga kreeg op rood elke kleur een rare landje dat mana gaf op een manier die paste bij die kleur: {Gaea's Cradle}, Tolarian Academy, Serra’s Sanctum, Phyrexian Tower. Rood kreeg iets heel anders: Shivan Gorge. Ik snap wel dat dat toen beter paste in de color pie, maar sindsdien heeft rood allerlei Rituals gekregen om aan extra mana te komen, dus nu zou er ook best zo'n soort landje bij mogen komen:
Ik dacht eerst aan een landje, dat at random 1 à 6 mana genereerd, te bepalen met een zeskantige dobbelsteen, maar toen bedacht ik dat buiten de un-sets geen enkele kaart dobbelstenen gebruikt, enkel coinflips. Bovendien vind ik zoals de kaart nu is, dat het veel meer in de stijl is van de cycle uit
Edit: Ik besef dat in de opdracht staat dat het een rode kaart moet zijn, en een landje is niet rood. Het valt echter wel onder 'card type naar keuze behalve Planeswalker en Tribal', is duidelijk voor rood bedoeld, en dit was de uitgelezen kans om Shivan Gorge te 'repareren', dus ik hoop dat het wordt geaccepteerd
Bart
Het sacrificen van creatures is in zwart een veelvoorkomend thema. In rood wordt dit veelal vertaald naar bepaalde creature types, maar er zijn eigenlijk geen creatures die een sacrifice thema hebben om daar +X/+X voordeel van te krijgen door 'any' creature te saccen. Nantuko Husk of zoals hij tegenwoordig in M14 wordt gepresenteerd Blood Bairn zijn hier mooie voorbeelden van. Als ik hem echter (op een originele manier) in rood ga verwoorden krijg ik de onderstaande inzending.
Bloodsmeller Goblin
Creature - Goblin
Whenever you sacrifice a creature, Bloodsmeller Goblin gets +2/+2 until end of turn.
1/1