Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Na overleg met Marin, bij deze mijn (helaas) slechte ervaring met NM-gebruiker Flexinc. Ik geef eerst een korte samenvatting van de deal, vervolgens beargumenteer ik puntsgewijs weer waarom ik Flexinc als 'Bad Trader' wil aanmerken. In het volgende bericht in dit draadje post ik de geanonimiseerde berichten.
1. Wat is er gebeurd
De deal betrof een ruil op initiatief van Flexinc, die me een Nedermessage stuurde dat hij interesse had in een kaart van mij. Vervolgens heb ik gereageerd dat ik wel wat kaarten in zijn collectie zag waarna de deal vrij snel rond was. Op 9 oktober 2013 stuur ik een bericht waarin ik aangeef dat ik eerst zal versturen. Op ongeveer het zelfde moment probeert Flexinc de deal nog iets aan te passen, door te vragen of de deal kan worden uitgebreid. Ik geef aan dat ik de kaarten dan al op de bus heb gedaan, deal is deal immers.
Vervolgens verstrijkt er bijna een week, waarin ik meerdere andere deals sluit en kaarten ontvang (en kaarten die ik verstuur ontvangen worden door anderen). Ik krijg geen bericht van Flexinc dat mijn kaart over is gekomen, herhaaldelijk vragen levert uiteindelijk een bericht op dat er nog niets is binnengekomen. Ook geeft Flexinc dan aan dat hij ook al kaarten op de bus heeft gedaan. Ik heb tot op heden geen post van hem ontvangen.
We besluiten de post nog wat tijd te geven, maar na verloop van tijd geef ik aan dat het tijd wordt om de balans op te maken: we zijn beide onze kaarten kwijt. Wat volgt is een erg stroperige communicatie, waarbij telkens beloftes worden gedaan door Flexinc en excuses worden gegeven voor de trage communicatie.
2. Waarom een Bad Trader?
Op grond van de volgende zaken zou ik Flexinc willen kwalificeren als 'Bad Trader':
1. Slechte communicatie: De gemiddelde tijd tussen een berichtje versturen en het ontvangen van een reactie van Flexinc duurt gemiddeld een week.
2. Flexinc komt afspraken niet na:
- we spreken af dat ik eerst verstuur, maar na een week meldt Flexcin dat hij ook al hebt verzonden (een zending die toevallig net als mijn zending niet overkomt)
- we spreken af dat Flexinc nadenkt over hoe we verder gaan, daar hoor ik niets van
- op mijn voorstel om een nieuwe deal te proberen te maken reageert Flexinc positief, maar er komt geen voorstel
- Flexinc geeft aan dat hij nog terugkomt op mijn herhaaldelijk bericht om te reageren op mijn voorstel, maar ik krijg enkel een excuus van Flexinc dat hij het bericht op zijn telefoon heeft gelezen en dat hij nog bij me terugkomt...
Met al dit bovenstaande voldoet hij in mijn optiek aan de criteria voor een 'Bad Trader'.
Van mijn kant heb ik de hele tijd geprobeerd om Flexinc op de hoogte te houden van gebeurtenissen, voorstellen te doen om er uit te komen. Het lijkt er totaal niet op dat hij hier serieus op in wil gaan. Ik ben dan ook sterk van mening dat ik 'in de maling ben genomen'.
Ik ga er niet vanuit dat ik nog mijn kaarten terugkrijg, maar misschien dat andere NM-ers nog gewaarschuwd kunnen worden. Bovendien ben ik benieuwd of andere NM-ers vergelijkbare ervaringen hebben.
3. Chronologisch (geanonimiseerd) overzicht nedermessages
_________________________________________________
Geen onderwerp
12-11-2013 8:56:00 Premium lid Flexinc [3] Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline [bericht wissen]
Opvolgen
*****,
Heb je nog kans om op mijn bericht te reageren?
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 28-10-2013 16:04:00: -----
Dat klinkt als een goede vervanger voor me, jammer dat het zo gelopen is en ik heb inderdaad een melding gemaakt.
Ik zal zo even bij je kijken [smile]
Bedankt ovor het kijken nog.
*****
----- Maarten Wevers schreef op 27-10-2013 15:10:00: -----
*****,
Ik ben inmiddels weer in het land, helaas geen kaarten van jou. Ik heb in die periode nog 4 andere deals gehad, waarvan de kaarten wel goed over kwamen. Als je zoals je zegt merkt dat meer kaarten niet over zijn gekomen, misschien toch goed om daar melding van te maken bij PostNL.
Wat we zouden kunnen doen, is proberen een nieuwe deal te maken.
Ik zie dat ik nl. nog wel wat van je wants heb, jij wat van de mijne.
Ik hoor wel waar jij aan dacht.
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 25-10-2013 13:17:00: -----
We houden inderdaad contact erover,
Ik heb ook nog niks ontvangen en te horen gekregen hierover. Ik heb wel post de laatste tijd, alleen niks van jou. Wel is geen van mijn post rond die tijd aangekomen volgens varieuze traders.
Ik zal ook nog even verder kijken en/of alvast brainstormen aan een potentiele oplossing.
*****
----- Maarten Wevers schreef op 24-10-2013 10:10:00: -----
Hoi,
Als je ook nog steeds niets hebt ontvangen, vrees ik niet dat het nog gaat komen.
Ik ben nu een paar dagen in het buitenland, dit weekend controleer ik of ik nog wat heb ontvangen.
Zo niet, denk ik dat we een andere oplossing moeten zoeken. We zijn beide mogelijk onze kaarten kwijt nl.
We houden contact
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 16-10-2013 10:24:00: -----
Hoi Maarten!
Ik heb nog niks binnen nee, heb jij al wat van mij ontvangen? [smile]
****
----- Maarten Wevers schreef op 15-10-2013 13:47:00: -----
Nog steeds niets ontvangen?
Ik stel het op prijs om even een berichtje van je terug te horen.
Vriendelijke groet,
Maarten Wevers
----- Maarten Wevers schreef op 13-10-2013 10:18:00: -----
Hoi,
Heb je inmiddels al mijn kaarten ontvangen?
Ze zijn de 9e namelijk al op de bus gegaan.
Ik hoor graag als je de kaarten hebt ontvangen.
Vriendelijke groet,
Maarten Wevers
----- Maarten Wevers schreef op 9-10-2013 19:12:00: -----
Hoi,
Mortars zit net in een deck, die gaat nog niet weg.
Heb net de kaarten al op de bus gedaan btw, moet vanavond nog opgehaald worden.
Laat je weten als je de kaarten binnen krijgt?
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 9-10-2013 11:06:00: -----
Oh! Zouden we de ruil nog iets aan kunnen passen dat ik een Notion Thief en een Curse of the Swine erbij gooi voor een Mizizum Mortars ? [smile]
----- Flexinc schreef op 9-10-2013 8:37:00: -----
Deal [smile]
*****
*****
*****
----- Maarten Wevers schreef op 9-10-2013 8:35:00: -----
Hoi,
Goed om te horen!
Voor de goede orde, we hebben het over:
mijn
Shpinx Revelation
plus throws
(in ieder geval Nights Whisper + Jungle Weaver)
vs jouw
Path to exile 2x (serie maakt me niet uit)
Erebos, God of the Dead
Bow of Nylea
Sylvan Primordial
Thespian Stage OF Kessig Wolf Run (een van tweeën)
Ik zal eerst versturen, maar geef je al wel vast mijn adres:
Maarten Wevers
*********
*****
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 8-10-2013 20:14:00: -----
Mijn adres is;
*****
*****
*******[smile]
----- Maarten Wevers schreef op 8-10-2013 19:47:00: -----
Hoi,
Prima bod, als je er nog een Sylvan Primordial en een Thespian Stage of een Kessig Wolf Run bij doet. Dan throw ik er nog een Jungle Weaver en Nights Whisper bij.
Ik hoor het wel.
Groet,
Maarten
----- Flexinc schreef op 8-10-2013 9:48:00: -----
Hey [smile]
Mijn 2x Path to Exile, Erebos en Bow of Nylea voor jouw Sphinx's Rev?
Hoi,
Ik ben geen moderator, maar ik hoop dat ik toch wat perspectief kan bieden.
- Ten eerste, erg nette post van je. Het is zelden dat mensen zo nauwgezet, duidelijk en toch zo objectief mogelijk hun mening uiteen zetten en ook nog alle berichten anonimiseren.
- Ik heb zelf ervaring met ruilen met Flexinc en ik had geen enkel probleem met hem.
- Ik zie inderdaad dat Flexinc een paar keer een week of langer niks heeft laten horen maar ik zie ook dat hij regelmatig wel binnen een dag heeft gereageerd (8-9 oktober en later 24-28 oktober). Wel valt op dat hij nooit meer op je laatste bericht heeft gereageerd.
- Het komt zelden voor dat post van beide kanten niet aankomt en dat is gewoon een erg nare situatie die bij beide partijen tot wantrouwen kan leiden. Ik hoop dat er nog een goede oplossing gevonden kan worden en ik ben vooral benieuwd naar de reactie van Flexinc zelf hier.
Ik wens je veel succes!
Groet, Arthur/Thallid
Hallo,
Bij deze wil ik alvast aangeven dat ik inmiddels van Flexinc een bericht heb ontvangen. Hij erkent hierin dat er bij deze deal wat betreft communicatie wel wat te verbeteren viel en heeft zijn welgemeende excuses aangeboden.
@Flexin, excuses aanvaart, we proberen alsnog iets van een deal te laten ontstaan.
@Arthur: bedankt, ik heb ook zeker geprobeerd om niet zomaar loze beschuldigingen te uiten, gezien het feit dat Flexinc een NM-er is die over aardig wat refs beschikt. En zoals het nu lijkt ook zeker geen Bad Trader is.