Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

respawn magic edh

Scroll: [boven|reacties|beneden]
3-12-2013 10:54:00

zijn er mensen die dit met succes doen in commander?
zou graag jullie ervaringen en uitvoering ervan horen.

RESPAWN
dat is dus als je dood bent of later aan tafel komt je 3 beurten in een bubble speelt zodat je een beetje board presence hebt en dan weer meedraait in de turnorder.

we hebben het 1x geprobeerd, niet iedereen was even positief.
Het heeft wat tweeken nodig denk ik.
Ik denk dat het wel de oplossing is voor een leuke avond, dat mensen tijdens een edh pot niet 1.5 uur eruit liggen.

Omdat het tempo wat lager ligt in edh deden we 5 beurten in een bubble.
het probleem was een beetje dat wij in mulitplayer altijd vrij passief zijn. pas aanvallen als we een paar spelers kunnen killen uit angst voor de backfire. dit gebeurde dus ook, 1 speler kwam op een dominante boardposition te liggen waarbij er 3 dood gingen in 1 attackfase. als men uit de bubble kwam (gerespawned) waren ze in 1 klap weer dood.

dus nogmaals de vraag, wie heeft er tips om dit type magic beter te laten werken?

gr Roy

 Reactie plaatsen

Reacties (6)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
3-12-2013 11:01:00

wat is het nut? Dan heeft doodgaan toch geen nadeel meer?
Als je een spel wilt spelen zonder combat/win/verlies situatie, kunnen jullie beter lekker samen gaan minecraften of yathzeeën als je het mij vraagt.

3-12-2013 11:19:00

een kill een punt, een death een minpunt. hier kan je ook in varieren.
2 punten voor een kill en -1 voor een death. aan het einde van de avond heb je een winnaar. je kan ook iets met de kill/death ratio doen.

het punt is dat we om 19.30 beginnen met zn 3en.
we net bezig zijn en om 20.30 komen 4 en 5 binnen, die moeten wachten tot 21.00.
dan beginnen we weer met zn 5en, komt speler 6 om 21.30 binnen (eerst de kids op bed), die kan ook wachten tot 23.00. waarschijnlijk samen met speler 4 vanaf 22.00 want die lag er al uit.
dan begin je om 23.00 een grote pot met 6 man. als je er dan uitligt* is het einde avond want met 5/6 man duurt het tot 02.30 ofzo bij ons.

(*als dat papa bear is (player 6), die er om half 12 uitligt. heeft hij dus van 21.30 t0t 23.00 gewacht, om een half uur mee te doen. de pot gaat dan nog 3 uur verder zonder hem. play time 0.5 uur sitting out time 4.5 uur. leuk... )

het nut is, dat iedereen de hele avond magic kan spelen!

-gelijk aanschuiven en meedoen
-geen uren wachten tot de pot af is.

(een pot duur minimaal een half uur per speler bij ons, heb ik eens bijgehouden. spelers groep is 3 tot 8)

3-12-2013 11:41:00

beetje omslachtig als je het mij vraagt. Zo kan je bijna infinite doorgaan. Bouw gewoon een beter deck haha

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-12-2013 11:41:00

Wij hebben het wel eens gedaan toen er zoveel mensen waren dat er 2 potjes gaande waren (waarbij mensen die dood gingen in het ene potje spawnden in het andere), of voor als iemand laat op kwam dagen om in te vallen in een leuk potje (zodat we niet opnieuw hoefden te beginnen). Als iemand in een heel dominante positie is en iedereen dood maakt zou ik gewoon opnieuw beginnen, maar als er 1 iemand uit is dan kan die waarschijnlijk wel weer bij komen als de groep niet te veel is van de zwakkeren dood maken. Als de groep wel zo is zou ik deze variant niet spelen. Voor ons was ook de voornaamste reden het wachten beperken, winnen is bij ons in ieder geval secundair aan leuk spelen.

In het kort, als het logisch om een nieuw potje te starten: gewoon doen, als er 1 iemand (re)spawned: maak er gebruik van zodat ze niet hoeven te wachten.

3-12-2013 12:31:00

Wat bij ons is. Dat je 1 speler per combat mag aanvallen. Waardoor de andere meer tijd heeft om antwoord te vinden. Zo speelt onze groep al heel lang.

3-12-2013 12:45:00

dat zou het spel wel vertragen tegen 1 dominante speler ja.

heb nog een variant gevonden:

respawn:

1 mulligan
2 genesis wave x=7 (of meer)
3 al het land uit je hand into play
4 vul je hand aan met je grave/spells van de wave
5 start your turn, in turn order

no bubble.

gelijk weer meedoen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]