Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Huib heeft zojuist een column geschreven waarin hij het Heroes vs Monsters Duel Deck uitgebreid analyseert. Het gave van dit deck was dat toen het uitgebracht werd, er een nieuwe kaart in zat: Polukranos, World Eater. Een spoiler voor Theros, en een echt badass Monster.
Maar het Heroes deck werd afgescheept met een reprint van Sun Titan... Tuurlijk, prima beest, maar is dat nou echt de held waar de wereld behoefte aan heeft? Het is gewoon een lompe reus, en er zijn er meerdere van zijn soort, hij is immers niet legendarisch. Is dit de leider van een volk dat ten strijde trekt tegen de monsters? Ik wil iets beters!
Design een Hero voor Heroes vs Monsters!
*Mythic, Legendary Creature
*Rood, wit, of rood/wit
*Heeft niet een heroic ability of andere non-evergreen keywords of ability words!
*Mag wel een of twee evergreen abilities hebben (flying, vigilance, ...)
*Heeft een unieke heldhaftige ability (zoals Kamahl, Pit Fighter of Nobilis of War)
*Heeft de flavor van een held die tegen monsters strijdt
*Niet overpowered of unhinged
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Ik zat in de regels te kijken, en daar is het (ingekort) als:
509.1a The defending player chooses which creatures that he or she controls, if any, will block. [...]
509.1b The defending player checks each creature he or she controls to see whether it's affected by any restrictions. [...]
509.1c The defending player checks each creature he or she controls to see whether it's affected by any requirements. [...]
509.1d [...] costs to block [...]
etc.
Ik lees het als: Kies eerst hoe jouw creatures blocken en loop dan een voor een af of de gekozen blocks legaal zijn. Maar ik weet het niet zeker... Ik kan geen regel vinden die specifiek iets zegt over "can block an additional creature" en wanneer je daar naar kijkt.
Wat zou kunnen:
Creatures you control may block an additional creature. At the beginning of the declare blockers step, if ~ isn't assigned as a blocking creature, you choose which creatures block this combat and how those creatures block, and they can block only one creature.
@Jos:
509.1g Each chosen creature still controlled by the defending player becomes a blocking creature.
Gaat niet werken dus =(
@Toby:
Het zou kunnen dat je gelijkt hebt. Wanneer je kiest wie wat moet gaan blocken, dan blockt hijzelf nog niet. Aan de andere kant, volgens die regel worden alle creatures tegelijk "blocking creatures". En 509.1b en 509.1f hebben het over "requirements", "restrictions" en "required costs". "Can block an additional creature" valt niet onder een van die drie? Dan zou het op geen moment in de blocker step een illegale move zijn om meerdere creatures te blocken? Of zie ik iets over het hoofd
De kaart die ik voor deze prijsvraag in wil zenden is helaas al gemaakt Hero of Bladehold
@jos
Nee helaas, voordat je een creature als blocker kan assignen moet hij aan alle voorwaarden voldoen. En pas nadat alle creatures blocking creatures zijn geworden wordt de ability van jouw kaart pas actief. Een mogelijke workaround is dan
0: creatures you control can block an aditional creature this turn, ~ must block this turn if able.
Maar dat is niet meer zo clean helaas.
@patrick
Als ik dan toch commentaar aan het geven ben: is het niet leuker om "~ cannot be sacrificed" te veranderen in: "~ cannot be sacrificed if you have sacrificed a creature this turn." Dan kan je er nog steeds leuke dingen mee doen in combinatie met Bloodshot Cyclops en soortgenoten zoals met je orginele inzending, en ben je safe tegen potentieel infinite gaan.
De taak zoals ik het zag, maak een held, een leider die voor wit of rood of alle bij valt te spelen. ik heb gemaakt Ascard
Ascard, The Doomfighter
Legendary Creature - Human Lord
: Until end of turn, other creatures you control gets +X/+X equal to the numbers of counters on Ascard, use this ability only once each turn.
Whenever a creature with Monstrosity dies, put a +1/+1 counter on Ascard
2/2
I shall defied the monster, with my own sword, so i can give my soldiers the power of faith , that will tremble the fears, of the Gods.
Ascard is een lord die een leiderschap mee brengt in zijn abilitys.
Hij zal sterker worden naar maten een creature met Monstrosity dood gaat. uit het woord Monstrosity kan je Monster halen, wat ik ook gebruikt heb in de flavor, anyway gaat hij dus sterker worden, en omdat hij sterker word, worden zijn legers ook sterker.
Rating:
EDH: leuke commander omdat je er zoveel mee kan
Mordern: Zal boros nog meer op de kaart zetten
Legacy: is die te sloom voor
Casual: leuke kaart voor aan huis tuin keukentafel potjes
Edit: Wil voor deze keer Toby's mening inschakelen, naar de uitslag bekent is.
EDH: Mag zichzelf niet spelen tenzij er een Memnarch-achtige ruling komt... of is dat al standaard?
@Jos: het valt al onder a, laatste zin:
509.1a The defending player chooses which creatures that he or she controls, if any, will block. The chosen creatures must be untapped. For each of the chosen creatures, the defending player chooses one creature for it to block that's attacking him, her, or a planeswalker he or she controls.
Als dat niet zo zou zijn, zou je dus met je non-flyer bijvoorbeeld als additional creature een flyer kunnen blocken en dan wordt dat niet meer gechecked in b.
Dus het probleem zit hem in step 509.1b met de restrictie "de creatures kunnen maar één creature blocken, omdat er niks zegt dat ze twee creatures mogen blocken op dat moment" en dat pas in 509.1g de creatures pas echt "blocking" zijn
Zou dit wel kunnen? Inspiratie van Master Warcraft, en omdat je in 509.1a kiest (choose) hoe creatures moeten blocken:
As long as Titans of Iroas is chosen to block or blocks, each creature you control can block an additional creature.
Ik denk dat dit wel werkt, maar het is erg lelijke templating en zou niet zo snel op die manier geprint worden. Maar ook al werkt het technisch gezien niet, ik snap je bedoeling helemaal, en het is niet de taak van de designer maar van het development en rules team om er een werkende kaart van te maken OK, de eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat deze kaart nagenoeg zeker door development afgekeurd wordt omdat het te moeilijk is om hem elegant werkend te krijgen, maar voor deze prijsvraag is dat geen probleem.
Gaaf dat er zo'n ingewikkelde regeldiscussie ontstaat over de exacte stapjes van het blocken, en kudos voor degenen die er de Comp Rules bij gepakt hebben om het uit te pluizen!
Ik ben het er mee eens dat het op het eerste gezicht niet echt mooi is, maar dat zou ook kunnen omdat "choose blockers" (as in, e.g., Master Warcraft) en "as long as" nog nooit samen op een kaart gebruikt is Misschien kan het "or blocks" er zelfs af, omdat eerst de restricties gechecked worden en daarna alle creatures tegelijkertijd blocking creatures worden
As long as Titans of Iroas is chosen to block, each creature you control can block an additional creature.
Maar dat veroorzaakt misschien meer verwarring. Achja, nu wel genoeg gediscussieerd denk ik
@Jos: nee b heeft er niks mee te maken, b gaat over restrictions geprint op de kaarten zelf. Wat bepaalt hoeveel creatures je mag blocken gebeurt in a.
@Templating: Wedden dat Development het simpelweg zou veranderen in:
"Creatures you control can't be blocked except by two creatures.
Creatures you control can block an additional creature."
Eventueel met:
"CARDNAME attacks and blocks each turn if able"
(note: expres niet "by two or more creatures" om beter de ability eronder te mirroren)
@Commander: color identity is al een tijd geleden aangepast, Memnarch en bovenstaande kaart zijn gewoon geldige commanders die voldoen aan hun eigen color identity.
Caonoan The Barbarian -
Legendary Creature - Warrior Lord
Vigilance, First Strike
If ~ would be put into a graveyard from play, return ~ to play under your control with a -1/-1 counter on it.If ~ has 4 -1/-1 counters on it, exile it instead.
: Other warriors you control get +2/+1.
4/5
Heb inspiratie gehaald bij een bekende barbarian ( guess who ).Zoveel helden gaan tot de rand van de dood om toch maar terug te keren, wat uiteindelijk wel eens moet ophouden ( de 1ste ability + hij moet toch EENS doodgaan) en ze inspireren andere 'lesser' krijgers tot grotere daden ( 2de ability ).
Hierbij mijn inzending! Het is een Satyr, om toch wat in de Theros-stijl te blijven. Satyr staan bekend om hun ongeduldigheid en zijn snel afgeleid. Mephistopholis is niet anders. Hij wil knokken en vindt dat anderen geen excuus hebben in het uitvoeren van andere taken tegenover oorlog voeren. Om te voorkomen dat wezen iets anders gaan doen dan aanvallen, zorgt de Mephistopholis er voor dat je ze niets anders kunnen doen (dus niet kunnen tappen). It is all out war, fool! De ability werkt als Vigilance, ability preventer en "anti-tap shroud". Zo bewijst een kleine Satyr, dat hij als leider van een leger, en zijn "vechtstijl", hij zelfs de grootste wezens kan neerhalen.
@Toby: Bedankt voor de interessante discussie! Ik houd het toch maar even op "As long as Titans of Iroas is chosen to block, each creature you control can block an additional creature." Het idee van de flavor is dat de titans zelf in het gevecht moeten zitten, anders kunnen ze geen leiding geven aan het gevecht.
De volgende keer weer een kaart maken die wél makkelijk voldoet aan de magic regels
Dustinegenos, Monster Slayer
Legendary creature - Human Soldier
First strike, vigilance
, tap any number of untapped humans you control: Each of these creatures deals damage equal to its power to target creature with power 4 or greature. If that creature dies this way, put a +1/+1 counter on each creature you tapped this way.
2/2
"The bigger the monster, the slower it is. Make use of it!"
Voor degenen die zich af vragen of de flavor text er wel op past: Er zijn evenveel regels op deze kaart als op Sea God’s Revenge.
Bij Heroes versus Monsters denk je aan kleine helden als Humans, die het tegen de veel grotere monsters op moeten nemen. Dus past het niet om aan de kant van de Heroes een 6/6 Titan te hebben. In plaats daarvan moet er een veel goedkopere Human staan, die op een heel andere manier de monsters probeert te verslaan.
De helden, aangevoerd door Dustinegenos, maken er gebruik van dat zij klein en wendbaar zijn, en kunnen zo hun damage op de monster "sneaken" en ermee wegkomen.
<SPOILER ALERT> wie de film The Hobbit II gezien heeft, herkent dit in de ontmoeting tussen de dwergen en de draak.<EINDE SPOILER>
Het moet natuurlijk wel iets anders zijn dan Intrepid Hero.
Mijn inzending vinden jullie
Het verhaal hierachter is simpel. Een held is niet meteen sterk, machtig en kan niet meteen alles aan. Naarmate hij/zij meer bereikt krijgt hij/zij meer volgelingen en dit maakt vaak de held sterker. Die gedachte heb ik proberen vast te leggen in deze kaart. Hoe vaker je aanvalt hoe meer volgelingen je krijgt en deze helpen je dan en sterven desnoods voor jou, hun held.
edit1: vergeten te plaatsen dat tokens haste hebben, maar op zich lijkt mij dat duidelijk met de verwoording.
edit2: Ik heb het merendeel van de inzending vluchtig bekeken op tokens maken, maar zo snel niet gezien dat iemand het idee al eerder had. Mocht dit wel het geval zijn, excuus xD
@ Danny
Leuke kaart maar ik zou nog wel even kijken naar de bewoording, die is nogal vaag en spelling/grammatica klopt ook niet helemaal.
Bedankt voor het compliment Thijs
Nu ik hem teruglees zitten er inderdaad paar foutjes in qua spelling/grammatica. Ik hoop dat Dustin begrijpt wat ik bedoel.
Dustin zal het vast wel begrijpen, ik vind het nog steeds een erg leuke kaart. Één vraagje: is het de bedoeling dat de tokens blijven leven na combat? De meeste soortgelijke kaarten werken zo dat de tokens na de beurt/combat weggaan maar dat gebeurd hier niet, is dat de bedoeling?
Het is de bedoeling dat ze blijven liggen. Ik had het eerst ook met tokens weg, maar ik kon dat niet verklaren voor mezelf. Als een held volgelingen heeft waarom zullen die hem dan de rug toekeren en weggaan? Tenminste zo zag ik het verdwijnen van de tokens.
Shazu: dit is nou net de held die níet geschikt is om tegen monsters te strijden... een 2/2 voor 4 mana is niet erg indrukwekkend, en voor 6 mana 3 schade doen als je verwacht allemaal dikke monsters tegen te komen, is ook niet erg nuttig. Prima beest in een andere setting, maar niet voor dit Duel Deck.
Jasper: erg sterk, houdt in zijn eentje elk beest zonder first strike tegen. Door zijn 4 power slaat hij ook nog eens hard al hij niet geblocked wordt, en neemt het spel hiermee erg snel over, tenzij je tegenstander een removal spell paraat heeft. Ik weet niet of dit echt een leuke toevoeging is tegen de Monsters, al heeft het wel goede flavor.
Imahilus: dit is een echte held, die er niet voor terugdeinst om op zijn eervolle missie eventueel te sneuvelen!
Patrick: coole naam De ability die je jouw held geeft, is eigenlijk een strikt betere versie van indestructible, en dat doet helaas erg af aan de flavor.
Jan: veel verschillende flavor elementen, goede balans van alle abilities, elegant gebruik van het cijfer 3, maar op de een of andere manier voelt je kaart wat rommelig aan, misschien omdat je er te veel tegelijk in hebt proberen te verwerken.
Huib: goede kaart die zeker in het Heroes deck zou passen, maar hoe moet ik de flavor van +1/+1 counters stelen interpreteren?
Gary: helden beschermen andere wezens, maar jouw rood/witte kaart maakt andere creatures effectief unblockable, en dat is eerder een blauwe of groene (Lure) ability.
Jos: afgezien van de regeltechnische kant een ware held, die al jouw creatures dubbel zo effectief maakt! Daarmee zowel typisch rood als wit, en een prima finisher voor een heldendeck.
Patrick Saadhoff: een erg leuke kaart, die een held voorstelt die sterker wordt naarmate hij meer monsters afgeslacht heeft, en met zijn kracht zijn medestrijders inspireert. Het probleem is dat hij passief kan toekijken hoe andere strijders monsters afslachten (of hoe een Planeswalker destruction spells op monsters gooit) en daar ook sterker van wordt, en dat is niet heldhaftig, dat is gewoon laf. Ik had het veel mooier gevonden als hij alleen een bonus zou krijgen als hij actief heeft bijgedragen aan het om zeep helpen van het Monster, maar dat is lastig voor een 2/2 mannetje.
Anvil: ik denk dat je bedoelt: If Caonoan would die, regenerate it instead, then put a -1/-1 counter on it. Dit is dus een held die langzaam maar zeker zijn krachten verliest, ineenschrompelt tot een oud mannetje, en uiteindelijk niet meer is dan een chumpblocker en pompspell. Met slechts 2 andere Warriors in het deck voelt hij zelfs wat misplaatst aan, al is zijn ability wel erg flavorvol.
Kees: Mephistopholos geeft je andere creatures vigilance... maar wel tegen een flinke cost. Rood en wit staan bekend om hun activated abilities, en die schakel je hiermee uit; ik weet niet of dit echt een held is waar het volk (lees: Timmy) blij van wordt... zo'n drawback voelt eerder zwart aan.
Johannes: coole naam Een echte held en leider, die vroeg wat damage door kan forcen, en later in het spel zijn companen een hinderlaag voor een dik monster laat opzetten. Goed gebalanceerd: je kunt met een paar kleine mannetjes best een groot beest afslachten, maar niet als ze diezelfde beurt ook nog tegen een Planeswalker ten strijde willen trekken.
Danny: Assemble the Legion on a stick! Als je tegenstander niet snel twee dikke monsters heeft om deze mee dood te blocken, is het spelletje snel afgelopen... nice!
De eervolle vermeldingen zijn voor Imahilus, Jos en Danny, maar de winst gaat naar Johannes, en niet alleen vanwege de briljant gekozen naam Gefeliciteerd!
Tot donderdag, greetz,
Dustinegenos.
Yay weer een keer een vermelding, begon tijd te worden.
Inderdaad een goede kaart van Johannes en dus feli