Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Theros is een gevaarlijke wereld om in te leven: overal om je heen zwerven monsters rond, zogenaamde helden die proberen jouw stad binnen te dringen, en dan natuurlijk de machtige goden met hun nukken en trekken. Een oud gezegde luidt dat de beste aanval de verdediging is, dus deze week richten we ons op de defenders in Theros.
Design een uncommon defender voor Theros!
*Uncommon, creature, niet legendary
*Mono color of artifact
*Powerlevel en complexiteit passend bij een uncommon
*Heeft het keyword defender, mag daarnaast ook andere keywords hebben
*Doet iets bijzonders, is meer dan alleen een dikke muur
*Vermeld naam, mana cost, rules text, et cetera
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk
*Niet overpowered of unhinged
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 100 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Shield of Brimaz
Artifact Creature, Wall
Defender
Whenever Shield of Brimaz is dealt damage, it deals that much damage to target creature. If this ability would deal damage to a Gorgon it deals double that damage instead.
0/7
We will defend the polis at all cost and with the aid of Heliod and Ephara our foes will not stand a chance - Brimaz, King of Oreskos.
Dit schild is gebaseerd op het verhaal van Persuis en Medusa. Brimaz is de Persuis van magic een grote held gewapend met zwaard en schild. Verder worden ze beide gesteund door twee goden Zeus (Heliod) en Athene (Ephara), die Persuis/Brimaz het schild geeft. De ability heeft natuurlijk te maken met de weerkaatsing van het schild en het feit dat dit wapen vooral voor Gorgons gevaarlijk is.
Terramorpher
Enchantment Creature - Elemental
Bestow
Defender
Enchanted creature gets +0/+3 and has defender.
0/3
Ik wilde graag een creature ontwerpen die gebruik maakt van de bestow ability om je tegenstanders creatures lam te leggen. Deze creature vormt als het ware een stenen muur om de creatures van je tegenstander, om ze vervolgens ervan te weerhouden om jou aan te vallen. Uiteraard kan je hem ook gebruiken om je eigen creatures te versterken, alleen is ie dan lang niet zo goed.
Walls of Athens
Creature - wall (uncommon)
Defender
If a creature becomes monstrous, put an equal amount of +1/+1 counters on Walls of Athens.
"Man the walls! Prepare the barricades! Monsters are upon us!"
0/5
Wanneer monsters opduiken zoeken de peasants van de omringende landen een safe haven; de stad. Vervolgens gaat de stad reageren op deze threat door patrols te versterken en meer mensen op wacht te zetten.
hier
Wall of Birds is een sterke muur die ook kleine creatures kan afmaken door zijn power van 1. Een wall is early game veel nuttiger als in late game. Vandaar dat ik hem Monstrous heb gegeven om hem in late game van zijn "defender" te verlossen. Een wall zou nooit kunnen aanvallen dus verander ik zijn creature type naar Bird (maakt hem speelbaarder in enkele decks). Het is de natuur die een handje komt helpen om Theros te verlossen van deze monsters!
Groeten,
Xavier
Wall of the Labyrinth
Enchantment Creature - Wall
0/6
Defender
Whenever Wall of the Labyrinth blocks a creature, exile that creature. If the total power of the creatures exiled with Wall of the Labyrinth is greater than 6, or Wall of the Labyrinth leaves play, return to the battlefield all creatures exiled with it.
Het Labyrinth: het houdt beesten binnen, tenzij ze gewoon sterk genoeg zijn om erdoorheen te rammen (wall heeft een toughness van 6, dus moet die restrictie ook tot 6 zijn om het een beetje logisch te houden).
Betekent "is meer dan alleen een dikke muur" dat het een dikke muur moet zijn plus iets extra's? Of bedoel je dat je design niet een saaie "dikke muur" moet zijn.
Ik heb wel een idee, maar qua flavor is het absoluut geen dikke muur en zou een dikke toughness niet passen. Defender past er wel goed bij
Ik ben even in de afwachting wat de antwoord op Jos zijn vraag is.
Vindt het een goede vraag
Ik snap de verwarring niet helemaal, de opdracht lijkt me vrij duidelijk. We moeten een Defender kaart ontwerpen met een interessante ability of mechanic dus geen "vanilla" 0/8 defender (aka dikke muur).
Wat Thijsknaap zegt: wat mij betreft maak je een -10/1 defender, als hij maar iets boeiends doet, en niet alleen een vanilla 0/6 is. Hoeft niet per se dik te zijn, al is een kleine defender op zijn minst twijfelachtig...
Toegegeven, je kunt "is meer dan alleen een dikke muur" ook interpreteren als "is een dikke muur met iets extra's", maar dat was niet de bedoeling; al mag het natuurlijk wél!
Het is dat ik al een ander idee heb om uit te werken, anders zou ik de -10/1 tot nieuw design objective verheffen.
Net als de rivier Styx in de Griekse mythologie (hier) , heb je in Theros tussen The Underworld en de normale wereld de Rivers That Ring the World (hier) . In de mythologie moet je over de rivier gezet worden met een veerboot om bij de onderwereld te komen (Zie ook Sentry of the Underworld). Dit tegen betaling (zijn ability). De veerman blijft altijd op zijn post op de rivier, zodat mensen altijd over kunnen steken (defender).
Vind ik ook heel wat logischer dan wat ze in van Charon hebben gemaakt: Odunos River Trawler.
Impetuous Sunchaser verwijst er al naar in zijn flavor text. Nou, dan moet die Wall er ook zijn.
Wall of Akros
Creature - Wall
Defender
Prevent all damage that would be dealt to Wall of Akros by permanents or spells with a converted mana cost 1 or greater.
: Target blocking creature you control gains first strike until end of turn.
0/1
Het gaat hier namelijk om een onneembare vesting van waaraf makkelijk kon worden geschoten op aanvallers, totdat iemand zo slim was om de bewoners een Akroan Horse te schenken.
Of die avonturier vliegt er gewoon overheen, dat kan natuurlijk ook.
Murder-hole Wall
Creature - Wall
Defender
: Put X tar counters on Murder-hole Wall.
, Remove all tar counters from Murder-hole Wall: Murder-hole Wall deals damage equal to the number of tar counters removed to target attacking creature without flying.
0/5
"Just a bit closer..."
---------------------------------------
Wat valt er op te merken...
De counters removen is deel van de cost. Zelfs als je "mist" is de hete teer toch vergoten.
Over vliegende beesten kun je lastig iets gieten.
Akroan Wall
Artifact Creature - Wall
Defender
No more then 1 creature can attack you each combat
0/3
~We like gifts - Akroan City Counsel~
Mijn kaart:
-------------------
The Wickerman
Defender
Creatures with power 3 or less blocked by The Wickerman Don't untap
during their owners untap step.
0/5
-see them run, In paranoia by something that is not even real-
xenagos
---------------------------------------------------------------------------
Het idee is dat er een nagemaakt monster paniek zaait bij de soldaten van Akros bijvoorbeeld. Omdat hij zo groot en raar eruit ziet. Niet wetende dat het eigenlijk bestaat uit dode taken en eigenlijk geen vlieg kwaad doet. Monsters zoals een asp of een moedige soldaat (een gepompte phalanx leader) hebben het spelletje wel door.
het paard van troy blijf ik geniaal vinden. Akroan Horse is dan ook een geinige kaart, alleen vind ik de uitwerking van die 1/1 soldiers niet helemaal het einde. Dat kan dus ook anders. Aangezien ik een zwart paard wil maken, kan ik niet zomaar mn paard weggeven. Nee, ik doe het net ff anders:
Nyctaeus
Creature Horror Nightmare
Defender 2/3
When a creature blocked by Nyctaeus would die, its controller put a 1/2 black nightmare creature token on the battlefield that has: At the beginning of your upkeep, each opponent gains 1 life. You lose life equal to the life gained this way.
Ik laat nu dus wel degelijk iets achter! Niet dat m'n tegenstand daar nou blij mee is, maar dat zal mij een zorg zijn. Zijn beestjes moeten dood/in zijn graveyard en hij moet levens verliezen, terwijl ik ze krijg! Das typisch zwart.
Ontmoet Macharomancer:
In de tijd van orakels en strijd kan niemand er vreemd van opkijken dat er mensen zijn die gedurende een hevige veldslag een glimp kunnen opvangen van wat er zal komen. Macharomancy (divination by swords or knives) ligt hieraan ten grondslag. Alleen heb je dan natuurlijk geen tijd om terug te slaan...
Beast of the Underworld
Creature - Demon
Defender First Strike
Pay 2 Life : Switch power and toughness of Beast of the Underworld and it loses defender until end of turn
3/5
Het is een Demon, die Defender is met First strike
Hij is een wachter van de poorten van de onderwereld.
Hij doet niets als je hem niet boos maakt, want dan verliest je levens en zal hij eerste gaan aanvallen
De bouw is een beetje een oude style met switch power and toughness
Maar denk wel dat hij zo in style mooi in deze set past
zijn lichaam is 3/5 dus redelijke defence, en als hij als hij boos word is hij 5/3 met een defencive Frist Strike dat hij nog moeilijk is kapot te maken door Combat Damage
Sunbeam of Heliod
Creature - Wall [Uncommon]
Defender, Flying
Whenever Sunbeam of Heliod blocks a creature, you may have that creature deal 1 damage to you. If you do, that creature deals no combat damage this turn.
[0/3]
Heliod gebruikt zijn magische zonnestraaltjes om zijn tegenstanders tegen te houden. Maar het is natuurlijk lastig om met alleen zonnestralen alle schade tegen te houden, dus soms komt er nog wat doorheen. Gelukkig heeft Heliod een mooie Spear of Heliod die dan deze tegenstanders alsnog een kopje kleiner kan maken.
Wall of Fear
1BB
Defender
Combat damage dealt to Wall of Fear is reduced to 0.
Wall of fear cannot block creatures with Heroic.
0/1
Als je een Gorgon naderde, liep je door een haast tastbare muur van angst, die je de minst dapperen deed omdraaien en wegrennen.
Wall of Fear is 0/1 omdat angst immaterieel is.
Daarom kun je hem ook geen schade doen.
Enkel de echte helden konden de angst weerstaan.
Pandora's Box
Creature - Elemental (uncommon)
Defender
: Sacrifice Pandora's Box, it deals two damage to each creature. You lose life equal to the amount of damage dealt by Pandora's Box.
3/1
----------------------------
Het is een uitdaging om een defender te bedenken die qua flavour boven Akroan Horse uit komt, vooral als het een uncommon moet zijn.
Wanneer je Pandora's box sacrificed (opent) komt het onheil los. Vooral de levens die jij verlies kunnen flink oplopen. Je denkt dus wel 3x na voordat je deze ability gebruikt om die 5/4 te slopen.
En dan hoop je dat alles verder goed verloopt...
----------------------------
Achtergrond verhaal (korte versie voor geinteresseerden):
Pandora is de eerste vrouw ter wereld. Zij is door de goden aan de broer van Prometheus geschonken. Daarbij heeft zij een doos meegekregen met de instructies om die niet te openen. Natuurlijk (zo nieuwsgierig als vrouwen zijn) opent zij de doos waarmee ze al het onheil dat is opgesloten in de door verlost. Snel sluit zij de doos, en het enige dat achter blijft in de doos is hoop.