Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Groen is mijn favoriete kleur, ook al heeft groen een duidelijke zwakke plek: deze kleur heeft zeer beperkt toegang tot removal. Groen heeft allerhande combat tricks zoals Giant Growth, groen kan zat doen tegen artichantments met Naturalize, maar keiharde creature removal heeft groen niet; de uitzondering zijn flyers, groen heeft wel effecten zoals Plummet.
Hoe ziet dit er in het huidige block bij de commons uit? In Theros had groen pompspells (Feral Invocation, Savage Surge), artichantment hate (Fade into Antiquity), flyer-removal (Shredding Winds) en zelfs een echte keiharde removal spell op typisch groene wijze: Time to Feed, een van de beste groene commons in de set.
Maar Born of the Gods valt een beetje tegen voor ons groene magiërs... Mortal’s Resolve is een erg fijne combat trick, maar Aspect of Hydra valt vies tegen. En het enige wat we aan "removal" hebben gekregen, is de extreem crappy Culling Mark... ik had op meer gehoopt!
Design een common groene removal spell voor Born of the Gods!
*Common
*Instant of sorcery
*Maakt op resolutie iets stuk (artichantment of creature)
*Doet dit op een typisch groene wijze, wees trouw aan de color pie!
*Mag narrow zijn, zoals Hunt the Hunter, mits het bij een common past
*Powerlevel en complexiteit passend bij een common
*Vermeld naam, card type, mana cost, rules text
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 100 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
EDIT: "maakt op resolutie iets stuk" mag je behoorlijk breed interpreteren; exile/shuffle into library/bounce/Prey Upon is allemaal prima, zolang het maar wel bij groen past. En vooruit, een instant die een 1/1 deathtouch token maakt, tel ik ook als removal.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Nylea's Revenge
Instant
Destroy target enchantment. That permanent's controller gains 3 life.
Crush the Polis
Instant - Common
Target creature you control fights target creature you don't control.
If you control the creature with the highest converted mana cost ~ costs less to cast.
Normaal een vrij slechte removal spell ala green (fight) maar als je een dik beest hebt liggen (iets waar groen goed in is) dan is het een instant speed Prey Upon.
Mijn eerste gedachte was meteen : deathtouch...
De beste aanval is vaak de verdediging. En gevaar zit vaak in een klein hoekje. Dus waarom niet; ik heb zo vaak een inzending niet ingezonden omdat ik twijvelde of het wel zou passen, en dat er uit eindelijk andere wél mee weg komen, dus vandaag dat ik deze er gewoon ingooi:
Wild Threat
Instant - Common
Put a 1/1 green insect token onto the battlefield with deathtouch.
"Nature has its own ways of dealing with big problems"
En nou weet ik wel dat er in BotG geen deathtouch voorkomt, maar tis toch en typisch groene ability. De natuur heeft zo haar eigen manieren om het evenwicht te bewaren.
Bow shot G
Instant
Bow shot deals 2 damage to target creature with flying.
Dit refereert naar de ability van Bow of Nylea. Past mooi in de flavour en kan dan mooi in de cycle van: Fall of the Hammer en Lash of the Whip (als dat echt een cycle gaat worden).
Leaves of Grass
Sorcery - Common
Put 3 3/3 creature tokens into play. These creatures have haste and must attack this turn. You can not attack with any other creatures this turn. You may decide how attacking tokens get blocked. If any token is attacking and unblocked, you may gain life equal to it's toughness. At the end of turn, bury them.
"Resist much. Obey little."
@Frque, geen deathtouch? Archetype of Finality wil jou nog wel even aan de tand voelen.
@Taekijessyb, zou de naam "Shot of the Bow" dan niet beter in de cycle passen?
@iedereen, ik heb mooie plaatjes opgeslagen die bij deze design opdracht passen, maar mijn upload site vraagt ineens geld voor zijn diensten. Gebruikt iemand nog een gratis upload site anders dan imageshack?
Nylea's intervention
instant
Target blocked creature get trample and deathtouch until end of turn
Sudden Killing Gaze
Instant
Until end of turn, target creature gains ": Target creature gets Deathtouch until end of turn."
Heroic enabler, Inspiration enabler, kill spell
Gebaseerd op: Retraction Helix mijn favoriete kaart van de set.
Fight Club sorcery
Until end of turn, creatues you control gain : This creature fights another target creature.
Inspired enabler die je interessante math geeft door het feit dat ie sorcery is (ga je aanvallen of vechten met je beest?)
Omdat hij in een keer meerdere creatures kan opruimen een wat fanatieke castingcost, zodat het of een matige spotremoval is, of een echte late game finisher is.
Ik struikelde net als de inzending hieronder over het 'maakt op resolution iets stuk'.
Deadly Encounter
Instant
Target creature has deathtouch until end of turn. Scry 1. (Look at the top card of your library. You may put that card on the bottom of your library.)
"toelichting, een eenvoudige removal spell, die jouw heroic triggerd, iets met scry doet, zowel offensief als defensief kan werken."
Edit: Waarschijnlijk win ik weer niet omdat ik me weer niet aan de regeltjes houd ik denk globaal in de gedachte gang en kijk dan wel eens over kleine dingen heen:
*Maakt op resolutie iets stuk (artichantment of creature)
Wat voor mij toch best wel narrow maakt, (destroy/exile/tuk/fight/damage)
@Leslie/bjorn: Misschien dat Dustin dat nog iets zou kunnen toelichten. Want als het daadwerkelijk op resolution iets stuk moet maken, blijft er niet veel over. Damage maakt tenslotte iets ook niet tijdens het resolven stuk.
Nylea's Fury
Instant
Choose target attacking creature you control. That creature gains deathtouch until end of turn. All creatures able to block target attacking creature you controle do so.
"Nature always finds a new solution for a problem."
Feed the Forest
Instant
Destroy target creature, it cannot be regenerated. That creatures controller puts a number of 1/1 green saproling tokens into play equal to that creatures toughness.
Inspiratie van Beast Within. Maar wat is groener dan een 3/3 beast? groene saprolings natuurlijk! Voed een creature aan het bos, en zie hem bedekt worden met onze groene vriendjes. De 1/1 tjes die eraf komen zijn irritanter dan een 3/3 beast, maar gaan wel eerder dood met blocken. Ook krijgt je tegenstander er mogelijk meer power voor terug dan Beast Within, plus dat het niet alles kan mollen. Maar, deze molt dan weer regenerate beesten. dus ja, deze inzending is situationeel even goed als zijn uncommon counterpart, meestal iets slechter. Maar hij is dan weer common i.p.v. uncommon. En ik wou hem ook niet complexer maken.
Zoals in prijsvraag 130.0: hier
Er zijn ook wat inzendingen die volgens mij te complex zijn om als common geprint te worden.
Hydra's collapse
Remove target creature with power 4 or more from the game.
You gain life equal to it's power. Your opponent gains life equal to it's defence.
When the hydra dies, it always falls
on the most unfortunate. It makes the soil fertil *Nylea
Inderdaad, volgens de regels maakt een Lightning Bolt nooit een creature stuk op resolutie, het zijn de State-Based Actions die na resolutie uitgevoerd worden die het beestje stuk maken. Maar zo narrow bedoelde ik het nu ook weer niet
Maak een kaart die je normaal gesproken in je removal collectie zou rekenen, ongeacht hoe die kaart dat precies doet: bounce, exile, tuck, fight... als je maar wel zorgt dat het bij groen en op common past!
@Jos, ik ben het daarmee eens. Ik heb al verschillende kaarten gezien die op uncommon of rare niveau zitten. Het is ook lastig om een goede, maar niet overpowerde common removal te maken.
Commons worden steeds sterker. Keuzes zijn fijn.
Deze kaart heeft thema. Vandaar dit design.
Growl of Ferocity
sorcery
Return target creature you don't control with power 3 or less too his owner hand.
-------------------------------------------------------------------------------
Grote creatures zijn best eng hoor!, ik bedoel je loopt daar als Phalanx Leader geholpen door je Nyxborn Shieldmate (3/4) door het bos en opeens uit het niks een Nessian Asp. Je staat daar en je slikt even en De asp kijkt je aan en gromt vol zelfvertrouwen en op het moment dat je door hebt dat hij eraankomt zakt al je moed in je schoenen en vlucht je snel terug naar de veilige hand waar je vandaan kwam.
Geen idee of dit onder removal past maar ik zou het iig. als removal/combat trick draften in groen.
On the Chase
Instant
Untap target creature, that creature blocks this turn if able.
Zowel te gebruiken in aanval als in verdediging. Typisch groen omdat je creatures nodig hebt om ergens vanaf te komen.