Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 138.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
20-2-2014 22:44:00

Groen is mijn favoriete kleur, ook al heeft groen een duidelijke zwakke plek: deze kleur heeft zeer beperkt toegang tot removal. Groen heeft allerhande combat tricks zoals Giant Growth, groen kan zat doen tegen artichantments met Naturalize, maar keiharde creature removal heeft groen niet; de uitzondering zijn flyers, groen heeft wel effecten zoals Plummet.
Hoe ziet dit er in het huidige block bij de commons uit? In Theros had groen pompspells (Feral Invocation, Savage Surge), artichantment hate (Fade into Antiquity), flyer-removal (Shredding Winds) en zelfs een echte keiharde removal spell op typisch groene wijze: Time to Feed, een van de beste groene commons in de set.
Maar Born of the Gods valt een beetje tegen voor ons groene magiërs... Mortal’s Resolve is een erg fijne combat trick, maar Aspect of Hydra valt vies tegen. En het enige wat we aan "removal" hebben gekregen, is de extreem crappy Culling Mark... ik had op meer gehoopt!

Design een common groene removal spell voor Born of the Gods!
*Common
*Instant of sorcery
*Maakt op resolutie iets stuk (artichantment of creature)
*Doet dit op een typisch groene wijze, wees trouw aan de color pie!
*Mag narrow zijn, zoals Hunt the Hunter, mits het bij een common past
*Powerlevel en complexiteit passend bij een common
*Vermeld naam, card type, mana cost, rules text
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 100 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten

EDIT: "maakt op resolutie iets stuk" mag je behoorlijk breed interpreteren; exile/shuffle into library/bounce/Prey Upon is allemaal prima, zolang het maar wel bij groen past. En vooruit, een instant die een 1/1 deathtouch token maakt, tel ik ook als removal.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (93)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
22-2-2014 11:11:00

@Erik Tijssen: Een moderator voegt het plaatje in. Je hoeft alleen de link hier neer te zetten

22-2-2014 11:14:00

@ Jos van Schijndel;
Ah op die fiets
Bedankt voor de info!

22-2-2014 11:34:00

@Arghore: in de bijna 3 jaar dat de mini-prijsvragen bestaan, heb ik slechts 1x iemand gediskwalificeerd, en ik hoop het daarbij te houden. Als je meerdere inzendingen doet, negeer ik alle volgende inzendingen en beoordeel alleen de eerste. Een kleine technische aanpassing sta ik altijd toe (het is erg moeilijk om de kaart zo te verwoorden dat hij doet wat je wilt dat hij doet en dat hij binnen de regels van Magic past), maar echt nieuwe inzendingen negeer ik gewoon. Diskwalificeren doe ik alleen voor spammen en extreme overtredingen. Maak je dus geen zorgen!

@Patrick: alleen deathtouch geven vind ik meer een trick dan removal. Maar een instant die een 1/1 deathtouch token maakt, ja, dat komt eigenlijk neer op destroy target attacking creature without flying, dus dat is een randgeval maar reken ik wel goed.

22-2-2014 11:46:00

@Dustin Je gaat in ieder geval een makkelijke jurering tegemoet. Ik tel amper een handvol inzendingen, die daadwerkelijk als common geprint zouden kunnen worden en aan alle criteria voldoen.

22-2-2014 14:11:00

Simple Faith
Sorcery (common)

Target creature loses all abilities until end of turn. If it is an artifact or enchantment, destroy it.

Gods are great ideas, but easily forgotten. Weapons are great tools, but easily lost. We ourselves are the true gods and our will is our weapon.

----------
Deze kaart hoeft geen removal te zijn, maar kan dat wel. Met name geschikt om van de goden af te komen. Hij is niet strictly better dan Fade into Antiquity en als sorcery niet extreem hard te misbruiken.

Het is jammer dat een kaart die zegt "Target artifact or enchantment gets -7/-7 te verwarrend is. Ik had hem wel leuk gevonden als inzending.

22-2-2014 17:24:00

Karametra's Shaping

Instant

Destroy target non-land permanent. If you do, that permanent's controller may search his library for a land with a basic land type and put it into play

Karametra maakt overal land bij, de acolyte maakt groene mana. Daarom vind ik dit meer voor Karametra dan voor Nylea. Je maakt van iets een landje, kan ook een (shock)dual worden, zolang het maar een basic land type heeft.
Goede removal, mogelijk aan de goedkope kant...

Tijs (58) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2014 20:41:00

undying strength
instant

target creature gains +2 +0 until the end of turn. regenerate it


toch net die extra power iets dood te maken met een creature zonder hem kwijt te raken

23-2-2014 00:46:00

Nieuwe upload-site gevonden.



Het plaatje zal iedere magiccer op Aarde wel begrijpen: Een fiets verandert in een sprinkhaan, en die wordt gelijk aangevallen door een hongerige vogel. Zouden ze dit op the Theros plane ook begrijpen?
Meestal is dit gewoon een Naturalize, maar de voorwaarde is nu wel dat je zelf een creature hebt. Maar dan is het wel een Heroic enabler.
Nylea heeft namelijk een hekel aan alles wat niet natuurlijk is.

23-2-2014 09:30:00

Poison Arrows

Instant (BNG|C)

Tap target creature you control, it get deathtouch until end of turn and deals damage equal its power to target creature with flying.

Premium lid Nick (127) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-2-2014 11:00:00



charms geven meestal verschillende opties die erg situatie afhankelijk zijn. Heeft de tegenstander veel lage thougness flyers dan is de tweede optie zeker heel handig. Heb je een Sedge Scorpion o.i.d. liggen kan je zijn dikke vlieger afslachten. (of anders zeker gewoon blocken). De laatste ability heb ik van Quiet Disrepair. Door dingen als de bestow effecten kan dit ook nog interessant zijn. Ik twijfel wel een beetje aan de casting cost. Misschien had dat toch moeten zijn, maar persoonlijk vind ik hem dan al meer uncommon worden.

23-2-2014 16:46:00

Mark of Pharika
Instant

Target creature must attack this turn if able. If it does, put a 1/1 green Scorpion creature token with deathtouch onto the battlefield blocking that creature.

"Pharika can cure anything, but if you displease her your death will come quickly and will most probably not be painless."

23-2-2014 21:38:00

Mocked by the Gods

Instant - Common

Target creature loses all abilities and becomes a 1/1 green squirl untill end of turn.

Scry 1

The gods can be very cruel to the unbelievers.

24-2-2014 00:37:00

Toch nog een inzending kunnen afronden!

Bow Down to Nylea
Instant
Target creature with flying gets -X/-X until end of turn, where X is your devotion to green. (Each G in the mana costs of permanents you control counts toward your devotion to green.)
'Bow down before me.' - Nylea, God of the Hunt

Nylea is groen van hart en zal haar regio in een oogwenk beschermen door haar boog in te zetten/indringers te laten knielen. 'Bow' kan buigen of boog betekenen: in beide gevallen zal een vliegend beest daar aardig wat last van ondervinden. Een simpele, duidelijke & effectieve common die ik graag zou zien in Born of the Gods.

24-2-2014 11:54:00

Stampeding Beast

Instant - Common

Cast Stampeding Beast only during combat after blockers are declared.
Put a 5/5 green Beast creature token onto the battlefield blocking target creature attacking you. Exile it at the beginning of the next end step.


Dit is een (soort van) rework van Flash Foliage. Met alle trucjes die daarbij komen (blocking the unblockable) nog steeds daar .

24-2-2014 12:05:00



Tranquility, Serenity, Hush, Moment’s Peace, Serene Sunset, Lull, Pollen Lullaby. Dit soort begrippen zijn altijd gelinked geweest aan zowel Fog-effecten als Demystify-effecten, dus een perfecte plaats voor de typisch groene Terrifying Presence/Druid’s Deliverance/Defend the Hearth variant van de set.

Op zoek naar een synoniem voor Serenity/Tranquility kwam ik terecht op deze gem:
"Ataraxia (tranquility) is a Greek term used by Pyrrho and Epicurus for a lucid state of robust tranquility, characterized by ongoing freedom from distress and worry."

24-2-2014 12:17:00

En stiekem extra sterk op de 2HG prerelease =D

24-2-2014 12:37:00

Hunter's Temper
Instant

Until end of turn, target creature gains ": This creature fights target creature."


Typisch groene manier van removal. Het triggert heroic-abilities en laat je je creature tappen, wat mooi is voor een inspired-ability.

Premium lid Nest (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2014 12:58:00

Elvish Backstabber

Deathtouch
Heroic - Whenever you cast a spell that targets Elvish Backstabber, Elvish Backstabber target non green creature an opponent controls.
1/5

Ik weet dat het geen instant of sorcery is, maar ik zou in de set willen denken wat er zou kunnen. Daardoor kwam ik op het idee van een Heroic trigger. Zijn naam heeft hij/zij te danken aan elfjes zijn bijna altijd groen en als je damage naar een creature zou doen is dit niet bepaald een eerlijk gevecht omdat hij/zij altijd hem dood kan doen. Zijn hoge manacost zou het waarschijnlijk tot common kunnen houden.

24-2-2014 13:31:00



De kaart past natuurlijk goed in Theros, met allerlei bestow creatures en aura's. Mijn kaart is geïnspireerd op Venomous Vines.

De flavor gaat over Telphe, druid van Nylea, de god van de jacht. Een echte warrior moet kunnen vechten zonder de hulp van aura's. En indien hij wel aura's gebruikt, moet hij minstens zo sterk zijn als de aura. De druids van Nylea kunnen de bestow creatures tegen de warrior keren die ze betoverd hebben (normaal gesproken als beproeving voor de warrior), of bij tegenstanders om te doden.

Rob (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2014 14:04:00



Green Charm
Instant
Choose one: Creatures you control gain deathtouch until end of turn; or target creature you control fights a creature you dont control; or sacrifice a creature with power 1 or greater you control and Green Charm deals 4 damage to a creature you dont control.

Charm Charm Charm So much Charms~Garruk

Ik heb gekozen voor een charm gez en het feit dat je er veelzijdige dingen mee kunt doen.
De eerste ability is Deathtouch hiermee kan je heel wat kaarten van het veld vegen als je bijvoorbeeld denkt aan Overrun en in die combinatie kan je ook nog heel wat damage doen.
De tweede ability is heel handig om een creature mee te slopen, zeker als je erbij een Giant Growth speelt. In die combinatie denk ik zeker dat het gaat werken.
De derde ability is wel dat je een creature moet sacrificen, maar de charm doet daarmee wel even 4 damage naar een creature.

Er staat wel een foutje op de site, waarop ik de kaart heb gemaakt. Daarom heb ik hem er ook hier even ingetypt.
Ik hoop dat het goed genoeg is de inzending zo.

Groetjes,
Rob

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2014 14:09:00



Feed on the Favor

Sorcery [Common]

Target creature an opponent controls fights another target enchantment that player controls. (Each deals damage equal to its power to the other.)


Met al die enchantment creatures in Theros en BotG zul je hier zeker wat aan hebben. Doordat er wel een aantal voorwaarden zijn voor het gebruiken van deze kaart (je tegenstander moet en een creature en een enchantment creature hebben) kan dit op common naar mijn mening.

24-2-2014 14:28:00

De tot op heden uitgebrachte 'fight-spells' zijn allemaal relatief goedkoop, met Hunt the Weak als duurste variant. Daar zit dus ruimte. Daarnaast hebben de bestaande groene commons in Born of the Gods een relatief lage gemiddelde CMC (minder dan blauw en zwart), en voor een mana-producerende kleur betekent dat dus ook nog plaats is voor een duurdere spell.
Mijn ontwerp is verder een verwijzing naar Giant Growth in al haar vormen en vooral al haar plaatjes (zie sfeertekst). Nylea heeft haar eigen variant op reuzengroei ontworpen:

Nylea's Growth
Sorcery
Put four +1/+1 counters on target creature you control. Then that creature fights target creature you don't control.
"Giant mice, glowing bears and the shadows of giants don't scare anyone anymore. A twenty-feet tall war hero with a temper, though…"
- Nylea

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2014 14:41:00

Entangling Roots
Sorcery
Target creature gets -1/-1 until end of turn for each forest you control. If that creature is green it gets +1/+1 until end of turn for each forest you control instead.

24-2-2014 16:43:00

Hero's Plunge

Sorcery -

Target creature must attack alone this turn.

Choose an artifact or creature defending player controls with converted manacost lower than this creatures power. Destroy the chosen artifact or creature at end of the next combat phase.

Target creature gets +2-X until end of turn, where X is the converted manacost of the chosen artifact or creature.

'Hero's face their fears, and smash them when the time is right'


Op deze manier zijn de goden die onder bepaalde omstandigheden pas een creature worden, ook pas te vernietigen als ze een creature zijn. Daarnaast enabled deze kaart heroic abilitys. Een woeste manier om iets te verwijderen met kans op schade aan een eigen 'held'.

24-2-2014 19:23:00

Leuke vraag! Hier mijn idee:

Theia Mania
Sorcery - Common

Put target enchantment with converted mana cost X or less on top of its owner's library, where X is your devotion to green.

Het 'devotion'-thema past natuurlijk prima bij dit block. Daarnaast is groen een goede enchantment-killer. 'Theia mania' wordt door Plato beschreven als goddelijke inspiratie/gekte; op de Engelstalige wikipedia staat erover: 'unusual behavior attributed to the intervention of a god'.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]