Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Na vorige week een common te hebben gemaakt, is het nu tijd voor het andere uiterste: niet zomaar een mythic, nee, we gaan voor een god!
In Born of the Gods zit een cycle van 5 allied color goden, maar er is één god die duidelijk de zwakste van de familie is: Karametra, God of Harvests. Als je al 5 mana hebt, is verder rampen meestal niet meer je eerste prioriteit. Groen en wit hebben naast mana ramp nog veel meer interessante eigenschappen te bieden!
Design een groen/witte god!
*Past in de cycle (zie hieronder voor het template)
*De ability doet iets met creatures, net zoals de rest van de goden in BNG
*Niet overpowered of unhinged
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk!
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Het is verplicht je inzending volgens onderstaande template te doen, alleen een plaatje inzenden volstaat deze week niet (plaatjes worden pas dinsdag tijdens de beoordeling zichtbaar gemaakt). Let er ook op dat er echt geen ruimte is voor flavor text.
[Name], God of [something] (?)
Legendary Enchantment Creature – God ( BNGM )
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, [name] isn't a creature.
[Unieke ability die iets met creatures doet]
X/Y
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Luce, God of Purrs
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Luce isn't a creature.
Creatures you control enter the battlefield with an additional +1/+1 counter.
5/6
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Karametra, God of Harvests
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, ~ isn't a creature.
At the beginning of your upkeep, you may have have target land becomes a 3/3 green and white enchantment creature.
5/7
Ze oogst het leven van het land, wat resulteert in geanimeerde landjes. Groen, en in mindere mate wit, zijn de kleuren van landjes opzoeken, dus dit is de minst onwaarschijnlijke kleur combo waarmee je zonder land komt te zitten. En elke beurt een 3/3 erbij is niet verkeerd. Vandaar ook dat ze een power minder heeft gekregen dan het origineel. 3/3 vanwege de removal in de set, zodat de tegenstander nog wel van de landjes af kan komen.
Het "you may" komt niet helemaal overeen met de andere goden. Maar Phenax, God of Deception heeft ook een niet geforceerde ability (je kan immers kiezen je creatures niet te tappen).
Cernuna, God of Fertile Hunts
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Cernuna isn't a creature.
At the beginning of combat, up to three other target creatures gain either Trample, Lifelink, Vigilance or Reach until end of turn.
4/8
Karametra, God of Harvests 3GW
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, ~ isn't a creature.
Whenever a land enters the battlefield under your control, reveal the top card of your library. If it's a creature card with converted mana cost x or less. Put in onto the battlefield under your control. Where x is the number of lands you control.
5/7
Slechts een kleine aanpassing op de kaart om het fluffwise nog enigsinds te laten kloppen.
Karametra, God of Protection
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Whenever a creature enters the battlefield under your control, choose a color. White or Green creatures you control gain protection from the chosen color until end of turn. 5/5
Karematra is tevens de god van bescherming:
https://www.wizards.com/magic/magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/ur/284
Odepha, God of Progress
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Odepha, God of Progress isn't a creature.
Whenever a creature enters the battlefield under your control, that creature gains lifelink and trample for as long as you control Odepha, God of Progress.
6/7
Mooie mix tussen groen en wit, lijkt me. Ook een fijne combinatie met de (mogelijk) gigantische heroics, die in dit block een belangrijke rol spelen en zeker zullen profiteren van trample. En lifegain is natuurlijk altijd fijn
Karametra, God of Prosperity
Legendary Enchantment Creature - God.
6/6
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, ~ isn't a creature.
Whenever a Forest or Plains enters the battlefield under your control, search your library for a creature card with converted mana cost X, where X is the number of lands you control divided by 2, rounded down.
Karametra, God of Life
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Whenever another creature enters the battlefield under your control, or whenever a permanent you control becomes a creature, you may gain life equal to that creature's toughness.
5/6
Toelichting: Synergy met Selesnya en Bestow. Kan leven van zichzelf krijgen als ze niet als creature in het veld komt of als ze de devotion van 7 verliest. Maakt ook casual kaartje zoals Pheres-Band Raiders en Fated Intervention een stuk stoerder.
Chiron, God of Medicine
Legendary Enchantment Creature – God 3/8
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Chiron isn't a creature.
: Prevent the next X damage that would be dealt to target creature this turn, Put a +1/+1 counter on that creature for each 1 damage prevented this way.
Karametra, God of Harvests
Legendary Enchantment Creature - God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Creatures you control have: ": You may search your library for a Forest or Plains card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle your library."
3/3
Het effect van het originele exemplaar is wel degelijk leuk maar zoals je zegt: te duur. Dit komt oa doordat deze te grote power/toughnes heeft. Als weenie god is ze gewoon leuker. Ze is immers maar een veredelde boerin
Ze kan wel erg goed de mensen van het boerenleven inspireren!
Karamephera, God of spring
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karamephera, God of spring isn't a creature.
Whenever a nontoken creature enters the battlefield under your control, you may choose one: Search your library for a basic land card and put it onto the battlefield tapped. Then shuffle your library; or draw a card.
2/7
Inspiration was found in:
Elfhame Palace
Rowen
Soul of the Harvest
Evolution Charm
Karametra, God of Harvests
Ephara, God of the Polis
Het origineel zou niet goed zijn omdat het late game niet zo aantrekkelijk zou zijn om een landje te zoeken, daar heeft groen al een aardige tijd terug wat op gevonden door dingen zoals Rowen
Ook vond ik een kaartje per beurt vrij matig voor een god, Soul of the Harvest etc doen het beter, dus ik dacht dat die twee best goed te combineren waren.
Omdat ramp early game beter is heb ik de cmc van Ephara, God of the Polis over gehouden, en aangezien die zijn matige ability gecompenseert met zijn body, heb ik de body verlaagt voor een betere ability.
Luna, God of the Farmers
Legendary Enchantment Creature - God
As long is your devotion to green and white is lower then 7, Luna, God of the Farmers isn‘t a creature.
At the beginning of your upkeep, you may exile target creature. If you do, that creature‘s controler puts a 1/1 green plant creature token with "whenever a land enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on this creature" onto the battlefield.
Cybele, God of fertility
Legendary Enchantment Creature - God
Indestructible
As long is your devotion to green and white is lower then 7, Cybele isn't a creature
When a creature enters the battlefield under your control, look at the top card of your library. If it's a creature card, you may reveal it and put it into your hand.
4/6
( leuk in combinatie met de Courser of Kruphix )
De goden tot nog toe zijn vreedzame goden die aanbeden worden door hun eigen aanhang (vandaar devotion). Maar kunnen goden geen vreeswekkende wezens zijn? Wit is immers ook de kleur van Wrath of God en massa creature destruction. (En groen de kleur van de dikke beesten.) Karametra is wat mij betreft een afschrikwekkende god voor 'heidenen'.
=============================
Karametra, God of Awe
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Whenever a non-green, non-white creature enters the battlefield under your opponents' control, gain life equal to that creature's power and put a +1/+1 counter on each other creature you control.
5/6
Libra, God of Liberty mythic
Creature - God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Libra isn't a creature.
All creatures your opponent controls have "At the beginning of your upkeep, destroy this creature unless you pay 1."
2/7
God van vrijheid, voor jou eigen beesten, want jou tegentanders is deze godin niet lief voor, neee die zullen moeten betalen voor hun vrijheid. Vrij makkelijk en effectief. Mana cost wat hoog gelegd zo dat het niet te broken zal zijn. zal misschien niet snel eerste pick zijn in draft maar voor commander en casual is dit een leuke kaart
Veel plezier
Brio, God of Spring
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Brio, God of Spring isn't a creature.
At the beginning of your upkeep you may have another target creature loses all it abilities and become a 0/4 green treefolk creature.
When Brio, God of Spring leaves play destroy all treefolks.
3/5
Beetje veel tekst misschien. Maar zo vind ik hem tof
Arghore, God of Wrath
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less
than seven, Arghore isn't a creature.
: X target enchanted creatures you controll
gain vigilence and trample untill the end of turn.
4/6
--------
toelichting:
Na analyse van het groene en witte 'deck' van Born of the Gods, viel het mij op dat beide veel creature enchantments hebben, die vrijwel allemaal +counters geven. Tevens zijn er vele 'global enchantments' in de editie. Vandaar dat het mij toepasselijk leek hier iets mee te doen. Nu zijn trample en vigilance naar mijn ervaring the meest 'gevaarlijke' eigenschappen van de beide kleuren, tegenlijkertijd zijn er in deze editie maar weinig creatures die deze eigenschappen hebben, en dus zijn ze toepasselijk om te gebruiken voor deze god,
Ik vond verder de kosten gerelateerd aan deze 'boost' voor enchanted creatures toepasselijk omdat er zoveel enchantment is, en de effecten enorm sterk zijn. Tegelijkertijd zijn er ook global enchantments die bv. trample teniet doen (weet zo even niet of er ook een is tegen vigilance). Daarom vond ik het niet gerechtvaardigt om meer dan X te vragen voor het toekennen van deze eigenschappen aan X enchanted creatures.
Als laatste weet ik helaas niet wat 'enchantment creature tokens' doen ?!? Maar als deze als +1/+1 aan een andere creature gekoppeld kunnen worden als 'enchantment'. Dan past deze God prima bij deze reeds bestaande Born of the Gods Kaart. hier
Helaas weet ik verder te weinig van de lore van MtG en deze editie om een echt toepasselijke naam te bedenken
Het staat niet in de lijst met criteria, maar de "demigods" (uit BotG) hebben allemaal één triggered of static ability, en de gods (uit Theros) één static of triggered ability plus één activated ability.
Ik weet niet of Dustin hier ook op let. Dat zou dan bij het eerste punt "Past in de cycle" vallen. Een "Replacement Effect" is misschien ook interessant
Brimomartis, God of the Fierce Wild
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, britomartis, god of the fierce wild isn't a creature.
Attacking creatures you control gain first strike and trample and blocking creatures you control gain first strike and lifelink
7/6
------------------------------------------------------------------------------
In beurt 6 heb je in groen wit aardig wat creatures liggen en je win conditie is combat damage, deze god die toch mythic is en wel een bom mag zijn voor een groen/wit deck helpt je te winnen door je creatures te beschermen. Je moet wel met je monsters wat doen wil je de abilities krijgen waardoor ik vind dat ze niet overpowered zijn.
Grand Growan, God Of Rising,
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Grand Growan isn't a creature.
At the beginning of your turn, one target creature gets +3+3 and trample until end of turn.
At the beginning of your end step another target creature gets +0+4 and lifelink until your next turn
3/4
Ik hoop niet dat de abbilities te OP zijn, daarom deze hoge castingcost.
GRAND GROWan geeft een giant growth en defender-lifelink, echter niet tegelijkertijd.
@Jos van Schijndel,
Helaas ben ik nog een beetje een newb op het gebied van MtG 'lingo', maar als ik je commentaar goed begrijp dan is mijn inzending (net boven je reactie) mogelijk niet goed, omdat hij niet volledig 'true is aan de Cycle'. En had deze kaart beter voldaan als hij als volgt, met een trigger abillity had gefunctioneerd in plaats van een (wat volgens mij heet) een mana-abillity?
Whenever a creature you controll becomes enchanted, all creatures you controll that are enchanted gain Trample and Vigilance untill the end of turn.
Of iets dergelijks?
ps. heb inmiddels opgezocht wat 'enchantment creature tokens' doen... helemaal niets blijkbaar, maar omdat het enchantments zijn kunnen ze bv. wel met 'naturalize' worden weggespeelt... jammer
Vraag me overigens ook af of het toegestaan is om commentaar te leveren op inzendingen van anderen, tijdens de prijsvraag periode? ... want ik zie soms inzendingen waar ik best wel feedback op zou willen geven om zodoende misschien de inzendingen van allen te verbeteren. Dit dan vooral door te wijzen op zaken die beter hadden gekund en een waarom erbij... Hmm misschien beantwoord ik mijn eigen vraag wel door te stellen 'tijdens de prijsvraag?' als ik dat namelijk tijdens doe kan het mogelijk de volgende inzending beïnvloeden, echter, als ik het er na doe, dan beïnvloed het mogelijk enkel een volgende prijsvraag, waarbij iedereen (die het leest) er mogelijk een voordeel mee kan doen.