Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 143.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
27-3-2014 12:09:00

Over een maand is alweer de prerelease van Journey into Nyx, de derde en laatste set uit het Theros block. De laatste kans voor de designers om nieuwe mechanics in een door goden, helden en monsters overspoelde wereld te introduceren!
In Theros werden we blootgesteld aan bestow, devotion, heroic en monstrosity; In Born of the Gods kwamen daar inspired en tribute bij, voor respectievelijk de helden en de monsters. Welke twist kunnen we nog meer verzinnen voor Journey into Nyx?

Design een nieuw mechanic voor Journey into Nyx!
*Geef je mechanic een aansprekende naam
*Beschrijf je mechanic, als reminder text of als Comprehensive Rules entry (ik reken je niet af op technische correctheid, maar zorg dat duidelijk is wat je bedoelt)
*Het mechanic is bedoeld voor helden óf monsters
*Naar keuze een keyword (zoals Monstrosity) of ability word (zoals Heroic)
*Geef als voorbeeld een common en een splashy rare/mythic (beoordeling is op je mechanic, de kaarten zijn ter illustratie)
*Moet passen op de wereld van Theros, niet overpowered/unhinged
*Flavor is erg belangrijk, maar zorg dat je mechanic speelbaar en printbaar is!
*Toelichting in maximaal 250 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten

Ter inspiratie mijn eigen, helemaal zelf verzonnen, mechanic battlecry, dat weergeeft hoe helden hun strijdmakkers inspireren (pun intended) en aanmoedigen door zelf in de frontlinie te staan. Typisch Griekse heldhaftige kameraadschap, en perfect passend in de wereld van Theros! Helaas lijkt het op mijn plaatje alsof het common symbool een beetje zilverachtig is uitgevallen, excuses voor het ongemak.
Battle cry is a triggered ability. "Battle cry" means "Whenever this creature attacks, each other attacking creature gets +1/+0 until end of turn."





De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 51-75 (79)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
1-4-2014 14:32:00

Ik heb nog een probleempje met de wording van mijn mechanic ontdekt. Het was eerst:

Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment creature with [static ability].

Maar beter zou dit zijn:

Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment in addition to it's other types and gains [static ability].

Op die manier verliest het creature zijn andere abilities niet. Als hij die wel zou verliezen zou het erg onnatuurlijk zijn en zou het mechanic ook ingewikkelder worden in sommige situaties, en dat is niet de bedoeling.

1-4-2014 16:47:00

Als je het dan helemaal goed wil doen, moet het volgens mij zo :

Rise to Nyx - As long as this creature is tapped, it's an enchantment in addition to its other types and has [static ability].

(it's = its* en gains = has* ("as long as" gaat met "has" samen)

1-4-2014 17:18:00

Oh ja, nu staat er natuurlijk '...in addition to it is other...' Niet op gelet. Dat is idd het beste, maar iniedergeval was het met wat ik net had al duidelijk wat het precies deed.

2-4-2014 12:01:00

Als je denkt aan de Griekse oorlogen dan denk je vast ook snel aan de spartanen. Het zal niet moeilijk zijn om te zien waar ik mijn inspiratie vandaan haal voor deze mechanic.

----
Phalanx Formation (when this creature blocks, it gets +0/+2 for each other creature with Phalanx Formation blocking the same creature and can block an additional creature)
----

Dus stel dat je 3 creatures in Phalanx Formation hebt, dan mogen ze samen 3 creatures blokken en krijgen ze ieder +0/+6

Voorbeelden:

Spartan Soldier
Creature - Human soldier - common
Phalanx Formation

They outnumber us a paltry three to one, good odds for any greek.
1/1


King Leonidas
Legendary Creature - Human Soldier - rare
Phalanx Formation
Creatures with Phalanx Formation get +0/+1

Tonight, no Spartan dies!
3/3

-----
Uiteraard zullen we geen spartans zien in Nyx, de kaarten zijn een voorbeeld

2-4-2014 12:47:00

Die inzending is wel een dikke dag te laat Tim
Prijsvragen lopen (bijna) altijd tot maandagavond 23:59

2-4-2014 13:06:00

Whoops, daar heb ik totaal overheen gelezen...
Volgende keer beter >.<'

2-4-2014 16:49:00

Ik ben deze keer erg laat met de beoordeling, excuses daarvoor. Ben de afgelopen paar dagen erg vroeg naar bed gegaan, terwijl ik de uitslag meestal maandagnacht of dinsdagnacht doe... ondanks de lente een compleet gebrek aan energie, dus nog heel even geduld alsjeblieft. Maar de uitslag komt er aan!

2-4-2014 18:33:00

Geen probleem Dustin! Doe maar gewoon rustig aan, voordat je dadelijk met dit mooie weer ziek in bed ligt

2-4-2014 19:09:00

Ik dacht dat je bewust niet op 1 april uitslag gaf
Maar met dit weer ziek worden, en een bedje buiten neer zetten is geen straf hoor 0:-)

2-4-2014 19:46:00

We geven gewoon de zomertijd de schuld, en wachten vrolijk verder. Ik heb alle vertrouwen dat een tijdelijk gebrek aan uitslag geen onoverkomelijke problemen oplevert.

2-4-2014 20:37:00

Geeft niks! Ik kan toch niet winnen

2-4-2014 21:18:00

Maar de honourable mentions jos, de honourable mentions!

2-4-2014 22:27:00

Dat is waar! Een prijs winnen is mooi, maar een leuk design maken dat gewaardeerd wordt, is mooier

2-4-2014 23:10:00

Geen probleem ... IRL gaat altijd voor IOL

3-4-2014 01:19:00

Bjorn: prima mechanic, duidelijk bedoeld voor monsters en geeft een andere edge aan devotion. Het is bedoeld als toewijding aan een god, maar monsters trekken zich van god noch gebod iets aan... erg risky, maar je laat goed zien hoe dit mechanic op verschillende rarities verschillende dingen kan doen en geeft zo diepgang. Wel is het aantal offerers dat je in 1 deck kunt spelen behoorlijk beperkt, in tegenstelling tot tokens heb je een gelimiteerde beschikking over gekleurde mana symbolen.

Andere: prachtig mechanic! Veel diepgang, en zoals MaRo deze week in zijn column beschreef, een erg prettige manier om zowel beginners als ervaren spelers aan het denken te zetten.

Niels: mooi mechanic, maar is dit nou iets voor helden of voor monsters? Klinkt meer als iets goddelijks...

Joep: je beschrijft zelf al het probleem met je mechanic, het voelt te vaak awkward aan. Speel je je Fabled Minotaur op beurt 3 als je weet dat je in je deck nog een Hero of the People hebt?

Imahilus: erg lastig om dit werkend te krijgen binnen de spelregels, maar daar verzint development wel wat op Eigenlijk een soort indestructible, tenzij je tegenstander een flinke prijs betaalt; ik zie niet echt voor me hoe je dit mechanic speelbaar gaat krijgen: de deathtoll is of erg laag en dus te makkelijk te betalen (en doet dan niets), of erg hoog en onbetaalbaar (en komt dan neer op indestructible). Je voorbeeldkaarten overtuigen me er niet van dat dit probleem makkelijk oplosbaar is.

Tom: gaaf! Goed uitgedacht en heldere voorbeelden.

Arghore: je bedoeling was vanaf het begin duidelijk, en met de kracht van de community hebben we het uiteindelijk helemaal goed verwoord. Thanks aan iedereen die heeft bijgedragen!
Je flavor is duidelijk: een monster in slaap is niet zo heel eng, maar in combat kan hij ontzettend eng worden, hoe meer beesten hij tegenover zich ziet, des te sterker en bozer hij wordt. Ik had het nog mooier gevonden als het alleen voor aanvallen werkt: waarom zou een wild beest jou als Planeswalker gaan verdedigen? Ook qua gameplay lastig, monsters zijn bedoeld om mee te beuken, niet om te verdedigen.

Q5: was geschikt geweest voor Theros, maar niet voor Journey: je krijgt nooit voldoende creatures met het Monster type in je deck. Jammer, want het heeft wel flavor! Al lijkt het beter op Innistrad dan op Theros te passen...

CryptoRedentor: voelt wel erg random aan... een 1/3 voor 5 mana die na zijn dood een 5/5 islandwalk kan worden? Ik mis hier helaas de logica en de flavor.

JordBaer: je mechanic is niet geschikt als keyword, omdat Planeswalkers iets heel bijzonders zijn en niet veel voorkomen. Dit mechanic in draft is nagenoeg betekenisloos, helaas, en zal daarom ook nooit op commons geprint kunnen worden.

Nest: dit loopt erg snel uit de hand... als je 2 of 3 creatures met resending hebt liggen, kan je tegenstander effectief nooit meer aanvallen.

Rob: combat damage geldt ook als het creature geblocked wordt... ik neem aan dat je bedoelt "whenever this deals combat damage to a player". Vanaf het moment dat je een keer doorkomt met zo'n monster, is er geen houden meer aan: Fact or Fiction is een kaart die in zijn eentje de game kan winnen, en na de eerste keer houd je waarschijnlijk voldoende gas en removal om door te blijven komen. Win more als je voorstaat, doet vrij weinig als je achter staat, en daarmee geen erg geslaagd mechanic.

R de Haan: top! Past qua flavor en gameplay bij de heroïsche helden, past bij de titel van de set, en beloont je voor wat je toch al wilde doen in deze set.

Bruxonn: erg gave flavor, mooie aanvulling op de quests uit Zendikar en de Ordeals uit Theros. De uitvoering is alleen erg gevaarlijk: dit mechanic wordt beter naarmate je er meer van hebt, en kan in een klap een enorme blowout veroorzaken. Zeker je rare kan een verschrikkelijke sneeuwbal veroozaken...

Patrick Saadhoff: je mechanic voegt erg weinig toe aan een simpele ETB trigger; het heeft wel flavor, maar wat het doet is de moeite van de verwoording niet waard.

Johannes: ik snap niet waarom ze hun abilities verliezen als ze een team vormen, dat maakt dat je dit eigenlijk alleen met 2 kleine vanilla creatures wilt doen, en dat voelt niet erg heldhaftig aan. Dappere poging, maar banding werkend krijgen is echt een flinke uitdaging!

Jop: simpel, duidelijk, thematisch en erg sterk, maar door de redundantie niet broken in veelvoud.

Jos: je mechanic lijkt niet te voldoen aan de eisen. Een moeilijker te verwijderen global enchantment met als bonus een klein creature erbij... tja, dat is meer iets goddelijks dan iets voor monsters of helden.

Sverre: leuk geprobeerd om getapt-zijn en dromen met elkaar te verbinden, maar dat is niet het eerste waar ik aan denk als ik een creature tap om mee aan te vallen... je had het tappen deel van de cost kunnen laten zijn, om wél de droom flavor over te brengen. Bijvoorbeeld:

Philosophers of Nyx
Creature - Human Cleric (JTNC)
Rise to Nyx – : Philosophers of Nyx becomes an enchantment creature with ': Prevent the next 1 combat damage that would be dealt to you this turn.'
1/1

LotZ: bestow vanuit de battlefield... dat klinkt als een equipment dat zelf ook een beestje is. Zonder de restrictie van "activate only whenever you could cast a sorcery" is hij ook nagenoeg indestructible en maakt combat een nachtmerrie.

Patrick: als het eenmaal loopt, maak je achtereenvolgens je hele board indestructible, en dat is verre van leuke gameplay. Goden zijn mythisch, je wilt hun indestructibility absoluut niet op common printen!

De eervolle vermeldingen gaan naar Tom, R de Haan en Jop, maar de Last Breath van Andere was voor mij de spijker op zijn kop en verdient de hoofdprijs, gefeliciteerd!

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

3-4-2014 04:12:00

@Dustin, met alleen 'when blocked' zou het wel heel veel op Rampage hebben geleken Craw Giant met dien verschil dat Rampage 'beyond the first' als bij conditie heeft... dus zou Rage een powercreep verzie van Rampage zijn, niet echt de bedoeling ... en, ik zelf zie monsters toch meer als dingen die ik als speler 'beinvloed', dus voor mij zouden ze zeker blocken, geen idee of dat dan meer een 'matter of opinion' is ipv een echte wijze waarop 'men' monsters moet zien?

Gefeliciteerd Andere ... en tom, R de haan en Jop trouwens ook ^^

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-4-2014 08:27:00

Gefeliciteerd Andere!

*Yesh een eervolle vermelding *

3-4-2014 09:32:00

@Dustin Met de wording die jij gebruikt zou hij altijd een enchantment creature blijven, tenzij je een end of turn trigger ofzo toevoegd. En dat was niet echt de bedoeling van mijn mechanic, de bedoeling ervan was dat het een soort van Inspired 2.0 was die tijdens de beurt van de tegenstander vanuit Nyx ook iets doet. Een van de dingen die ik leuk vind aan inspired is proberen uit je creature tapped te krijgen zonder het risico te nemen dat hij doodgaat, en dat wou ik ook met mijn mechanic.
Flavorwise klopt het inderdaad niet dat ze ook al in Nyx zijn als ze aanvallen, maar daarom koos ik ook voor dingen die alleen tijdens de beurt van de tegenstander iets deden. Geen 'creatures you control get +2/+0' voor rode creatures dus maar misschien wel 'blocking creatures you control get +2/+0'.
Maar dat had ik dan bij mijn inzending erbij moeten zetten

iig tldr gefeliciteerd Andere!

3-4-2014 12:58:00

@Arghore: er is een reden dat Rampage al bestaat en Rage nog niet: de flavor van Rampage is veel duidelijker... Wat betreft die monsters: dat is waarschijnlijk mijn eigen interpretatie van flavor, maar ik heb het vermoeden da ik daar niet de enige in ben.

@Sverre: tja, dat had je er inderdaad niet bij gezegd en ik bedoelde inderdaad een until EOT clausule bij mijn voorstel.

3-4-2014 15:17:00

Andere, gefeliciteerd! Ik vond het ook een van de betere inzendingen.

@Dustin, bij mijn ability verliezen ze niet beide hun abilities; alle abilities van het creature met Sidekick blijven intact.
Stel een mens met Sidekick valt aan en gebruikt een vogel als sidekick. De mens loopt over het slagveld, en kan dus geblocked worden door niet-vliegers. Dat de vogel dan te hulp schiet maakt verder niet uit.
Als in plaats daarvan de vogel Sidekick heeft, is die in staat de mens op de rug mee te nemen, om samen vanuit de lucht aan te vallen.

P.S. morefeedback

3-4-2014 15:43:00

Gefeliciteerd!

@Dustin:
Imahilus' deathtoll: Clergy of the Holy Nimbus, Knight of the Holy Nimbus. Weet niet of het interessant genoeg is voor een heel mechanic maar als losse kaarten werkt het.
Johannes' sidekick: Wizards doet er alles aan om een creature niet meerdere P/Ts te laten hebben. Daarom moet een kaart die abilities weghaalt altijd de P/T setten (Ovinize) wat is Tarmogoyf anders? Zie ook de oracle text van Duplicant en dat The Mimeoplasm niet werkt zoals iedereen wil (combined copy van 2 creatures). Dus mocht deze mechanic gemaakt worden dan is het "lose abilities" gedeelte noodzaak...

@Johannes: nu ik er toch mee bezig ben =p
Leuke mechanic, passend bij helden, en passend bij de halve 'battlecruiser' style van Theros limited.
Zoals boven uitgelegd snap ik de mechanische noodzaak van het removen van abilities, maar ik zie er ook wel de flavor van in: immers is een sidekick niet zo belangrijk als de main hero.

Wel vind ik je uitvoering nodeloos ingewikkeld. Wat is er mis met 1 van de volgende versies:

Sidekick (Whenever this attacks, you may tap an untapped creature you control. If you do, this creature gets +X/+Y until end of turn, where X is that creature's power and Y is that creature's toughness)

Sidekick (Whenever this attacks, you may remove another attacking creature from combat. If you do, this creature gets +X/+Y until end of turn, where X is that creature's power and Y is that creature's toughness)

Op deze technische uitwerking na vind ik het weer een top mechanic! =)

3-4-2014 16:04:00

Dank voor de prijs!
Dank voor de felicitaties!

Ik ben benieuwd wat de nieuwe mechanic wordt ... en of iemand van ons er dicht bij zat.

Andere groet!

3-4-2014 17:31:00

Ik heb mijn mechanic inderdaad gemaakt met in het achterhoofd dat het in "Journey into Nyx" kan komen en minder dat het een helden-mechanic moet zijn.

Maar aan de andere kant: Je kan het ook zien dat alleen de beste vechters uit het Nyx een creature mogen worden om zich te mengen onder de "gewone mensen", waarna zij als dank weer terug mogen keren tot Nyx. Mijn toelichting was gewoon niet goed

En natuurlijk gefeliciteerd Andere!

3-4-2014 17:58:00

Oh, doe mij ook maar een keer morefeedback, als daar nog tijd voor is

3-4-2014 18:27:00

@morefeedbacktoby

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]