Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Over een maand is alweer de prerelease van Journey into Nyx, de derde en laatste set uit het Theros block. De laatste kans voor de designers om nieuwe mechanics in een door goden, helden en monsters overspoelde wereld te introduceren!
In Theros werden we blootgesteld aan bestow, devotion, heroic en monstrosity; In Born of the Gods kwamen daar inspired en tribute bij, voor respectievelijk de helden en de monsters. Welke twist kunnen we nog meer verzinnen voor Journey into Nyx?
Design een nieuw mechanic voor Journey into Nyx!
*Geef je mechanic een aansprekende naam
*Beschrijf je mechanic, als reminder text of als Comprehensive Rules entry (ik reken je niet af op technische correctheid, maar zorg dat duidelijk is wat je bedoelt)
*Het mechanic is bedoeld voor helden óf monsters
*Naar keuze een keyword (zoals Monstrosity) of ability word (zoals Heroic)
*Geef als voorbeeld een common en een splashy rare/mythic (beoordeling is op je mechanic, de kaarten zijn ter illustratie)
*Moet passen op de wereld van Theros, niet overpowered/unhinged
*Flavor is erg belangrijk, maar zorg dat je mechanic speelbaar en printbaar is!
*Toelichting in maximaal 250 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
Ter inspiratie mijn eigen, helemaal zelf verzonnen, mechanic battlecry, dat weergeeft hoe helden hun strijdmakkers inspireren (pun intended) en aanmoedigen door zelf in de frontlinie te staan. Typisch Griekse heldhaftige kameraadschap, en perfect passend in de wereld van Theros! Helaas lijkt het op mijn plaatje alsof het common symbool een beetje zilverachtig is uitgevallen, excuses voor het ongemak.
Battle cry is a triggered ability. "Battle cry" means "Whenever this creature attacks, each other attacking creature gets +1/+0 until end of turn."
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
@Jos van Schijndel: Ik ben het eens met de kritiek van Dustin (het is meer een goden dan een helden of monster mechanic) maar ik snap dan ook nog steeds niet waarom we daar niet iets voor mochten maken...
De mechanic is dan misschien niet geschikt voor deze opdracht, ik vind hem wel zeer geschikt voor Journey into Nyx! Erg mooie counterpart van Bestow. Heb er weinig op aan te merken, paar puntjes over de executie:
1. Je zal iets moeten doen aan memory issues (was dit nou een creature of een enchantment?), Manifestation counters zoals ook op Arbiter of the Ideal gebruikt lijken me een uitstekende oplossing hiervoor.
2. Je moet opppassen met wat je op common maakt. Jouw kaart past bijvoorbeeld niet meer in New World Order. Als je gatherer zoekt naar modern non-aura enchantments op common krijg je dit: hier|hier|hier
Als je daar de reprints vanaf haalt die ooit common waren hou je over: Ajani’s Mantra, Jace’s Erasure, Zephyr Charge, Raid Bombardment en een aantal enchantments met sacrifice effects zoals de Seals en de Quests (dat zijn dus meer veredelde sorceries/instants). Je moet je enchantment effects op common dus extreem simpel houden.
3. Je creatures moeten veel groter zijn. Een 1/1 doet niet veel, dan maakt het nauwelijks uit of het een creature is of niet. je wil de verandering relevant laten zijn. Geef ze lekker dikke lichamen, dat je de transformatie echt voelt, vanuit beide spelers gezien.
@Patrick Saadhoff: Ook hier eens met Dustin's kritiek, heb er weinig aan toe te voegen. Er bestaat een Flametongue Kavu (EtB effect) en een Mogg Fanatic (sacrifice effect}. Jouw mechanic zit er tussenin en verschilt daardoor niet genoeg van wat er al is. Niet in dit block in ieder geval. In Scars (met proliferate) had ik wel de extra charme van jou versie in gezien.
In Theros zou het kunnen als je er +1/+1 counters van maakt.
CARDNAME enters the battlefield with a +1/+1 counter.
Remove a +1/+1 counter from CARDNAME: effects.
Dat is al stukken spannender want dan moet je echt nadenken over wanneer je het effect af wil laten gaan.
Andere mogelijkheid is om de activatie te restricten tot sorcery speed of alleen in je upkeep (a la de Augur of Skulls cycle) dat geeft ook andere gameplay.
Maar je huidige executie geeft niet genoeg unieke gameplay.
Die tweede versie van Toby's verbetering [van sidekick] vind ik inderdaad heel mooi. (De eerste versie nodigt uit tot misbruik van vigilance.) Maar mijn idee was dat beide creatures dood zouden gaan als het team dood gaat. In Toby's versies overleeft steeds de sidekick.
Gelukkig heeft Kaalia of the Vast in ieder geval geen sidekick.
Bedankt voor de feedback! Allemaal goede suggesties Is wel grappig dat je de "New World Order" noemt ( hier ). Heb dat stuk pas gelezen (na mijn inzending), nadat er naar verwezen werd in het stuk over "Lenticular Design" ( hier ). De common is inderdaad erg ingewikkeld.
Ik weet alleen niet of een counter nodig is, aangezien je enchantments normaal niet tussen de creatures legt. Maar een counter is ook niet storend, dus zou kunnen
Ik ben benieuwd of één van onze mechanics lijkt op de mechanic die maandag wordt geshowd.
@Johannes: ach Wizards houdt toch niet meer van downsides dus dat zie ik als een feature niet een bug =p
Ik zie niet zo snel hoe je dat er ook nog elegant bij krijgt.
"If this creature dies in this combat, sacrifice that creature" erbij?
@Jos: maar het begint als een creature dus daar ligt ie wel oorspronkelijk. Mensen spelen nou eenmaal niet zo perfect als een computer. Mana elfjes liggen soms tussen de creatures soms tussen de landen. Combat tricks blijven op het creature liggen tot het eind van de beurt. Vaak genoeg weten mensen niet meer of ze al een landje hebben gespeeld of niet. Of vergeten ze Frost Breath effecten. Ik garandeer je dat jouw mechanic zonder counter voor heel veel problemen zou zorgen XD