Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, dus deze week bouwen we voort op de prijsvraag van vorige week. Andere heeft gewonnen met zijn mechanic Last Breath, en ik wil graag meer kaarten zien met dit spannende en zeer open ability word!
Design een monsterlijk creature met Last Breath voor Journey into Nyx!
*Rare
*Kleur naar keuze (geen hybride, niet kleurloos, maximaal 2 kleuren)
*Geen enchantment creature, dus ook geen bestow!
*Past in Journey into Nyx, bedoeld als monster-mechanic (na monstrosity en tribute)
*Heeft het ability word Last Breath:
When [cardname] dies, [effect] unless an opponent [pays cost]
*Geschikt als posterchild voor het mechanic, bijvoorbeeld als prerelease promo foil
*Maximaal 1 andere ability, geen monstrosity, tribute, heroic, inspired
*Vermeld naam, mana cost, rules text, P/T, et cetera
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
Ter inspiratie mijn eigen, geheel zelf verzonnen inzending:
Lost Sister
Creature – Gorgon
Last Breath - When Lost Sister dies, put three 1/1 green Snake creature tokens with deathtouch on the battlefield unless an opponent sacrifices a creature.
Deathtouch
3/6
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Verrassing!
Weer eerst en weer een Kraken/Leviathan/Octopus/Serpent
In een blok waar deze creatures duidelijk aanwezig zijn ben ik een heavy supporter van deze blauwe monsters.
Dit exemplaar heeft de typische blauwe eigenschap (Island walk) en een semi blauwe eigenschap, hij gaat terug naar je hand als hij dood gaat (Mortus Strider) , blauw wil hard to kill creatures, en hoewel deze niet hard to kill is, is hij dat ook weer wel De restrictie is ook typisch blauw, normaal zou een Time Warp effect mythic zijn, maar omdat dit conditioneel is, en dus niet altijd een extra beurt hoeft te betekenen kan het ook op rare.
Everlasting Leviathan
Creature - Kraken (jinr)
Islandwalk
Last Breath - When Everlasting Leviathan dies return it to it's owner hand unless an opponent skips his or her next turn.
"Haven't I seen you somewhere before?" -Thassa
5/5
Eye of Duplicity
Creature - Eye
Flying
When Eye of Duplicity enters the battlefield, target opponent reveals his or her hand.
Last Breath - When Eye of Duplicity dies, draw a card unless an opponent discards a card at random.
2/1
Het mag dan wel niet in de kaart verwerkt zijn, maar dankzij de lage toughness gaat deze kaart normaal gesproken toch nog dood aan Eye Gouge.
Living Flame
Creature - Elemental (rare)
Haste
Last Breath: When living flame dies, living flame deals 3 damage to target creature or player unless an opponent chooses to have living flame deal 5 damage to him or her.
"Born from the anvil of purphorus, fire has always chosen its own path. Regardless its choice, it always leave a trail of embers."
3/1
Mijn inspiratie komt van de Moirai (of "the fates" zoals ze ook wel bekend zijn). De drie zusters die de levensdraden van alle stervelingen bezitten en doorknippen zodra het tijd is om te sterven. Vrolijke dames dus
Atropos is de leider van de 3 en degene die met een schaar de levensdraden doorknipt.
Atropos
Legendary Creature - Moirai - Rare
When Atropos enters the battlefield, put a Thread Counter on up to 3 target creatures.
Last Breath - When Atropos dies, destroy all creatures with Thread Counters on them unless an opponent pays for each such creature.
"The threads of life are fragile things. They can easily....snap!"
3/3
Mogis' Fury
Enchantment Creature - Minotaur(JINR)
Last Breath: When Mogis' Fury dies, creatures you control gain deathtouch and haste until end of turn unless an opponent pays 4 life.
3/2
Stomping Giant 3GR
Creature - Giant R
Trample
Last Breath - Whenevever Stomping Giant dies, destroy up to two target enchantments or lands unless an opponent sacrifices a land.
5/4
Akroan`s Chosen
Creature Human Soldier
As long as Akroan`s Chosen has a -1/-1 counter on it, it gets +3/+3 and Vigilance.
Last Breath - When Akroan`s Chosen dies, regenerate Akroan`s Chosen and put a -1/-1 counter on it unless an opponent take 5 damage and you get 5 life.
3/3
@Purple-One: Meestal doet Wizards geen +1/+1 en -1/-1 counters bij elkaar in het block... Ik weet dus niet of je inzending passend is in Journey.
Siren of the lost fleet
Creature - siren
Whenever Siren of the lost fleet deals combat damage to a creature, exile that creatue.
Last breath - When Siren of the lost fleet dies, return all cards exiled with it to the battlefield under your control, unless an opponent returns a creature to his or her hand for each card exiled with Siren of the lost fleet.
["The lost fleet stayed under her spell, even after death."]
3/5
_______________________________
Het idee is dat de slachtoffers van de sirene tot ver na haar dood onder haar invloed blijven (mind control effect), tenzij de allies van die slachtoffers erop uit trekken om ze te gaan redden. (het unsummon effect)
Het is een heel sterk effect aangezien je meerdere kaarten kan overnemen. En als geen van je tegenstanders genoeg creatures heeft, kan de alternatieve kost ook niet betaald worden. Toch moet er flink om de kaart heen gebouwd worden om er de volle potentie uit te halen, wat ik altijd wel aantrekkelijk vind in een rare.
@Bruxonn Dat klopt de wizards doet geen verschillende counters op kaarten meer maar bij mijn geval komt er maar 1 soort counter op. Wat er uit zit als een -1/-1 counter soort of damage maar in feite word hij sterker van de wounds wat hij kreeg.
@Purple-One: ik snap de bedoeling van je kaart, hij wordt sterker van zijn -1/-1 counter, maar nog steeds stop je een -1/-1 counter in een block met +1/+1 counters, en dat is tegenwoordig niet meer gebruikelijk (laatste keer was Lorwyn block, uit mijn hoofd gezegd).
Daarnaast lijkt jouw kaart me extreem overpowered... ik had een mana cost van minstens 5 verwacht voor zo'n effect ^^
Herding Cyclops
Creature - Cyclops
Haste
Last Breath - When Herding Cyclops dies, put 5 0/1 white goat tokens on the battlefield unless an opponent sacrifices 2 lands
5/2
Deze Cyclops wordt eerst boos van een Eye Gouge...
@purple-One, Ik vond je design best aantrekkelijk, maar ik had het denk zo gedaan:
Akroan`s Chosen
Creature Human Soldier
Haste
Last Breath - When Akroan`s Chosen dies, regenerate Akroan`s Chosen and put a +1/+1 counter on it unless an opponent take 5 damage and you get 5 life.
2/2
Haste ipv Vigilance omdat na regenerate word hij getapt, en omdat hij al snel kan groeien heb ik hem ook maar 2/2 gemaakt.
Helaas voldoet hij nog niet aan de eisen omdat hij monsterlijk moest zijn
Hoop dat dit je een beetje op weg helpt om betere kaarten te designen
@bjorn siemons(yep that's me)
Dank je zo als gewoonlijk zat weer te moeilijk na te denken.
Groter probleem is dat als een creature "dies" je dan te laat bent voor regenerate =)
Maar omdat het zoiets als "if it would die" moet zijn, voldoet het niet meer aan de prijsvraag
Dan maak je er toch van:
When ... dies, return it to the battlefield with a +1/+1 counter unless ...
Counters remain on ... when it changes zone (alla skull briar)
Dan weer wel zonder haste anders heb je weer te veel abilities.
Ik blijf er bij, het is een intressante kaart maar qua flavor kan ik er niet echt een monster van maken
Het ligt denk ik eerder aan de 10 lifeswing voor 3 mana... wat overigens een zwart/wit mechanic is, niet rood/wit. En een 5/5 vigilance voor 3 mana is ook niet echt 3 mana waardig.. het terugkeren op deze manier is volgens mij ook niet erg rood en/of wit.
Hoe je het monsterlijk had kunnen maken? denk dat als je de vigilance eraf had gehaald.. de mana cost met 2 of 3 omhoog had gedaan, en het een rood/zwarte of rood/groene hydra van had gemaakt, het mischien nog wel wat geweest zou zijn.
Hydra zijn zou de power/toughness en de counters enigzins kunnen verklaren. Ook dat de koppen na de dood nog even wat leven afhappen. De lifegain.. tja, verzin iets =P
Thuban, Koios' Guardian
(een blauwig transparante draak met 'sterren' als een sterrenbeeld door het lichaam)
Legendary Crature - Dragon Spirit
When Thuban, Koios'Guardian enters
the battlefield scry 2.
Last Breath - When Thuban dies,
remove all +1/+1 counters from
target creature opponent controls,
unless opponent puts an equal
amount of +1/+1 counters on target
creature you control.
[4/4]
Dit is (/was) wederom een erg lastige prijsvraag, nu vooral omdat er nog geen spoiler beschikbaar is voor dit deck. 'je' moet dus volledig afgaan op je eigen veronderstellingen. Omdat dit deck wordt omschreven als een 'bezoek/bestorming' van het rijk der goden. Dit deed mij vooral denken aan de volgende griekse mythologie hier ...
Vervolgens zou het een monsterlijk creature moeten zijn, en vanuit mijn vorige inzending ziet Dustin 'monsters' vooral als 'niet door een plainswalker te controleren wezen', dit sloot dus een aantal mogelijkheden uit met name 'sentient' schepsels... Uiteindelijk kwam ik via de titanen op deze hier figuur uit, en via zijn omschrijving op het sterrenbeeld Draak, vandaar dus Thuban, Koios' Guardian met een scry 2 vanwege de omschrijving van Koios, en blauw vanwege 'intelligentie' van Koios.
De lastbreath sloot dan weer mooi aan bij 'guardian', en is naar mijn mening een interessante gebalanceerde keuze, ofwel, een 'vraag' voor opponent, hetgeen opnieuw aansluit bij Koios' omschrijving...
Ik wilde verder bouwen op de flavor dat het monster nog altijd even een keer gemeen doet. Dit gebeurt meestal nadat de held het leven spaart van de slechterik. Het leven sparen wordt gedaan om de goedheid van de held te benadrukken. Dat de slechterik daarna toch nog de held wilt vermoorden is een excuus om het moorden door de held te verantwoorden op een manier zodat de held toch de good-guy blijft als moordenaar.
Het leven sparen zit in de return to battlefield, wat een hoop good-guy punten oplevert (plains mana). De held kan ook niet de good-guy zijn door zijn verstand op nul te zetten (discard). Anders kan de held er een einde aan maken door zijn zwarte kracht (mana en life sac) te gebruiken.
De spirit heet releaser terwijl hij zijn slachtoffers possessed. Het gaat hier om dat de spirit de roodheid en zwartheid in zijn slachtoffers de vrije loop laat. Roodzwart vind dit natuurlijk iets positiefs (bijv. vrijheid) terwijl wit het possession vind. Helaas voor de hero moet hij zijn eigen roodheid (verstand op nul) of zwartheid (mana en life sac) de vrijheid geven om de kosten van de releaser's last breath te betalen. Zo possessed de spirit uiteindelijk de held toch nog.
Naam: Iroas' Entity
set:
type: creature - spirit
p/t: 2/2
oracle text:
Last breath - When Iroas' entity dies it deals 3 damage too target creature or player and you gain 3 life unless an opponent takes 5 damage
Haste
--------------------------------------------------------------------------------
Een burn kaartje, aan je opponent de keuze wat op het moment beter is, de 3 damage en 3 life voor je opponent of de 2 extra damage en dat je opponent geen levens terugkrijgt.
Ik vond Underworld Cerberus altijd supervet. Dus hier een hommage aan de Cerberus die zwaar onderschat word. Maak je hem dood, dan komt de moeder eens even een appeltje met je schillen! Grom!