Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 149.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
8-5-2014 23:00:00

We hebben net de prerelease van Journey into Nyx gehad, en dat lijkt een prima tijdstip om nieuwe kaarten voor deze set te gaan ontwerpen. Maar voor het zo ver is... wil ik nog even stil staan bij de prerelease!

Sinds Scars of Mirrodin heeft Wizards van prereleases echt een feestje gemaakt, waarbij spelers zelf invloed hebben op hun ervaring tijdens het event. Het thema van Scars was Mirrans versus Phyrexians, en spelers mochten zelf kiezen voor welke factie zij streden, met speciale boosters die voornamelijk kaarten van die soort bevatten. Super gaaf, als je het mij vraagt!
Tijdens Return to Ravnica konden spelers een guild kiezen, en met het huidige block kiezen spelers hun favoriete kleur. En daar komt een beetje het probleem... spelers hebben al door dat niet alle promo's even sterk zijn, en de verdeling over de kleuren is niet altijd netjes gelijkmatig. Ook kennen we dit trucje inmiddels wel, ik hoop dat ze voor volgend block iets anders verzinnen.

Het grote probleem zijn natuurlijk de core sets; die hebben een stuk minder duidelijke flavor, en het is moeilijker om daarvoor iets spannends te verzinnen. Sterker nog, voor de prerelease van M14 was er helemaal geen bijzondere activiteit vanuit Wizards Daarom heb ik toen zelf een spel verzonnen (je kunt er hier meer over lezen, doorscrollen tot ongeveer halverwege), maar voor de komende prerelease van M15 kan ik nog wel wat inspiratie gebruiken!

Verzin een gimmick of speciale activiteit voor de M15 prerelease!
*Geef een spel, thema of bijzondere activiteit
*Kan gedaan worden naast/tijdens de gewone prerelease
*Geeft spelers misschien een keuze, betrekt ze bij het event
*Moet bij een mogelijke M15 set passen

Vaag? Yup, maar dat is de bedoeling ook een beetje, dit is een erg vrije opdracht! Wat zou jij graag zien tijdens de prerelease van de volgende core set? Anything goes...

Enkele voorbeelden:
*Thema: Phyrexia versus the coalition. Kies goed of kwaad (net zoals tijdens Scars of Mirrodin), de spelers van de coalitie krijgen een playsetje City of Brass, Phyrexians een playsetje Sinkhole; deze kaarten mogen gebruikt worden tijdens de prerelease.
*Hero cards zoals afgelopen jaar tijdens de Game Day gebruikt, passend bij de terugkeer van exalted in M15. Elke speler krijgt een Hero card, die als soort emblem fungeert en iets bijzonders doet; elke speler kies (zoals bij de Journey prerelease/Game Day) een ability die hij/zij leuk vindt en bij zijn/haar speelstijl past. (Let op, er is niets bekend over M15, dit is gewoon een mogelijkheid.)
*Elke prerelease heeft een speciale Gouden Booster voor de winnaar, met daarin 15 foil rares uit de set, passend bij het artifact thema met Gold tokens all over the place.

Deze week mag je maar liefst 3 inzendingen doen, maar je mag pas een volgende inzending doen als ten minste 5 andere mensen hebben gereageerd. Per post dus slechts 1 idee, en je 2e (of 3e) idee mag je pas 5 posts later posten.
Er is geen woordlimiet, beschrijf duidelijk je idee, hoe je het wilt uitvoeren, welk thema er bij past, et cetera.

Verras me met je originele idee, en wie weet help jij om de M15 prerelease in Leiden extra bijzonder te maken!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

PS: volgende week is het al weer tijd voor mini-prijsvraag 150, en dat gaan we weer groots vieren!

 Reactie plaatsen

Reacties 26-36 (36)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
12-5-2014 23:58:00

Planechase!

Elke speler kiest 5 verschillende kaarten, die (noncreature) enchantments, (noncreature) artifacts, instants en sorceries mogen zijn. Deze shuffle je bij elkaar aan het begin van het potje en dat wordt het "Planar Deck" met 10 kaarten (face-down). Vervolgens doen we een soort Planechase! Leg de bovenste kaart van het "Planar Deck" face-up.

Is dit een:
Instant/Sorcery: At the beginning of each player's upkeep, that player may cast <this> without paying its mana cost. This ability can't be countered.
Enchantment/Artifact: At the beginning of each player's upkeep, that player may cast <this> without paying its mana cost. This ability can't be countered. It gains "At the beginning of each end step, sacrifice <this>. This ability can't be countered".

Als je met de Planar Die rolt, gebeurt er:
Planeswalker Symbol: Als er een enchantment/artifact van het "Planar Deck" op de battlefield is, shuffle die in het deck. Shuffle alle 10 kaarten in het "Planar Deck" opnieuw, en reveal de top kaart. Dit wordt de nieuwe bovenste kaart "face-up".
Chaos Symbol: Bij een instant/sorcery mag je deze nog een keer casten. Bij een enchantment/artifact mag deze (1.) Als het een aura is verplaatsen en (2.) Als hij equipped is of het is een equipment naar een (andere) creature onder jouw controle attachen.
Rest: Niks.

Mana cost van de Planar Die rollen, wordt steeds 1 meer, zoals bij Planechase.

13-5-2014 00:38:00

Ik denk dat beter is:

[...] that player may cast <this> without paying its mana cost if that player controls X or more lands, where X is <this>'s converted mana cost. [...] (je moet ook aan deze voorwaarde voldoen als je Chaos Symbol rolt)

En ze MOETEN noncreature zijn, haakjes niet slim om te gebruiken daar...

Ik moet niet alles op het laatste moment willen doen Hopen dat alle fouten er nu uit zijn

13-5-2014 09:57:00

Daar heb je nou nooit last van dat je te snel iets post en dan nog meot aanpassen haha

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2014 12:33:00

a shit, te laat! was gister in slaap gevallen en had nog graag wat leuke variaties willen opgeven!!

Ik post ze wel als er een winnaar is getrokken. Leuke Speltips ook voor thuis namelijk



13-5-2014 15:39:00

Ik denk dat mijn Planechase idee wel duidelijk is, maar toch voor de volledigheid: Nadat de instant of sorcery is resolved (of countered) of wanneer de artifact of enchantment de battlefield verlaat moet deze natuurlijk terug face-up bovenop het "Planar Deck" IN PLAATS VAN ergens anders te eindigen (in een graveyard of een exile-zone)

14-5-2014 02:06:00

Tom: leuk idee om spelers te suggereren na afloop van het main event, maar het is niet de bedoeling dat organizers actief drafts gaan aanbieden, en veel locaties (waaronder ikzelf) bieden 2 events per dag aan. Wel een leuk idee om aan spelers mee te geven!

Johannes: briljant! Geeft een thema aan het hele toernooi, zit niet in de weg van het main event (spelers kunnen er voor kiezen dit te negeren) en resulteert in lekker veel bonusboosters voor zinvolle achievements. Ik heb niets met wielrennen, maar hier word zelfs ik enthousiast van.

Michiel: dit is ongeveer wat we hebben geprobeerd tijdens de vorige core set: mensen werden in Planeswalker teams ingedeeld, en het doel was als groep zo veel mogelijk matches te winnen. Maar het bleek dat vrienden zwaarder wegen dan de "clan". Je idee heeft wel veel potentie, en afhankelijk van het thema dat in M15 zit, kunnen we hier iets mee gaan doen.

Jonas: duidelijk idee, maar een playsetje van zulke krachtige kaarten verandert wel de gehele dynamiek van het spel... en ik ben bang dat je zo juist de betere pools nog veel beter maakt, terwijl de slechtere pools er veel minder van profiteren.

Jos: zelfde feedback als Tom: gaaf idee om aan spelers vrijblijvend te suggereren om ook 's avonds nog van hun sealed pool te genieten, maar niet erg geschikt om tijdens of in plaats van het normale main event te doen.

Frque: embrace the chaos! Gaaf voor 's avonds, maar niet tijdens het event.

Arghore: borduurt voort op de bekende thema's (Mirran/Phyrexian, guild, kleur) maar met een flavorvolle twist voor core sets. Ik hoop dat er zo'n duidelijk thema in de set zit, en anders is het sowieso een leuk idee voor een release event.

Andere: briljant, wil ik zeker een keer thuis aan de keukentafel doen, maar niet op een event waar ook nieuwe spelers komen die geen idee hebben hoe krachtig ze een kaart kunnen maken.

Imahilus: compleet broken. Maak een main deck zonder land (of extreme weinig land) en speel 15 land in je SB. Gegarandeerd nooit meer flood of screw, maar altijd de perfecte kaartsoort topdecken.

Linda: ik vind het vooral erg leuk hoe jouw idee zorgt dat mensen over hun deck blijven nadenken en echt de hele dag door hun build kunnen en willen aanpassen. Nadeel: speler X wordt toevallig bij Wit ingedeeld, maar speelt een blauw/zwart deck, en krijgt dus de heel dag door nutteloze witte kaarten cadeau, die zijn deck niet verbeteren en niet sterk genoeg zijn om voor te splashen of te switchen, terwijl speler Y exact dezelfde pool opende maar de heel dag door blauwe kaarten cadeau ktijgt...

Nest: klinkt mij iets te veel als de seeded packs die we al 3 blocks lang gebruiken... maar het toevoegen van een booster na een aantal rondes heeft hetzelfde voordeel als het idee van Linda!

Frque: sympathiek idee, maar klinkt mij veel te veel als een variant op 2HG (wat overigens een prima idee is voor prereleases).

Arghore: verliezers worden beloond met een extra booster die ze meteen aan hun pool mogen toevoegen, en winnaars hebben vervolgens tijdens deckbuilding niets nieuws te doen. Als je de payout te plat maakt (zoals in jouw voorbeeld) is verliezen net zo gunstig als winnen, en als je hem te steil maakt, valt de extra booster in het niet bij de opbrengst van het winnen. Omdat je bij een 2-macht alleen winnaars tegen elkaar pairt, is hun uitdaging niet groter geworden. Ik zie het punt van deze ingewikkelde opzet niet, ik zie voornamelijk enorme vertraging door 5x deckbuild tijd.

Bruxonn: spelen om ante met je nieuwe kaarten op een prerelease... nee, dat klinkt niet als een goed plan.

Johannes: Wizards is erg fel tegen het gokken op wedstrijdresultaten... dus ik ga deze post veiligheidshalve compleet negeren

Bas: klinkt als een leuk idee voor de Hero kaarten! Goede voorbeelden, geeft iedereen een keuze die bij zijn/haar eigen stijl past.

Johannes: Hero kaarten met een dikke UN-saus, klinkt hilarisch voor degenen die er van houden, en als een absolute ramp voor degenen die er niet op zitten te wachten... Ik ben bang dat het na 5 rondes ook wel hard gaat vervelen.

Tim: Wizards houdt absoluut niet van proxies op toernooien, dus helaas kan ik hier niets mee. En ik zorg gewoon dat ik budget heb voor leuke extra's!

Arghore: zal een enkeling aanspreken, maar de meeste Magiccers zijn geen LARP'ers... alhoewel op de prerelease van Theros en BNG enkele mensen in toga kwamen!

Jos: cool idee om een keer thuis te gaan spelen, als variant op Planechase. Maar gezien de gerineg populariteit van Planechase in mijn community, denk ik niet dat ik hier mensen blij mee ga maken.


Heel veel gave ideeën om van de prerelease een bijzonder event te maken, dank jullie wel voor jullie bijdragen! Afhankelijk van hoe M15 er uit gaat zien, kan ik het idee van Michiel gebruiken om clans te maken en spelers samen te laten strijden voor extra prijzen. De RPG insteek van Bas geeft spelers de mogelijkheid een persoonlijk tintje aan hun ervaring te geven, maar is wel een verplichting (het negeren van deze extra optie geeft je in je gewone matches een enorm nadeel). Maar het idee van Johannes is een mooie add-on, past bij de tijd van het jaar en is non-invasief op het normale spel, en maakt daarmee een zeer serieuze kans om daadwerkelijk in de praktijk gebracht te gaan worden! Johannes, gfeliciteerd, en ik verwacht je in compleet wielren tenue op de prerelease in Einstein

Vanaf donderdag vieren we mini-prijsvraag 150... en woensdag komt de eerste informatie hierover online. Stay tuned!

Greetz, Dustin.

14-5-2014 04:40:00

@Dustin, zie de opbouw van decksizes, hand en levenspunten... iedereen heeft tijdens het deckbouwen iets te doen, echter het zijn de 'verliezers' die een booster krijgen en zo mogelijk een sterker deck krijgen om te winnen. De winnaars hebben de grotere uitdaging om met het basis deck te blijven spelen met een groter deck...

14-5-2014 08:52:00

Gefeliciteerd!

Iemand hier fan van Yowamushi Pedal? =D

14-5-2014 09:47:00

Yay gewonnen!
Ik kan alleen niet aan je verwachting doen, want ik heb geen wielren kostuum.

Wat de feedback op de kaartdesign variant betreft, spelers die daar nog geen ervaring mee hebben designen misschien een veel te sterke of zwakke kaart, maar de 'jury' balanceert dat met de kosten.

14-5-2014 21:03:00

Gefeliciteerd Johannes!

Nou snap ik dat veel (waaronder die van mij) inzendingen te ingewikkeld zijn, waar misschien niet iedereen op zit te wachten. Misschien had de prijsvraag beter iets kunnen zijn als: ,,Verzin iets om het standaard sealed spel heen, waardoor het net iets spannender wordt", iets "non-invasief op het spel". Het voorbeeld van Hero Cards en dat een side een playsetje Sinkhole en een side City of Brass krijgt, maakte eigenlijk toch geen kans, en waren misschien daarom niet zo'n goede voorbeelden?

Dan had je misschien ook meer goede inzendingen gekregen, waar je wél iets mee kan tijdens de M15 (of M16, of welke set dan ook) pre-release!

15-5-2014 01:23:00

Achievements zijn altijd een leuke extra en het winnende idee is ook mooi uitgewerkt!

Dustin, als het een nadeel is dat de optionele regels een verplicting zouden zijn, zou het bij mij een idee zijn om het volgende toe te voegen:

Dutchman: X unused point at end of event: +Y boosters/extra's ?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2