Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Als ik aan de mini-prijsvragen denk, denk ik ook meteen aan Toby; niet alleen is hij de titelhouder van meeste gewonnen prijsvragen ooit, hij levert ook regelmatig zeer constructieve feedback op anderen en hij neemt af en toe een prijsvraag van me over als ik weer eens op een GP zit. Mini-prijsvraag 74.0 is door Toby bedacht en gerund, en verdient zeker een tweede keer een plekje in de schijnwerpers!
In Future Sight zaten een aantal kaarten, door Wizards "mix & match" kaarten genoemd, die keywords uit verschillende blocks combineerden.
Zoals je ziet komen hier verrassende interacties en synergie naar boven. Als je een kaart Cyclet kan je hem spelen met Madness. Convoke kan ook een Kicker cost betalen. Als je een kaart Buybackt kan je hem opnieuw spelen voor een hogere Storm.
De prijsvraag is dan ook:
Design een common of uncommon mix & match kaart!
* Heeft 2 bestaande abilities (keyword abilities of ability words)
* Hiervoor tellen alleen abilities van een block. Evergreen abilities zoals flying en first strike etc tellen niet
* De 2 abilities moeten samen iets leuks doen
* Daarnaast mag de kaart nog meer abilities hebben, hier zitten geen restricties aan
* Uiteraard wel power level, complexiteit en hoeveelheid text passend bij een common of uncommon. Denk eraan dat beide abilties met reminder text op de kaart moeten passen, dus let goed op hoeveel ruimte je over hebt voor extra abilities.
* Hoeft niet in een bepaalde set te passen
* Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text.
* Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
* Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.
Ik kijk vooral of de 2 gekozen abilities leuk samenwerken, maar daarnaast ook naar de rest van de kaart.
Als referentie hier een lijstje met de Future Sight mix & match kaarten die ik kon vinden:
Gathan Raiders
Ichor Slick
Kavu Primarch
Marshaling Cry
Sprout Swarm
Haze of Rage
Mystic Speculation
Ravaging Riftwurm
Gibbering Descent
Welke abilities zouden jullie graag samen op een kaart zien?
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Viashino scavenger
Creature - viashino (uncommon)
trample
Devour 2
Persist
2/2
______________
Als je een creature sacrificed aan devour wanneer deze creature dankzij persist terugkomt, zullen een van de verkregen +1/+1 counters en de -1/-1 counter van persist elkaar opheffen. Zolang je creatures te saccen hebt zal deze dus terug kunnen blijven komen.
Ik zie bij het checken of dit de vorige keer niet al gedaan is dat persist vorige keer ook een populaire keuze was. Gek genoeg niet met devour. Dit lijkt me namelijk een van de betere combo's aangezien het moeten saccen van creatures deze veel moeilijker te breken maakt dan in combo met bijvoorbeeld modular of graft.
Ik zit met een 'klein' probleempje tav deze prijsvraag, er staat in de regels dat de 'reminder text' erbij moet, dit maakt voor sommige abilities reeds dat er zo goed als geen plek is voor een tweede ability... neem bv. bestow, daar staat een lap tekst achter :/ ...
Is dit echt een harde voorwaarde? of mag je deze tekst ook weglaten, omdat het uiteindelijk meer om de combo gaat dan de 'reminder' ...
Reminder text is wel echt een harde voorwaarde, anders is de kaart compleet onprintbaar. Je kunt niet van een speler verwachten dat hij meer dan 100 ability words en keywords uit zijn hoofd kent...
Visions of the Future -
Instant - uncommon
Scry 3. (Look at the top three cards of your library, then put any number of them on the bottom of your library and the rest on top in any order.)
Clash with an opponent. If you win, draw a card (Each clashing player reveals the top card of his or her library, then puts that card on the top or bottom. A player wins if his or her card had a higher converted mana cost.)
"I knew it!"
Zoveel verschillende mogelijkheiden. Gooi de duurste bovenop op hem te pakken, of offer hem op voor de tweede, of hou die goedkope sowieso bovenop zodat je hem volgende beurt iig kan pakken, of gooi ze allemaal weg. Erg veelzijdige kaart, maar de draw is niet gegarandeerd...
Maar hoe kan je inschatten of iets wel of niet op een kaart past? Kijk naar Kitchen Finks Daar is persist klein geprint om alles op de kaart te kunnen krijgen. Devour past daar, net zo klein, goed bij. neem ik aan.
Je zou de Magic Set Editor kunnen downloaden (hier ). Daar kan je je eigen kaarten mee maken, dus ook meteen kijken of alles past.
@Bas: Dank je. Het past allemaal. Ik zal het plaatje van de kaart morgen posten als ik leuke art heb gevonden.
Yay kan ik ook meedoen aan deze prijsvraag! =D
@Arghore: Bestow zou wel moeten kunnen met bepaalde dingen. Zie Hopeful Eidolon, iets dat in plaats van de Lifelink kan.
Naam: Momir's Growsprout
type: creature - saproling
rarity: uncommon
cmc:
p/t: 0/0
oracle text:
graft 1 (This creature comes into play with one +1/+1 counters on it. Whenever another creature comes into play, you may move a +1/+1 counter from this creature onto it.)
undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
-------------------------------------------------------------------------------
Langzame Engine voor een simic deck, of gewoon een creature deck die +1/+1 counters waardeert. De kaart doet opzichzelf niet veel maar als er niet geantwoord op word geeft die elke creature die na hem de battlefield entered een +1/+1 counter. De combo ligt hierbij dat als hij dit doet. Hij een 0/0 word, dood gaat en dan triggert undying die hem terugbrengt met een +1/+1 counter. En dan herhaal je dit proces. Ik denk dat uncommon beter past dan common omdat als je hier een paar van hebt al snel erg overpowered kan worden.
Hier is een plaatje van mijn inzending. Alles past gelukkig.
Viashino scavenger
Creature - viashino (uncommon)
trample
Devour 2 (As this creature enters the battlefield, you may sacrifice any number of creatures. This creature enters the battlefield with twice that many +1/+1 counters on it.)
Persist (When this creature is put into a graveyard from the battlefield, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
2/2
Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik denk dat hij misschien wel te goed is voor uncommon. Maar toch, je betaalt er drie kleuren voor, en Sprouting Thrinax was ook erg goed.
Dragon of Ages
Creature - Dragon
Flying
Devour 1 (As this enters the battlefield, you may sacrifice any number of creatures. This creature enters the battlefield with that many +1/+1 counters on it.)
Morbid - At end of Turn, if a creature died this turn, tap Dragon of Ages, if you do, put a 2/2 red dragon creature token with flying onto the battlefield
Een waterput is natuurlijk een mooie gelegenheid om blauwe mana aan te onttrekken. Een waterput is echter niet iets dat van nature voorkomt, zoals een Island, een waterput moet je maken. Je moet eerst een diep gat *delven*, bijvoorbeeld door een graf uit te graven. Pas daarna kan je je echoput gebruiken. Bij *echo* is het natuurlijk zo, dat er je evenveel omhoog komt, als er eerst in gaat. : )
Hij is zeker niet te goed voor een uncommon omdat hij als artifact mana in het begin van het spel veel te duur is, pas later is hij met delve makkelijker te casten.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Bonfire
Enchantment - Uncommon
Sweep — (Sweep only when you cast Bonfire.) Return any number of Forest and/or Mountains you control to their owners hand. Bonfire enters the battlefield with a charge counter on it for each land returned this way.
Landfall — Whenever a land enters the battlefield under your control, add any combination of R and/or G to your mana pool equal to the number of charge counters on Bonfire.
---
Sweep zorgt ervoor dat je landjes hebt om je landfall te gebruiken. Powerlevel lijkt mij ook wel geschik voor uncommon, aangezien hij zonder extra landdrops niet bijzonder veel acceleratie geeft. Flavourwise: je stookt een kampvuurtje, en iedere keer dat je nieuwe brandstof erop gooit geeft het energie. En ja, eilanden en moerassen branden prima.
Recurring Ghoul
Creature - Ghoul (uncommen)
Transfigure , Sacrifice this creature: Search your library for a creature card with the same converted mana cost as this creature and put that card onto the battlefield. Then shuffle your library. Transfigure only as a sorcery.
Persist - When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.
3/2
Pale Plume Flower
Arftifact Creature - Plant
Modular 1
Graft 1 (This creature enters the battlefield with one +1/+1 counters on it. Whenever another creature enters the battlefield, you may move a +1/+1 counter from this creature onto it.)
0/0
Wederom een lastige prijsvraag (kan de uitdagingen zeer waarderen, tevens erg leerzaam) ... Dit keer omdat de lijst met advanced abilities erg uitgebreid is, kreeg ze in het korte tijdsbestek gewoon niet zo in mijn hoofd dat ik interessante combo's zag... En als ik al op combo's kwam dan viel het me op dat het 'gewoon' een kaart werd waarmee je alle dingen wil doen die erop staan. Ofwel, in 'retrospect' helemaal niet zo'n interessante combinatie, maar 'gewoon' een andere manier om alle functies van de kaart aan te duiden...
Uiteindelijk ben ik uitgegaan van de combinatie van functionaliteiten van alle abilities op de kaart, om zodoende een interessante kaart te maken. Dit is de volgende kaart geworden:
--------------------------------------------------
Bone Strategist
(art. een skelet in een 'admiraals achtig' uniform, staande voor de ingang van een tent, achter een tafel met kaart en aanverwante zaken erop.)
Creature - Skeleton
Move upto X +1/+1 counters from target
creatures onto other target creatures with
the same controller, where X is the Power
of Bone Strategist.
Bloodthirst 3 (if an opponent was dealt
damage this turn, this creature comes into
play with 3 +1/+1 counters on it.)
Undying (When this creature dies, if it had
no +1/+1 counters on it, return it to the
battlefield under it's owner's control with
a +1/+1 counter on it.)
1/1
-----------------------------------------------
Deze kaart heeft waarschijnlijk iets meer tijd nodig om in te zinken, tenzij je reeds een volleerd 'strategist' bent. Ikzelf beschouw deze kaart (en trouwens de gehele skeleton speelwijze, als iets boven mijn ervaringsniveau. Toch kan ik wel inzien dat deze kaart (x3 a 4) een erg interessante aanvulling kan zijn voor een 'skeleton juggler' ...
Ten aanzien van Draw-Well, vind het ook erg leuk gevonden, was zelf ook al 'zo' aan het zoeken tussen de abilities, om iets te vinden dat op dergelijke wijze aansloot bij 'het idee' van de kaart. (bv. Entwine voor een vine oid.) ...
Wat ik als commentaar zou geven op deze kaart is dat hij mij iets aan de te dure kant lijkt. Ik weet dat blauw vaak een 'uitstel' speelwijze heeft die het spel verlengt, en als je in alle beurten een kaart in je graveyard krijgt dat is deze rond beurt 4 a 5 wel te casten. Let wel, dat deze dan nog wel 1 beurt uitstel 'geniet' van de Echo. En dus pas in beurt 6 a 7 te gebruiken valt. Dan heb je als het goed is al redelijk wat landjes liggen, alhoewel 3x dan ook welkom is... zou ikzelf denk ik niet direct voor deze kaart kiezen... wat zou ik anders doen: maak de kaart en de echo en mana ... dan is de kaart in beurt 3 te kasten, en moet je als nog 1 beurt wachten door de echo, maar heb je wel in beurt 4 2x waardoor die een stuk aanlokkelijker wordt, en niet direct heel veel sterker of zwakker.
*edit* : in beurt 5 heb je dan ... door echo heb je in beurt 4 nog geen profijt Draw-Well...
Het begint met een dictator, de "Laatste Keizer", die net aan de macht is (de 2/2). Hij is nog een geliefde leider, waar iedereen mee kan leven en weinigen last van hebben (geen bonus.)
Pas later blijkt de Laatste Keizer een wrede dictator te zijn (is dan monstrous) en drukt hij een vaak militaire stempel op zijn land (+2 power en first strike), waar het volk last van heeft (-1 toughness.)
Uiteraard heeft het land maar een keizer, dus hij moet legendary zijn.
Maar ooit gaat de Laatste Keizer dood, valt het regime en vindt er een revolutie plaats. Er staat een nieuwe leider op, die iets zwakker is (-1/-1 counter) aangezien het volk zich nog de vorige wrede dictator herinnerde.
Maar ook deze nieuwe leider blijkt weer een wrede dictator te zijn (wordt monstrous) met hetzelfde effect op het volk als hiervoor. Hij wordt weer een nieuwe Laatste Keizer, en zijn -1/-1 counter is verdwenen.
Totdat ook deze valt, wordt vervangen door een nieuwe 1/1 Laatste Keizer, en de geschiedenis zich blijft herhalen...
Mag ik nog een kleine wijziging doorvoeren in mijn inzending? Ik besef nu pas dat het (un)common moet zijn...
Tide Elemental
Creature - Elemental (uncommon)
Trample
Suspend 3 - (Rather than play this card from your hand, you may pay and remove it from the game with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Fading 3 (This creature enters the battlefield with three fade counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a fade counter from it. If you can't, sacrifice it.)
10/10
Je ziet hem aankomen (suspend), maar zon golf stop je niet zomaar.. (trample). Maar zoals alle getijden, weet je dat het ook voorbij gaat (fading)
Trample in blauw? ja; de erg grote beesten in blauwen krijgen soms ook trample. En omdat dit beest er toch maar tijdelijk is, kan het vind ik ook wel op een iets lagere rarity dan normaal (meestal zit het in blauw op rare, maar Skaab Goliath is uncommon en heeft het ook bij uitzondering).
Meletis Diviner
Creature - Human Wizard (Uncommon)
At the beginning of your upkeep, scry 1.
Kinship - At the beginning of your upkeep, you may look at the top card of your library. If it shares a creature type with Meletis Diviner, you may reveal it. If you do, draw a card.
1/4
Lancer of the First Hour
Creature - Human Soldier (uncommon)
Provoke (When this attacks, you may have target creature defending player controls untap and block it if able.)
Flanking (Whenever a creature without flanking blocks this creature, the blocking creature gets -1/-1 until end of turn.)
3/2
Deze mix & match kaart valt in de categorie van Mystic Speculation: noncreatures die heel weinig rules text hebben.
En deze abilities hebben dan misschien geen mechanical synergy maar zeker wel poetical synergy!
Ze passen qua mechanics wel goed bij elkaar omdat tokens en counters vaak samen worden genoemd (Doubling Season, Æther Snap)
En natuurlijk one-up ik mijn eigen prijsvraag door 3 mechanics te gebruiken!
Zo zou de release promo zonder reminder text eruit zien: