Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 150.4

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
18-5-2014 00:37:00

Als ik aan de mini-prijsvragen denk, denk ik ook meteen aan Toby; niet alleen is hij de titelhouder van meeste gewonnen prijsvragen ooit, hij levert ook regelmatig zeer constructieve feedback op anderen en hij neemt af en toe een prijsvraag van me over als ik weer eens op een GP zit. Mini-prijsvraag 74.0 is door Toby bedacht en gerund, en verdient zeker een tweede keer een plekje in de schijnwerpers!

In Future Sight zaten een aantal kaarten, door Wizards "mix & match" kaarten genoemd, die keywords uit verschillende blocks combineerden.



Zoals je ziet komen hier verrassende interacties en synergie naar boven. Als je een kaart Cyclet kan je hem spelen met Madness. Convoke kan ook een Kicker cost betalen. Als je een kaart Buybackt kan je hem opnieuw spelen voor een hogere Storm.

De prijsvraag is dan ook:

Design een common of uncommon mix & match kaart!
* Heeft 2 bestaande abilities (keyword abilities of ability words)
* Hiervoor tellen alleen abilities van een block. Evergreen abilities zoals flying en first strike etc tellen niet
* De 2 abilities moeten samen iets leuks doen
* Daarnaast mag de kaart nog meer abilities hebben, hier zitten geen restricties aan
* Uiteraard wel power level, complexiteit en hoeveelheid text passend bij een common of uncommon. Denk eraan dat beide abilties met reminder text op de kaart moeten passen, dus let goed op hoeveel ruimte je over hebt voor extra abilities.
* Hoeft niet in een bepaalde set te passen
* Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text.
* Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
* Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

Ik kijk vooral of de 2 gekozen abilities leuk samenwerken, maar daarnaast ook naar de rest van de kaart.

Als referentie hier een lijstje met de Future Sight mix & match kaarten die ik kon vinden:
Gathan Raiders
Ichor Slick
Kavu Primarch
Marshaling Cry
Sprout Swarm
Haze of Rage
Mystic Speculation
Ravaging Riftwurm
Gibbering Descent

Welke abilities zouden jullie graag samen op een kaart zien?

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (64)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
19-5-2014 21:26:00

Stream of Thought
Sorcery
Draw a card
Rebound
Buyback

Het probleem van Buyback is dat de totale cost van casten en buyback er vaak voor zorgt dat je pas laat in het spel je spell + buyback kan betalen. In combinatie met Retrace heb je twee momenten waarop je de buyback kan gebruiken, waarvan één net nadat je untapped hebt.

19-5-2014 22:25:00

Nog ff wat extra uitleg bij mijn inzending: het is ook wel een beetje te vergelijken met "deathtouch, lifelink". Ook 2 abilities die opzich niet veel synergy met elkaar hebben maar die Wizards graag samen op kaarten zet puur omdat de woorden zo mooi bij elkaar passen =)

19-5-2014 23:28:00

Ik ben gegaan voor een combinatie van Unleash en Persist.
Vroege agressie met een mogelijke 4/3 body. Na zijn dood kan hij terugkomen als een 2/1, maar je zou gek zijn als je hem niet gelijk unleashed, gezien je dankzij Persist de drawback van het Unleashen opheft.

19-5-2014 23:57:00



Kijk, dit is nog eens handig!

Edit: He! Die reminder text is half weg! Nou ja, dat pastte er nog wel op met een soort combinatie van beide.

20-5-2014 09:42:00

Scourged Behemoth

Creature - Plant Beast (uncommon)

Trample

Fading 2 (This creature enters the battlefield with two fade counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a fade counter from it. If you can't, sacrifice it.)

Scavenge (, Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to this card's power on target creature. Scavenge only as a sorcery.)

4/4

---------------

Fading is ideaal om een groot beest voor een lage CMC tijdelijk in play te leggen. Als hij daarna naar de graveyard gaat dan is scavenge een handige manier om nogmaals gebruik te maken van zijn grote body.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2014 10:11:00



Cemetery Rats

Creature - Rat [Uncommon]

Hellbent — At the beginning of your upkeep, if you have no cards in hand, put a creature card named Cemetery Rats from your graveyard onto the battlefield.

Reinforce 1— BR ( BR, Discard this card: Put a +1/+1 counter on target creature.)

[2/2]

Lekker aggro, gooi beesten weg uit je hand voor +1/+1 counters en als je hand leeg is krijg je ze terug op de battlefield (mits je dezelfde kaart al hebt liggen).

20-5-2014 12:33:00

Hier is een plaatje:




Light in dark times

instant - uncommon.

Strive - Light in dark times costs more to cast for each target beyond the first.

When you cast this spell, copy it for each paid to cast it.

Storm (when you play this spell, copy it for each spell played before it this turn).

Untill end of turn, any number of target creatures get +0/+2

-------------------
Hoewel het veel tekst is, is het niet onprettig om op een kaart te lezen (zie plaatje).

Ik realiseer me wel dat je deze kaart enorm vaak mag casten als je een paar ter beschikking hebt, maar omdat het niets anders doet dan creatures defence erbij geven (een gevoel van hoop geven in donkere tijden) lijkt het me wel kunnen als uncommon. Als er nu attack of andere effecten bijkwamen was het zeker een rare!
Maak er een uitdaging van om je creatures zoveel mogelijk defence te geven

20-5-2014 18:01:00

A Thousand Needles
Sorcery

A Thousand Needles deals 1 damage to target creature or player.

Buyback (You may pay an additional as you cast this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.)

Replicate (When you cast this spell, copy it for each time you paid its replicate cost. You may choose new targets for the copies.)

Flavour: When you say 'annoying', a Goblin hears 'again'.

Toelichting:

Veel van de Mix&Match kaarten werken met een directe synergie tussen de effecten, bijvoorbeeld Cycling + Madness. Het leek mij leuk om de synergie bij mijn kaart meer te zoeken in het geven van vergelijkbare opties en het maken van keuzes: Cast ik de spell met nog een extra replicate, of spendeer ik naast het replicaten mana aan de buyback om het volgende beurt nog een keer te kunnen doen? Ga ik voor veel damage nu, of minder damage maar de kaart terug? Zoals hierboven door meerdere mensen aangegeven is buyback iets wat je veelal laat in de game gebruikt en dan bijna altijd betaald, er is vaak geen reden ( in ieder geval niet in de individuele kaart) om het niet te doen. Met de opties op deze kaart is buyback al vroeg in de game een mogelijke keuze en blijft het tot late game een afweging tussen replicaten of de buyback gebruiken.

(P.S. Uiteraard kan je een gekopieerde spel buybacken maar doet dit effectief niets voor je.)

20-5-2014 20:45:00

Strive + Convoke! Zo kunnen witte creatures zichzelf lifelink geven door ze als target te kiezen en ze vervolgens te tappen om de cost met te verminderen. Zat te twijfelen over de Strive cost en Casting cost, maar denk dat dit wel een redelijke combinatie is voor een uncommon.

Voorbeeld: Block je met 3 witte creatures, en heb je geen mana over, dan kun je Angelic Touch "gratis" spelen en 2 creatures als target kiezen door alle 3 de creatures te tappen. Altijd dreiging, want je hoeft geen mana over te houden.

("gratis" of 'gratis'? )

20-5-2014 21:44:00



Phyrexian Proliferator
Creature - Human Cleric
Level up (: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.) 0/1
Level 1-2 , : Proliferate. (You may choose any number of permanents and/or players with counters on them, then give each another counter of a kind already there.) 0/1
Level 3+ : Proliferate 0/1

Phyrexia wil zich altijd verbeteren. Vandaar dat de mechanic level up hier goed zou passen en aangezien proliferate ook erg passend is, krijg je dan de volgende kaart. Ik heb slechts een keer de reminder text van proliferate meegenomen. Twee keer lijkt me overbodig.

Proliferate can met veel gebruikt worden. Een erg veelzijdige kaart dus. En door de investering die je er eerst in moet doen, niet overpowered.

Mats (41) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2014 23:50:00

Thrashing Teratogen

Creature - Zombie Beast (Uncommon)

Bloodrush - , Discard Thrashing Teratogen: Target attacking creature gets +4/+2 until end of turn.

Scavenge (, Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to this card's power on target creature. Scavenge only as a sorcery.)

4/2
------------------------------------------------

Twee recente abilities die ik graag samen zou zien werken. Eerst krijgt één van je andere creatures een tijdelijke boost dankzij het Bloodrush effect. Hierdoor belandt de Thrashing Teratogen in de graveyard, waar die een van je creatures een boost van langere duur kan geven dankzij Scavenge.

21-5-2014 12:01:00

@patrick: Dat had ik ook in mijn hoofd als ik er twee in kon zenden!
Ik had alleen bij level 2-11 : proliferate bedacht en level 11+ een 20/20 leviathan met trample en shroud. Daarnaast een hogere level up cost. So is de synergie met zichzelf net wat noodzakelijker. Maar dat was natuurlijk een rare geweest, dus bij voorbaat al fout Werkt dit toch veel beter op uncommon.

21-5-2014 12:35:00

@Joep Je wilde ook Dustin gebruiken als plaatje ?

21-5-2014 13:19:00

@Patrick: Ik heb dat 'natuurlijk' overwogen, maar leek me niet zo toepasselijk voor mijn kaart.

Of heb jij Dustin wel eens in een 20/20 Leviathan met trample zien veranderen?

21-5-2014 14:49:00

@Joep Heb je Dustin wel eens zien judgen ?

22-5-2014 00:10:00

Joep: zo simpel, zo elegant, zo ontzettend voor de hand liggend, en toch nog niet eerder verzonnen. In Time Spiral zat ook Serrated Arrows , dus blijkbaar konden in dat block wel beide soorten counters voorkomen. Niet broken, wel ontzettend irritant om van af te komen. Zou waarschijnlijk niet geprint worden (omdat veel spelers niet weten dat de counters elkaar opheffen), maar ik ben erg onder de indruk!

Bas: scry en clash combineren prima, maar dit is wel erg sterk voor een uncommon; onderschat scry 3 voor 1 mana niet!

Niels: cute, een Zameck Guildmage in disguise!

Bartel: win voor flavor, een gedelvede put met echo! Geen synergie tussen de abilities (ja, ok, de echo kun je met de put zelf betalen), maar who cares?

Arghore: ik merk dat jij de neiging hebt kaarten te ingewikkeld te maken, je wilt er te veel tegelijk in proppen. Als je kijkt naar winnende inzendingen, zijn dat nagenoeg altijd heel simpele kaarten, die toch doen wat ze moeten doen.
Jouw kaart heeft op het eerste gezicht helemaal geen synergie: bloodthirst en undying werken helemaal niet samen. Het verhuizen van counters is typisch Simic (blauw/groen) of eventueel artifact (modular), maar niet mono zwart. Erg verwarrend voor de meeste spelers.
Als je jouw kaart optimaal gebruikt, dan ziet het er zo uit: doe tegenstander schade, maak een 4/4 voor 4 mana (prima in zwart, zo sterk krijgen zwarte spelers het niet zonder drawback). Beurt daarna verhuis je de counters naar een ander beest. Beurt daarna wil je dat jouw 1/1 mannetje dood gaat, nadat je schade hebt gedaan aan je tegenstander (werkt dus niet als chumpblocker). Dan heb je weer een summoning sicke 4/4 dude, die volgende beurt zijn counters weer weg wil geven.
Of je negeert gewoon dat hij een ability heeft en speelt een lekkere 4/4 voor 4 mana.
Erg veel informatie, erg moeilijk te verwerken, leidt vaak tot frustrerende game situaties, is te ingewikkeld voor uncommon, en doet uiteindelijk niet zo erg veel. Probeer een kernidee te nemen en dat uit te werken, en verzin er niet te veel tierelantijntjes omheen, dat leidt alleen maar af!
Overigens niet bedoeld om je af te kraken, dit is opbouwende kritiek waar ook een hoop anderen veel van kunnen leren

Toby: flavor win! Natuurlijk overtref je de bedoeling door 3 abilities samen te laten werken... maar je ziet zelf ook al dat er geen synergie is tussen de abilities, behalve een poëtische overlap in flavor.

Tom: ik was eerst blij met je kaart, maar daarna ook weer niet... je wilt hem nooit buybacken op het moment dat je hem cast, uitsluitend op het moment dat hij reboundt. Dit geeft spelers een frustrerend gevoel (beperking in keuze) en stel je voor hoe Timmy zich voelt als hij buyback doet en zijn tegenstander Spike hem uitlegt hoe hij het beter had kunnen doen...

Linda: juistem! Maakt het minder feel bad als je dikke dude al weer zo snel weg is. Ook goede costing: beurt 3 spelen, beurt 4 aanvallen, beurt 5 scavengen. Of beter nog: beurt 1 mana dude, beurt 2 spelen, beurt 3 aanvallen, beurt 4 scavengen en met je 5/5 Llanowar Elves doorbeuken!

Mats: creature, Giant Growth en Increasing Savagery allemaal op 1 kaart, netjes.

De eervolle vermeldingen gaan naar Joep en Mats, maar de winst is voor Linda, gefeliciteerd!

Greetz,

Dustin.

22-5-2014 07:22:00

#feedback?

22-5-2014 09:43:00

Oops haha ik zou m'n eigen criteria eens moeten lezen =p

Gefeliciteerd Linda!

@Brian: Jouw kaart heeft geen spanning, het is gewoon een 3/2 die oneindig terug blijft komen (en daarmee ook gelijk broken is met sac effects). Kijk naar de andere combo inzendingen met persist of undying. Joep's persist met devour kan terug blijven komen zolang je nog creatures wilt saccen. Niels' undying + graft (even de veel te lage mana cost buiten beschouwing gelaten) kan terug blijven komen als je genoeg nieuwe creatures kan spelen. Daar zit dus een conditie aan de combo en dat maakt het interessant.
Daarnaast doe je ook nog eens de inherente keuze van Unleash teniet. Bij veel Unleash creatures wil je ze soms best leashed houden als blocker omdat ze ook als blocker nog redelijke kaarten zijn, maar bij de jouwe is het verschil zo groot, als je m leashed houdt komt ie niet meer terug, dat je dat eigenlijk nooit wilt en het dus ook niet goed voelt als het moet.

@Arghore's "moet de reminder text erop passen": Dit heb ik expres gedaan bij de originele prijsvraag juist -omdat- het me om de combo ging. Daarom mag het ook geen rare/mythic zijn (want daar mag je de rarity wel weglaten). Waar ik bang voor was dan was een heleboel Akroma, Angel of Wrath-achtige inzendingen met een berg aan keywords en combo's. Terwijl de restrictie van reminder text juist betekent dat je 2 keywords veel gewichtiger zijn, je kaart staat of valt daarmee.

22-5-2014 10:25:00

gefeliciteerd Linda! Erg vette kaart. Van mij mag fading op grote groene (of rode) creatures wel weer terugkomen.

22-5-2014 10:28:00

Is er een reden dat ik nog nooit feedback heb ontvangen op mijn inzendingen? Ik merk vooral dat de personen die als eerste insturen bijna altijd wel feedback krijgen en het bij de rest een soort selectie is. Waar selecteren jullie dat op? In andere woorden: wat betekent het als je geen feedback ontvangt? Dat je in de middenmoot zit? Of dat er niks nuttigs over te zeggen valt?

22-5-2014 10:40:00

Als je 5 prijsvragen met 40 inzendingen allemaal wilt be-feedbacken, is dat veels te veel werk. Next time Gadget!

22-5-2014 10:56:00

@inflameable: als ik tijd heb, geef ik iedereen feedback, maar met 5 vragen in 5 dagen is dat vanzelfsprekend ondoenlijk. Dit is hoe mijn feedback proces ongeveer werkt: ik lees alle inzendingen gedurende de looptijd, na afloop lees ik alles nog een keer, en dan ga ik feedback schrijven.
Ja, degenen bovenaan krijgen vaker feedback! Het commentaar dat ik bij latere inzendingen zou geven, is vaak een herhaling van wat ik bij eerdere inzendingen al heb gezegd.
Ik geef iemand commentaar als de inzending heel goed is, heel slecht, erg leerzaam, of opvallend/instructief/typisch. Als jij nog nooit feedback hebt ontvangen, dan is dat waarschijnlijk omdat het inderdaad middenmoot is en het commentaar niet per se constructief is; over sommige kaarten kom ik gewoon niet verder dan "tja, best leuk, maar ik heb al 20 betere inzendingen gezien". Maar bij deze ook commentaar op jouw inzending:

Er is geen interactie tussen de mechanics, het zijn gewoon verschillende manieren om een overdaad aan mana te dumpen. Kijk bijvoorbeeld naar Sprout Swarm: vergelijkbare spell als de jouwe (1 mana klein effect met buyback), maar daar is wél interactie: de convoke helpt de buyback te betalen, maar jouw replicate doet eigenlijk niets.
Als je A Thousand Needles cast, kun je op zeer inefficiënte wijze wat damage doen, en voor nog veel meer mana kun je dat volgende beurt weer doen. Laag powerlevel is niet erg, maar een kaart moet wel aanspreken, en ik zie niet voor me dat deze kaart ooit gespeeld wordt, de moeite die een speler moet doen om te begrijpen hoe je deze kaart optimaal inzet, weegt niet op tegen het uiteindelijke effect.
Wat is de reden dat je er een sorcery van maakt? Dit effect past beter op instant, en is een mooie mana sink aan het einde van je tegenstanders beurt.
Er zijn zat andere mechanics dan replicate die prima samengaan met buyback; denk aan Forecast! Dat kan je tegenstander echt helemaal gek maken... elke upkeep 1 schade, en aan het einde van de beurt voor je resterende mana weer schade, buyback, en volgende beurt weer hetzelfde liedje...

Zo, flinke lap feedback (die ook instructief is voor anderen!), hoop dat dit naar je wens was

22-5-2014 11:11:00

Linda, gefeliciteerd!

Ik maakte de fout om een mythic in te zenden, zag kort na de 10 minuten edit mijn fout in en vroeg of ik mijn inzending mocht aanpassen, en kreeg geen antwoord op die vraag.
Dan wil ik wel graag morefeedback op mijn mythic inzending.

Met 5 simultane prijsvragen had ik over jouw comment heen gelezen, excuses hiervoor; volgende keer gewoon een herinzending doen en afwachten hoe/of ik die beoordeel! - Dustin.

22-5-2014 13:58:00

Was vooral benieuwd naar wat er achter zat op welke inzendingen feedback kwam maar bedankt ook voor de feedback .

Over de Forecast, eigenlijk is dat juist een beetje het probleem wat ik aangaf; er is weinig keuze. Er is één manier om de kaart (hoewel die meerdere opties heeft) het beste te spelen. Is de forecast goedkoper dan de spell + buyback, dan doe je eigenlijk altijd die forecast, is ie dat niet, dan doe je hem nooit. Persoonlijk vind ik dat niet erg interessant, maar dat komt vooral op een mening en smaak neer denk ik .

22-5-2014 22:22:00

Gaaf dat ik weer eens gewonnen heb!!

Bedankt voor de felicitaties!!

Ik wil Dustin in het bijzonder bedanken die zoveel tijd en moeite heeft gestoken in dit prijzenfestijn. Een hoop uitdagingen deze week en ook een hoop winnaars.

Het voelde een klein beetje als een feestje deze week.

Ga zo door Dustin, je doet het fantastisch!! Op naar mini-prijsvraag 200!!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]