Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Sinds een tijdje bouw ik aan dit modern pauper deck: Guardians of Gond: hier
Het is een commondeckje dat het uitstekend doet op paupertoernooien en zelfs in modern af en toe wat potjes wint. Ik probeer dit deck te perfectioneren, maar heb voor de laatste stappen wat tips nodig.
Het deck draait om de combinatie Presence of Gond en Midnight Guard.
Het deck heeft drie onderdelen: manafix, graven en beschermen van de combo.
Groen zit erin vanwege de Presence of Gond. De Avacyn’s Pilgrim zorgt voor een turn1 manafix/acceleratie (ik heb deze gekozen boven bijv. Elvisch Mystic, omdat ik toch al een groen heb als ik deze speel). Abundant Growth is zowel manafix als graven naar de combo. Manamorphose is ook een must, gezien de kaart zichzelf betaald en ook een perfect fix is. Al deze kaarten werken perfect in het deck en heb ze er daarom vier keer inzitten.
Wit is voor de Midnight Guard, maar geeft ook veel bescherming. 4X Apostle’s Blessing beschermt de guard voor slechts 1 kleurloze mana (eerst was dit Gods Willing, die met zijn scry vele malen beter is, maar de witte mana was een te groot probleem). Verder zit ik een beetje te puzzelen met wit. Journey to Nowhere werkt er redelijk in en ik zat te denken over een Dawn Charm.
Blauw is de derde kleur en brengt het geheel samen. Gitaxian Probe laat me zien of de combo veilig is om te spelen en zorgt er praktisch voor dat het deck maar 56 kaarten heeft (gezien hij zichzelf 'gratis' vervangt). Serum Visions helpt me ook bij het zoeken naar wat ik nodig heb en Drift of Phantasms is een prachtige tutor die voor slechts 3 mana de missende kaart van mijn combo kan opzoeken. Daarna is het in worst-case-scenario's een 0/5 die flyers blockt. Verder heeft blauw een gigantisch scala aan control kaarten, waarvan de Spell Pierce nu in het deck zit (meestal met veel sideboard counters om te vervangen mits nodig}.
Land is allemaal basic. Ik speel maar 18, omdat ik sowieso weinig nodig heb en genoeg kan graven. Probleem met non-basic commons is dat ze of in het spel getapt komen, of alleen een kleurloze geven. Beide is iets dat ik me niet snel kan veroorloven, hoewel Terramorphic Expanse misschien de moeite waard is.
Sideboard zitten op het moment alle kaarten die ik gevonden had en misschien speelbaar zijn in main.
Tips zijn zeer welkom!
Het is vooral de consistentie die mist. Probleem is, meer te graven gaat ten koste van de bescherming. Midnight Guard moet een beurt liggen (of ik moet beide tegelijk spelen, maar dat kost 6), dus kaarten zoals Apostle’s Blessing zijn noodzakelijk.
Ik twijfel het meest welke counterspells (of andere vormen van control) ik erin kan gooien. Ik twijfel over Journey to Nowhere, maar removal kan me soms net het spel winnen.