Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Een van mijn favoriete kaarten is Tromp the Domains; ik ben begonnen met draft tijdens Time Spiral block en heb een aantal potjes gewonnen op deze kaart. Toen hij gereprint werd in Modern Masters was ik erg blij, en ik heb een MMA draft gewonnen met een Tromp deck dat 13 Forests en 1 land van elke andere kleur speelde (en verder alleen groene kaarten). Geweldig! Hier wordt de Timmy in mij erg blij van
Elke set heeft wel een Overrun-variant, meestal in combinatie met een mechanic of flavor van het block. In Theros block is dat Hunter’s Prowess; een prima kaart, kan je enorm veel kaartvoordeel geven, maar is vooral goed in Big Green, meestal zelfs met blauw gecombineerd. De klassieke Overrun doet het vooral erg goed in GW of GR, waar je veel weenies hebt die van de bonus profiteren. Met alle heldhaftigheid in de Griekse wereld, is er zeker wel iets te bedenken wat de flavor van Overrun tot zijn recht laat komen.
Design een Overrun-variant voor het Theros block!
*Geeft (al jouw) beesten een bonus die aanvallen erg aantrekkelijk maakt
*Waarschijnlijk een P/T-bonus en trample
*Sorcery
*Naar keuze rare of uncommon
*Vermeld naam, mana cost, rarity, oracle text en eventueel flavor text
*Zorg dat het op een kaart kan passen.
*Beoordeling op flavor en getrouwheid aan de color pie
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greets,
Dustin.
Stampede of Mortals
Sorcery - Rare
Creatures you control get +X/+X where X is your devotion to Green and White minus 2 and gain trample and protection from enchantments until end of turn.
"Even the Gods can't stop us now - Ajani Goldmane".
Een Overrun die pas even goed wordt (qua P/T) als je 5 devotion hebt met G/W, ik denk dat het wel speelbaar zou zijn als finisher voor een devotion deck en niet overpowered/underpowered is. De protection from enchantments is een flavor toevoeging die past bij het Theros block (mechanic wise), de wit in de manacost en bij het verhaal van Theros namelijk dat de helden in opstant komen tegen de goden (die allemaal enchantments zijn).
EDIT: Dustin bedankt voor het me eraan helpen herinneren dat ik de rarity vergeten was. Hij is rare omdat je deze niet te vaak in draft wil tegenkomen en vrij complex is, misschien niet een rare die je graag opent maarja die heeft dit block (met name BotG) wel meer gehad .
Karametra's Reward
Sorcery
Strive- Karametra's Rewards costs more to cast for each target beyond the first.
Any number of target creatures each get +2/+2 and gain trample until end of turn.
Een vrij eenvoudige,misschien ietswat klassieke overrun zo op het eerste gezicht.
Echter met een Phalanx Leader op het bord word het alweer een stukje leuker,Elite Skirmisher laat een beestje tappen.
Enzovoorts enzovoorts
/ lijkt mij de beste combinatie voor deze "overrun".
Veel heroic creature's die een kleine extra buffer wel kunnen gebruiken om de laatste damage door te krijgen.
Divine collaboration
Sorcery- Rare.
Creatures you control have vigilance untill end of turn.
Creatures you control can't be blocked untill end of turn.
With the blinding sun and a fog-filled sea, our troops were blind. We never stood a chance - Opposing general.
---
Gelukkig staat er *waarschijnlijk P/T bonus en trample*
Als de Goden samenwerken tegen je legertje dan maak je gewoon geen kans
Vigilance is leuk als je je tegenstander net niet dood krijgt, en ideaal in multiplayer! Schakel een vijand uit, hou je creatures klaar om de ander te blokken. Goddelijke interventie
Xenagos' revelation
Sorcery - Rare
Creatures you control gain trample and get +X/+X until end of turn, where X is the number of creatures you control.
Blessed charge
Sorcery
Creatures you control gain trample and get +X/+X until end of turn, where X is the number of enchantments you control.
"Blessed or not, just the thought of having the Gods on their side made the troops more determined than they had ever been."
__________________
Ik ben van de mana intensieve cost van Overrun afgestapt en heb in plaats daarvan de mana cost omhoog gegooid naar 6CMC. Dit omdat ik geen extra restricties op kleur wil leggen. Iedere kleur in dit blok heeft meer dan genoeg enchantments om mee te spelen.
Deze kaart hoort in dit blok vind ik, in geen enkel ander blok zou deze kaart zo goed werken.
Wat ik zelf zo leuk vind is dat deze kaart de keuze van bestow creatures leuker maakt, er is nu meer reden om niet te bestowen. En is je Hero met 3+ bestow kaarten toch afgemaakt, dan is dit de perfecte kaart om de beurt erna the spelen.
Waarom uncommon? Ik denk dat met de verhoogde CMC de kaart er net niet spannend genoeg uitziet voor rare. De kaart IS volgens mij goed genoeg voor rare, maar ik denk dat hij er minder goed uitziet dan hij echt is. In andere blokken zou ik voor rare kiezen omdat het een kaart is met een behoorlijk specifiek effect, maar in theros zijn er meer dan genoeg enchantments aanwezig.
Flavor: Enchantmens staan in Theros voor invloed, en in veel gevallen "blessings" van de Goden. Heb je veel enchantments, dan hebben de goden het dus goed met je voor. Het idee dat de goden het goed met je voor hebben op zich geeft al extra motivatie en energie.
Heel simpele, maar effectief
Ravaging Horde (rare)
Creatures you control gain trample and get +X/+X until end of turn, where X is that creature's power.
Mogis Playing Field
Sorcery
Creatures you control get +X/+X and gain Trample until end of turn, where X is your devotion to Red and Black. At the beginning of the next end step, sacrifice X creatures.
ajani's overrun (rare)
ggw2
strive 0
each target creature gets +2/+2 and trample untill end of turn.
twee kleuren matige overrun tenzij je heroic gebouwd hebt. kleurencombi van reap and sow. dicht bij overrun gebleven.
Blessed By Fury
Sorcery
Green creatures you control gains +X/+0 and trample where X is your devotion to green
Red creatures you control gains +0/+X and trample where X is your devotion to red.
"We must win this battle" -Anthousa, Setessan Hero-
"And you will" came a raging deep voice from the sky.
Uitleg: een van de belangrijkste mechanics in het theros block is duidelijk devotion, vandaar deze spell.
De title is de razernij van Xenagos, God of Revels.
De flavor text bestaat uit Anthousa die vooraan in de strijd smeekt om hulp en kracht waarop Xenagos uit de lucht haar en haar leger hulp geeft.
Charge of Desperation
Sorcery - uncommon
Untap all creatures you control, they get get +3/+0, haste and trample until end of turn.
"We have to strike now, before the monster finds a nest!"
Een rode overrun. Aangezien rood maar in mindere mate werkt met toughness boosts, is de toughness boost ingeruild voor haste en untapping. met Act of Treason e.d. bewijst rood weer dat plotselinge acties gewoon heel erg bij de kleur past. . En wat Overrun niet heeft, is dat je het element van verassing (weer rode flavour) hebt door ook een nieuw beest me te kunnen nemen waar nog geen rekening mee gehouden is.
Dus tja.. een rodere overrun kan ik me eigenlijk niet bedenken.
Heb ook nog gespeeld met een 2e combat phase ala Relentless Assault, maar dat countered niet zo goed de stalemate als Overrun; waar zon trick voornamelijk voor bedoeld is.
naam: Rebellion of the Meek
set:
type: sorcery
cmc:
p/t: -/-
oracle text:
Creatures you control with power 3 or less gain +4/+4 and trample until the end of turn. If all creatures you control attack this turn they cannot be blocked except by 2 or more creatures
--------------------------------------------------------------------------------
Meer gericht voor de heroic weenies deck die zich voornamelijk richt op goedkope creatures die groter worden. Deze kaart is een mooie mana sinc voor dat soort decks omdat ze de neiging hebben om manavlooded te raken. + alle removal in het formaat zorgt ervoor dat de creatures met meer dan 3 power al snel worden weggehaald. Het geeft de goedkope heroic decks een kaart die ze nodig hebben in de late game tegen de stall-achtige midrange decks
Hero's Last Stand
Sorcery
Until end of turn, target creature and each creature that shares a creature type with it get +X/+X and trample until end of turn, where X is equal to that creature's power.
Anthousa shook her head, she sighed... "You didn't really thought it was over yet!"
Net als devotion, is heroic een ability die centraal staat in theros. Ik heb mijn inspiratie opgedaan uit Anthousa, Setessan Hero. Hoe geniaal als je deze cast nadat je Anthousa in play heb gelegd.
Mijn ideetje:
Power of Nyx
sorcery - uncommon
Enchantment creatures and enchanted creatures you control get +2/+2 and gain trample until end of turn.
---------------------------
Een makkelijk splashbare, goedkopere maar nauwer toepasbare Overrun. Het liefst zou ik de sorcery ook een enchantment maken, zodat hij constellation triggered
Effect is uncommon omdat hij alleen wat doet in het juiste deck. De kaart kan echter - net als Overrun - je in één keer het spelletje winnen.
Blessing of the Gods: UBRGW
Uncommon
Target creature, and each other creature sharing a colour with it, get +X + X for each colour they share with Blessing of the Gods and the creature targetted by it.
Waarom uncommon, omdat het een nogal lastige mana cost heeft, in Theros zijn er van alle kleuren goden, en ze verkiezen natuurlijk een blessing te geven aan creatures die hun kleur preferen.
Deze kaart werkt samen met Heroic bijvoorbeeld, maar is beperkt tot een Chromanticore deck (ook uit Theros block)
Tribute to the Gods
Sorcery -
Non-God Creatures you control gain +2/+2 until end of turn if you control a God that is a creature
Non-God Creatures you control gain trample until end of turn if you control a green God that is a creature
Non-God Creatures you control gain deathtouch until end of turn if you control a white God that is a creature
"When the Gods show themselves, mortals get all riled up. As they should off course"
---------------------------
Ik wilde graag de Goden uit Theros een andere rol geven dan alleen hun eigen boost. Voorwaarde is wel dat ze zichzelf laten zien.
Het is erg wordy geworden op deze manier, maar een cycle is ook mogelijk voor (bijv.) allied color waarbij de +2/+2 altijd aan is. Erg clunky maar wel erg flavourful.
Erebos' Challenge
Sorcery -
Until your next turn, all creatures gain "Whenever this creature attacks or blocks, its controller reveals the top X cards of his or her library, where X is the number of attacking creatures. Its controller may put a creature card with an ability word from among them onto the battlefield."
Erebos' daagt je uit. Naya is not amused en maakt er korte metten mee. Helden willen deze uitdaging wel aangaan. Inspired creatures raken wel gemotiveerd door de uitdaging. Omdat je niet mag referren naar heroic/inspired/constellation schrijf ik het nu zo op. Vooral in draft zijn de ability words vaak te niche om goed te gebruiken, dus hierbij support!
Lage mana cost is echt nodig in weenie decks. En until your next turn, dus het geldt ook voor je tegenstander om het balanced te houden.
Jammer dat het een sorcery moet zijn, ik kon zoveel leuks bedenken op andere kaart types.
Blessed Battle
Sorcery
Scry 3, then reveal the top card of your library. Creatures you control get +X/+X until end of turn, where X is that cards converted mana cost. (To scry 3, look at the top three cards of your library, then put any number of them on the bottom of your library and the rest on top in any order.)
De profeten hebben voorspeld welke dag is gezegend om de beslissende veldslag aan te gaan.
Team boosts komen ook voor in wit, maar dan alleen als +X/+X bonus. Dat maakt het mij juist mogelijk om de 'cycle' met Interpret the Signs en Riddle of Lightning uit te breiden met een witte sorcery die sterk kan zijn als je geluk hebt, maar niks doet als je een landje topdeckt.
En een abilityloze +X/+X boost houdt het mogelijk om dit een vijf mana sorcery te zijn. In een White Weeniedeck wil je namelijk niet veel duurdere kaarten hebben.
Helaas past de flavor text er niet meer op. Anders zou het zoiets luiden als:
"The Prophecies have fortold that today is the day of the Blessed Battle!"
Might of the Helpers of the Gods,
sorcery,
Creatures you control get +1/+1 for creaturetypes under creature-Tokens you control
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Lets all go to war, my little helpers, Karona
---------------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat deze kaart uitnodigd om eens een token deck te maken uit deze set.
Ik heb er niet zo heel veel gezien ( ), dus dat bied nieuwe kansen.
Voor de Commander spelende Timmy's onder ons zal dit een hele leuke mogelijkheid bieden in een token commander deck
Mijn inzending;
Favour of Kruphix
Sorcery
Creatures you control get +1/+1 for each mana in your mana pool and gain flying and trample until end of turn.
Ik wilde graag een kaart maken die refereerde naar één van de Goden, en aangezien Kruphix mijn favoriet is qua art en flavour, maakte ik deze kaart. De +1/+1 ability heeft goede synergie met Kruphix, en de kaart is zowel blauw als groen omdat het Flying EN Trample geeft. De lage cost is omdat het feitelijk pas +X/+X geeft vanaf het moment dat je 5 of meer mana hebt, en het anders alleen maar flying en trample voor je hele team is, wat nog steeds goed is voor 4 mana, maar niet broken.
Iroas's Arms Race - Rare
Sorcery
Whenever creatures you control deals combat damage to a player, untap those creatures and you gain an extra combat phase and may attack with those creature that where untapt this way. You may cast Iroas's Arms Race as an instant if you have 7 ore more devotion.
Geen power up maar wel extra combat phase! dan heb je ook een Overrun en om te tinkelen dat je een massa leger hebt, is de key dat je deze kaart door de devotion als instant mag spelen. ^^ hopelijk word het niet als een false spelende kaart gezien maar als een Geniaale inzending om toch die instant speed te gebruiken
@Patrick: die kaart is veel te goed: als in die extra attack phase je weer schade doet, gaat je sorcery opnieuw af en zo kan je oneindig aan blijven vallen!
@Patrick, dank je. Ik hoop dat Dustin hem ook awesome vindt.
Wat jouw kaart betreft, bedoel je te zeggen dat creatures die geen combat damage deden aan spelers, niet mogen aanvallen in de extra combat phase? Voor zover ik begrijp, mag je namelijk in extra combat phases altijd al aanvallen met alle creatures die dat kunnen.
@Willem, zou iemand die over vijf jaar op deze kaart stuit begrijpen wat hij doet en waarom deze kaart dat doet? Begrijpen wij Scornful Egotist?