Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

NM: Met de tijd mee... ?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
10-6-2014 16:26:00

Elleu Nedermagic,

Ik wil even mijn gal spuien. Niet omdat ik boos ben of geërgerd, maar meer om mijn verbazing en teleurstelling te uiten over de niet bestaande vooruitgang van Nedermagic. Sorry als ik hier en daar lullig of bot over kom, niet mijn bedoeling Michiel. Ook ben ik, zoals sommigen van jullie wete, vrij lang van stof. Ah well, here goes:

Nedermagic was ooit een vooruitstrevende MtG website. Sindsdien is de site echter compleet stil blijven staan. Als bevroren in de tijd. Af en toe komen er wel wat (afgeraffelde) nieuwe functies bij, maar that's it. Hieronder een paar voorbeelden:

- Decks zijn ook in de catalogus modus te bekijken. Er staat echter al een jaar of 3, 4 dat dit NIEUW is. Ook is het onoverzichtelijk, omdat de linkjes in een tekst staan, i.p.v. netjes in een menu.

- Eindelijk werd de mogelijkheid aangezet om berichten te editen. Om een of andere reden kan dit na een jaar of drie nog steeds niet bij het deck commentaar, ondanks vele verzoeken van gebruikers. Ook is dit een wijziging die nog geen minuut zou hoeven kosten. Tenzij heel erg raar geprogrammeerd...

- "Wie heeft deze kaart?" Niet goed genoeg uitgewerkt, maar gewoon er in geplempt. Het is een rotzooi en nu al een jaar of twee een vrijwel nutteloze functie die meer tijd en moeite kost, dan gewoon topics doorzoeken. Dit omdat 50% van de mensen die in dat lijstje staan inactief zijn, of hun COLLECTIE bij HAVES hebben ingevoerd... Hier zou een ruim jaar geleden al iets aan gedaan worden. Een tijdje terug zag ik weer een oplossing die werd geplaatst en weer werd beloofd dat hier wat aan gedaan ging worden.

- Ook zou er een zelfde soort lijstje gelanceerd worden maar dan voor "wie zoekt deze kaart?" Is er nog steeds niet. waarom dit niet tegelijkertijd gelanceerd is met "Wie heeft deze kaart" is mij een raadsel.

- De enorme hoeveelheid menu opties. Sowieso de split tussen laatste 50 posts en topics is imho te uitgebreid en zorgt alleen maar voor onnodig lange menuutjes. "Laatste 50 topics/post Commander" is onnodig, daar het totaal geen populair gebied is op het forum. in elk geval niet zó populair.

- Art work, look, en feel van de site stammen uit de jaren 90. We zijn twee decennia verder, dit kan gewoon echt niet meer. Zeker niet als je nieuwe gebruikers/klanten wilt aanspreken. Het is niet bepaald een uitnodigende, overzichtelijke site. Informatie staat her en der, en tenzij je hier al jaren komt is het moeilijk om bepaalde dingen te vinden. Er zijn 20 verschillende menuutjes bij wijze van spreken, die ook nog veranderen als je in een ander hoofdmenu komt. Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar 90% van de menu opties gebruik ik niet eens en ik kom hier al zo'n 10 jaar. Secties: Rendom kaart, daaronder mededelingen, daaronder pol, daaronder nog een keer 'laatste commentaar', daar is al een menu optie voor?

Neem nou het rechter menu dat je ziet als je bij een kaart bent:

Winkel informatie - Waarom staat dat hier? Waarom geen menu optie bovenaan de site met contact&info.
Winkelwagen - Staat ook al in het menu onder gebruikersnaam...
Laatste voorraad updates - Welke klanten kijken hiernaar en hoevaak? Lijkt mij vrijwel nooit... Mensen navigeren gewoon naar de kaart die ze zoeken om te kijken of die voorradig is.
Watchlist
Catalogus - ??? Staat al bij de snelzoek functie...
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9 - Waarom heeft dit een apart menu nodig?
Aanbiedingen
Veilingen - Er is vrijwel nooit een veiling. Eigenlijk gewoon nooit.
Inkooplijst - Welke klant kijkt hiernaar?
Bestelling geschiedenis - Waarom staat dit hier en niet bij mijn profiel o.i.d.?
Top 50 verkochte rares - Waarom? Wie kijkt hier naar?
Top 50 verkochte kaarten - Waarom? Wie kijkt hier naar?

Zo kan ik alle menuutjes wel langs gaan, maar dat doe ik niet. Vroeger was veel functionaliteit super, en wellicht werden sommige van deze functies ook gebruikt, maar tegenwoordig wil men dingen snel en eenvoudig kunnen vinden. Met zoveel ruis aan menu opties wordt dit voor nieuwe klanten een frustrerende zaak. De hele navigatie is ook onduidelijk. Kijk ik naar laatste 50 kaart commentaar zie ik het ene menu, klik op de kaart, veranderd de halve site ineens.

- Er is de handige optie "Mijn snellinks". Waarom ligt de focus niet meer daar op? Waarom alle miniscule mogelijkheden voorkouwen? Men kan de snellinkjes gebruiken om zelf handige punten op de site te 'bewaren'. Aan de andere kant, bij een goede, overzichtelijke site zou zo'n optie niet nodig hoeven zijn.

- Het forum. Laten we even kijken naar de 1000 miljoen andere fora's op internet. Waarom worden altijd dezelfde soort forums gebruikt? Omdat ze werken. Omdat het fijn en overzichtelijk werkt, en relatief eenvoudig is te integreren in een website. Bovendien hoeft men geen HTML codes te leren/weten/onthouden om kaart linkjes te maken, kunnen mensen verschillende lettertypes gebruiken, vetgedrukt, schuingedrukte, letter grootte... Edit mogelijkheden. REPLY mogelijkheden. Pagina's, dus geen topics waar een half uur naar beneden scrollen een optie is. En ga zo maar door.

Zo zijn er nog een ziljoen dingen die ik zou kunnen benoemen. De site is ongelofelijk verouderd en ik begrijp niet dat er al jaren beloofd/gezegd wordt dat er een nieuwe site aankomt. Jaren later is er 0,0000 veranderd. Er wordt een suggestie topic aangemaakt zodat men kan 'klagen', maar daar blijft het dan ook bij. Onderhand begint het een beetje op vaporware te lijken. Gewoon dingen af en toe beloven om mensen warm te houden en vervolgens niets mee doen.

Voor een paar duizend euro laat je door een bedrijf een perfecte winkelsite bouwen met dezelfde functionaliteit, nieuwe, moderne skin, en gebruiksvriendelijk. Waarom gebeurd dit niet? Waarom lijkt dit deel van Nedermagic zo onbelangrijk terwijl het een WEBSHOP is? Zo duur is het niet om een mooie webshop te laten maken met een mooi forum er bij. En dan is het er binnen een half jaar of misschien wel eerder.

Sorry voor deze rant, maar m'n verbazing steeg vandaag uit tot een uiterste en ik moest dit even kwijt. Niet lullig bedoelt naar Michiel. Een dergelijke site min of meer alleen runnen is een hele taak en lijkt me erg zwaar. Niets dan hulde voor dat!

Besteed het ontwerp voor een nieuwe site lekker uit... Ik weet dat ik vrij bot overkom nu, maar ik hoop eerder dat dit enig inzicht geeft in wat ik denk dat mankeert. En ik weet dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt. Ik ben bijdehand genoeg om er een hele lap tekst aan te besteden . Ik zou het eeuwig zonde vinden als NM langzaam de afgrond in glijd, omdat over 10 jaar bij wijze van spreken iedereen met hologrammen websites in de weer is en deze site nog altijd 'jaren 90 groen' als themakleur heeft en jaren 90 navigatie. Ik ben persoonlijk steeds minder geneigd om deze site nog te bezoeken. Het is dat er in Nederland nog niet echt alternatieven zijn, maar is dat een reden om als webwinkel met een been in de jaren 90 te blijven staan?

Tot zo ver en laat de reacties maar komen. Negatieve reacties op mijn verhaal zijn ook uiterst welkom. Wellicht ontstaat er een productieve discussie...

Groet,

David

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (52)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
10-6-2014 16:33:00

Hoi, bedankt voor de feedback. Ik ben me van veel dingen bewust. Een gedeelte heb ik ook lokaal al uitgewerkt op een nieuwe versie van de site, maar ik heb het nooit online gezet, omdat ik niet zeker weet of er geen fouten in zitten. En verder ben ik inderdaad al de hele dag bezig met de noodzakelijke dingen en zelfs dan lopen we nog achter. Over een keer vakantie al maar niet te spreken.
Dus of het ooit nog allemaal gaat komen weet ik niet. Vanuit wizards is er heel weinig support dat staat me ook nogal tegen. Je hebt geen winkel dus het interesseert ons niks wat je voor de magic community doet.

10-6-2014 16:35:00

Maar waarom besteed je het niet gewoon uit? Zoveel makkelijker en scheelt je kopzorgen. En wellicht laat dat ruimte over voor een vakantietje .

Elke bedrijf besteed dingen uit. Het is schier onmogelijk om 100% alles zelf te doen, zelfs al ben je een manus van alles zoals jij.

10-6-2014 16:38:00

Ik denk dat een paar 1000 euro veel te rooskleurig is. Ik denk dat je aan tientallen duizenden moet denken voor een site als deze als je dat wilt laten maken.

10-6-2014 16:39:00

Geen idee. Ik denk dat het meevalt. Websites laten maken is niet meer zo duur als vroeger omdat er heel veel mensen zijn die het kunnen. Kunt in elk geval altijd een offerte aanvragen.

Het lijk mij persoonlijk echt onmogelijk om iets zelf te maken als je ook nog een winkel moet runnen en daarbij ook nog met de tijd wil mee kunnen gaan. In een tijd waar websites zich zó snel ontwikkelen als nu.

10-6-2014 16:46:00

Het is ook lastig. Ik heb ook niet de intentie om nog veel te groeien als bedrijf. Op een gegeven moment heb je liever een paar uurtjes vrij dan weer de nacht door te gaan. Het is vaak een afweging.
De reacties zijn ook heel verschillend hoor. Ik krijg nog vaak te horen dat het een fantastische site is. Maar ik kan me ook voorstellen dat je wel eens wat anders wilt zien.

10-6-2014 16:47:00

hier

Vanaf +/- 300 euro. Goed, dat is dan tijdelijk . Maar ik kan me niet voorstellen dat dat meer dan 5k euro moet kosten o.i.d.

Als je de belangrijste gebruikersfuncties en, nog belangrijker, winkel functies in kaart hebt, dan zul je zien dat je met een paar essentiële dingen al ver kan komen. Een standaard forum zoals de meeste websites, lost namelijk al tig van de issues op. Men kan makkelijk trade topics openen etc. Alleen collecties bijhouden... Je moet je afvragen hoe belangrijk dat voor de winkel is, want het is nu toch een zooi en niet iedereen gebruikt het überhaupt of houd het bij.

Drake (49) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-6-2014 16:56:00

Ik ben het met David eens, Nedermagic is een geweldige site maar het is gewoon een rommeltje. Zoals David al aangaf zijn er tal van opties die erg verwarrend zijn en eigenlijk gewoon weg kunnen. Dat zal ongetwijfeld ook invloed hebben op het kostenplaatje al heb ik daar zelf niet zoveel verstand van. Het moet gewoon simpeler en strakker kunnen naar mijn mening.

David's punt over het forum ben ik het ook 100% mee eens en is tevens ook de reden waarom ik het zelf niet gebruik. (en dat terwijl ik een enorme forumtroll ben haha)

Jan (48) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-6-2014 16:58:00

Met alle respect, maar ik vind Nedermagic best een mooie en goede site. Ja, er is ruimte voor vernetering, maar waar is dat niet?
Kijk naar de site van BoM of van magic united, die zijn nog veel minder overzichtelijk dan hier.
Ten opzichte van moderne webshops lopen alle grote magic sites wel achter. Kijk eens naar een bol.com, wehkamp, bax-shop.
Er zit wel een kern van waarheid in de brief, want na een pauze van 5 jaar kwam ik hier terug en was praktisch alles nog hetzelfde. Alleen het collectie systeem was nieuw.
Ik hetken me wel in het zoeken van kaarten. Je moet ontzettend veel moeite doen om een kaart kwijt te raken. Misschien zit jij wel met een setje thoughtseize waar je vanaf wilt, maar je hebt geen idee aan wie.
Zoals gemeld zijn enkele kleine veranderingen makkelijk door te voeren, andere zijn een stuk lastiger.

10-6-2014 17:01:00

Het klopt dat kleine veranderingen wel te doen zijn, maar ik werk op het moment al een jaar met 2 versies van de site. Ik zit zelf op een andere die online staat. Met oa extra forumopties. Om nu een aanpassing in de oude te doen is vrij lastig, omdat het dan op 2 plekken in 2 systemen moet. En om dit af te maken is weinig tijd. Dus het is maar afwachten hoe het verder zal lopen. Als ik maar 1 versie had was het makkelijker om even snel iets te updaten.

En dat magic is helemaal custom gemaakt he. Je kunt wel een standaard winkelsite nemen met forum, maar dan zou ik echt ontzettend achteruit gaan qua functionaliteit. Als ik uberhaupt al die kaarten in de database kan krijgen. Dat je zoiets voor een paar 1000 euro kan laten maken is niet waar. Dan zouden andere magicwinkels dat ook wel doen. Zie een starcity games oid die toch een stuk minder uitgebreid is dan hier en dat is de markleider.

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-6-2014 17:14:00

David, ik vind het goed dat je aangeeft dat Michiel zijn site een stuk effectiever zou kunnen zijn als er een aantal zaken beter geregeld zoudeb worden. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik de toon van je relaas niet echt vind kunnen. Ondanks dat je een aantal keren aangeeft dat het niet "ten nadele van Michiel is", komt je toon wel als zodanig op mij over. Misschien mijn invulling, maar het voelt eerder als aanval dan als constructief opbouwende kritiek.

Verder heb je op een aantal punten zeker gelijk, maar voor een aantal zaken ook helemaal niet denk ik. Het feit dat jij en wellicht een tiental andere mensen een bepaalde optie niet gebruiken, betekent niet dat het niet populair is bij een andere groep mensen. Michiel kan dat ongetwijfeld met getallen staven.

Ik ben het wel met je eens dat de site een stuk effectiever/prettiger opgezet zou kunnen worden. Mocht Michiel ooit feedback zoeken van gebruikers om e.e.a. in kaart te brengen, dan doet hij er verstandig aan om bijvoorbeeld jou daarvoor te vragen. Je ziet veel, hebt oog voor details en je bent niet bang om je mening te geven.

Uiteindelijk komt het er op neer of Michiel er de tijd of het geld er aan wil spenderen. En zolang er geen goed alternatief is, kan ik me voorstellen dat de druk daarop niet heel hoog is.

Michiel, kun je niet een Beta-versie van al je aanpassingen in de lucht brengen? Wellicht dat je in David wel de ideale tester hebt...

Veel succes!!

10-6-2014 17:30:00

Ik vind Nedermagic een fantastische site, maar misschien is dat omdat ik een beetje allergisch ben voor verandering

10-6-2014 17:38:00

Ja die staat al online, maar sinds toen ik het allemaal af had na heel veel uren waren er net weer nieuwe javascript libraries uit die ik er dan ook wel weer in wil hebben. Dat staat nog in m'n planning voor als ik even goed de tijd heb. Maar nu na die 2 feestdagen waar op ik weinig gewerkt heb ligt er nog genoeg te doen. En dan komt er weer zo'n serie als conspiracy, die ik dan als webwinkel niet in mag kopen, maar kost ook wel weer een dag om die kaarten online te krijgen en prijsjes te maken. Zo blijf je van de straat
En ik vind het prima hoor zo'n topic met kritiek. Ik steek er ook tijd in. Het is een gedeelte van m'n werk het forum bijhouden en klanten te woord staan. Ik probeer er altijd vlot mee te zijn.

10-6-2014 17:43:00

Ik ben vrij direct en lang van stof, gaf ik ook aan . Dat kan inderdaad wat bot over komen soms, sorry daarvoor, maar zo ben ik nu eenmaal. Voordeel is, dat ik m'n punten wel duidelijk naar voren breng zonder om dingen heen te draaien.

@ Jan Vergelijken met andere sites is loos. Dat zij achterlopen heeft toch niets te maken met de vooruitgang van Nedermagic. Sterker nog, als Michiel een uitbesteding kan doen voor ontwerp en met een hypermodern design komt, dan is dat toch juist competitief voor de markt, en dus juist een goed idee. Bovendien vind ik BoM qua look heel veel mooier. Qua navigatie ben ik het met je eens dat het ook niet al te best is, maar het oogt een stuk moderner/strakker.

Dat het niet voor een paar duizend euro kan geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik ken mensen die het voor dat soort bedragen doen namelijk.

Functionaliteit verliezen ligt bij jou. Als je een goede opzet maakt van de noodzakelijke functionaliteit en alle ruis wegdonderd, dan kunnen ze dat er echt wel in verwerken, evenals het linken aan je huidige database.Voor alles is een oplossing in die zin. Bedoel maar te zeggen dat als je merkt dat je het niet red om alleen te doen, waarom geen hulp inschakelen? Er komt namelijk nog eens bij dat mensen die ervaren website bouwers zijn vaak ook hele goede ideeën hebben om bepaalde moeilijke zaken op te lossen op een overzichtelijke manier

Uitbesteden betekend overiegens niet dat je een random webwinkel krijgt he? Die dingen worden naar wens gemaakt, op maat. Ik pakte ff de bovenste hit op google, dus dat zal vast niet je van het zijn.

Veel opties maakt een site overigens niet opeens goed . Integendeel.

10-6-2014 17:49:00

@ Michiel, vind het ook zeker tof dat je reageert trouwens. Aan je service ligt het echt niet, die is altijd geweldig geweest en is het nog steeds. Volgens mij is iedereen het daar ook over eens. überhaupt dat je dingen maakt die puur voor de community zijn, is al tof.

Het is puur de site waar ik het over heb, dus totaal geen persoonlijke aanval

10-6-2014 17:57:00

Wat je ook kan doen, in plaats van geld uitgeven aan de website, "diensten" ruilen.
Vind iemand die goed is met websites,
Maak zelf of samen een plan van aanpak van de meest belangrijkste punten.
Maak duidelijke afspraken hoeveel tijd waaraan besteed mag / kan worden.
Onderhandel welke en hoeveel kaarten / producten hij / zij / hun (meerdere personen wellicht?) zij krijgen voor het gedane werk.

10-6-2014 18:00:00

@ Danny, goeie inderdaad. Dat doen heel veel mensen.

Nog een dingetje:

Wat is essentieel?

1. Winkel
2. Forum - traden/community
3. Deckbuilding

De rest is gewoon ruis. Een menu optie zoals "top 50 referenties" is redundant en niet echt nuttig. Wat is er essentieel aan een dergelijke menu optie? Zelfde geldt voor "Power 9" etc.

Als je op die manier dingen gaat verwijderen van de site, dan kun je het 10x compacter, overzichterlijker, en dus moderner er uit laten zien. Nieuw logotje, iets modernere/andere groene kleur en hopla. Zo "simpel" kan het zijn. Wellicht is een hele nieuwe site dan niet eens nodig. Iets andere fond er bij etc.

10-6-2014 18:06:00

Als ik het zo hoor zou jij het zo op kunnen zetten

Maar het begint nu wat uit de hand te lopen. Het is duidelijk dat je er erg makkelijk over denkt.
Ik heb er tijden in van onderzoeken/rapporten enz en jij vertelt wat essentieel is voor m'n bedrijf..

10-6-2014 18:11:00

Zucht, ik hou wel op. Interwebz doet dingen weer fijn verkeert laten overkomen. Was een voorbeeld, niet wat ik denk dat essentieel is voor jouw bedrijf.

10-6-2014 18:18:00

Nou niet zo zeer verkeerd, maar er blijkt wel dat je geen verstand hebt van wat dingen kosten. Ik heb zelf tijden in de IT gewerkt en budgetten voor grote websites gezien.Je kunt best zeggen wat je denkt dat er beter kan aan de site, maar ik heb natuurlijk zelf ook een bedrijfsvoering die is opgebouwd in al die jaren. Dus uitspraken als: "ander logootje, ander kleurtje, 5k voor een nieuwe site en alles is goed", daar heb ik niet veel aan. Want waar haal jij de informatie vandaan dat magicers een site willen die er modern uit ziet? Misschien willen ze wel juist een site die niet standaard is, best ingewikkeld, maar waar je wel in kunt groeien, net als in het spel zelf.

10-6-2014 18:42:00

Ok, goed punt. Heb je gelijk in. Ik ken een aantal freelancers, en het wel eens over bedragen gehad. Zeker freelancers gaan soms vrij laag zitten, omdat er concurrentie is. Maar ik kan daar inderdaad vrij weinig goed over zeggen.

Ik zal verder ook niet ingaan op je post. Wil er wel wat over zeggen, maar ik denk niet dat het nuttig is en waarschijnlijk alleen maar leidt tot ongemakkelijke/onnodige discussies.

Anyway, heb het er even uitgegooid in de openingspost. Dit stoort mij als gebruiker namelijk al een jaar of wat. Ik dacht, ik deel het even

10-6-2014 18:57:00

Feedback is altijd goed. Daar kan ik ook weer over nadenken en het vergelijken met feedback van anderen.

10-6-2014 19:10:00

Ik ga hier maar even op inhaken: ik ben wel degelijk voor een nieuwe lay-out namelijk.

Met alle respect, maar 10 jaar geleden keek ik ook al tegen het groene schermpje, etc. En hoewel ik niet wil zeggen dat het zo makkelijk gaat allemaal, denk ik wel degelijk dat het tijd wordt voor een wat flitsendere site. Vergeet niet dat Nedermagic nog steeds een groot begrip is - een compleet nieuwe site zal dus enorm veel aandacht krijgen > goed voor jou.

Over de beslissing of er nog niet genoeg foutjes uit de nieuwe versie zijn gehaald: wel, is de community er niet voor om jou op die foutjes te wijzen als de site er is? Ik zeg: doen!

vvvvvv

Dat dus!

10-6-2014 19:17:00

Enquete!

10-6-2014 19:41:00

Ik ben het, als veelgebruiker, er ook wel mee eens dat de site een flinke update zou kunnen gebruiken.

Ik kijk bv. altijd naar de laatste 50 posts/ dan wel topics omdat dat altijd actueel is, maar je kan niet zien of er iets actueel is gepost bij het normale forumoverzicht. Daarom sneeuwen bepaalde onderwerpen altijd onder.

Zo zijn er nog wel meer dingen die ook al vaker genoemd zijn. Dat zeggende kan ik mij voorstellen dat een nieuwe site een behoorlijke zak duiten kost, en Michiel moet natuurlijk zelf beslissen of hij dat wil investeren. Uiteindelijk is het altijd een zakelijke afweging.

10-6-2014 20:03:00

Ik denk dat ook al kost het "maar" 5 ruggen.
Het nog steeds erg veel geld is voor michel.

En is het niet mogelijk om je nieuwe versie online te zetten.
alleen voor de mods. zodat die het vast kunnen testen.
of voor een select groepje.

En is er hier niemand die handig is met websites.
en een dagje bij je langs wil komen om je te helpen.
inruil voor wat magic meuk.

En voor de rest vind ik de site fantastisch.

Veel respect voor michel.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]